LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen klant UPC, toch rekeningen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
janniet

Geen klant UPC, toch rekeningen

Ongelezen bericht door janniet »

Per 19-11-2009 krijg ik compleet uit het niets rekeningen van UPC met, heel merkwaardig, juiste gegevens. Na (ingewikkeld) gebeld en gemaild te hebben, krijg ik als antwoord dat ik een tv pakket zou hebben aangevraagd.
Wat ik helemaal niet aangevraagd heb. 1ste Rekening was ± 56 euro, vandaag 210 euro. (ook curieus) Het is , vind ik, heel erg moeilijk contact te krijgen met UPC zonder veel kosten te maken, en uit te leggen dat ik niets maar dan ook niets aangevraagd heb. Ik heb tenslotte al jaren satelliet tv. Ik zit eigenlijk in een spiraal waar ik niet uit kom. Uiteindelijk zal het denk ik wel een rechtszaak worden. Ik kan niets beantwoorden via hun e-mail adres. Op de website van UPC kan ik niets vinden hoe ik moet reageren. Op 5 december nog via hun algemene nummer contact gehad, men zou het onderzoeken. Wat moet ik nog verder doen? Aangetekende brief met een rekening van mezelf?
Hieronder de teksten van e-mails.

Geachte dames/heren,

Vandaag, 19 november 2009 mocht ik van u een faktuur ontvangen (nr 163063833-00). Waar deze op slaat is voor mij een raadsel, sinds 1 januari 2007 neem ik geen enkele dienst van u af. En ben dat ook absoluut niet (meer) van plan.Nu sta ik hier niet raar van op te kijken dat u mij zo'n factuur stuurt, naar mijn mening is uw administratie al een aantal jaren naar mij toe een complete puinhoop. Vervelend vind ik ook dat ik daarmee lastig gevallen wordt. En ik tijd moet inruimen om actie te ondernemen. Verder vraag ik me af hoe u aan mijn gegevens komt. Ik ben namelijk al lang geen klant meer van u, en u zou mijn gegevens allang verwijderd moeten hebben. Mocht ik nog langer lastig gevallen worden wegens onterechte facturen, dan voel ik mij genoodzaakt mijn rechtsbijstandsverzekering of/en andere klachten commissie in te schakelen.

Met vriendelijke groet,

Janniet

23-11-09
Geachte,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Er is een aanvraag gedaan voor een nieuw abonnement op uw adres ?straat in A . Deze aanvraag hebben wij ontvangen op 21 oktober jl. via een van onze dealers. De zending is volgens de gegevens van Track & Trace op 7 november jl. via de afhaallocatie opgehaald.
Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

agro

Re: Geen klant UPC, toch rekeningen

Ongelezen bericht door agro »

Gekker moeten ze het niet maken toch?
Er wordt melding gemaakt dat via een van hun dealers de aanvraag is gedaan, dan moeten ze ook een aanvraagformulier met handtekening kunnen overleggen.
Je kan een kopie opvragen van dit formulier.

Correspondentie kan je voeren via antwoordnummer hoef je geen postzegel te plakken, en enveloppe is ook niet nodig, typ aan 1 zijde hetgeen je kwijt wil of mededeling en aan andere zijde het adres, dubbel vouwen paar nietjes er in en klaar voor de post.
Voor antwoordnummers zie http://www.antwoordnummer.nl bij voorkeur verzenden aan adres Leeuwarden heb je de meeste kans op antwoord.

Bewaar alle correspondentie goed, met het antwoord wat je hebt ontvangen heb je in ieder geval al bewijs dat de factu(u)r(en) betwist zijn.

Mocht e.e.a niet afdoende helpen kan je de geschillencommissie inschakelen, waarbij aan te raden is om tevens een schadeclaim in te dienen.
succes.
Laatst gewijzigd door agro op 11 jan 2010 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Advies;

Bel in dit geval geen duur 0900 nummer want de kosten zijn moeilijk terug te krijgen.

Stuur ook geen brieven, tenzij antwoordnummer, en vooral niet aangetekend.

Ik vermoed dat een verkoper via telefoonboek Uw gegevens noteerde als nieuwe klant en zo kreeg hij provisie, vele studenten proberen zo meer te verdienen.

