Pagina 1 van 1

Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 15 jan 2010 18:35
door Ramona73
Hallo,

Ik heb een probleem, of liever gezegt mijn zoontje van 11 jaar.
Hij heeft vanmiddag om 4 uur een opwaardeerkaart van T-mobile gekocht van €10,- (waar hij zelf heel hard voor gewerkt heeft). Bij Thuiskomst (we wonen om de hoek) blijkt dat hij per abuis de verkeerde kaart gekocht heeft, hij moest Tele-2 hebben, wat hij vergeten was omdat hij na 2 jaar T-mobile gehad te hebben sinds 1 maand Tele 2 heeft.
Hij gaat dus meteen terug en men weigert hem die kaart om te ruilen en ze sturen hem weg.
Vervolgens gaat mijn man (op een nette manier!) verhaal halen en vragen of ze die kaart toch aub kunnen omruilen omdat het kind daar zelf voor moet werken.
De letterlijke woorden van de verkoopster wären : "zo'n lulverhaal kan iedereen wel ophangen, daar doen we niet aan!"
Een beetje verbouwereerd vraagt mijn naar de bedrijfsleidster die weigert te komen. Toen Attendeerd mijn man haar op het feit dat dat nérgens geschreven staat.. nóg op de bon, nóg in de winkel.. waarop zij gewoon wegloopt, zich omdraaid en zegt :"ik zou maar weg gaan als ik u was, want ik bel nú de politie!"
Toen ben ik maar verhaal gaan halen en ik werd zó schofterig tewoord gestaan door de bedrijfsleidster.. ik heb dit nog nóóit eerder ergens meegemaakt. Volgens haar had mijn zoon maar beter moeten opletten.. het was haar probleem niet.. Op een gegeven moment gingen zich zélfs omstanders zich ermee bemoeien, omdat NIEMAND dit ooit had meegemaakt.
Het is mij vaker overkomen dat ik een verkeerd kaartje had gekocht en toen werd dat gewoon omgeruild.. maar dat was dan wel bij esso of etos..
Toen ik haar mededeelde dat ik haar baas wilde spreken liep ze weg en zei: als je geluk hebt is hij maandag te bereiken, het is 5uur geweest.

Kruidvat de goedkoopste???... Tjah met zo'n personeel kan ik me dat voorstellen.
Tijd voor de koude Douche!!

Weet iemand trouwns of het idd zo is dat die kaarten niet geruild kunnen worden?

Re: Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 15 jan 2010 18:43
door seagoing racer2
Beste,

Meest simpele oplossing is om je zoontje eeen goede kaart van 10 Euro te geven. Je laat je stemming toch niet bederven door kletskoppen van het kruidvat... :mrgreen:

(overigens heb ik hetzelfde een paar jaar geleden meegemaakt met het kuridvat in Den Bosch, dus het lijkt wel beleid te zijn)

Re: Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 16 jan 2010 13:57
door Rickyman
Beste Ramona,
Koop=koop de winkelier hoeft deze kaart dus niet om te ruilen of retour te nemen.
Het is tenslotte uw (zoon zijn) eigen schuld dat er een verkeerde kaart is gekocht.
Vroeger werd er veel met deze kaarten gesjoemeld vandaar dat ze deze waarschijnlijk niet terug nemen.
Maar tja zoals je zelf al zegt, goedkoop personeel, onkundig en vaak gedemotiveerd.
De medewerkster had mijn inziens namelijk gewoon de kaart om kunnen ruilen voor een Tele2 kaart zonder kassahandeling.
Dan hadden ze bij inventarisatie een t mobile teveel en een tele2 tekort gehad maar per saldo in geld geen verschil.

Groet
Mastag

Re: Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 16 jan 2010 14:55
door Kulp
Ramona zal ongetwijfeld beamen dat haar zoontje beter op had moeten letten, maar ik zou zeker een klacht indienen bij Kruidvat over de schofterige behandeling door het personeel van de betreffende vestiging:
Klachtenprocedure Kruidvat

Niet tevreden over onze service?
Natuurlijk willen wij dat u tevreden bent over de door ons geboden service. Wij zullen er dan ook het voor ons maximale aan doen om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Daarnaast is uw klacht voor ons aanleiding om na te gaan of wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Als u vindt dat uw eerdere vraag of opmerking niet naar tevredenheid is afgehandeld, kunt u hierover een klacht indienen.

