Reparatie bij Megapool.
Geplaatst: 31 mei 2003 11:35
Ik heb voor 2,5 jaar terug bij Megapool een breedbeeld televisie gekocht, merk JVC. Al na 2,5 jaar ging deze defect. Ik niet de beroerste, bel netjes megapool op, om mijn televisie ter reparatie aan te bieden.
Deze word netjes opgehaald, en wij vermelden duidelijk erbij dat we graag op de hoogte wilden worden gebracht van wat eventueel defect is aan onze televisie, en wat de kosten van de reparatie worden.
Na 4 weken geduldig wachten, beesloten we zelf maar eens te bellen, over hoe de zaken ervoor stonden, toen bleek dat ze geen tijd hadden gehad door ziekte en vrije dagen etc.
Na weer 2 weken wachten besloten we dus nogmaals te bellen, toen kregen we een mededeling dat de technische dienst er een monteur van JVC bij moesten halen, aangezien hun er niet uitkwamen. Ons werd toen ook telefonisch medegedeeld dat ze ons zouden bellen, want JVC had meededegedeeld, dat de beeldbuis binnen een tijdsbestek van 2,5 jaar niet defect zou mogen gaan, en deze dan kosteloos vergoed zou worden door JVC.
Helaas werden wij weer niet gebeld over het hoe of wat.
Maandag jongstleden kwamen wij thuis, dat een firma onze televisie terug kwam brengen, inclusief de rekening van de reparatie. Aangezien wij niet thuiswaren, logisch, want Megapool had ons toegezegd dat ze zouden bellen als de televisie gerepareerd was, en wat defect zou zijn etc.
besloot ik navraag te gaan doen, wat er nu defect was, en waarom ik niet op de hoogte ben gesteld wat de kosten ervan bedroegen. Krijg ik vrolijk een nummer in tilburg, van de firma Tebeco die mijn televisie ineens gerepareerd heeft, en dat die firma alleen maar prijsopgave doen als de reparatiekosten hoger uitvallen dan 178 euro.
En grappigste van alles is dat Megapool in zijn geheel niet weet wat met mijn televisie is gebeurd, dat weet alleen die firma in Tilburg.
En toppunt van dit allemaal is dat de faktuur met waarop beschreven staat wat exact defect was met de televisie bij de faktuur is bijgesloten, dus ik moet eerst de reparatie kosten voldoen om erachter te komen wat nu defect was aan mijn televisie. Ten tijde dat ze mijn televisie kwamen ophalen hebben wij alleen een brief gekregen dat wij de televisie ter reperatie hebben aangeboden, maar op die brief word nergens vermeld bij wie de televisie in reparatie is, en wat hun voorwaarden zijn.
Telefonisch navraag bij megapool, vermeld megapool dat dit wel het geval had moeten zijn.
Ja, en ik mag 150 euro 50 afrekenen om erachter te komen wat er nu defect was.
Wie heeft meer ervaringen met deze raadselachtige reparaties en onkosten, en de langdurige tijdsduur dat je apparatuur weg is, want onze televisie is in totaal 9 weken weggeweest.
Deze word netjes opgehaald, en wij vermelden duidelijk erbij dat we graag op de hoogte wilden worden gebracht van wat eventueel defect is aan onze televisie, en wat de kosten van de reparatie worden.
Na 4 weken geduldig wachten, beesloten we zelf maar eens te bellen, over hoe de zaken ervoor stonden, toen bleek dat ze geen tijd hadden gehad door ziekte en vrije dagen etc.
Na weer 2 weken wachten besloten we dus nogmaals te bellen, toen kregen we een mededeling dat de technische dienst er een monteur van JVC bij moesten halen, aangezien hun er niet uitkwamen. Ons werd toen ook telefonisch medegedeeld dat ze ons zouden bellen, want JVC had meededegedeeld, dat de beeldbuis binnen een tijdsbestek van 2,5 jaar niet defect zou mogen gaan, en deze dan kosteloos vergoed zou worden door JVC.
Helaas werden wij weer niet gebeld over het hoe of wat.
Maandag jongstleden kwamen wij thuis, dat een firma onze televisie terug kwam brengen, inclusief de rekening van de reparatie. Aangezien wij niet thuiswaren, logisch, want Megapool had ons toegezegd dat ze zouden bellen als de televisie gerepareerd was, en wat defect zou zijn etc.
besloot ik navraag te gaan doen, wat er nu defect was, en waarom ik niet op de hoogte ben gesteld wat de kosten ervan bedroegen. Krijg ik vrolijk een nummer in tilburg, van de firma Tebeco die mijn televisie ineens gerepareerd heeft, en dat die firma alleen maar prijsopgave doen als de reparatiekosten hoger uitvallen dan 178 euro.
En grappigste van alles is dat Megapool in zijn geheel niet weet wat met mijn televisie is gebeurd, dat weet alleen die firma in Tilburg.
En toppunt van dit allemaal is dat de faktuur met waarop beschreven staat wat exact defect was met de televisie bij de faktuur is bijgesloten, dus ik moet eerst de reparatie kosten voldoen om erachter te komen wat nu defect was aan mijn televisie. Ten tijde dat ze mijn televisie kwamen ophalen hebben wij alleen een brief gekregen dat wij de televisie ter reperatie hebben aangeboden, maar op die brief word nergens vermeld bij wie de televisie in reparatie is, en wat hun voorwaarden zijn.
Telefonisch navraag bij megapool, vermeld megapool dat dit wel het geval had moeten zijn.
Ja, en ik mag 150 euro 50 afrekenen om erachter te komen wat er nu defect was.
Wie heeft meer ervaringen met deze raadselachtige reparaties en onkosten, en de langdurige tijdsduur dat je apparatuur weg is, want onze televisie is in totaal 9 weken weggeweest.