Ingebouwde navigatie word niet vergoed door OHRA.
Geplaatst: 15 jan 2010 22:39
Toen ik in september op vakantie was is er in mijn auto ingebroken en mijn navigatie van VW de RNS mfd2 eruit gestolen. Er is hierbij mijn rechter raam ingeslagen en hebben geprobeerd met een koevoet of iets dergelijks mijn deur open te krijgen. Dit is helaas niet opgevallen bij de buren of andere bewoners.
De volgende dag is het wel opgevallen door de buurman deze heeft contact opgenomen met mijn zwager omdat ik op dat moment in Griekenland op vakantie was. Mijn zwager heeft mij direct gebeld met het slechte nieuws. Ik baalde natuurlijk ontzettend!!! Gelijk aangifte gedaan natuurlijk.
Ik heb toen mijn zwager gebeld of hij zo snel mogelijk naar de VW garage wilde gaan om in ieder geval een nieuw raam er in te laten zetten in overleg met Ohra. Dit is ook gelijk gebeurt met de rest van de schade. Allemaal goed gemaakt gelukkig.
Anderhalve week later toen ik weer thuis was heb ik gelijk gebeld met Ohra of ik de radio navigatie kon vervangen bij de zelfde VW garage. Ik heb zelfs foto’s van mijn auto met ingebouwde navigatie RNS mfd2 gestuurd en een nota van mijn auto toen ik hem had gekocht met een vinkje achter radio cd navigatie dat er dus een cd navigatie inzat. Dit allemaal gemaild. Ik had alleen geen bon van mijn navigatie systeem omdat ik de auto 2de hands heb gekocht en dit systeem erin zat. Volgende dag gebeld naar Ohra om te vragen of het mogelijk is om dit systeem te laten vervangen bij dezelfde VW garage dit was geen probleem ook niet met de vergoeding. Dit systeem gelijk laten vervangen dus. Maar nu krijg ik een paar maanden later een brief van Ohra dat ik maarliefst een coulancebetaling van 50 euro krijg en verder niets. Gelijk weer gebeld naar Ohra dus en zij vroegen naar de nieuwe nota van de RNS mfd2 cd deze gemaild kosten systeem 2210,33. Daarna weer een brief gekregen met het bericht dat ik een betaling van 171,03 word overgemaakt.
Komt dus uit op 221,03 wat ik vergoed krijg dus 10%. Belachelijk als je allrisk verzekerd bent. Ze gaan er dus vanuit dat ik 90% afschrijving heb op mijn navigatie systeem. Hoe komen ze op die 90% afschrijving, mijn auto is van 2004 en de eerdere eigenaar heeft dit systeem erin laten bouwen in 2007. Waarom ben ik eigenlijk verzekerd vraag ik me nu af en ik zit nu met een fiks bedrag in mijn maag van 2000 euro terwijl mij niks bekend was van 90% afschrijving en er was tenslotte gezegd dat ik hem gerust kon laten vervangen en ze hebben zelfs de dealer gebeld waar ik deze auto heb gekocht om te vragen of er een navigatie systeem inzat dit was ook het geval. Dit staat ook in een brief die ik van Ohra heb gekregen.
Ik heb altijd netjes de verzekering betaald, heb nog nooit wat gehad met mijn auto, nu ik bestolen ben moet ik wel aanspraak maken op mijn verzekering en is het dus een slechte zaak van Ohra dat zij dit niet vergoeden. Ik ben bestolen en ik moet het nog zelf gaan betalen ook wat natuurlijk absurd is, waar gaat de wereld naartoe?
Is er iemand anders die hetzelfde probleem heeft met Ohra of een andere verzekeringsmaatschappij. Zie graag jullie reacties en/of tips tegemoet ,ik laat het hier zeker niet bij zitten dus ik kan alle tips goed gebruiken. De volgende stap die ik nu ga nemen is mijn rechtsbijstand contact opnemen.
Met vriendelijke groet,
Thomas O.
De volgende dag is het wel opgevallen door de buurman deze heeft contact opgenomen met mijn zwager omdat ik op dat moment in Griekenland op vakantie was. Mijn zwager heeft mij direct gebeld met het slechte nieuws. Ik baalde natuurlijk ontzettend!!! Gelijk aangifte gedaan natuurlijk.
Ik heb toen mijn zwager gebeld of hij zo snel mogelijk naar de VW garage wilde gaan om in ieder geval een nieuw raam er in te laten zetten in overleg met Ohra. Dit is ook gelijk gebeurt met de rest van de schade. Allemaal goed gemaakt gelukkig.
Anderhalve week later toen ik weer thuis was heb ik gelijk gebeld met Ohra of ik de radio navigatie kon vervangen bij de zelfde VW garage. Ik heb zelfs foto’s van mijn auto met ingebouwde navigatie RNS mfd2 gestuurd en een nota van mijn auto toen ik hem had gekocht met een vinkje achter radio cd navigatie dat er dus een cd navigatie inzat. Dit allemaal gemaild. Ik had alleen geen bon van mijn navigatie systeem omdat ik de auto 2de hands heb gekocht en dit systeem erin zat. Volgende dag gebeld naar Ohra om te vragen of het mogelijk is om dit systeem te laten vervangen bij dezelfde VW garage dit was geen probleem ook niet met de vergoeding. Dit systeem gelijk laten vervangen dus. Maar nu krijg ik een paar maanden later een brief van Ohra dat ik maarliefst een coulancebetaling van 50 euro krijg en verder niets. Gelijk weer gebeld naar Ohra dus en zij vroegen naar de nieuwe nota van de RNS mfd2 cd deze gemaild kosten systeem 2210,33. Daarna weer een brief gekregen met het bericht dat ik een betaling van 171,03 word overgemaakt.
Komt dus uit op 221,03 wat ik vergoed krijg dus 10%. Belachelijk als je allrisk verzekerd bent. Ze gaan er dus vanuit dat ik 90% afschrijving heb op mijn navigatie systeem. Hoe komen ze op die 90% afschrijving, mijn auto is van 2004 en de eerdere eigenaar heeft dit systeem erin laten bouwen in 2007. Waarom ben ik eigenlijk verzekerd vraag ik me nu af en ik zit nu met een fiks bedrag in mijn maag van 2000 euro terwijl mij niks bekend was van 90% afschrijving en er was tenslotte gezegd dat ik hem gerust kon laten vervangen en ze hebben zelfs de dealer gebeld waar ik deze auto heb gekocht om te vragen of er een navigatie systeem inzat dit was ook het geval. Dit staat ook in een brief die ik van Ohra heb gekregen.
Ik heb altijd netjes de verzekering betaald, heb nog nooit wat gehad met mijn auto, nu ik bestolen ben moet ik wel aanspraak maken op mijn verzekering en is het dus een slechte zaak van Ohra dat zij dit niet vergoeden. Ik ben bestolen en ik moet het nog zelf gaan betalen ook wat natuurlijk absurd is, waar gaat de wereld naartoe?
Is er iemand anders die hetzelfde probleem heeft met Ohra of een andere verzekeringsmaatschappij. Zie graag jullie reacties en/of tips tegemoet ,ik laat het hier zeker niet bij zitten dus ik kan alle tips goed gebruiken. De volgende stap die ik nu ga nemen is mijn rechtsbijstand contact opnemen.
Met vriendelijke groet,
Thomas O.