Pagina 1 van 1

Onderdeel Express

Geplaatst: 20 jan 2010 21:54
door nl05385
Bij OnderdeelExpress.nl een onderdeel besteld op 28-12-2009 en direct betaald. Ideal ging vanwege de drukte fout, zoals gevraagd het bedrag op de bankrekening gestort van Onderdeel Express.
Diverse malen email gestuurd vanwaar eenmalig een reactie of ik het betaald had. Telefonisch contact gehad na vele malen bellen één keer gelukt contact te hebben. Antwoord op mijn vragen was we gaan het bestellen bij de leverancier, kan 2 dagen duren, inmiddels weer 10 dagen verder. Ze reageren nu niet meer op eMail en telefoon.

Ik wil een ieder waarschuwen voor onderdeelexpress.nl. ik denk dat dit InternetFraude betreft.


25-01-2010 Na veelvuldig aandringen en na meedegedeeld te hebben dat ik dit uiteindelijk ook op internet heb geplaatst is onderdeelexpress vandaag overgegaan tot terug betaling. Uiteraart had ik liever het bestelde onderdeel gehad.

Conclusie: alles bij elkaar 4 weken verder, geen onderdeel maar geld terug na vele mail wisselingen. telefonisch en plaatsing van deze wanprestatie op internet.

Ik kan dit toch geen service noemen. Bij een webshop kan je toch wel verwachten dat je met 3 dagen bericht en/of artikelen hebt.

Wat u doet mag u zelf bepalen, ik zal in ieder geval bij dit bedrijf niet nog een keer iets bestellen.
Paul.

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 08 feb 2010 09:02
door nl05385
Dit bericht ontvangen van OnderdeelExpress.
Mogelijk berust het toch op misverstanden. Ik vindt het wel zo netjes om het antwoord hier bij te plaatsen ter informatie en alle berichten hierover einde van de maand te verwijderen.
========================================
van OnderdeelExpress 28 - 01
Ik heb vandaag nog maals op Tros Radar gekeken.
Ik vind het netjes van u dat u het bericht heeft aangepast.
Als dank hiervoor wil ik u het onderdeel nog toe gaan zenden omdat service tog normaal ons kenmerk is.
Mocht u hiermee akkoord gaan graag contact op te nemen met Ma Service 0492-522293 t.a.v. Coen.
Onze mailbox is gecrashed geweest dus kan geen oudere mails terug vinden met een onderdeelnummer.
Graag dit bij de hand te houden zodat wij u als bedankje het artikel toe kunnen zenden.

M.v.gr.
Onderdeelexpress.nl

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 11 feb 2010 10:10
door Onderdeelexpress.nl
Beste Paul,

Wij, Onderdeelexpress.nl, betreuren ten zeerste hoe de orderbehandeling en communicatie vanuit onze zijde is verlopen. Wij zijn een bedrijf wat staat voor klantenservice wat in uw geval duidelijk niet is gebleken te kloppen.

Graag willen wij toelichten welke acties wij ondernomen hebben na deze negatieve ervaring:

1. iDeal: Er deed zich inderdaad een probleem voor met iDeal. Zodra 2 transacties precies gelijktijdig werden uitgevoerd, werd één transactie geweigerd. Er vond dan geen overboeking plaats en de klant werd na ontvangst van de order geïnformeerd dat de transactie mislukt was. Op dit moment zijn wij druk op zoek naar een permanente oplossing voor dit probleem. De enkele klant waarbij dit probleem zich voordoet wordt hierover geïnformeerd. Een annulering van de order is dan nog altijd mogelijk.
2. Telefonisch contact: U geeft terecht aan dat het in telefonisch contact treden moeizaam verliep. Dit is te wijten aan het niet correct intern doorschakelen van de telefoonlijnen. Dit probleem is toegenomen vanwege de groei in klanten. Als maatregel is een nieuwe telefooncentrale in werking gesteld waardoor op zeer korte termijn het telefoonverkeer weer volledig in goede orde verloopt.
3. E-mail: De e-mail box was gecrasht. Daardoor zijn indertijd een aantal mails ontraceerbaar verloren gegaan. Waaronder waarschijnlijk één of meerdere van uw mails. Geen excuus natuurlijk. Inmiddels is de e-mail box op een aparte server geplaatst en doet het probleem zich geen tweede keer voor. Ons beleid is verder dat wij e-mails binnen 24 uur beantwoorden.
4. Onderdeel vertraagd: Helaas deed het zich in uw geval voor dat zowel bij ons als bij de leverancier het bestelde onderdeel niet op voorraad was. Dit is een hoog uitzonderingsgeval, maar doet zich helaas wel voor en is niet altijd in te schatten. In dit geval is het dan zaak de klant daar z.s.m. van op de hoogte te stellen. Mocht de klant het onderdeel dan niet wensen te ontvangen, dan wordt ten alle tijden het overgemaakte bedrag volledig teruggeboekt binnen 48 uur. In deze procedure is helaas in uw geval een fout geslopen. N.a.v. uw situatie is de procedure aangescherpt.