U hoeft maar 1x te reageren en als zij het niet oplossen zijn de kosten voor hun rekening en bij een rechtszaak waarmee hun incasso bureau meestal gaat dreigen kun je ook andersom lezen, als zij niets doen krijgen zij de hoge kosten!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

UPC had de gegevens al, immers, Janniet was al een keer klant geweest bij UPC. Best kans dat UPC de gegevens aan een dealer heeft doorgestuurd, of dat die dealer de gegevens uit het systeem heeft gepeuterd, waarna de dealer op eigen houtje de aansluiting regelde...

Janniet, vraag, wat anderen ook al zeiden, om te beginnen om een kopie van het aanvraagformulier. Zeg gewoon dat je de aanvraag nooit gedaan hebt en dat zij maar moeten bewijzen dat jij dat wel gedaan hebt.

Zeg er desnoods bij dat je een rechtszaak vol vertrouwen tegemoet ziet, waarbij de kosten die jij maakt uiteraard voor hun rekening zullen zijn.

Niet teveel blablabla - gewoon in een paar zinnen to-the-point. Zakelijk dus. Dus geen lange 'klaagbrief' schrijven, dat wordt toch niet gelezen, maar je doel voor ogen houden: je wilt van UPC af.

Kijken hoe snel je van ze af bent.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Probeer deze eens ([email protected])Erik Dikken.
Waarschijnlijk zal deze ook geen fatsoenlijk antwoord geven maar niet geschoten :wink:

Sc6 T

witte angora

Als je raak schiet zal die ook niet meer kunnen antwoorden, he :wink:
:lol:

Jopiejo

Ongelezen bericht door Jopiejo »

Hallo,

Word er gezegd dat je het bij een dealer hebt besteld kan je inderdaad kijken of er een handtekening beschikbaar is.

Als het telefonisch besteld zou zijn dan heb je geen poot meer om op te staan.
Je kan er dan binnen 7 dagen vanaf zien, wet koop op afstand, en uit loyaliteit willen ze het na de eerste factuur ook nog wel eens terug draaien. Anders zit je gewoon vast aan een jaarcontract... Maar heb je niet binnen die 7 dagen gebeld dan is het waarschijnlijk gewoon helaas pindakaas.

Groeten.

janniet

Het wordt leuker =8-)

Ik heb nu, schijnt het, een totaalpakket te hebben. Ik zit dus ook eens in het verkeerde topic. Met het weten van nu, had ik vorige week geen "vaut" gemaakt =8-)
Factuur binnengekregen van 12 januari 2010.

Nu zou ik € 276.94 moeten betalen. Poeh, duur pakket is er aangevraagd =8-)

Gebeld en ge-e-maild. Geen antwoord gekregen en ook geen bewijsstukken ontvangen, ik vind het wel best. Oh, per 18 januari a.s. worden er diensten afgesloten. Welke? Geen idee. Ik zal er geen last van krijgen/hebben, iemand anders denk ik wel.
Het is ook zo, dat ik "last" heb van rekeningen, de eventuele ander dat ie afgesloten wordt.
Bah, prutsers.

pear7777

Ongelezen bericht door pear7777 »

Lijkt erop dat er een oplichtertje rondloopt, die op jouw kosten digitale tv kijkt..

"opgehaald bij het ophaalpunt" doet me iets dergelijks vermoeden.

Advies: 1 keer aangetekende brief (kost je wel €€) met verhaal, waarin je verteld dat je alle rekeningen storneert, handtekeningen opvragen, legitimatie bewijzen van de ophaler etc etc.
Kopie van deze brief bewaren.

Alle incasso's meteen storneren en gewoon afwachten wat er gebeurt.
Zodra er aanmaningen komen gewoon brief naar antwoordnummer waarin je verwijst naar jou aangetekende brief dd... met kopie daarvan.

witte angora

Ik heb het idee dat één van de voormalige posters hier (nb: op dit forum, niet dit topic) er achter zou kunnen zitten.

Deze persoon schreef dat hij in 2 uur tijd 45 mensen klant had gemaakt bij de NUON en dat hij daarmee 380 euro had verdiend.

Vrijwel meteen nadat ik een bericht plaatste dat ik hem ervan verdacht op eigen houtje 45 mensen klant te hebben gemaakt bij de NUON veranderde hij zijn gegevens en vertrok van dit forum.

Het kan in jullie geval natuurlijk ook een ander geweest zijn, zieke geesten vindt je overal.
Laatst gewijzigd door witte angora op 18 jan 2010 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Mocht dat zo zijn ??
Dan zou het dus een medewerker zijn.Het zou kunnen maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

UPC is er alleen maar om zakken te vullen dit doen zij zolang ze de machtspositie hebben,daarna zal het snel over zijn .Maar is de upc top al lang binnen over de rug van ons.
Omdat zij deze positie bekleden zijn de call center medewerkers uiterst arrogant en lossen niets op.

