LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone mafia praktijken anno 2010..

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jialin

Vodafone mafia praktijken anno 2010..

Ongelezen bericht door jialin »

Sinds ca. 8 jaar zijn wij een trouw Vodafone klant (voorheen Libertel).

Echter op 14-12-2009 zijn wij benaderd door Vodafone of wij onze huidige overeenkomsten wilden verlengen en hiervoor in de plaats zouden wij dan ook nieuwe toestellen kunnen uitkiezen op 15-12-2009 vervolgens een keuze gemaakt en met de medewerker (XXXX) een passende deal gemaakt en e.e.a zou binnen 2 werkdagen in orde zijn en konden wij de nieuwe toestellen verwachten.

Op 17-12-2009 nog steeds niets ontvangen en we ontvingen van de Vodafone medewerker (XXXX) een track en trace nummer van TNT en het zou geleverd worden. Op 18-12-2009 nog steeds niets ontvangen en het Track en Trace nummer van TNT is niet onbekent! Wederom contact opgenomen met klantenservice Vodafone per email…..en later die dag ook nog telefonisch contact opgenomen met Vodafone (XXXX) dat de toestellen nog steeds niet waren ontvangen en dat het vandaag (uiterlijk) afgeleverd zou worden.
We hebben toen ook gesteld als het die dag niet afgeleverd zou worden dat we dan de overstap naar KPN zouden maken gezien het feit dat afspraken van de Vodafone kant niet werden nagekomen. Hierop kregen wij als antwoord van deze medewerker:
Ik quote deze uitspraak van XXXX:
“we konden dan maar beter gelijk opstappen”
Verder heeft deze medewerker de mededeling in het dossier gemaakt dat we de betreffende TNT zending zouden weigeren als deze alsnog zou worden aangeboden en dat de contractverlenging niet door ging……..

Gezien deze opmerking van de betreffende Vodafone medewerker en het niet nakomen van afspraken hebben wij de daad bij het woord gevoegd en stappen we op bij Vodafone en dit hebnben wij ook gemeld bij Vodafone op 21-12-2009 per email aan klantenservice Vodafone (bevestigd incident nr.: 091221-001091) ook is het per fax verzonden aan het Vodafone fax nummer 043-3558441 (faxbevestiging ontvangen) en ook per reguliere post op dezelfde datum. Hierin is het hele verhaal nogmaals opgesomd en duidelijk gemeld dat wij alle abo’s op ons klantnummer opzeggen en dat KPN de nummerportatie heeft ingegeven.

Later in de namiddag van 21-12-2009 is er een zending aangeboden van Vodafone via TNT, deze zending is geweigerd door ons zoals ook gemeld aan Vodafone op 18-12-2009 en wij geen intreresse meer hebben in hun aanbod en ervan af hebben gezien, er is dus geen sprake van enige levering en/of verlenging huidige overeenkomsten. Een track en Trace van TNT m.b.t deze geweigerde zending had ik bijgesloten in mijn correspondentie waaruit duidelijk is op te maken dat de zending niet is afgeleverd en retour is gegaan naar Vodafone.

Wij hebben vervolgens bij KPN de order ingegeven voor onze zakelijke abo’s en GSM telefoons met nummerbehoud. Volgens KPN heeft Vodafone in die periode ook reeds bericht ontvangen van KPN over deze nummerportatie .

Vervolgens ontvangen wij op 23 december 2009 een factuur voor de levering van nieuwe toestellen (het luttele bedrag van euro 674.98) en dat dit automatisch zou worden geincasseerd op ca. 31-12-2009……gelijk een email en een fax verzonden dat een en ander onterecht is en dat er helemaal niets is geleverd en derhalve ook niet kan worden gefactureerd laat staan automatisch kan worden geincasseerd en dat dit onterecht zou zijn als men dit toch zou uitvoeren.

Wat schertst onze verbazing ja hoor men schrijft automatisch het volledige bedrag af op 04-01-2010 (euro 674.98) geheel onterecht, deze afboeking gestorneerd uiteraard en 1 dag later was deze wederom terug geboekt.
Op donderdagochtend 07 januari 2010 krijgen we een telefoontje van een Vodafone medewerkster (XXXX) dat een incasso is geweigerd van euro 674.98 of dit klopte!
Inderdaad dat klopte en de gehele situatie maar weer eens uitgelegd en aangegeven dat wij faxen hadden gestuurd (21-12-2009 en 23-12-2009) met onze grieven en dat KPN onze nieuwe telecom aanbieder zou worden en de aanvraag liep voor nummerportatie……daarbij ook de brief met de melding van de onterechte factuur, etc., etc. Deze XXXX leek het geheel te begrijpen en kon in het systeem zien dat er klachten waren ontvangen en dat de ontvangst via SMS was bevestigd, ze heeft tevens verzocht om de stukken ook nogmaals aan haar toe zenden per email aan haar persoonlijke email adres….dit is ook gebeurt en na alles te hebben gecanned en digitaal te hebben verzonden aan betreffende op 07-01-2010 hebben wij tot op de dag van vandaag geen enkele reaktie ontvangen van Vodafone, niet op deze mails, faxen, telefonades.

Vandaag 15-01-2010 contact met KPN gehad over onze verhuizing GSM’s met nummerbehoud en deze laat weten dat Vodafone bezwaar heeft gemaakt en deze nummer portatie niet doorgaat!! Het blijkt dat Vodafone in hun systeem heeft staan dat wij niet weg kunnen voor 11/2011?? Onze overeenkomst zou recentelijk zijn verlengd voor 2 jaar!

