Poging tot oplichting door T-mobile
Geplaatst: 19 jan 2010 09:02
Ik ben naar het buitenland verhuisd (lees ge-emigreerd)
en dan denk je... hm T-mobile abonnement afkopen.... dat wil ik niet want met T-mobile grenzeloos bel ik voor 17ct /min. naar nederland. Dat is een stuk goedkoper dan de 50 ct / min. met mijn buitenlandse mobiel. Bovendien wil ik mijn nummer nog een tijdje houden voor lopende zaken.
En ik heb een Flex abonnement en daarvan is het beltegoed onberperkt houdbaar, kortom niet bellen voor 4 maanden, kan je daarna binnen je bundel ff lekker bijkletsen met een familielid of vriend / vriendin.
Dus afkopen is diefstal, je betaald voor iets en krijgt er niets voor terug.
Maar dan beginnen de problemen met T-mobile pas.
Want iedereen die denkt dat T-mobile zich aan zijn eigen voorwaarden houdt, die heeft het mis.
T-mobile zegt dat je je nederlandse contract kan afkopen als je emigreert, maar ze bedoelen MOET afkopen....Oplichting dus.... ik wil dat dus ook om bovenstaand genoemde redenen niet.
Maar T-mobile wil dat je een nederlands adres houdt, dit is strijdig met de wet en dus onmogelijk.
Ze willen dat je een nederlandse bankrekening houdt, dat kan.... maar ze willen dat je dan ook een automatisch incasso hebt, dit kan niet, er is geen enkele nederlandse bank die mij een rekening geeft en daar automatisch van laat afschrijven als ik in het buitenland woon en er geen salaris op deze rekening komt.
Bovendien zegt T-mobile dat ze geen acceptgiro naar het buitenland kunnen sturen. Dit is gelogen want ik heb er net 1 op mijn buitenlandse adres ontvangen die aan een herinnering vast zat.
Bovendien staan al deze eisen NIET in de algemene en aanvullende voorwaarden voor klanten vanaf 01-07-2009 zoals deze zijn te vinden op de Web pagina van T-mobile en op de achterzijde van je contract.
Kortom T-mobile probeert je doelbewust op te lichten (dwingen om af te kopen) of je aan te zetten tot frauduleus handelen (ander adres opgeven dan je werkelijke woonadres).
Ik ben nu al vanaf augustus 2009 bezig dit te regelen, nog voor mijn contractverlenging in ging op 10 oktober 2009 welke ik heb geregeld in de t-mobileshop op 11-07-2009 toen ik nog niet wist dat ik ging emigreren (2 weken later wel maar T-mobile wist mij toen te vertellen dat ze de contractverlenging die nog niet was ingegaan, niet konden annuleren want ik had er al voor getekend in de t-mobileshop.
Bij de klantenservice van T-mobile krijg je na elke email iemand anders die een ander antwoordt geeft wat niet ter zake doet, en spreekt men elkaar herhaaldelijk tegen. Tijd om alle medewerkers eens goed op te leiden misschien????
Ik wordt hier erg moe van ondertussen, en dan blijkt ook nog eens een storing niet opgelost te worden van een service die bij het abonnement hoort.
Dit riekt allemaal naar doelbewuste oplichting, neem nu ook de belstatus problemen even in het achterhoofd en het feit dat iedereen al 2 weken langer op zijn fatuur zit te wachten, gister is die wel bij verschuldigde bedragen bijgeboekt, maar de factuur is nog niet in te zien, deze was een uur geleden nog niet online zichtbaar. Maar ze vewachten natuurlijk wel dat je deze betaald...
Het hele probleem met het behouden van mijn abonnement draait nu om het feit of ik nu wel of niet een acceptgiro van T-mobile aangehecht aan de papieren factuur ga krijgen. Zij zeggen van niet maar de factuur van 16 december heb ik wel op mijn nieuwe adres ontvangen, dit was een credit factuur en is verrekend met de toen nog openstaande factuur van 9 december. De herinnering die ik voor de factuur van 9 december heb ontvangen, is op 7 januari geprint en heb ik hier in het buitenland op de 15de ontvangen, deze was wel voorzien van een acceptgiro....
Het kan dus wel, men wil het alleen niet bij T-mobile.
De klantenservice is zo enorm onbuigzaam en onbekwaam en onwetend over hun eigen regels dat ze vertellen de mensen eerst maar iets wat ze ter plekke bedenken of wat op het standaard antwoorden lijstje staat. En daarna krijg je doodleuk een email dat ze verdere email m.b. hierop niet meer behandelen.
Maar jah als ze mij geen factuur meer sturen wilen ze zeker geen geld meer?? ik weet in ieder geval zeker dat ik door deze hele toestand mijn abonnement zeker zal opzeggen per 10-10-2010, de minimum termijn van 1 jaar, ook al heb ik voor 2 jaar getekend. Dit kan wegens onredelijk bezwarende voorwaarden, en hier is een uitspraak van de rechter over geweest. (zie o.a. jurifoon, en hier op het forum).