Zelfs als de gebruiker er verstand van heeft wordt deze afgescheept., en volgen er dreigbrieven en deurwaarders.
Dit is een scherts van mij over de upc.

T

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Weer even denken.

Die digitale TV (en internet ook) word toch ergens afgenomen?
Of kunnen ze dat nu ook al niet meer zien?

Indien het digitale TV is - is de oplossing voor UPC simpel - blokkeren.
Een modem zou ook bekend moeten zijn - MAC adres etc. blokkeren - klaar.

Als iemand klaagt, monteur sturen - en hop.
Dader gevonden.. of is dat lastig?

witte angora

Dan zou het dus een medewerker zijn.Het zou kunnen maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Medewerker is onwaarschijnlijk, eerder iemand die op een of andere manier een afspraak heeft dat hij/zij een bepaald bedrag ontvangt per aangemelde klant.

Dat mensen dan naderhand roepen dat ze van niks weten deert UPC dan niet.

Nogmaals, zeker weten doe ik het niet, ik vind alleen het postgedrag van betreffende poster raar, vooral dat hij meteen wegvloog nadat ik mijn bedenkingen had opgeschreven.

Meestal is er dan wel wat aan de hand, maar het is geen bewijs.

janniet

Follow Up

Heb dit opgenomen via een mederker van UPC via de site http://www.chelloo.nl, ik wil het niet erger maken dan dat het is.
Dit als antwoord gekregen. Zie onderstaande tekst

Beste (veranderd) Janniet,

Ik heb de kwestie in behandeling genomen. Ik ga uit van uw lezing dat de diensten niet door u zijn aangevraagd maar desondanks is het voor ons wel van belang te achterhalen wat er verkeerd is gegaan.

Er is eind oktober kennelijk een bestelling geplaatst voor diensten op uw adres. Naar aanleiding daarvan hebben we een installatie pakket naar uw adres gezonden. Op de track & trace site van TNT Post is zichtbaar dat de zending twee keer bij u thuis is aangeboden en daarna naar het postkantoor is gebracht. Daar zou het pakket op 7 november 2009 zijn opgehaald. Zie: link .......................(weggehaald),
Normaal gesproken is er op de TNT Post site ook een handtekening beschikbaar van degene die het pakket heeft opgehaald. Deze wordt echter niet vermeld. Wij hebben TNT Post dan ook verzocht om nadere informatie.

Ik zal u uiteraard op de hoogte houden en nader informeren over de verdere afhandeling van uw klacht.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

janniet

update of follow up =8-):

Beste W, (via chelloo.com)

Op mijn "klacht" krijg ik via mijn prive e-mail adres dit binnen:

Geachte heer Janniet,

Uit onze gegevens blijkt dat u inmiddels telefonisch contact met ons heeft gehad. Wij beschouwen uw bericht dan ook als afgehandeld. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, vernemen wij dit graag van u.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via ons contactformulier. U vindt deze op http://www.upc.nl

===========================================================

In antwoord op uw e-mail d.d. 23-11-2009:

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Er is een aanvraag gedaan voor een nieuw abonnement op uw adres x-traat in A. Deze producten zijn inmiddels geinstalleerd. Mocht dit niet correct zijn dan verzoeken wij u dit aan ons door te geven.

en

Er is een aanvraag gedaan voor een nieuw abonnement op uw adres x-straat in A.
Deze aanvraag hebben wij ontvangen op 21 oktober jl. via een van onze dealers. De zending is volgens de gegevens van Track & Trace op 7 november jl. via de afhaallocatie opgehaald.

Zou ik graag daar bewijsstukken van zien.
Ik heb niets aangevraagd, en heb niets opgehaald.

Janniet

Nu wil ik graag weten wat er aan de hand is, ik heb namelijk zoals het bovenstaande vermeld geen telefonisch contact gehad met UPC. Ik heb alleen met jou via deze site contact gekregen ;).
En dat waardeer ik, alleen ik snap niets van het bericht. Is het mogelijk dat ik echt hiervan op de hoogte gesteld word?

