LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met de Hema reisverzekering.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hanstw
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2010 09:16

Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door hanstw »

Ik heb sinds 15 maanden een doorlopende reisverzekering bij Hema in de meest uitgebreide mogelijkheid.
Nu is er, tijdens een van mijn regelmatige reizen van en naar mijn tweede woning in het buitenland, ingebroken en zaken ontvreemd uit mijn auto.
De reden van de afwijzing van Hema op deze claim heeft mij bijzonder verbijsterd nl.
“Daar u geen stukken heeft kunnen overleggen dat de schade heeft plaatsgevonden tijdens een vooraf geboekte reis heeft u geen dekking op onderhavige polis.”
Dat betekent dat geen schade wordt uitgekeerd als met eigen auto in eigen beheer van en naar het vakantieadres wordt gereden.
Ik heb in het verleden 40 jaar lang met auto en vliegtuig voor mijn vroegere werkzaamheden heel Europa doorkruist en heb regelmatig moeten claimen op mijn reisverzekering maar deze uitsluiting is volkomen nieuw voor mij.
Het begrip: “doorlopend” is juist, dacht ik, in het leven geroepen voor de frequente reiziger.
Daar de auto nog steeds het meest gebruikte vervoermiddel voor reizen is, kan het derhalve nooit de bedoeling zijn geweest om frequente reizen gemaakt met de eigen auto uit te sluiten van dekking daar er geen “boekingen” tegenover zouden staan.
Doe uw voordeel hiermee en blijf weg bij de Hema want een gewaarschuwd mens geld voor twee.

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door witte angora »

Interessant... je zou denken dat je met een doorlopende reisverzekering permanent verzekerd zou zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn?

Zou dit, aangezien het je tweede huis betreft, onder de inboedelverzekering moeten vallen (immers, vervoer van en naar een andere woning valt ook onder de inboedel, zelfs als je spullen in een loods bij Shurgard of Citybox hebt opgeslagen hoef je daar geen aparte verzekering voor te nemen, maar kun je schade bij de inboedelverzekering claimen)?

Wellicht dat daar een gaatje zit om de schade te claimen? Probeer het maar eens, houdt je ons op de hoogte? Is voor anderen ook leerzaam namelijk.

Groetjes,

W+A

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door jor »

Ik heb van meer mensen gehoord dat er nogal wat vreemde uitsluitingen in de door de Hema verkochte polissen zit. Zelf ben ik te weinig onderlegd op dit gebied om er goed naar te kijken.Maar ik hou er voor de toekomst natuurlijk wel rekening mee.
Welke verzekeringsmaatschappij zit er achter?

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door enpassant »

Voor de winkelketens is de verkoop van verzekeringen in beginsel voordelig. De marges op verzekeringen zijn vaak hoger dan die op het reguliere aanbod van de ketens, zeker als dat voeding betreft. Maar is deze nieuwe trend ook voordelig voor de consument? Die verzekeringen zijn niet van de Hema of het Kruidvat zelf. Kruidvat werkt samen met SNS Reaal en de Hema met Aon. Die samenwerking met slechts één bedrijf houdt al een beperking in. Beter is het daarom eerst goed te vergelijken en de voor jouw wens voordeligste optie te selecteren. Op internet zijn tegenwoordig vele sites te vinden waar vergelijkingen kunnen worden gemaakt tussen het enorme aanbod aan verzekeringen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door jor »

enpassant schreef:Voor de winkelketens is de verkoop van verzekeringen in beginsel voordelig. De marges op verzekeringen zijn vaak hoger dan die op het reguliere aanbod van de ketens, zeker als dat voeding betreft. Maar is deze nieuwe trend ook voordelig voor de consument? Die verzekeringen zijn niet van de Hema of het Kruidvat zelf. Kruidvat werkt samen met SNS Reaal en de Hema met Aon. Die samenwerking met slechts één bedrijf houdt al een beperking in. Beter is het daarom eerst goed te vergelijken en de voor jouw wens voordeligste optie te selecteren. Op internet zijn tegenwoordig vele sites te vinden waar vergelijkingen kunnen worden gemaakt tussen het enorme aanbod aan verzekeringen.
Bedankt voor het antwoord enpassant, best nuttig.

