Compuserve naar Telfort (DRAMA!)
Geplaatst: 23 jan 2010 19:01
Hallo,
Ik ben nog maar 2 maanden klant van Telfort internet 20mb maar ben er nu al helemaal klaar mee...Meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice maar geen één keer goed geholpen, beloftes die niet waargemaakt worden...we bellen je terug, doen ze niet...
Hieronder mijn verhaal:
- 5 oktober 2009, ik loop de T-for-Telecom shop binnen om over te stappen van Compuserve naar Telfort met ingangsdatum 25 december 2009. (vanaf die datum was ik contract vrij bij Compuserve)
- 6 oktober 2009, krijg ik een welkomst brief van Telfort. en een bevestiging van de bestelling
- 15 oktober 2009, er valt een bevestigingsbrief van Telfort op de mat, met als onderwerp, gebruiksgegevens voor Telfort internet. Alles was goedgekeurd.
- 19 oktober 2009, opeens krijg ik een brief van Compuserve dat alle klanten overgaan naar Telfort omdat Compuserve stopt met haar dienst. Maar niet getreurd, alle klanten kunnen voor 29,90 gewoon 20mb internet krijgen bij Telfort, haha afzetters. (standaard is namelijk 24,90) Als klanten niks laten horen gaan ze automatisch over. Anders wordt het contract beëindigd.
Naar aanleiding van deze brief neem ik gelijk telefonisch contact op met Telfort met de vraag wat ik moet doen, omdat ik net in de overstap zit naar Telfort en hier geen problemen mee wil krijgen. De telefonische klantenservice zei dat hij mijn bestelling (die ik had gedaan) kon annuleren en dat ik dan automatisch overging van Compuserve naar Telfort. Hierna zou alsnog de korting van eerste 6 maanden voor 9,95 daarna 24,95 alsnog op mijn account worden gezet. Omdat ik dit zelf had besteld en daar dus recht op had.
Het is te gek voor woorden dat het opvolgen van een advies van iemand van de klantenservice zoveel ellende teweeg brengt. Ik heb goede wil getoond door zelf contact op te nemen. Maar er zijn mij dingen geadviseerd die niet goed zijn. Dit had ik als leek nooit kunnen weten.
Dus ik dacht dat alles goed was geregeld maar na 1 december blijkt er gewoon het volledige bedrag 29,90 in rekening wordt gebracht en ik helemaal geen korting krijg. Ook heb ik er opeens voor een jaar 'Telefonie Totaal' erbij. Terwijl ik niet eens een vaste lijn heb.
Omdat ik toen al in de gaten had dat bellen weinig zal helpen ging ik het proberen via e-mail, dit was ook niet veel beter. Op mijn vraag per e-mail kreeg ik het volgende antwoord:
Op 12-12-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat onze afdeling opzeggingen binnenkort contact met u gaat opnemen om alles door te spreken.
Ik wil u vriendelijk verzoeken om af te wachten tot Telfort contact met u gaat opnemen.
Mijn excuses voor het ongemak.
Op mijn e-mail dat ik nog niet ben gebeld kreeg ik het volgende antwoord:
Op 29-12-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Indien u nog niets van onze afdeling opzeggingen heeft vernomen verzoek ik u vriendelijk met hen contact op te nemen via 0900 - 9506, optie 2, 3, 2. Zij kunnen dan verder voor u kijken wat mogelijk is.
Haha het begint lachwekkend te worden! Maar eigenlijk is het om te huilen!
Telfort zou dus contact met mij opnemen, maar omdat dat niet gebeurde heb ik zelf maar weer gebeld (zucht). Nu werd weer gezegd dat ik recht had op 6x 9,95 en daarna 24,95 en dat dat ook als notitie bij mijn account stond. Ze zouden het 'Telefonie Totaal' van mijn account halen. Dit hebben ze ook gedaan maar het wordt pas beëindigd per einddatum van uw contract. Nu moet ik dus een jaar Telefonie Totaal betalen terwijl ik er niet om heb gevraagd en het niet gebruik.Om de korting rond te maken zouden ze mij terugbellen.
Ik ben nog steeds niet terug gebeld en ook nooit meer een brief gekregen die beloofd was waarin afspraken staan die telefonisch gemaakt zijn.
Als ik straks weer een het volledige bedrag in rekening krijg dan zeg ik per direct mijn internet bij Telfort op. Ik ben helemaal klaar met de passieve houding van het bedrijf. Ik blijf niet bellen.
Ik heb mij 100% ingezet om het recht te zetten door meerdere keren te bellen maar totaal geen initiatief van Telfort en ze zijn nog geen één keer hun beloftes nagekomen.
Ik laat het hier niet bij zitten. Ben nu aan het kijken naar verdere stappen want het moet niet mogen dat klanten zo worden behandeld. Je neemt aan dat je goed advies krijgt van de klantenservice terwijl het daarna alleen maar ellende oplevert.
Samenvatting:
Ik bestel zelf Telfort internet, daarna krijg ik een brief dat we automatisch overgaan van Compuserve naar Telfort. Hierop vraag ik Telfort wat ik het beste kan doen en krijg verkeerd advies. Daardoor loop ik mijn bestelde korting mis en heb ik ineens Telefonie Totaal erbij. Wat ik wil is 6 maanden voor 9,95 en daarna 24,95 en dat per direct Telefonie Totaal wordt beëindigd, met ingang van NU.
Met vriendelijke groet,
Drama 84
Ik heb alleen het klantnummer van de bestelling die op jullie advies is beëindigd.
Klantcode: TVABA36W90
Van het abonnement die over is gegaan van Compuserve naar Telfort heb ik nooit iets schriftelijk ontvangen...dus ook geen klantnummer.
