van Edy naar Nordland wasmachine. Doen??
Geplaatst: 14 jan 2010 21:00
Hallo!
Ik lees hier veel verhalen over Nordlands met problemen en wilde mijn dilemma even voorleggen, aangezien veel mensen hier blijkbaar ervaring hebben als reparateur etc..
Ik heb een Edy van 2,5 jaar (W212, gekocht bij Modern.nl, beste koop cons. gids) Op dag 1 is hij al omgeruild omdat hij niet startte. Sinds het begin moet ik er ook bij de huidige met mijn bijna volle gewicht tegenaan duwen om 'm te laten starten en neem dat inmiddels maar voor lief. Nu heb ik voor de tweede keer binnen een jaar (op een paar dagen na) dat hij vastloopt in het programma. De was is nauwelijks gespoeld en zeiknat en het knopje brandt, maar machine doet alsof hij klaar is. Uiteindelijk blijken nu alle programma's nog te werken, behalve het normale 40C wat ik altijd gebruik en waarin hij is vastgelopen. Er zat nog garantie op de reparatie van EM service, maar Modern doet daar niet aan, want EM service zou failliet zijn.
Hun coulanceregeling hield in dat ik de voorrijd- en onderzoekskosten (min. 100,-) EN een gedeelte van de reparatie moest betalen. Lekker coulant, maar niet heus. Ik vond dit allemaal geen goed dee, zeker met de garantie op de vorige reparatie die ik zwart op wit had staan, en nu mag ik na veel gedoe tegen bijbetaling van 50,- een Nordland wa 8125 IMP hebben. Ik weet alleen na wat zoeken op internet niet of ik daar blij mee moet zijn?
Ik wil gewoon geen extra geld uitgeven voor het volgende baggerproduct. Daar komt bij dat ik de echt korte draaitijd van deze heel fijn vind en hij het nog best goed doet, er is maar 1 programma kapot.
Eigenlijk lijk ik nog een redelijk goede Edy te hebben getroffen
De eerste keer met dit defect bleek hij kortsluiting te hebben gemaakt en is hij eenvoudig opnieuw geprogrammeerd. Vreemd genoeg was dat ook in de winter toen het heel koud was. Kan dat er iets mee te maken hebben?
We hebben 2 kinderen en ik doe zo'n 2 a 3 wassen per week.
Ik voel er eigenlijk meer voor hier nog wat voor terug te krijgen van Modern en meteen een goede machine aan te schaffen, maar ben bang dat ik dat niet voor elkaar krijg bij ze...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Martje
Ik lees hier veel verhalen over Nordlands met problemen en wilde mijn dilemma even voorleggen, aangezien veel mensen hier blijkbaar ervaring hebben als reparateur etc..
Ik heb een Edy van 2,5 jaar (W212, gekocht bij Modern.nl, beste koop cons. gids) Op dag 1 is hij al omgeruild omdat hij niet startte. Sinds het begin moet ik er ook bij de huidige met mijn bijna volle gewicht tegenaan duwen om 'm te laten starten en neem dat inmiddels maar voor lief. Nu heb ik voor de tweede keer binnen een jaar (op een paar dagen na) dat hij vastloopt in het programma. De was is nauwelijks gespoeld en zeiknat en het knopje brandt, maar machine doet alsof hij klaar is. Uiteindelijk blijken nu alle programma's nog te werken, behalve het normale 40C wat ik altijd gebruik en waarin hij is vastgelopen. Er zat nog garantie op de reparatie van EM service, maar Modern doet daar niet aan, want EM service zou failliet zijn.
Hun coulanceregeling hield in dat ik de voorrijd- en onderzoekskosten (min. 100,-) EN een gedeelte van de reparatie moest betalen. Lekker coulant, maar niet heus. Ik vond dit allemaal geen goed dee, zeker met de garantie op de vorige reparatie die ik zwart op wit had staan, en nu mag ik na veel gedoe tegen bijbetaling van 50,- een Nordland wa 8125 IMP hebben. Ik weet alleen na wat zoeken op internet niet of ik daar blij mee moet zijn?
Ik wil gewoon geen extra geld uitgeven voor het volgende baggerproduct. Daar komt bij dat ik de echt korte draaitijd van deze heel fijn vind en hij het nog best goed doet, er is maar 1 programma kapot.
Eigenlijk lijk ik nog een redelijk goede Edy te hebben getroffen
De eerste keer met dit defect bleek hij kortsluiting te hebben gemaakt en is hij eenvoudig opnieuw geprogrammeerd. Vreemd genoeg was dat ook in de winter toen het heel koud was. Kan dat er iets mee te maken hebben?
We hebben 2 kinderen en ik doe zo'n 2 a 3 wassen per week.
Ik voel er eigenlijk meer voor hier nog wat voor terug te krijgen van Modern en meteen een goede machine aan te schaffen, maar ben bang dat ik dat niet voor elkaar krijg bij ze...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Martje