Door deze aanpassingen hopen wij een dergelijk probleem niet vaker tegen te komen. Helaas zijn dit voor uw geval geen preventieve, maar reactieve maatregelen. Nogmaals onze excuses daarvoor.

Met vriendelijke groeten,

Directie - Onderdeelexpress.nl

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 12 mar 2010 09:48
door vanhoffen1
Geachte directie van Onderdeelexpress,

Ook ik heb mijn onderdeel niet ontvangen.
Besteld en betaald op 27 januari. Tot op heden en na vele telefoontjes nog niets ontvangen! Graag zou ik ook restitutie willen ontvangen.

Th.F.M.van Hoffen
Wolfeze

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 24 mar 2010 23:23
door rocks
goed dat ik toch nog even hier kijk! ik doe mijn bestelling dus absoluut ergens anders....

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 07 apr 2010 13:57
door Frankxx
Hallo

Inmiddels 3x onderdelen besteld bij onderdeelexpress, en 3x alles goed gegaan.
Zo kan het dus ook.
ik ben tenminste wel zeker tevreden.
gr

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 06 mei 2010 12:53
door bosti
Hallo,

Ik bestel bijna alles wat ik koop online, en ben net zoals meeste nederlanders hier dik tevreden over. Af en toe gaan er kleine dingen mis, maar voor mij nooit genoeg om de moeite te nemen om hierover te schrijven op een forum.

De mensen bij OnderdeelExpress.nl echter, die zijn wel van een heel ander soort. Op 27 februari heb ik een "Complete deur (schuin model) voor Indesit Wasmachine" besteld. Betaald via ideal, ging allemaal prima, site werkt goed etc. Levering duurde lang, ongeveer 3 weken later kreeg ik een heel klein pakketje aangeboden. Dit bleek enkel een handgreep.

Verschillende malen gemaild, overdag ben ik vaak druk met werk dus bellen komt er vaak niet van. Een van de redenen dat online bestellen voor mij zo handig is. Enfin, geen enkele reactie na 2 weken en ook 2 verschillende mail adressen te hebben gebruikt.

Vervolgens ben ik ze maar gaan bellen, kreeg gelukkig wel iemand aan de lijn. Ik vertelde heel rustig dat ik het verkeerde onderdeel had ontvangen en dat ik dit graag wou retourneren als ik het juiste onderdeel opgestuurd zou krijgen. Nou dit was enkel mogelijk als ik EERST de verkeerd geleverde handgreep zou retourneren en zelf nog eens 6,20e kosten moest maken. Ik melde deze meneer dat ik dit slechte service vond en dat ik al meer dan een maand mijn wasmachine niet kon gebruiken omdat hun niet reageren. Het was voor de beste man allemaal een raadsel.

Enfin, ik wil de flauwste niet zijn, ik stuur het onderdeel retour met de gedachte dat mensen wel eens foutjes maken, niet altijd nadenken over klantenservice maar dat het toch wel weer goed zal komen.

Inmiddels is het 6 Mei! Jawel, 6 Mei. Ik weer bellen. Goh wat vervelend, wij hebben u gemaild. Nou ik heb niets gehad vertel ik. En ik krijg altijd al mijn mails binnen, mijn werk geschied grotendeels over de mail. Heb zelfs nog m'n junk folder nagepluisd. Nou vreemd hoor meneer. Hoe dan ook, het is echt geen probleem, U moet gewoon 27 euro bijbetalen en dan komt het deurtje echt uw kant uit. Ehm pardon? Ja het deurtje is duurder dan op onze site staat, foutje bedankt.