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik moet eerlijk zeggen, ooit heb ik de energie bij de Hema ondergebracht, vanwege de vele klachten (was achteraf RWE) zijn ze daar maar gauw mee gestopt omdat hun eigen goede naam te grabbel werd gegooid.

Dat zou hiermee ook het geval kunnen zijn, dat de Hema dacht een leuk produkt te hebben, maar dat het achteraf toch niks is.

Maar nogmaals, het zou ook kunnen dat TS de schade bij zijn inboedelverzekering zou kunnen claimen, omdat de spullen zich in zijn auto bevinden, en hij van het ene woonadres naar het andere tweede huis ging.

In dat geval zou de uitsluiting niet eens zo vreemd zijn.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door Berenice »

Het staat trouwens wel in de voorwaarden, te downloaden vanaf de hema site...
2 Verzekeringsgebied
De verzekering is van kracht in het op het polisblad vermelde
verzekeringsgebied. In Nederland is de verzekering
slechts van kracht indien:
– kan worden aangetoond dat de gebeurtenis plaatsvond
tijdens de rechtstreekse reis van het woonadres van verzekerde
naar het buitenland en de rechtstreekse reis van
het buitenland naar het woonadres;
– de gebeurtenis plaatsvond tijdens een vooraf geboekte
reis. Desgevraagd dient het originele boekingsformulier
te worden overgelegd.

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Berenice, kleine lettertjes, he
In Nederland is de verzekering
slechts van kracht indien:
– kan worden aangetoond dat de gebeurtenis plaatsvond
tijdens de rechtstreekse reis van het woonadres van verzekerde
naar het buitenland en de rechtstreekse reis van
het buitenland naar het woonadres;
– de gebeurtenis plaatsvond tijdens een vooraf geboekte
reis. Desgevraagd dient het originele boekingsformulier
te worden overgelegd.
Het gaat hier om schade die tijdens het deel van de reis/vakantie op Nederlands grondgebied plaatsvind. En dan is het niet zo gek dat er een bewijs van een boeking nodig is. Immers, ik kan naar de vakantiebeurs in Utrecht gaan, de auto wordt leeggehaald, en dan kan ik ook schade claimen omdat ik doorlopend verzekerd zou zijn? Dat is uiteraard niet de bedoeling, en om dat te voorkomen is er de noodzaak dat, als de schade zich op Nederlands grondgebied plaatsvindt, men aantoont dat men onderweg was naar, of zich bevind op, een vakantieadres.

Wat het geval is als de schade in het buitenland plaatsvind kan ik hier niet uit opmaken.

Het zou natuurlijk kunnen dat Aon zelf de polisvoorwaarden niet zo goed kent, dan heeft TS bij deze een flinke stok om Aon mee om de oren te slaan. :mrgreen:

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door kuklos »

@hanstw, de meeste doorlopende reisverzekeringen hebben een maximaal aantal reizen in hun voorwaarden opgenomen. Dit even ter waarschuwing.

tjen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:47

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door tjen »

Ik heb een reisverzekering afgesloten bij de hema,nu heb ik aangegeven dat ik per acceptgiro voor een jaar wil betalen.
Dat kan opeens niet meer,je krijgt een link gestuurd waarin je de hema toestemming moet geven om het bedrag maandelijks te laten incasseren en jawel,de premie mag tussentijds aangepast worden.Als je geen toestemming geeft kom je niet in je digitale polismap.
Toen ik me voor deze verzekering heb aangemeld stond er nog bij dat ik per jaar mocht betalen.
Mijn vraag is,mag dit allemaal zomaar?
mvg

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door Emcede »

Hanstw, wáár heeft de inbraak plaatsgevonden? In Nederland of in het buitenland?

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door Martijn T »

tjen zie andere topic over hema. SInds 1 juli niet meer via Aon maar Avero-Achmea

moveco
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2013 22:13

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door moveco »

Heb al jaren een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij Hema, nu een Ipod Nano gesloten uit mijn bagaga. Maar krijg niets vergoed van Hema de polis voorwaarde is gewijzigd per 1 januari electronika is niet meer verzekerd. Nooit bericht gekregen want kunnen mijn email adres niet wijzigen elke verzekering moet een uniek email adres hebben. Dus meer dan 1 verzekering is niet mogelijk. Dat heb ik dus wel waardoor ik nu informatie heb gemist en niets vergoed krijg. Het opzeggen is nu ook een probleem want dat moet via het niet bestaande email adres.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door harley68 »

Bij de Hema moet je worst kopen en geen verzekering afsluiten. Wanneer leren mensen het nu eens.