Enkele voorbeelden van klachten:

1. U vindt dat u onheus bejegend bent
2. U vindt dat uw vraag of opmerking niet goed behandeld is
3. U bent het niet eens met onze eerdere beslissing en heeft aanvullende argumenten

N.B. Als u andersoortige vragen of opmerkingen heeft, kunt u contact met ons opnemen via ons mailformulier.

Hoe en waar kunt u uw klacht indienen?
Uw klacht kunt u indienen door het online klachtenformulier in te vullen.

U ontvangt een ontvangstbevestiging van uw klacht.

Hoe en wanneer krijgt u antwoord?
Vanaf het moment van indienen van uw klacht mogen in beginsel niet meer dan 14 kalenderdagen verstrijken voordat u de uitspraak over uw klacht heeft ontvangen. Wij streven naar beantwoording binnen 7 kalenderdagen. Een klacht over een aankoop via de website kan ook worden ingediend bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, via het klachtenformulier op de website: http://www.thuiswinkel.org.
Succes!

Re: Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 16 jan 2010 15:46
door jor
Jammer dat topicstarter het nodig vond om daar 2 topics voor te openen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 26#p961226

Re: Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 17 jan 2010 12:23
door Ramona73
Dank je wel Kulp!!!

Heb het formulier zojuist ingevuld!!
Al bereik ik er niks mee.. het lucht wel op hahaha

Re: Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 15 mar 2010 21:49
door snoebel84
Onderstaand verhaal is wel heel anders geschreven dan hoe het in werkelijkheid gebeurd is....

Het is idd waar dat Kruidvat geen telefoonkaarten retour mag nemen, dit is onlangs aangepast. Er werd inderdaad teveel mee gefraudeerd, waardoor het onmogelijk was om na te gaan of deze kaarten al opgewaardeerd waren.

In eerste instantie kwam meneer, met zijn zoontje binnen met de vraag of die telefoonkaart niet geretourneerd mocht worden, omdat zijn zoontje de verkeerde provider aan ons had gevraagd. Ik heb hem uitgelegd dat dit niet kon, omdat dit de procedure was. Ik heb hem wel gezegd dat ik kon mailen om toestemming te vragen van het hoofdkantoor. Maar omdat het vrijdagmiddag 17.00 was geweest wist ik dat daar op het moment niemand aanwezig was. Hij begon te schelden en zij dat hij dan tot 18.00 uur in de winkel bleef staan. Dat moest hij dan maar doen, en ik ben verder gegaan met mijn werkzaamheden.
Hij liep naar buiten en riep dat zijn vrouw de advocate wel eens even langs zou komen.
Deze kwam vervolgens ook, en haar heb ik hetzelfde verhaal proberen uit te leggen, maar zij begon onmiddelijk te dreigen met een rechtzaak en weet ik niet wat allemaal. Ik heb haar uitgelegd dat ik me aan de regels van Kruidvat dien te houden, en ben vervolgens inderdaad weggelopen, omdat verdere discussie toch geen zin had. Ik had haar telefoonnummer opgeschreven en gezegd dat ik meteen voor haar zou mailen. En haar vervolgens maandagmorgen meteen zou bellen zodra ik bericht zou krijgen. Dat is ook gebeurd en haar zoontje heeft uiteindelijk de goede telefoonkaart gekregen.
Wat ik dan niet begrijp: wel bij ons in de winkel komen vertellen dat ze zeker wist dat ze in haar recht stond, en vervolgens lees ik dat ze daar toch niet zo zeker van was?? En dan zo tekeer gaan, dat klanten zich inderdaad afvroegen wat er aan de hand was!
Heb me moeten bedenken of ik zou reageren of niet, maar vind dat wij hier wel heel erg negatief worden neergezet en dat is niet terecht!!
Met vriendelijke groet, Filiaalmanager Kruidvat Nuth

Re: Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 16 mar 2010 21:07
door malaga
snoebel84 schreef:Onderstaand verhaal is wel heel anders geschreven dan hoe het in werkelijkheid gebeurd is....

