LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Direct Incasso uit Arnhem

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hank Dussen

Direct Incasso uit Arnhem

Ongelezen bericht door Hank Dussen »

Pas op met aanmaningen van incassobureau Direct Incasso uit Arnhem. Vorig jaar kreeg ik van hun medewerkster Yvonne Roovers (via e-mail!) een ‘voorgenomen besluit tot beslagleggen roerende en onroerende goederen / faillissementsaanvraag’. Ik zou een taxatie van een woning niet hebben betaald. Van het makelaarskantoor die de taxatie had gedaan, had ik nog nooit gehoord.
Ik heb dus teruggemaild met Yvonne Roovers van Direct Incasso met de vraag waar die rekening vandaan kwam en of ze en opdrachtbevestiging van mij aan het makelaarskantoor kon sturen met mijn handtekening daarop. Ook heb ik gevraagd om kopieen van de rekeningen en aanmaningen die dit kantoor al naar mij zou moeten hebben gestuurd. Die zouden toch immers in het dossier moeten zitten.
Uiteindelijk kwam er een document waarvan ik steil achterover viel. Het was een inderhaast in elkaar gebonkt PDF’je dat de oorspronkelijke rekening moest voorstellen. Weliswaar klopten daarin mijn vorige en huidige adres, maar het document was een jaar eerder gedateerd dan ik mijn nieuwe huis had gekocht! En het stond niet eens op briefpapier van de makelaar!
Daarop heb ik Yvonne Roovers van Direct Incasso even fijntjes meegedeeld dat dit toch echt valsheid in geschrifte is. Je begrijpt het al: nooit meer iets van Direct Incasso gehoord.
Kortom: een incassobureau dat zomaar geld eist namens bedrijven waar je nog nooit zaken mee hebt gedaan, via e-mail moet corresponderen over beslagleggingen en documenten vervalst, lijkt me tamelijk louche. Niet vertrouwen, Direct Incasso uit Arnhem en Yvonne Roovers is vooral om te lachen.

Deurwaarder Mark

Re: Direct Incasso uit Arnhem

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ze heeft dan wel de goeie achternaam gekozen :D

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

sorry maar een incasso buro kan geen beslag leggen dat kan aleen een deurwaarde

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Rene,

dat weet jij, dat weet ik.
Maar er zullen hele volksstammen zijn die het niet weten.

Laten die malafide bedrijven nu net daarop jagen.

Alleen al daarom zou de wet op incassoburo`s er moeten komen - met harde eisen en sancties bij (bewust) misbruik.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Volgens mij doen ze alles bewust.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Heb hier een leuke link voor controleren van btwnummers van bedrijven.
Het incassobureau uit arnhem vermeld in ieder geval een onterecht btwnummer :wink:
Zo kan je dus elk bedrijf controleren via het btwnummer, want een kvknummer zegt niet veel.

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vi ... anguage=NL

dacht al wat raar ik was op de site en had url gekopieerd, maar blijkbaar niet de gehele url. :oops:
Maar het blijft een goeie site voor het controleren van btwnummers.
Laatst gewijzigd door elmo43 op 12 jan 2010 07:26, 2 keer totaal gewijzigd.

jvn

Ongelezen bericht door jvn »

Ja,en heb je na controle het vermoeden dat men zich schuldig maakt aan het ontduiken van BTW afdracht,belastingfraude dus!
Dan is het misschien zinvol om hier melding van te maken bij de FIODecd!!!!

elmo43

Kijk en dat lijkt dan met gelijke munt, of misschien nog veel beter, terug slaan wat je kunt doen.
Dit geld tevens voor internetbedrijven waar je iets wilt kopen, check ook dan het btwnummer. Of desnoods als het niet vermeld staat vraag hierom. :wink:

elmo43

zie bovenstaande bericht.
Laatst gewijzigd door elmo43 op 12 jan 2010 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

bij mij werkte de link direct al niet, dus denk dat je de verkeerde url hebt gekopieerd. Van die paar bezoekers die dit berichtje hebben gezien gaat de site niet down hoor.

JanMeijer

Ongelezen bericht door JanMeijer »

Was direct incasso niet onderwerp van één van de uitzendingen van Radar of Opgelicht?!, toevallig?

Gesloten