Weet je wat ze leuk is, ik ken het bedrijf erg goed woon er vlak bij.
Heb geen persoonlijke ervaring met het bedrijf, maar ben zelf aannemer.
Het grappige is dat dit soort bedrijven duizenden van dit soort dakkapellen zetten en die mensen niet klagen. Nu is het toevallig bij iemand verkeerd gegaan, met wat voor reden. Was de klant onduidelijk in zijn verhaal, wat is er ondertekend, kun je je eigen daarop beroepen. Zoja, heeft de aannemer in spe zelf het heft in handen genomen de schde te herstellen of heb je het via een rechtelijke weg moeten afdwingen en of zelfs via de rechter moetenlaten uitvoeren door een ander. ( pas dan kun je zeggen het bedrijf was nalatig en slecht).
Maar vaak is de klant onduidelijk, leest de opdracht op papier niet goed na, wat er nu eigenlijk gedaan word voor het geld wat de klant ervoor betaald. Ook leest de klant vaak niet goed na hoe het werk word afgelevert. Bv gegrond opgelevert is dus niet afgelakt. Of alleen van buiten in de door uw gewenste kleur afgewerkt, binnenswerk is voor rekening klant. Dat zijn van die hele simpele regels die vaak erg goed op papier staan, maar die de klant dan over het hooft zien.
De klant gaat dan al snel klagen en een bedrijf snel zwart maken, er lopen zo tal van mensen mee in het flipperkast verhaal, terwijl het vaak om niets gaat.
Zo ook nu blijkt dat 1 klant slechts een slechte ervaring heeft met het bedrijf in spe, maar mogelijk dit te verwijten heeft aan zich zelf.
Daarbij geld ook vaak in de voorwaade een regel dat de klant de klacht dient te melden binnen een aantal dagen, en gelden voor een paar procent kan inhouden totdat het werk volgens opgaaf naar behoren is uitgevoert.
Betaald de klant volledig het geld, dan geld al snel de regel, u ging akkoord met het werk ( u was tevreden), u mocht gelden in houden volgens de voorwaarden wat u niet heeft gedaan. Dan geld de tweede regel afwerk oplevering termijn, en melding van klachting binnen enkele dagen. Da klant klaagt vaak weken later, waardoor het werk niet meer controleerbaar is. De klant kan zelf aan het na prutsen zijn geweest, waardoor de gerantie regel vervalt. U heeft daarop geen aantoonbaar bewijs meer.
Ik ken amper tot weinig bedrijven die slecht te noemen zijn, en zekers allemaal direct na de klant toe gaan om volgens de offerte en de voorwaarden het werk af te maken, of te herstellen.
Gelden deze regels niet, dan is het bedrijf slecht, houd het bedrijf zich niet aan de regels dan is het slecht.
Maar al kort dit bedrijf is goed en vertrouwt, we zijn en blijven menselijk, we vergeten allemaal wel eens iets ( of heeft u nooit zout vergeten in uw eten)
Zo zie je maar, hoe makkelijk er iets mis kan gaan, maar meestal is de regel gata er iets mis bij de klant, dan gaat het hele project op een of andere manier verkeerd. En ja die mensen hoor je alleen klagen, maar de tevreden klanetn hoor je niet.
Zie het maar zo, een slecht bedrijf bestaat niet erg lang, we zijn mensen en hebben monden die veel bespreken