Na enig aandringen dat dit geen manier is, dat ik al sinds eind Februari op die deur wacht en dat het dan toch wel coulant zou zijn als ze hun fout even zouden rectificeren. Hier werd geen gehoor aan gegeven.

Ik heb er voor gekozen (uiteraard) om het geld laten stoneren incl de door mij gemaakte verzendkosten. Als dit bedrag niet op mijn rekening verschijnt binnen 2 weken dan zal ik aangifte doen bij de politie en dit uiteraard nog komen melden op dit forum.

Kortom mensen, niet bestellen bij deze potentiele oplichters.

Mvg,
Florentijn

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 27 jul 2010 18:28
door jjvk
Dag,
Ik ben ook zo "slim" geweest om op 5/07 bij " http://www.onderdeelexpress.nl/ " een wisselstuk te bestellen voor een wasmachine.
Het bedrag mooi overgemaakt en dit art. kon geleverd worden na 3 à 4 dagen. Na 20 dagen nog steeds niets ontvangen. Momenteel ben ik reeds aan mijn 3de mail toe, maar nog steeds geen antwoord of reactie gekregen. Dus we weten genoeg denk ik...
Mooie site, maar de service en tot nu toe de eerlijkheid is voor mij zoek.
Ik zal het nu even proberen ergens anders te bestellen.
Als iemand een online witgoed - bruingoed winkel kent, die zich "ongeveer" aan de leveringstijd kan houden, en wel zijn mails beantwoord, graag het webadres aub.
Ik heb dit nu voorgelegd aan,
ConsuWijzer
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam

We wachten af....

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 28 jul 2010 08:13
door Guardian72
Frankxx schreef:Hallo

Inmiddels 3x onderdelen besteld bij onderdeelexpress, en 3x alles goed gegaan.
Zo kan het dus ook.
ik ben tenminste wel zeker tevreden.
gr
En dan:
Geregistreerd: 07 apr 2010 12:50
Laatst bezocht: 07 apr 2010 12:57
Totaal aantal berichten: 1
Zeer geloofwaardig... NOT

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 20 okt 2010 12:01
door WebcareOnderdeelexpr
Beste Klanten,

Wij betreuren ten zeerste de gang van zaken. Wij verzoeken dan ook aan iedereen die een nog onopgeloste klacht heeft contact op te nemen via [email protected] en de volgende gegevens te vermelden:

- Naam
- Adres
- Ordernummer
- Bestelling
- Klacht

We nemen uw klacht meteen in behandeling en bieden u zo snel mogelijk een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Webcare
Peter
Onderdeelexpress.nl

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 20 okt 2010 17:57
door jjvk
Hoi,

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Toch nog een reaktie..
Ik heb nogmaals een mail verstuurd. Hopelijk nu met gunstig gevolg.
Ik wacht nog 10 dagen en laat het dan over aan http://www.geschilonline.nl.

Voor de mensen die dit volgen zie ook : http://www.webtop20.nl/id/262464/onderdeelexpress.nl/

In episodes en het vervolg blijft een vraagteken..?

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 23 okt 2010 21:13
door arthurtjen
Dag,

Voor mij hoeft het allemaal niet meer.
Ik heb het besteld wisselstuk niet gekregen zoals vele andere, dit kan ik toch uitmaken op de diverse websites en op mijn mails bleven ze doofstom.
Het doek over deze firma mag voor altijd dicht blijven.
Amen en uit!

