geweigerd met ov-studenten-chipkaart
Geplaatst: 12 jan 2010 21:52
Aangezien ik niet het idee heb dat de NS klantenservice mijn klacht serieus neemt post ik hier mijn verhaal:"
Gistere, maandag 11 januari 08:38, wil ik in Almere op de trein stappen richting Schiphol. Er is zoals wel vaker toegangscontrole dus ik laat mijn 2 dagen eerder geactiveerde ov-studenten-chipkaart zien aan de betrefende persoon. Deze verteld mij dat ik óók de groene week-kaart van 2009 bij mij moet hebben en dat de chipkaart alleen niet voldoende is. Ik leg de 'jongen' uit dat dat niet het geval is, en dat ik afgelopen zaterdag mijn chipkaart nog geactiveerd heb.
Deze persoon begint tegen mij dat ik niet zo'n grote mond moet hebben waarop ik doorloop aangezien ik mijn trein eraan zie komen.
Op dat moment piept hij zijn 'chef' op die meteen aangestormt komt met twee personen begeleiding. Deze sommeert mij het station te verlaten aangezien ik geen vervoersbewijs zou hebben. Ik leg hem nogmaals uit dat ik wél een vervoersbewijs heb namelijk de ov chipkaart. Deze 'chef' begint op een neerbuigende toon mij te vertellen dat hij bij de NS werkt en dat hij het dus wel beter weet. Daarna meld hij mij dat ik maar een kaartje moet kopen, waarop mijn reactie is dat ik een geldig vervoersbewijs heb en dus geen kaartje ga kopen, zijn reactie daarop: dan heb je pech. Nadat ik geprobeert heb hem duidelijk te maken dat zijn verhaal onjuist is begint hij te dreigen met het innemen van mijn chipkaart.
Uiteindelijk heb ik het station verlaten aangezien er inmiddels al 4 man NS mij de toegang blokkeerde.
Naderhand de NS klantenservice gebelt á 10ct per minuut )22min wachten).
Deze dame was bereid mijn verhaal aan te horen en gaf mij meteen gelijk.
Ook vandaag tot 2 maal toe het gelijk gehad van een conducteur.
1 dag later zit het mij nog gigantisch dwars dat ik een geldig vervoersbewijs heb en dat mij toch de toegang geweigerd is.
Gistere, maandag 11 januari 08:38, wil ik in Almere op de trein stappen richting Schiphol. Er is zoals wel vaker toegangscontrole dus ik laat mijn 2 dagen eerder geactiveerde ov-studenten-chipkaart zien aan de betrefende persoon. Deze verteld mij dat ik óók de groene week-kaart van 2009 bij mij moet hebben en dat de chipkaart alleen niet voldoende is. Ik leg de 'jongen' uit dat dat niet het geval is, en dat ik afgelopen zaterdag mijn chipkaart nog geactiveerd heb.
Deze persoon begint tegen mij dat ik niet zo'n grote mond moet hebben waarop ik doorloop aangezien ik mijn trein eraan zie komen.
Op dat moment piept hij zijn 'chef' op die meteen aangestormt komt met twee personen begeleiding. Deze sommeert mij het station te verlaten aangezien ik geen vervoersbewijs zou hebben. Ik leg hem nogmaals uit dat ik wél een vervoersbewijs heb namelijk de ov chipkaart. Deze 'chef' begint op een neerbuigende toon mij te vertellen dat hij bij de NS werkt en dat hij het dus wel beter weet. Daarna meld hij mij dat ik maar een kaartje moet kopen, waarop mijn reactie is dat ik een geldig vervoersbewijs heb en dus geen kaartje ga kopen, zijn reactie daarop: dan heb je pech. Nadat ik geprobeert heb hem duidelijk te maken dat zijn verhaal onjuist is begint hij te dreigen met het innemen van mijn chipkaart.
Uiteindelijk heb ik het station verlaten aangezien er inmiddels al 4 man NS mij de toegang blokkeerde.
Naderhand de NS klantenservice gebelt á 10ct per minuut )22min wachten).
Deze dame was bereid mijn verhaal aan te horen en gaf mij meteen gelijk.
Ook vandaag tot 2 maal toe het gelijk gehad van een conducteur.
1 dag later zit het mij nog gigantisch dwars dat ik een geldig vervoersbewijs heb en dat mij toch de toegang geweigerd is.