Velen denken misschien.... huh je woont toch in het buitenland wat kan jou die BKR schelen, en inderdaad... dat kan me niks schelen, en incasso hier is zonder gerechtelijke uitspraak verboden, maar dat goedkope bellen naar nederland wil ik graag behouden, al is SKYPE natuurlijk gratis dus nog goedkoper.... alleen niet iedereen heeft dat al,.... en op de (Nokia) toestellen wordt dat ongetwijfeld nog tegen gehouden door bijvoorbeeld T-mobile.
en dan denk je... hm T-mobile abonnement afkopen.... dat wil ik niet want met T-mobile grenzeloos bel ik voor 17ct /min. naar nederland. Dat is een stuk goedkoper dan de 50 ct / min. met mijn buitenlandse mobiel. Bovendien wil ik mijn nummer nog een tijdje houden voor lopende zaken.
En ik heb een Flex abonnement en daarvan is het beltegoed onberperkt houdbaar, kortom niet bellen voor 4 maanden, kan je daarna binnen je bundel ff lekker bijkletsen met een familielid of vriend / vriendin.
Dus afkopen is diefstal, je betaald voor iets en krijgt er niets voor terug.
Maar dan beginnen de problemen met T-mobile pas.
Want iedereen die denkt dat T-mobile zich aan zijn eigen voorwaarden houdt, die heeft het mis.
T-mobile zegt dat je je nederlandse contract kan afkopen als je emigreert, maar ze bedoelen MOET afkopen....Oplichting dus.... ik wil dat dus ook om bovenstaand genoemde redenen niet.
Maar T-mobile wil dat je een nederlands adres houdt, dit is strijdig met de wet en dus onmogelijk.
Ze willen dat je een nederlandse bankrekening houdt, dat kan.... maar ze willen dat je dan ook een automatisch incasso hebt, dit kan niet, er is geen enkele nederlandse bank die mij een rekening geeft en daar automatisch van laat afschrijven als ik in het buitenland woon en er geen salaris op deze rekening komt.
Bovendien zegt T-mobile dat ze geen acceptgiro naar het buitenland kunnen sturen. Dit is gelogen want ik heb er net 1 op mijn buitenlandse adres ontvangen die aan een herinnering vast zat.
Bovendien staan al deze eisen NIET in de algemene en aanvullende voorwaarden voor klanten vanaf 01-07-2009 zoals deze zijn te vinden op de Web pagina van T-mobile en op de achterzijde van je contract.
Kortom T-mobile probeert je doelbewust op te lichten (dwingen om af te kopen) of je aan te zetten tot frauduleus handelen (ander adres opgeven dan je werkelijke woonadres).
Ik ben nu al vanaf augustus 2009 bezig dit te regelen, nog voor mijn contractverlenging in ging op 10 oktober 2009 welke ik heb geregeld in de t-mobileshop op 11-07-2009 toen ik nog niet wist dat ik ging emigreren (2 weken later wel maar T-mobile wist mij toen te vertellen dat ze de contractverlenging die nog niet was ingegaan, niet konden annuleren want ik had er al voor getekend in de t-mobileshop.
Bij de klantenservice van T-mobile krijg je na elke email iemand anders die een ander antwoordt geeft wat niet ter zake doet, en spreekt men elkaar herhaaldelijk tegen. Tijd om alle medewerkers eens goed op te leiden misschien????
Ik wordt hier erg moe van ondertussen, en dan blijkt ook nog eens een storing niet opgelost te worden van een service die bij het abonnement hoort.
Dit riekt allemaal naar doelbewuste oplichting, neem nu ook de belstatus problemen even in het achterhoofd en het feit dat iedereen al 2 weken langer op zijn fatuur zit te wachten, gister is die wel bij verschuldigde bedragen bijgeboekt, maar de factuur is nog niet in te zien, deze was een uur geleden nog niet online zichtbaar. Maar ze vewachten natuurlijk wel dat je deze betaald...
Het hele probleem met het behouden van mijn abonnement draait nu om het feit of ik nu wel of niet een acceptgiro van T-mobile aangehecht aan de papieren factuur ga krijgen. Zij zeggen van niet maar de factuur van 16 december heb ik wel op mijn nieuwe adres ontvangen, dit was een credit factuur en is verrekend met de toen nog openstaande factuur van 9 december. De herinnering die ik voor de factuur van 9 december heb ontvangen, is op 7 januari geprint en heb ik hier in het buitenland op de 15de ontvangen, deze was wel voorzien van een acceptgiro....
Het kan dus wel, men wil het alleen niet bij T-mobile.
De klantenservice is zo enorm onbuigzaam en onbekwaam en onwetend over hun eigen regels dat ze vertellen de mensen eerst maar iets wat ze ter plekke bedenken of wat op het standaard antwoorden lijstje staat. En daarna krijg je doodleuk een email dat ze verdere email m.b. hierop niet meer behandelen.
Maar jah als ze mij geen factuur meer sturen wilen ze zeker geen geld meer?? ik weet in ieder geval zeker dat ik door deze hele toestand mijn abonnement zeker zal opzeggen per 10-10-2010, de minimum termijn van 1 jaar, ook al heb ik voor 2 jaar getekend. Dit kan wegens onredelijk bezwarende voorwaarden, en hier is een uitspraak van de rechter over geweest. (zie o.a. jurifoon, en hier op het forum).
Velen denken misschien.... huh je woont toch in het buitenland wat kan jou die BKR schelen, en inderdaad... dat kan me niks schelen, en incasso hier is zonder gerechtelijke uitspraak verboden, maar dat goedkope bellen naar nederland wil ik graag behouden, al is SKYPE natuurlijk gratis dus nog goedkoper.... alleen niet iedereen heeft dat al,.... en op de (Nokia) toestellen wordt dat ongetwijfeld nog tegen gehouden door bijvoorbeeld T-mobile.