Arthur

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 28 okt 2010 12:21
door ArnoudW
Ik schat in dat dit bedrijf weinig lering trekt uit 'klantenservice' issues. Ik heb eind augustus een bestelling geplaatst voor een afzuigkaponderdeel (bedieningspaneel) in de categorie 'Afzuigkap onderdelen' op de website. In mei heb ik per mail én telefonisch uitvraag gedaan of het onderdeel bij mijn type afzuigkap past. Bij de bestelling heb ik ook nog eens expliciet mijn type afzuigkap vermeld en de vraag gesteld dat ik er zonder tegenbericht vanuit ga dat dit onderdeel past bij mijn afzuigkap. Ik heb hier zelfs wederom nog achteraan gebeld en een medewerker verzekerde mij dat dit juist was. Ik vertrouwde hierop, aangezien ik als consument geen enkele mogelijkheid heb om de juistheid te verifieren. Dit soort informatie en/of typenummers zijn namelijk niet publiekelijk beschikbaar. Daarnaast was de afbeelding op de website identiek aan mijn eigen controlepaneel (dit bleek anders uit te pakken)
Na een zeer lange levertijd en enkele keren zelf contact op te hebben genomen over status bestelling kreeg ik dit na twee maanden geleverd. Wat blijkt, op de verpakking van de producent van het onderdeel staan enkele typen afzuigkap opgesomd waarvoor het onderdeel compatible zou zijn. Niet de mijne dus... Ik was nog hoopvol, wellicht past het toch. Naast de stekkerverbinding past het onderdeel fysiek niet in de afzuigkap (en wijkt het dus ook nog af van de afbeelding op website Onderdeelexpress). OK, kan gebeuren. Netjes retourformulier ingevuld en teruggestuurd (porto). Krijg ik enkele dagen terug een bericht per mail (van de directeur, zo blijkt) dat ik niet in aanmerking kom voor restitutie van het aankoopbedrag (118,-)omdat dit een 'module' zou betreffen... en dat stond in de kleine lettertjes op de website. Het onderdeel lag klaar om op gehaald te worden in Helmond... was de boodschap.
Kern van de zaak is dus dat het een module is en had ik zelf maar moeten raden dat dit onderdeel (!) een module betreft. Zeer onduidelijk, aangezien het onderdeel in de categorie 'onderdelen' staat en niet als module aangemerkt op de website (of een pro-actieve boodschap, let op voor dit artikel gelden bijzondere voorwaarden). Al met al straalt dit wederom een zeer lage betrokkenheid bij producten uit, weinig kennis en het lijkt of men de internet-activiteiten gewoonweg niet aankan qua interne processen. (Diverse medewerkers betrokken, mails worden gelukkig geristreerd, maar een log file over mondelinge contacten ontbreekt bij dit bedrijf). Uiteraard ben ik zeer ontevreden over deze gang van zaken, maar ik hoop nog op een goede afloop na wederom telefonisch contact vandaag. De correspondentie gaat nu over de vraag of ik vooraf wel informatie zou hebben ingewonnen... (lees, bedrijf legt alle verantwoordelijkheid bij de koper)

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 29 okt 2010 17:15
door WebcareOnderdeelexpr
Beste meneer ArnoudW,

Deze zaak is in behandeling bij onze klantenservice waar u donderdag nog mee in contact bent geweest. Wij hebben u toegezegd dat we naar een oplossing zouden zoeken. Dat u uw mening over deze zaak op dit forum meldt, vinden we niet zo kies maarkunnen we wel begrijpen.

Uw module valt niet onder tevredenheidsgarantie, dat staat ook vermeld op uw retourenformulier alsmede in onze voorwaarden. U bent het daar niet mee eens en dat mag uw mening zijn maar modules worden niet teruggenomen door leveranciers en zijn zo specifiek en gevoelig dat we ze niet
opnieuw kunnen verkopen.

Wij willen graag met u naar een oplossing zoeken en zullen dat ook doen aanstaande maandag.

Met vriendelijke groet,


Afdeling Webcare
Peter
Onderdeelexpress.nl

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 29 okt 2010 18:48
door arthurtjen
Hopla, weer er één erbij, welgezegd bij die ontevreden klanten..
Ik geloof niet dat er daar veel andere zijn.
Het inlassen van een nieuw emailadres kan zeker niet de vele klachten oplossen.
Wel momenteel wat oogverblindend, maar vele oplossingen zie ik hier niet vermeld staan.
Jullie moesten ervoor gezorgd hebben dat alles feilloos verliep en dat het niet zo ver moest komen dat uw klanten het internet moesten gebruiken als redmiddel.
Ik kan maar één raad geven hier: leg uw klacht neer bij de politie of de geschillencom.
Zo'n praktijken moeten uitgeroeid worden.

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 01 nov 2010 10:25
door ArnoudW
WebcareOnderdeelexpr schreef:Beste meneer ArnoudW,

Deze zaak is in behandeling bij onze klantenservice waar u donderdag nog mee in contact bent geweest. Wij hebben u toegezegd dat we naar een oplossing zouden zoeken. Dat u uw mening over deze zaak op dit forum meldt, vinden we niet zo kies maarkunnen we wel begrijpen.

