LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gevaarlijke koffiezetapparaat siemens

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
richard ouwerkerk

gevaarlijke koffiezetapparaat siemens

Ongelezen bericht door richard ouwerkerk »

Beste mensen, ik heb een siemens koffiezetautomaat design by porsche maar als je m omspoelt met koud water terwijl je kan ook koud is kan het binnenwerk ontploffen (nee het is geen grap) kon net wegduiken voor de glassplinters.
Dus hierbij zijn jullie gewaarschuwd....
design by porsche

Abdul

Re: gevaarlijke koffiezetapparaat siemens

Ongelezen bericht door Abdul »

bij de boeggdad versie isch oek boem gevaar OEPPPASSEN dOEs

hahaha

Ongelezen bericht door hahaha »

Ha Ha very funny :shock:

PetraStrem

Ongelezen bericht door PetraStrem »

Dank voor de waarschuwing, ik heb er ook 1!

nicoleverbeek

Ongelezen bericht door nicoleverbeek »

Ik heb het dit jaar al 2 keer meegemaakt dat mijn koffiekan kapot klapte, de eerste keer tijdens het omspoelen en laatst weer tijdens het koffiezetten. De koffie was bijna klaar toen ik een harde knal hoorde en alle koffie over de aanrecht zag lopen. Het is toch iedere keer 22 euro voor een nieuwe kan, als het in dit tempo doorgaat heb ik over 2 jaar een nieuw apparaat gekocht aan thermoskannen. Siemens vergoed niet omdat het net zo goed mijn fout kan zijn. Dus als er meer mensen last van hebben reageer hier dan, misschien kan radar er dan iets mee.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Thermoskannen springen wel vaker uiteen, weet niet of dat wel alleen iets is dat bij siemens te zieken is, want een gewone HEMA kan onplote laatst ook bij mij thuis

helga

Ongelezen bericht door helga »

zo heb ik al twee van die koffiezetters gehad die naar een half jaartje al niet veel meer deden,in reparatie gedaan bleek de thermostaat kopot te zijn,uiteraad zat dit tot twee keer toe in de garantie maar je bent hem toch een week of drie kwijt het apparaat dan,en aangezien zo,n apparaat rond de 129,-euro kost,nu kan het dus ook nog gebeuren dat de kan uit elkaar spat,een lekker verhaal is dat. :roll:

ricardo1

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Ik heb dat ook wel eens meegemaakt met een thermokan (merk onbekend). Het was werkelijk een enorme harde klap als of er iets ontplofte. Er kunnen teveel spanningen in het glas hebben gezeten, aan de onderkant van vrijwel alle thermokannen zit een soort stel schroef waarmee de glazen binnen kan vast gezet kan worden. Dat zou de oorzaak kunnen zijn.

Ik was toevallig van de week bij de V&D in Hellevoetsluis en daar klapte spontaan een gehardglazen geveldeur. Dat geeft echt een mega klap. Net als bij gehard glazen douche deuren kunnen die dingen spontaan klappen, maar dat is vrijwel een materiaal fout dat niet altijd te voorkomen is.

Gast

Hallo,

Een heel herkenbaar verhaal. Laatst heb ik de sienmens thermoskan met heet water omgespoeld, heb daarna kofie gezet. Toen dit bijna klaar was kwam er ineens een luide knal uit de keuken en bleek de binnenkan ontploft te zijn! Schrok hier erg van. Helaas, volgens de winkel zit er geen garantie op de binnenkan. Toen 8 maand oud. Dus zelf betalen dan maar.....

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Sorry.

Is het niet algemeen bekend dat je heet glas nooit mag spoelen met koud water.
Het staat zelfs in alle gebruikershandleidingen.

Gast

sorry hoor maar ik zie in geen een topic staan dat er een
hete kan omgespoeld is met koud water dus waar slaat dit op.

pirns 1

Ongelezen bericht door pirns 1 »

na het leeg gieten van onze thermoskan in de gootsteen ontplofte de binnenkant van de kan spontaan dit had niets te maken met warm/koud water want wij goten hem alleen maar leeg.

vond de situatie toch redelijk gevaarlijk want wat gebeurd er als hij knalt terwijl je erin kijkt?

weet iemand of siemens hier een verklaring of begoeding voor heeft...

mvg

Gast

Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. (siemens design by porsche).
Bij het omspoelen een werkelijk gigantische explosie. Levensgevaarlijk! Het glas vloog in miljoenen stukjes door de keuken. Het zat overal. Gelukkig niet in de ogen terechtgekomen.

Heb meteen Siemens gebeld en gezegd dat dit echt gevaarlijk is. "ach, zo willen de hoge heren van Siemens het hebben" kreeg ik te horen.
Na wat aandringen kreeg ik GRATIS een nieuwe binnenkan. Kwam netjes met de post. Ik mocht overigens niet vertellen dat ik hem gratis heb gekregen, dus ssssssssst :wink:

Het erin zetten is best lastig. De onderdop moet zo hard aangedraaid worden dat je het gevoel hebt die kan zo weer te laten barsten.

En nu: omspoelen blijft riskant, voor hetzelfde geld gebeurt het nog eens, en dan wel ergere gevolgen...

Wij weten ook heus dat je een warme kan niet met koud mag omspoelen. Hebben wij ook niet gedaan, en toch was het ding geexplodeerd.

jrgand1

Ongelezen bericht door jrgand1 »

Ik snap niet wat iedereen doet met dit koffiezet apparaat. Wij hebben hem nu ogeveer een jaar of 4 en zonder enig probleem.
Wij doen er niets anders mee dan koffiezetten
Wij vinden het daa ook een goed produckt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten