LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / T-mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Pavlova schreef:
jvn schreef:
snepke schreef:Nee ik heb mijn geld nog niet binnen.En Lindorff leest toch mee.(dus bij deze)Ik zeg geen nee als ze dat aanbod onverplicht verhogen.1000 euro per jaar,kan er mee door.
Reactie jvn: Als ze een beetje verstandig zijn , dan kunnen ze dat maar beter doen,als is het alleen maar om hun reputatie te verbeteren.
Ik gun Snepke dat geld wel, daar niet van, maar het zou juist dom zijn van Lindorff om erop in te gaan. Dat gaat ze namelijk in de toekomst nog veel meer geld kosten dan als meer mensen zulke bedragen aan schadevergoeding eisen en Lindorff eerder bereid is geweest dit te honoreren.

Snepke beloofd, om het geheim te houden. :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Pavlova schreef: Ik gun Snepke dat geld wel, daar niet van, maar het zou juist dom zijn van Lindorff om erop in te gaan. Dat gaat ze namelijk in de toekomst nog veel meer geld kosten dan als meer mensen zulke bedragen aan schadevergoeding eisen en Lindorff eerder bereid is geweest dit te honoreren.
  • Dus ze zijn van plan om nog meer mensen onterecht aan te schrijven
  • Pavlova werk jij soms voor Lindorff?Niet dat me het iets uitmaakt,ik heb goed advies van je gehad en daar ben ik je dankbaar voor.
  • Maar ben jij het eens met hun werkwijze?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Pavlova schreef: Doel je erop dat Lindorff ervoor kiest met opzet fouten te maken of er weinig aan te doen zodat er meer geincasseerd kan worden? Ik denk zelf niet dat dit erachter zit. De opdrachtgevers zouden afhaken als Lindorff moedwillig onterechte vorderingen zouden gaan trachten te incasseren en de opdrachtgever de klant kwijtraakt. Ik vermoed eerder dat de (kennelijk) vele fouten (kennelijk tussen haakjes, we beschikken namelijk niet over de cijfers natuurlijk) het gevolg zijn van gebrek aan kennis en ervaring van veel personeelsleden.
Als je even op de achtergrond eraan denkt dat Snepke niet de enige is, en dat 'de TV' er al eerder aandacht aan heeft gegeven (waarbij men wegbleef) - ga je, zeker als 'slachtoffer' van een dergelijk 'foutje' inderdaad vermoeden dat met opzettelijk fouten maakt, danwel opzettelijk een foute medewerker zijn/haar gang laat gaan.

Gezien de onkunde van veel mensen, zullen er ook tussen zitten die schrikken van de formele taal - en om ellende te voorkomen maar betalen. Hoeveel, zullen we nooit weten - velen zullen dit forum niet vinden bijvoorbeeld.

In principe word het tijd voor een incasso wetgeving - waarbij een incasserend bedrijf (dus hetzij de schuldeiser, hetzij zijn vertegenwoordiger) allereerst moet zorgen (zorgplicht) dat alle stukken compleet zijn, en er redelijkerwijs vanuit gegaan kan worden dat er inderdaad een schuld is.

Daarnaast zal bij bezwaar van de aangeschreven persoon een tijdelijke stop op een incassotraject moeten komen - om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand loopt, zoals in geval Snepke vs Lindorff/CD.

En, er zou een vergunningen systeem moeten komen - omdat er nu volgens mij nauwelijks controle is. Lees even Pretium door - 138 pagina`s - waarbij ondertussen is aangetoond dat zij zich ook voordoen als een incassoburo (Gerecht Incasso) met facturen die zij door misleiding doen ontstaan. Zulke bedrijven zouden dus verplicht opgedoekt moeten worden.

Ach, mischien ooit nog eens?

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

Pavlova schreef:
jvn schreef:
snepke schreef:Nee ik heb mijn geld nog niet binnen.En Lindorff leest toch mee.(dus bij deze)Ik zeg geen nee als ze dat aanbod onverplicht verhogen.1000 euro per jaar,kan er mee door.
Reactie jvn: Als ze een beetje verstandig zijn , dan kunnen ze dat maar beter doen,als is het alleen maar om hun reputatie te verbeteren.
Ik gun Snepke dat geld wel, daar niet van, maar het zou juist dom zijn van Lindorff om erop in te gaan. Dat gaat ze namelijk in de toekomst nog veel meer geld kosten dan als meer mensen zulke bedragen aan schadevergoeding eisen en Lindorff eerder bereid is geweest dit te honoreren.
reactie:jvn : Dat hoeft niet zo te zijn,als ze lering trekken uit dit recent uitgesproken vonnis..Dan zou ik als bedrijf zorgen dat dit NOOIT :!: meer kan gebeuren,en dan krijg je ook geen claims meer.
Wist je trouwens dat er gisteren weer een melding is binnengekomen op de site van Tros Opgelicht?