Hier is geen sprake van dit zijn Mafia praktijken van Vodafone om klanten te binden aan hun verschrikkelijk wanbeleid organisatie, vandaag gelijk met hun contact opgenomen en na 6 x te zijn doorverbonden en 6 x alles te hebben uitgelegd keer op keer blijkt dat de niet geaccepteerde zending telefoons niet is terug geboekt en wij een betalings achterstand hebben van …..inderdaad de onterechte incasso van euro 674.98 en dat de reden van weigering (mede) is om niet te kunnen overstappen naar KPN met nummerbehoud.

BLIJF WEG BIJ VODAFONE een grotere schurkenbende bestaat er niet…..je gaat van het kastje naar de muur je wordt onbeschoft te woord gestaan en men houdt je verhuizing tegen.

Wat moet je nu als zakelijke gebruiker verder doen…..wellicht een klacht bij de Opta en hun voor alle schade die gaat ontstaan aansprakelijk stellen??
Het is te gek voor woorden dat dit anno 2010 nog kan…….ook al ben je al ruim 8 jaar een goed betalende zakelijke klant.

mich24

Re: Vodafone mafia praktijken anno 2010..

Ongelezen bericht door mich24 »

Mafiapraktijken en boevenbende vind ik ene flinke beschuldiging.
Vodafone heeft een fout gemaakt, ze weten het, en ze hebben genoeg info staan in hun systeem en je hebt bevestigingen gekregen. Via een andere partij dit op lossen heeft op dit moment nog geen zin aangezien je er nog niet uit bent met Vodafone. Probeer nogmaals telefonisch het e.e.a. uit te leggen en te eisen bij Vodafone. Ik begrijp uit je verhaal dat de zending dus niet geannuleerd is door Vodafone en de contractsverlenging door is gegaan. Logisch dan dat KPN het nummerbehoud niet voor elkaar krijgt. Ik zou nogmaals het proberen bij Vodafone want je contract loopt daar nog steeds en hun zijn op dit moment de enige die het kunnen oplossen.

Succes!

Yme

Ongelezen bericht door Yme »

Ik ben het met Mich24 eens. Vodafone moet toch kunnen nagaan dat de telefoons retour zijn gekomen? En als er echt sprake zou zijn van maffia praktijken dan was je niet meer in de gelegenheid geweest je verhaal te doen (ik kijk te veel films ;)). Zeker gezien het feit dat je de namen van de medewerkers volledig noemt.

jialin

Inderdaad het hele verhaal klinkt bijna ongeloofwaardig..........
Echter is het helaas een waar verhaal, Vodafone werkt kennelijk op deze wijze sterker nog ....hedenmiddag is er nog contact geweest met Vodafone en deze leidingevende senior medewerker zou terug bellen deze middag en tot op heden nog steeds niet.

Kortom de verhuizing met nummerbehoud wordt door Vodafone tegen gehouden en dat heeft KPN vandaag bevestigd.........en vertel dan nu maar eens hoe je dit snel en adequaat kan oplossen als je tegen deze Vodafone muur van niet meewerken oploopt.

Ik kan zo alle stukken en incident nummers hier plaatsen en dan zal je beamen dat het betreurenswaardig is.......het gaat om een zakelijk Vodafone account met meerdere aansluitingen zowel telefoon als data en dat je na 8 jaar trouw betalende klant op deze wijze tegen de muur wordt gezet is beschamend.............

Yme

Ongelezen bericht door Yme »

jialin schreef:Inderdaad het hele verhaal klinkt bijna ongeloofwaardig..........
Ik doelde niet op je verhaal (dat geloof ik wel hoor) maar op de titel. :)

jialin

Inmiddels na vele telefonades met Vodafone het volgende antwoord ontvangen:(heb de namen en tel.nrs. verwijderd)

Sent: Tuesday, January 19, 2010 12:18 PM
Subject: Betreft Uw klacht

Geachte heer ************,

Naar aanleiding van Uw klacht omtrent niet geleverde toestellen en Uw verzoek om per direct naar KPN over te stappen, heb ik de volgende actie ondernomen:

Een creditnota m.b.t. de facturatie van de toestellen die U niet in ontvangst heeft genomen
De contracttermijn van 062********* teruggedraaid en alle gemaakte afspraken behorende bij de contractverlenging zoals kortingen,onderling bellen en mobiel online verwijderd
De contracttermijn van 062*********** teruggedraaid
De contracttermijn van 065*********** teruggedraaid en alle gemaakte afspraken m.b.t. behorende bij de contractverlenging zoals kortingen, mobiel online verwijderd

Ik betreur het dat U deze ervaring met onze organisatie heeft moeten maken.

U kunt de nummerporteringen via KPN nu laten inzetten en e.e.a. zal door Vodafone goedgekeurd worden.

Met vriendelijke groet,

Teamleader
Telesales Inbound Vodafone

Inmiddels e.e.a opnieuw in laten schieten bij KPN en nu zien of Vodafone de medewerking inderdaad geeft en zal accorderen.

Ik zal het hier melden m.b.t het verdere verloop.

cheesecurve

Ongelezen bericht door cheesecurve »

zie ook in dit forum
Vodafone actie onbereikbaar

Gesloten