Acer laptop inmiddels zo`n 7 weken in reparatie
Geplaatst: 10 jan 2010 19:00
Beste,
Ik ben op 27 november naar de locale Paradigit geweest informatie te verschaffen over mijn kapotte laptop. Ik heb een Acer Aspire 5520G en deze heb ik gekocht in Maart 2008 dus inmiddels ver buiten de garantie. Vooraf gaande aan mijn bezoek ben ik bij twee lokale computerwinkels geweest, om te kijken wat er loos was. De eerste zadelde mij op met een “***”verhaal dat de backlite kapot was en bij de tweede zeiden ze dat ze dat zo konden zien en kwamen daar tot de conclusie dat het moederboard kapot was. Ik daar uitgelegd dat ik hem al 1,5 jaar had en wat het beste was voor mij om te doen. De verkoper waar ik meegesproken heb, vertelde mij dat je tegenwoordig ervan uit kan gaan dat er op een laptop van Acer een garantie zit van 2 jaar en dit had hij gehoord van een vertegenwoordiger van Acer. Ik ben vervolgens naar de winkel gereden waar ik de laptop gekocht (Paradigit) had en die vertelde het verhaal iets anders zat, dat het met energielevensduur te maken had en dat dit voor een laptop 2 jaar geldig is dus dat er 2 jaar garantie op een laptop zit. Alleen is deze regel in Juni 2008 van kracht geworden maar wel met terugwerkende kracht. Ik heb van de vriendelijke verkoper het advies gekregen om hem op te sturen, mocht hij niet binnen de garantie vallen zou mij dit zo`n €70 euro kosten. Ik zal sowieso een offerte eerst thuis krijgen met de verwachte kosten. Het zou zo`n 4 weken duren maar dit kon ook een week langer zijn, omdat ze bij Acer de boel niet op orde hebben.
Vanaf dat moment iedere dag op de Acer website gekeken naar de status van de laptop. Op woensdag 2 december stond deze voor het eerst er op, dat de laptop aangeboden is om verscheepte te worden. Na zo`n 9 dagen op deze status gestaan te hebben, veranderde de status in under repair. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 9 dagen voor een laptop te versturen erg lang vind.
Op vrijdag 18 december heb ik voor het eerst gebeld naar Acer om te kijken hoe het stond en de medewerker (die ik naar 4 keer bellen eindelijk aan te telefoon kreeg) kon hij mij alleen vertellen dat ze op een onderdeel aan het wachten waren en dat hij niet wist hoeveel het ging kosten en dat hij ook niet wist of ik een factuur thuis zou krijgen.
Op 8 januari wederom gebeld naar Acer maar dit keer kon ik alleen een computerbandje beluisteren en kan ik niemand meer te woord staan van Acer. Dit bandje deelde mij dingend mee om geduldig af te wachten. Ik heb vervolgens besloten om Paradigit te bellen en deze konden mij niet meer vertellen wat ik al wist en dat de van meer klanten het geluid hebben gehoord dat het erg lang duurt, maar dit was misschien ivm de vakantie.
Maar inmiddels is mijn geduld aardig, a ik heb nog steeds geen offerte gehad van de kosten, b het duurt veel langer als gezegd, c ik vind het schandalig dat ik niemand te woord kan staan bij Acer, d ik krijg het idee alsof ik een nummer ben bij Acer en niet een klant.
Wat kan ik nu het beste doen? Heeft iemand een telefoonnummer of mail adres zodat ik direct de juiste persoon bij Acer aan de telefoon krijg.
Met vriendelijk groet,
Robbert Weideveld
Ik ben op 27 november naar de locale Paradigit geweest informatie te verschaffen over mijn kapotte laptop. Ik heb een Acer Aspire 5520G en deze heb ik gekocht in Maart 2008 dus inmiddels ver buiten de garantie. Vooraf gaande aan mijn bezoek ben ik bij twee lokale computerwinkels geweest, om te kijken wat er loos was. De eerste zadelde mij op met een “***”verhaal dat de backlite kapot was en bij de tweede zeiden ze dat ze dat zo konden zien en kwamen daar tot de conclusie dat het moederboard kapot was. Ik daar uitgelegd dat ik hem al 1,5 jaar had en wat het beste was voor mij om te doen. De verkoper waar ik meegesproken heb, vertelde mij dat je tegenwoordig ervan uit kan gaan dat er op een laptop van Acer een garantie zit van 2 jaar en dit had hij gehoord van een vertegenwoordiger van Acer. Ik ben vervolgens naar de winkel gereden waar ik de laptop gekocht (Paradigit) had en die vertelde het verhaal iets anders zat, dat het met energielevensduur te maken had en dat dit voor een laptop 2 jaar geldig is dus dat er 2 jaar garantie op een laptop zit. Alleen is deze regel in Juni 2008 van kracht geworden maar wel met terugwerkende kracht. Ik heb van de vriendelijke verkoper het advies gekregen om hem op te sturen, mocht hij niet binnen de garantie vallen zou mij dit zo`n €70 euro kosten. Ik zal sowieso een offerte eerst thuis krijgen met de verwachte kosten. Het zou zo`n 4 weken duren maar dit kon ook een week langer zijn, omdat ze bij Acer de boel niet op orde hebben.
Vanaf dat moment iedere dag op de Acer website gekeken naar de status van de laptop. Op woensdag 2 december stond deze voor het eerst er op, dat de laptop aangeboden is om verscheepte te worden. Na zo`n 9 dagen op deze status gestaan te hebben, veranderde de status in under repair. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 9 dagen voor een laptop te versturen erg lang vind.
Op vrijdag 18 december heb ik voor het eerst gebeld naar Acer om te kijken hoe het stond en de medewerker (die ik naar 4 keer bellen eindelijk aan te telefoon kreeg) kon hij mij alleen vertellen dat ze op een onderdeel aan het wachten waren en dat hij niet wist hoeveel het ging kosten en dat hij ook niet wist of ik een factuur thuis zou krijgen.
Op 8 januari wederom gebeld naar Acer maar dit keer kon ik alleen een computerbandje beluisteren en kan ik niemand meer te woord staan van Acer. Dit bandje deelde mij dingend mee om geduldig af te wachten. Ik heb vervolgens besloten om Paradigit te bellen en deze konden mij niet meer vertellen wat ik al wist en dat de van meer klanten het geluid hebben gehoord dat het erg lang duurt, maar dit was misschien ivm de vakantie.
Maar inmiddels is mijn geduld aardig, a ik heb nog steeds geen offerte gehad van de kosten, b het duurt veel langer als gezegd, c ik vind het schandalig dat ik niemand te woord kan staan bij Acer, d ik krijg het idee alsof ik een nummer ben bij Acer en niet een klant.
Wat kan ik nu het beste doen? Heeft iemand een telefoonnummer of mail adres zodat ik direct de juiste persoon bij Acer aan de telefoon krijg.
Met vriendelijk groet,
Robbert Weideveld