Pagina 1 van 1
Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 18:48
door Ramona73
Hallo,
Ik heb een probleem, of liever gezegt mijn zoontje van 11 jaar.
Hij heeft vanmiddag om 4 uur een opwaardeerkaart van T-mobile gekocht van €10,- (waar hij zelf heel hard voor gewerkt heeft). Bij Thuiskomst (we wonen om de hoek) blijkt dat hij per abuis de verkeerde kaart gekocht heeft, hij moest Tele-2 hebben, wat hij vergeten was omdat hij na 2 jaar T-mobile gehad te hebben sinds 1 maand Tele 2 heeft.
Hij gaat dus meteen terug en men weigert hem die kaart om te ruilen en ze sturen hem weg.
Vervolgens gaat mijn man (op een nette manier!) verhaal halen en vragen of ze die kaart toch aub kunnen omruilen omdat het kind daar zelf voor moet werken.
De letterlijke woorden van de verkoopster wären : "zo'n lulverhaal kan iedereen wel ophangen, daar doen we niet aan!"
Een beetje verbouwereerd vraagt mijn naar de bedrijfsleidster die weigert te komen. Toen Attendeerd mijn man haar op het feit dat dat nérgens geschreven staat.. nóg op de bon, nóg in de winkel.. waarop zij gewoon wegloopt, zich omdraaid en zegt :"ik zou maar weg gaan als ik u was, want ik bel nú de politie!"
Toen ben ik maar verhaal gaan halen en ik werd zó schofterig tewoord gestaan door de bedrijfsleidster.. ik heb dit nog nóóit eerder ergens meegemaakt. Volgens haar had mijn zoon maar beter moeten opletten.. het was haar probleem niet.. Op een gegeven moment gingen zich zélfs omstanders zich ermee bemoeien, omdat NIEMAND dit ooit had meegemaakt.
Het is mij vaker overkomen dat ik een verkeerd kaartje had gekocht en toen werd dat gewoon omgeruild.. maar dat was dan wel bij esso of etos..
Toen ik haar mededeelde dat ik haar baas wilde spreken liep ze weg en zei: als je geluk hebt is hij maandag te bereiken, het is 5uur geweest.
Kruidvat de goedkoopste???... Tjah met zo'n personeel kan ik me dat voorstellen.
Tijd voor de koude Douche!!
Weet iemand trouwns of het idd zo is dat die kaarten niet geruild kunnen worden?
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 18:49
door seagoing racer2
het is niet de bedoeling dat zaken dubbel worden gepost
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 19:03
door Menasor2002
tja misschien had je met je zoontje mee moeten gaan he..
Als je ff helder nadenkt snap jezelf ook dat die kaarten niet geruild kunnen en mogen worden ,want hoevaak men die kaart niet gebruikt heeft en dan wil ruilen is aanzienelijk dus pech hebben verkoop je mm aan een kennis oid die tmobile heeft.
En dan kan je met je hele familie verhaal gaan halen helpt ech niet.
Al moet men buiten dat wel correct en netjes blijven naar de klant natuurlijk al word dat moeilijk als familielid 3 komt zeuren over hun eigen fout.
Dus wees een goede moeder koop de goede voor dat joch
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 19:04
door jor
Ramona73 schreef:
Weet iemand trouwns of het idd zo is dat die kaarten niet geruild kunnen worden?
Telefoonkaarten kunnen nooit worden geruild, ook niet na 5 minuten.Je kan namelijk buiten binnen 2 of 3 minuten de kaart gebruiken en dan zou je hem gewoon weer kunnen terugbrengen. Jammer maar waar.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 19:06
door seagoing racer2
Beste,
Je kan toch zien of de kaart is opengemaakt, en de kode gebruikt zou kunnen zijn of niet ?
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 19:13
door Menasor2002
nee dat kan je niet is gewoon een kassabon waar de code opstaat iig in de meeste winkels.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 19:22
door jor
seagoing racer2 schreef:Beste,
Je kan toch zien of de kaart is opengemaakt, en de kode gebruikt zou kunnen zijn of niet ?