Uw module valt niet onder tevredenheidsgarantie, dat staat ook vermeld op uw retourenformulier alsmede in onze voorwaarden. U bent het daar niet mee eens en dat mag uw mening zijn maar modules worden niet teruggenomen door leveranciers en zijn zo specifiek en gevoelig dat we ze niet
opnieuw kunnen verkopen.

Wij willen graag met u naar een oplossing zoeken en zullen dat ook doen aanstaande maandag.

Met vriendelijke groet,


Afdeling Webcare
Peter
Onderdeelexpress.nl
Geachter 'Webcare afdeling' (Peter),

ik wacht uw reactie af en zal uiteraard publiekelijk ruggespraak leveren in dit forum wanneer e.e.a. behoorlijk is opgelost.

Met groet, ArnoudW

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 02 nov 2010 16:24
door ArnoudW
Ik heb een goed gesprek vandaag gehad met de bedrijfsleider. Duidelijk is mij dat Onderdeelexpress absoluut te goeder trouw is en inderdaad naar een oplossing met mij als consument toewerkt (lees, geld retour). Mij valt vooral op dat het bedrijf wel degelijk lering trekt uit de 'feedback' van mij die ik hier publiekelijk heb geventileerd (over de van toepassing zijnde garantievoorwaarden) en met Onderdeelexpress heb besproken.
Noot: de type activiteit van Onderdeelexpress (veel verschillende onderdelen voor diverse toepassingen en merken) is uiteraard complex en daar is de kans dat er iets niet goed gaat relatief groot, maar dat ontslaat het bedrijf niet van de plicht om consumentenbelangen te (helpen) beschermen. Al met al is dit 'geschil' naar tevredenheid opgelost.

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 09 nov 2010 18:58
door jjvk
Dag,
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Ik heb nu ook een reactie gekregen op mijn mail. En...ik heb mijn geld teruggekregen.
Dit is de mail die ik ontvangen heb :
----------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer
Naar aanleiding van uw schrijven van 20 oktober j.l., hebben wij getracht om u telefonisch te benaderen.
Tot onze spijt moeten we constateren dat we ingebreken zijn gebleven met betrekking tot uw factuur, betaling en levering. Ten eerste onze oprechte excuses hiervoor.
Onze uitleg is dat we op dit moment in een te grote groeispurt zitten. U bent daar onverhoopt slachtoffer van geworden. Het mail en telefoonverkeer is zo hoog dat we de vraag niet altijd kunnen verwerken.
Het is ook daarom dat we de afdeling webcare en het gelijknamige e-mailadres tot leven hebben geroepen om de mensen beter van dienst te kunnen zijn en de klachten direct te kunnen uitfilteren.
Kunt u uw rekeningnummer, IBAN en BIC code aan ons verstrekken?
We storten dan per omgaande € - retour op uw rekening.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Peter
afdeling Webcare
Onderdeelexpress.nl

----------------------------------------------------------------------------------------
Inderdaad een groeispurt kan ook betekenen groeipijnen. Wat een venieuwd emailadres toch kan doen...toch na 5 maanden stilte!

Tot daar , blijven hopen zou ik tegen al die anderen zeggen.
Maar bestellen bij deze firma is voor mij zeker niet voor herhaling vatbaar.

Groeten

Re: Onderdeel Express

Geplaatst: 11 mei 2011 10:33
door Kees.H
Miele G575SC afwas automaat verwarmings element defect.
Naar Handyman Rotterdam Zwartjanstraat gebeld .Zodanig slecht te woord gestaan dat iedere lust om deze winkel te bezoeken was verdwenen.
Naar Handyman Gouda,prima geholpen maar onderdeel is niet meer door Miele te leveren ????? machine te oud ?
Advies Handyman 'mijnheer probeer het eens op Internet'
Onderdeel besteld en direct betaald bij onderdeel Expres.
Reviews op Radar site gelezen en geschrokken,spijt van bestelling.
Maar hier was geen enkele reden toe.
Keurige email informatie over status van levering.
Donderdag avond 5 mei 2011 bestelt en onderdeel dinsdag 10 mei ontvangen.
Keurig verpakt en origineel Miele onderdeel.
Dus hoezo Handyman ? onderdeel niet meer leverbaar ?
Een pluim voor onderdeel Express.

Kees