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

Guardian72 schreef:
Pavlova schreef: Doel je erop dat Lindorff ervoor kiest met opzet fouten te maken of er weinig aan te doen zodat er meer geincasseerd kan worden? Ik denk zelf niet dat dit erachter zit. De opdrachtgevers zouden afhaken als Lindorff moedwillig onterechte vorderingen zouden gaan trachten te incasseren en de opdrachtgever de klant kwijtraakt. Ik vermoed eerder dat de (kennelijk) vele fouten (kennelijk tussen haakjes, we beschikken namelijk niet over de cijfers natuurlijk) het gevolg zijn van gebrek aan kennis en ervaring van veel personeelsleden.
Als je even op de achtergrond eraan denkt dat Snepke niet de enige is, en dat 'de TV' er al eerder aandacht aan heeft gegeven (waarbij men wegbleef) - ga je, zeker als 'slachtoffer' van een dergelijk 'foutje' inderdaad vermoeden dat met opzettelijk fouten maakt, danwel opzettelijk een foute medewerker zijn/haar gang laat gaan.

Gezien de onkunde van veel mensen, zullen er ook tussen zitten die schrikken van de formele taal - en om ellende te voorkomen maar betalen. Hoeveel, zullen we nooit weten - velen zullen dit forum niet vinden bijvoorbeeld.

In principe word het tijd voor een incasso wetgeving - waarbij een incasserend bedrijf (dus hetzij de schuldeiser, hetzij zijn vertegenwoordiger) allereerst moet zorgen (zorgplicht) dat alle stukken compleet zijn, en er redelijkerwijs vanuit gegaan kan worden dat er inderdaad een schuld is.

Daarnaast zal bij bezwaar van de aangeschreven persoon een tijdelijke stop op een incassotraject moeten komen - om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand loopt, zoals in geval Snepke vs Lindorff/CD.

En, er zou een vergunningen systeem moeten komen - omdat er nu volgens mij nauwelijks controle is. Lees even Pretium door - 138 pagina`s - waarbij ondertussen is aangetoond dat zij zich ook voordoen als een incassoburo (Gerecht Incasso) met facturen die zij door misleiding doen ontstaan. Zulke bedrijven zouden dus verplicht opgedoekt moeten worden.

Ach, mischien ooit nog eens?
reactie jvn: Guardian,dat heb jij nu eens mooi onder woorden gebracht!
Ik heb daar ook al aan gedacht,dat men hangende het onderzoek de incasso tijdelijk moet stoppen,tot er meer duidelijkheid is,of de vordering terecht is.
En dan kan men verdere stappen ondernemen.Trouwens nette incassobureau"s doen dat ook.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

snepke schreef:
jvn schreef:
reactie jvn: Dat is nog maar de vraag Pavlova /

Ik houd er rekening mee dat er mogelijk ook nog veel meer achter kan zitten.
Omdat ik zelf ook onterecht was aangeschreven net als Snepke.

Groetjes, Je collega van de ( verrechtbanking ) :lol:
  • Jvn wat kan er dan nog meer achter zitten dan alleen geld binnenhalen .
  • Je maakt me nieuwsgierig :?:
  • Zijn er dan nog meer redenen om mensen lastig te vallen?

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

Het is ook mogelijk dat het een kwestie is van prestige ( gezichtsverlies ),
tot het einde toe volhouden om fouten te verhullen.
Dat gedrag kom ik vaker tegen.
Of men wil ( mogelijk ! ) er alles aan doen om op een onrechtmatige manier inkomsten te verwerven.
Als dat lukt dan is dat een rijke bron van inkomsten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ jvn -
Ik denk dat prestige / gezichtsverlies wel eens de reden zou kunnen zijn dat Lindorff doorging.

Met alle fouten die ze maken, er is wel iemand die dingen in de gaten houd, en desnoods zich even meld hier.

Onrechtmatig incasseren denk ik aan die 'advertenties' die mensen op valse wijze worden aangesmeerd.
Zie bijvoorbeeld: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 71&t=71967
en ook: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 71&t=76735 als voorbeelden hiervan.

Zij doen zaken met, of zijn ook, schimmige incassoclubs - die minder de regels volgen. Je kan van Lindorff denken wat je wilt, maar ik denk niet dat zij zo zullen werken.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

Wat bedoel jij precies met : er is wel iemand die de dingen in de gaten houd .
Wil je dat nog eens toelichten,werk je er zelf soms.....