Ik ben nog maar 2 maanden klant van Telfort internet 20mb maar ben er nu al helemaal klaar mee...Meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice maar geen één keer goed geholpen, beloftes die niet waargemaakt worden...we bellen je terug, doen ze niet...
Hieronder mijn verhaal:
- 5 oktober 2009, ik loop de T-for-Telecom shop binnen om over te stappen van Compuserve naar Telfort met ingangsdatum 25 december 2009. (vanaf die datum was ik contract vrij bij Compuserve)
- 6 oktober 2009, krijg ik een welkomst brief van Telfort. en een bevestiging van de bestelling
- 15 oktober 2009, er valt een bevestigingsbrief van Telfort op de mat, met als onderwerp, gebruiksgegevens voor Telfort internet. Alles was goedgekeurd.
- 19 oktober 2009, opeens krijg ik een brief van Compuserve dat alle klanten overgaan naar Telfort omdat Compuserve stopt met haar dienst. Maar niet getreurd, alle klanten kunnen voor 29,90 gewoon 20mb internet krijgen bij Telfort, haha afzetters. (standaard is namelijk 24,90) Als klanten niks laten horen gaan ze automatisch over. Anders wordt het contract beëindigd.
Naar aanleiding van deze brief neem ik gelijk telefonisch contact op met Telfort met de vraag wat ik moet doen, omdat ik net in de overstap zit naar Telfort en hier geen problemen mee wil krijgen. De telefonische klantenservice zei dat hij mijn bestelling (die ik had gedaan) kon annuleren en dat ik dan automatisch overging van Compuserve naar Telfort. Hierna zou alsnog de korting van eerste 6 maanden voor 9,95 daarna 24,95 alsnog op mijn account worden gezet. Omdat ik dit zelf had besteld en daar dus recht op had.
Het is te gek voor woorden dat het opvolgen van een advies van iemand van de klantenservice zoveel ellende teweeg brengt. Ik heb goede wil getoond door zelf contact op te nemen. Maar er zijn mij dingen geadviseerd die niet goed zijn. Dit had ik als leek nooit kunnen weten.
Dus ik dacht dat alles goed was geregeld maar na 1 december blijkt er gewoon het volledige bedrag 29,90 in rekening wordt gebracht en ik helemaal geen korting krijg. Ook heb ik er opeens voor een jaar 'Telefonie Totaal' erbij. Terwijl ik niet eens een vaste lijn heb.
Omdat ik toen al in de gaten had dat bellen weinig zal helpen ging ik het proberen via e-mail, dit was ook niet veel beter. Op mijn vraag per e-mail kreeg ik het volgende antwoord:
Op 12-12-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat onze afdeling opzeggingen binnenkort contact met u gaat opnemen om alles door te spreken.
Ik wil u vriendelijk verzoeken om af te wachten tot Telfort contact met u gaat opnemen.
Mijn excuses voor het ongemak.
Op mijn e-mail dat ik nog niet ben gebeld kreeg ik het volgende antwoord:
Op 29-12-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Indien u nog niets van onze afdeling opzeggingen heeft vernomen verzoek ik u vriendelijk met hen contact op te nemen via 0900 - 9506, optie 2, 3, 2. Zij kunnen dan verder voor u kijken wat mogelijk is.
Haha het begint lachwekkend te worden! Maar eigenlijk is het om te huilen!
Telfort zou dus contact met mij opnemen, maar omdat dat niet gebeurde heb ik zelf maar weer gebeld (zucht). Nu werd weer gezegd dat ik recht had op 6x 9,95 en daarna 24,95 en dat dat ook als notitie bij mijn account stond. Ze zouden het 'Telefonie Totaal' van mijn account halen. Dit hebben ze ook gedaan maar het wordt pas beëindigd per einddatum van uw contract. Nu moet ik dus een jaar Telefonie Totaal betalen terwijl ik er niet om heb gevraagd en het niet gebruik.Om de korting rond te maken zouden ze mij terugbellen.
Ik ben nog steeds niet terug gebeld en ook nooit meer een brief gekregen die beloofd was waarin afspraken staan die telefonisch gemaakt zijn.
Als ik straks weer een het volledige bedrag in rekening krijg dan zeg ik per direct mijn internet bij Telfort op. Ik ben helemaal klaar met de passieve houding van het bedrijf. Ik blijf niet bellen.
Ik heb mij 100% ingezet om het recht te zetten door meerdere keren te bellen maar totaal geen initiatief van Telfort en ze zijn nog geen één keer hun beloftes nagekomen.
Ik laat het hier niet bij zitten. Ben nu aan het kijken naar verdere stappen want het moet niet mogen dat klanten zo worden behandeld. Je neemt aan dat je goed advies krijgt van de klantenservice terwijl het daarna alleen maar ellende oplevert.
Samenvatting:
Ik bestel zelf Telfort internet, daarna krijg ik een brief dat we automatisch overgaan van Compuserve naar Telfort. Hierop vraag ik Telfort wat ik het beste kan doen en krijg verkeerd advies. Daardoor loop ik mijn bestelde korting mis en heb ik ineens Telefonie Totaal erbij. Wat ik wil is 6 maanden voor 9,95 en daarna 24,95 en dat per direct Telefonie Totaal wordt beëindigd, met ingang van NU.
Met vriendelijke groet,
Drama 84
Ik heb alleen het klantnummer van de bestelling die op jullie advies is beëindigd.
Klantcode: TVABA36W90
Van het abonnement die over is gegaan van Compuserve naar Telfort heb ik nooit iets schriftelijk ontvangen...dus ook geen klantnummer.