M-D
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2013 11:58

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door M-D »

Al jaren een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Gingen altijd met een gerust hart op vakantie. Naar nu blijkt was dat zeer onterecht. Deze zomer zijn we in Duitsland bestolen, camera, lenzen alles weg. Dan zit je met een enorme kater als je zoiets overkomt, vooral omdat je al je vakantiefoto's kwijt bent. Verzekerd zijn is dan in iedergeval nog een troost. Maar niet bij de HEMA. Daar zetten ze er een mannetje op die alles op alles zet om je verhaal onderuit te halen. Hij komt langs, neemt alle orginele bonnen mee, blijft maar bellen met nog meer vragen, van alles moet je foto's tonen (!). Hij gaat net zo lang door tot dat hij iets heeft gevonden waardoor ze niet uit hoeven betalen. Bij de HEMA is dat dat je niet hebt opgelet. Je bent namelijk bestolen en dat is dus je eigen schuld.
Deze flauwe truc van de HEMA heeft ons heel veel geld gekost en ook nog eens jaren premie voor niets betaald.
Pure oplichterij. Ik heb deze verzekering vandaag opgezegd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

M-D schreef:Al jaren een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Gingen altijd met een gerust hart op vakantie. Naar nu blijkt was dat zeer onterecht. Deze zomer zijn we in Duitsland bestolen, camera, lenzen alles weg. Dan zit je met een enorme kater als je zoiets overkomt, vooral omdat je al je vakantiefoto's kwijt bent. Verzekerd zijn is dan in iedergeval nog een troost. Maar niet bij de HEMA. Daar zetten ze er een mannetje op die alles op alles zet om je verhaal onderuit te halen. Hij komt langs, neemt alle orginele bonnen mee, blijft maar bellen met nog meer vragen, van alles moet je foto's tonen (!). Hij gaat net zo lang door tot dat hij iets heeft gevonden waardoor ze niet uit hoeven betalen. Bij de HEMA is dat dat je niet hebt opgelet. Je bent namelijk bestolen en dat is dus je eigen schuld.
Deze flauwe truc van de HEMA heeft ons heel veel geld gekost en ook nog eens jaren premie voor niets betaald.
Pure oplichterij. Ik heb deze verzekering vandaag opgezegd.
Wat heeft hij gevonden zodat ze niet hoeven te betalen ?

M-D
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2013 11:58

Re: Pas op met de Hema reisverzekering.

Ongelezen bericht door M-D »

Chocomelk schreef:
M-D schreef:Al jaren een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Gingen altijd met een gerust hart op vakantie. Naar nu blijkt was dat zeer onterecht. Deze zomer zijn we in Duitsland bestolen, camera, lenzen alles weg. Dan zit je met een enorme kater als je zoiets overkomt, vooral omdat je al je vakantiefoto's kwijt bent. Verzekerd zijn is dan in iedergeval nog een troost. Maar niet bij de HEMA. Daar zetten ze er een mannetje op die alles op alles zet om je verhaal onderuit te halen. Hij komt langs, neemt alle orginele bonnen mee, blijft maar bellen met nog meer vragen, van alles moet je foto's tonen (!). Hij gaat net zo lang door tot dat hij iets heeft gevonden waardoor ze niet uit hoeven betalen. Bij de HEMA is dat dat je niet hebt opgelet. Je bent namelijk bestolen en dat is dus je eigen schuld.
Deze flauwe truc van de HEMA heeft ons heel veel geld gekost en ook nog eens jaren premie voor niets betaald.
Pure oplichterij. Ik heb deze verzekering vandaag opgezegd.
Wat heeft hij gevonden zodat ze niet hoeven te betalen ?
We hebben volgens de verzekering niet goed opgelet. We hebben namelijk rondgelopen met onze camera in de tas (heel gevaarlijk!) en ook nog op een terrasje gezeten waarbij de tas tussen ons in heeft gestaan (nog gevaarlijker!). Als we hadden opgelet waren we niet bestolen is de eindconclusie. Zo hoeven ze dus nooit iest uit te keren.
Op de klacht die we hier over hebben ingediend hebben we niets meer gehoord.

Gesloten