Menasor2002 heeft gelijk, je krijgt tegenwoordig een soort kassabon en de code die daar opstaat voer je in.Om/Inwisselen is dan ook geen optie.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 22:42
door Ramona73
Jongens ik wil niet lullig doen.. maar men kan gewoon via het nummer vd klantenservice achterhalen of de kaart niet gebruikt is!!!
Hebben ze vorig jaar bij Etos ook gedaan... was alleen 2 minuten werk.
En JA misschien had IK die bon of kaart moeten kopen.. maar ook ik ben een mens van vlees en bloed en HEB ook al 2x zo'n fout gemaakt die gewoon hersteld is door mensen van de esso en de etos.. was géén probleem.
Mijn zoontje is een redelijk slimme jongen die zich per abuis vergist heeft...
Hij heeft heel wat krantjes moeten bezorgen voor die euro's, wat hij niet had hoeven doen als ik het geld zo had liggen.
Buiten het feit dat het nérgens in de winkel ophangt of op de kassabon vermeldt staat.. wat wel gebruikelijk is als men bepaalde voorwaarden steldt.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 22:46
door Ramona73
Btw.. nog even ter correctie.. ik ben een VERREKTE GOEIE MOEDER!!
zou mn leven geven voor dat joch!! heb alleen het geld niet!!
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 22:51
door jor
Ramona73 schreef:Btw.. nog even ter correctie.. ik ben een VERREKTE GOEIE MOEDER!!
zou mn leven geven voor dat joch!! heb alleen het geld niet!!
Daar twijfel ik echt geen moment aan zeker na deze opmerking
Helaas helpt dat niets met die telefoonkaart al vind ik het oprecht jammer in jou geval.
Sterkte jor
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 15 jan 2010 23:50
door cliff
2x dezelfde fout gemaakt al
Met deze erbij heb je 3 op een rij
Maar het is zeker lullig voor je zoontje
Ramona73 schreef:Jongens ik wil niet lullig doen.. maar men kan gewoon via het nummer vd klantenservice achterhalen of de kaart niet gebruikt is!!!
Hebben ze vorig jaar bij Etos ook gedaan... was alleen 2 minuten werk.
En JA misschien had IK die bon of kaart moeten kopen.. maar ook ik ben een mens van vlees en bloed en HEB ook al 2x zo'n fout gemaakt die gewoon hersteld is door mensen van de esso en de etos.. was géén probleem.
Mijn zoontje is een redelijk slimme jongen die zich per abuis vergist heeft...
Hij heeft heel wat krantjes moeten bezorgen voor die euro's, wat hij niet had hoeven doen als ik het geld zo had liggen.
Buiten het feit dat het nérgens in de winkel ophangt of op de kassabon vermeldt staat.. wat wel gebruikelijk is als men bepaalde voorwaarden steldt.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 16 jan 2010 10:27
door VioletPrue
Ramona73 schreef:wat hij vergeten was omdat hij na 2 jaar T-mobile gehad te hebben sinds 1 maand Tele 2 heeft.
Wat moet een kind van negen (en nu dan elf) nou met een mobieltje?
Dat is toch belachelijk?!?
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 16 jan 2010 10:48
door seagoing racer2
Wat moet een kind van negen (en nu dan elf) nou met een mobieltje?
Dat is toch belachelijk?!?
kan hij tenminste de pincode van zijn bankpas (creditcard) in opslaan, zodat die niet zo makkelijk vergeten wordt...
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 16 jan 2010 11:13
door bachanaal
je kan een verkeerde telefoonkaart ook op marktplaats te koop aanbieden, heb ik ook een keer gedaan. sukses verzekerd.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 16 jan 2010 12:26
door Ramona73
Ik dacht dat dit forum bedoeld was om mensen te helpen en tips te geven...