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Dus zullen er meer mensen voor een onterechte vordering aangeschreven worden,als ze geen gezichtsverlies willen.Ik vind dit gewoon wanpraktijken.En volgens mij doet de gehele incassobranche incl NVIO daar aan mee.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Pavlova »

snepke schreef:Pavlova werk jij soms voor Lindorff?Niet dat me het iets uitmaakt,ik heb goed advies van je gehad en daar ben ik je dankbaar voor.[/list]
  • Maar ben jij het eens met hun werkwijze?
Nee, ik werk niet voor Lindorff en nee, ik ben het zeker niet altijd eens met de methoden van de grote incassobureau's in het algemeen. Ik denk dat er vooral veel misgaat juist omdat ze zo groot zijn. Het wordt een soort fabriekswerk.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door Pavlova »

jvn schreef:Ik heb daar ook al aan gedacht,dat men hangende het onderzoek de incasso tijdelijk moet stoppen,tot er meer duidelijkheid is,of de vordering terecht is.
En dan kan men verdere stappen ondernemen.Trouwens nette incassobureau"s doen dat ook.
Zo is dat. Ik vind het beschamend dat het niet altijd gebeurt. Zoals ik al zei het is fabriekswerk.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Pavlova schreef:
snepke schreef:Pavlova werk jij soms voor Lindorff?Niet dat me het iets uitmaakt,ik heb goed advies van je gehad en daar ben ik je dankbaar voor.[/list]
  • Maar ben jij het eens met hun werkwijze?
Nee, ik werk niet voor Lindorff en nee, ik ben het zeker niet altijd eens met de methoden van de grote incassobureau's in het algemeen. Ik denk dat er vooral veel misgaat juist omdat ze zo groot zijn. Het wordt een soort fabriekswerk.
  • Gelukkig ik ben blij dat je daar niet werkt ,en dat je het niet eens bent met hun werkwijze

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

Informatie voor alle belanghebbenden inzake:

Gevolgschade jegens derden ( Regresrecht )

Sinds een wetwijziging op 13 juni 2008, zie persbericht Staatsblad 12 juni 2008,

is het verhaalsrecht zoals bovenvermeld vereenvoudigd.

Zie voor wetsartikelen : art.6:107a BW / art.3 VOA / art 99 wet WIA

En: http://www.gt.nl/nl/actueel/nieuwsberic ... udiger/766

Voor de volledige claimelijst inzake een civiele claim verwijs ik u naar blz .3 van Lindorff T-mobile.

ruzica
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 feb 2010 15:08

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door ruzica »

Op 2 maart een brief gekregen van m.G.de Jong Gerechtsdeurwaarders inzake: Lindorff(welke vennootschap de vordering van T-Mobile op u heeft gekocht)??????

Nu komt het :oops: er schijnt een verschuldigd bedrag te staan van 356,57 :roll:

Nou ten eerste zou het jaren geleden zijn dat ik heel kort T-Mobile heb gehad ook altijd keurig mijn rekeningen betaald nooit geen achterstand gehad en nu dit :oops: :?:

Ik heb op 4 maart via(hun site) email gereageerd en tot op heden nog niets gehoord,ook telefonisch geprobeert contact te krijgen ook dat lukt niet :!:

Ik hoor graag of er nog iemand is die dit ook heeft meegemaakt ?

hendrid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:17

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door hendrid »

oedenmiddag lezers,

Ik heb vernomen van mijn zuster dat er een brief binnen is gekomen van Lindorff. Met daarin beschreven dat ik een bedrag van €1200,-- eur moet gaan betalen m.b.t. van een vordering van T-Mobile.
Dit is het enige wat ik heb vernomen van haar, ik weet het is summier.

Nu ik Lindorff gebeld , maar voordat ik dit deed heb ik even gegoocheld, en kwam de meest bizarre verhalen tegen.

Nu kreeg ik eerst een dame aan de lijn, en ik meldde dat mijn zus een brief had ontvangen.
Allereerst vroeg ze mijn adres, ik vroeg waarom ze dit in dit stadium moet hebben.
Ze gaf geen antwoord en bleef maar vragen naar mijn adres.
Dit heb ik dus niet gegeven.

Ik had wel het adres opgegeven waar de brief naar toe is gestuurd.
Ze kon mij melden dat het om een vordering van t-mobile ging uit 2005.

Ik werd ook doorverbonden naar een collega, ik heb gemeld altijd een zakelijk mobiel nummer te hebben, en ik van niets afweet.
Nu bleef ook hij mijn adres vragen dit heb ik wederom niet gegeven.

Hij zegt dat hij wel brieven zal gaan sturen naar mijn zus.

Moet ik naar mijn advocaat gaan?
Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt, voor jullie reacties want zo te lezen is lindorff de boel echt aan het flaschen.

Bovenstaande is een eerder gepost bericht op het forum.

Inmiddels heb ik de brieven per mail toegestuurd gekregen van mijn zus.

In de kop van de brief staat betreft tmobile en verder in de brief weer KPN wat een zooitje daar zeg.

Gesloten