Ps Liefst schriftelijk

Met Vriendelijk groet,

Janniet

Liesas

Ongelezen bericht door Liesas »

Ik ben helaas wel lid geworden van UPC na ellende met Orange/Online die rekeningen stuurde over periode waarin zij niets leverde en die alle bestanden wiste vóórdat het abonnement ophield., desondanks blijf ik rekeningen ontvangen die betaald zijn en zelfs intrum belt me 's avonds: wanneer betaalt U? UPC is even erg en verglijkbaar met wat u schrijft. Ik heb gebeld, geschreven, heb mijn hele dossier in Nijmegen afgegeven, houd alles op papier bij wat en hoe ik correspondeer, maar krijg letterlijk en figuurlijk geen contact met UPC. Ik moet
1 jaar betalen omdat ik nog geen jaar lid ben, voor allerlei storingen op telefoon, internet en TV, voorrijkosten en telefoon om storingen van UPC te verhelpen. . UPC is dus ook voor klanten onbereikbaar en geeft ook klanten onterechte vorderingen. Ik begrijp niet dat al die providers die zo slecht leveren, een klant minstens 1 jaar mogen contracteren!!
Sorrie, ik weet ook geen manier meer om UPC te bereiken en hoe redelijkheid en goede service en levering af te dwingen, maar als er meer mensen over dezelfde ervaring klagen, kunnen we wellicht samen iets bereiken.

janniet

Ere wie ere toekomt, nu zal het wel opgelost zijn :) ,

Beste Janniet,

We hebben tot op heden nog geen terugkoppeling ontvangen van TNT Post over de uitlevering van het installatiepakket.
Zoals eerder aangegeven gaan wij uit van uw lezing. Om deze kwestie voor u af te handelen heb ik heden de abonnementen beeindigd. De berekende kosten zullen worden gecorrigeerd.
U kunt de facturen die u heeft ontvangen dan ook als niet verzonden beschouwen. U zult in maart een gecorrigeerde factuur ontvangen. Indien hier nog kosten op worden vermeld dan worden deze uiteraard eveneens gecorrigeerd.
Mocht u een schriftelijk verzoek van UPC ontvangen voor het retourneren van apparatuur dan kunt u dit uiteraard ook als niet verzonden beschouwen.
Tot slot bied ik u namens UPC Nederland mijn verontschuldigingen aan voor de gang van zaken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC

Citaat van: janniet op 12-feb-10, 16:23:53

Beste Wassily,

Ik ga ervan uit dat mijn geval nog steeds niet opgelost is. Gisteren weer een rekening gekregen van UPC. Ik dacht en had de hoop a.h.v. mijn vorige bericht dat het wel over zou zijn. Ik begin er nu toch maar langzamerhand aan te denken om een klacht in te dienen. Ik heb m'n best gedaan, vind ik.

Met vriendelijk groet,

Janniet

agro

Ongelezen bericht door agro »

Deze brief goed bewaren, je hoeft naar upc in het geheel niet meer te reageren, je kan hiermee de zaak als afgedaan beschouwen, mocht er onverhoopt een incassoburo ingeschakeld worden 1 telefoontje met verwijzing naar deze brief moet voldoende zijn.
Mochten ze een copie (geef het origineel nimmer uit handen) van deze brief willen laat ze dan een antwoordnummer opgeven, deel ze dan in ieder geval mede dat je geen kosten meer wenst te maken, en een eventuele rechtszaak mochten ze daar toe willen overgaan, met vertrouwen tegemoet ziet.

witte angora

Kijk eens aan, Janniet,

Het heeft even geduurd, maar het is in principe, op wat administratieve handelingen na, afgerond. Of het een felicitatie waard is?

Dit soort dingen zou niet mogen gebeuren, maar het gebeurd helaas, en het lijkt erop dat UPC zich hiervan bewust begint te worden. En daar ook naar begint te handelen. Wat dat betreft denk ik dat je niet alleen jezelf geholpen hebt, maar ook anderen die op dezelfde manier bij UPC aangemeld zijn.

Dus hoe dan ook: chapeau! :wink:

janniet

p.s.

Ik denk toch dat het zin heeft om in contact te treden met het zogenaamde web care team van UPC.
Ik heb dat via de site http://www.chelloo.com gedaan.
Ik hou het nog steeds in de gaten, daar niet van.
Maar ik denk wel dat het in mijn geval "opgelost" is. Anders had (en kan nog) ik aangetekende brieven moeten versturen.
Ook heb ik alle relevante e-mails opgespaard, en dat moet voldoende zijn voor eventueel verder gebruik.

Met vriendelijke groet,

Janniet

Gesloten