Misvatting van het jaar!!
Jullie gebruiken het om mensen belachelijk te maken en te veroordelen!!!
Tegen jullie kan ik alleen maar zeggen : GET A LIFE!!
Oja... Dank je voor de tip Bachenaal.. zal ik doen. Hier kan ik wat mee.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 16 jan 2010 12:29
door elmo43
Wat moet een kind van negen (en nu dan elf) nou met een mobieltje?
Dat is toch belachelijk?!?
Dat was de vraag ook niet of hij wel een mobieltje mag hebben of niet.
Vind dit een beetje raar antwoord, het gaat er toch niet om of iemand een mobieltje heeft of niet op een bepaalde leeftijd.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 19 jan 2010 09:12
door VioletPrue
elmo43 schreef:Wat moet een kind van negen (en nu dan elf) nou met een mobieltje?
Dat is toch belachelijk?!?
Dat was de vraag ook niet of hij wel een mobieltje mag hebben of niet.
Vind dit een beetje raar antwoord, het gaat er toch niet om of iemand een mobieltje heeft of niet op een bepaalde leeftijd.
Was inderdaad niet de vraag, maar wel iets wat ik me af vraag.
Mag ik toch vragen?
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 19 jan 2010 10:25
door Guardian72
Ramona,
Helaas zijn er veel (te veel) mensen die misbruik hebben gemaakt van de ruiloptie.
Telefoonkaarten MOGEN van veel hoofdkantoren niet eens geruild worden.
Soms, als je zo`n kraskaartje hebt kan je zien of de kraslaag nog intact is - en wil men wel een uitzondering maken. Alleen, dit verschilt van winkel tot winkel - en je moet wel een winkel hebben die getraind personeel heeft. Kruidvat heeft dit overduidelijk niet - omdat kruidvat zo`n keten is waar je eigenlijk met 17 al weer te oud (en te duur) bent.
Als je zo`n bon hebt - thermisch papier waar de code opstaat - zal in principe niemand dit terugnemen.
Uit ervaring weet ik dat op de NS stations die telefoonkaarten verkochten, zelfs de gesealde niet teruggenomen mochten worden van het hoofdkantoor (servex).
Dat sommigen dit wel deden, was vaak service, of voor bekende klanten.
In principe zou ik die kruidvat winkel verder negeren - en die 10 euro als lesgeld beschouwen (of inderdaad via marktplaats).
Ze maken hun slogan wel waar.
"Altijd verassend".. nogal apart dat men met de politie dreigt.
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 19 jan 2010 11:18
door Ramona73
Hallo allemaal,
Ik wil jullie toch even vertellen wat er gebeurd is gisteren.
Ik had zoals mij eerder werd aanbevolen het klachten formulier ingevuld en daarop mijn verhaal verteld.
Op maandag, laat in de ochtend, kreeg ik een telefoontje van iemand van kruidvat dat mijn zoontje de kaart kon gaan ruilen. Ik was schijnbaar niet de enige geweest die over het desbetreffende voorval geklaagt had.
Er waren die ochtend een aantal telefoontjes geweest van boze klanten.
Dus eind goed, al goed.
Tja.. ik denk dat de goedkoopste willen zijn, wat personeel betreft soms zijn tol eist... of dit was misschien een uniek geval (qua klantvriendelijkheid dan)
Re: Ruilen telefoon kaart
Geplaatst: 19 jan 2010 13:35
door EagleOne2002
Indien een zaak zo'n kaart ruilt heb je geluk, echter hoeven ze dit niet te doen.
Wanneer een kind van 11 jaar dergelijke aankopen gaat doen, is het verstandiger dat een ouder meegaat, al is het maar ter controle dat alles goed gaat.
In dit geval is het echter voor dat kind een dure les geweest, en hoop dat hij in de toekomst beter oplet.
Wat het personeel betreft, daar zou je wel een officiele klacht over in kunnen dienen t.a.v hun gedrag.
veel succes