Het is idd waar dat Kruidvat geen telefoonkaarten retour mag nemen, dit is onlangs aangepast. Er werd inderdaad teveel mee gefraudeerd, waardoor het onmogelijk was om na te gaan of deze kaarten al opgewaardeerd waren.

In eerste instantie kwam meneer, met zijn zoontje binnen met de vraag of die telefoonkaart niet geretourneerd mocht worden, omdat zijn zoontje de verkeerde provider aan ons had gevraagd. Ik heb hem uitgelegd dat dit niet kon, omdat dit de procedure was. Ik heb hem wel gezegd dat ik kon mailen om toestemming te vragen van het hoofdkantoor. Maar omdat het vrijdagmiddag 17.00 was geweest wist ik dat daar op het moment niemand aanwezig was. Hij begon te schelden en zij dat hij dan tot 18.00 uur in de winkel bleef staan. Dat moest hij dan maar doen, en ik ben verder gegaan met mijn werkzaamheden.
Hij liep naar buiten en riep dat zijn vrouw de advocate wel eens even langs zou komen.
Deze kwam vervolgens ook, en haar heb ik hetzelfde verhaal proberen uit te leggen, maar zij begon onmiddelijk te dreigen met een rechtzaak en weet ik niet wat allemaal. Ik heb haar uitgelegd dat ik me aan de regels van Kruidvat dien te houden, en ben vervolgens inderdaad weggelopen, omdat verdere discussie toch geen zin had. Ik had haar telefoonnummer opgeschreven en gezegd dat ik meteen voor haar zou mailen. En haar vervolgens maandagmorgen meteen zou bellen zodra ik bericht zou krijgen. Dat is ook gebeurd en haar zoontje heeft uiteindelijk de goede telefoonkaart gekregen.
Wat ik dan niet begrijp: wel bij ons in de winkel komen vertellen dat ze zeker wist dat ze in haar recht stond, en vervolgens lees ik dat ze daar toch niet zo zeker van was?? En dan zo tekeer gaan, dat klanten zich inderdaad afvroegen wat er aan de hand was!
Heb me moeten bedenken of ik zou reageren of niet, maar vind dat wij hier wel heel erg negatief worden neergezet en dat is niet terecht!!
Met vriendelijke groet, Filiaalmanager Kruidvat Nuth
Is dit dan toch zo opgelost?
citaat:
En haar vervolgens maandagmorgen meteen zou bellen zodra ik bericht zou krijgen. Dat is ook gebeurd en haar zoontje heeft uiteindelijk de goede telefoonkaart gekregen.
citaat einde

Re: Klantvriendelijkheid kruidvat In Nuth (zuid limburg)

Geplaatst: 18 mar 2010 09:22
door Ramona73
Feit is dat ik nóg voordat de medewerkster belde, om 9 uur maandagmorgen een telefoontje kreeg van het hoofdkantoor. Die mevrouw meldde mij dat er die vrijdag al elefonische 5 klachten over desbetreffende incident waren geweest en verontschuldigde zich namens Kruidvat. (waar IK dus overduidelijk niet bij was)
Feit is dat mijn man een verzorgingspakket van kruidvat gekregen heeft met éen brief erbij waarin ze het incident betreurden etc.etc.
Feit is dat ik idd even twijfelde of ik wel gelijk had en ik een kennis die daarin gespecialiseerd is niet kon bereiken omdat die op vakantie was.. is het dan zó'n ramp dat ik dan even navraag doe op deze site?
Volgens die vrouw van het hoofdkantoor had ik idd wel een punt aangezien álles geruild kan worden zonder probleem.. en als dat dan niet aangegeven staat mag ik er vanuit gaan dat je ook zó'n telefoonkaart kan ruilen (mitsdie niet gebruikt is natuurlijk).

Ik heb ook niet gezegt dat het niet netjes is afgehandeld.. kan ik nergens terug vinden hoor.

P.s. dat van dat mailen naar het hoofdkantoor enz. is niet waar.
Er werd resoluut NEE gezegt, en er was geen discussie mogelijk.
Je wilde niet eens naar mijn man luisteren.. Dat werd mij door mensen buiten verteld.. Iedereen maakt fouten en iedereen heeft wel eens een slechte dag, maar wel bij de waarheid blijven aub