Splinternieuwe auto trekt, Renault weigert oplossing
Geplaatst: 24 jan 2010 11:32
UPDATE 26-1: Renault heeft geeist dat YouTube de film verwijderd. Blijkbaar te bang voor de waarheid!
Maar het internet is vrij; dus zie hier het filmpje nogmaals:
http://www.youtube.com/watch?v=Zu_6B5x6oRM
Ik heb afgelopen jaar een (splinter)nieuwe Renault Trafic gekocht. Als je het stuur los laat is de auto binnen 4 seconden een rijbaan naar rechts geschoven om vervolgens een haast haakse bocht te willen maken.
Zie ook online het filmpje op: (verwijderd door Renault Nederland B.V.)
Ik heb de film iets aangepast (ik had eindelijk door hoe Movie Editor werkt). Het probleem is nu vaker en duidelijker zichtbaar:(verwijderd door Renault Nederland B.V.)
Dit probleem speelt vanaf de eerste dat dat ik deze splinternieuwe Renault Trafic heb gekocht. Renault Nederland is van mening dat deze wagen volledig conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen.
De auto is ondertussen extreem vaak uitgelijnd. Elke keer wordt er iets gecorrigeerd bij de uitlijning, maar het probleem is nooit meer dan 100 kilometer afwezig. De banden zijn al vele malen L/R V/A verwisseld en ik heb nieuwe banden gekocht. Het stuur staat iets scheef, niet heel erg veel. Renault weigert het probleem op te lossen en het product te maken. Ze stellen dat de uitlijning goed is en dus de auto niet naar rechts kan trekken.
De plaatsvervangend hoofd van de plaats van de verkopende dealer heeft tijdens het rijden verklaard dat het levensgevaarlijk is. Hij heeft van hogerhand zijn uitspraken moeten corrigeren, de directie heeft dit bevolen. Renault heeft dit ook expliciet weergegeven in hun brief, ze ontkennen alles volledig.
Renault heeft op papier verklaard dat de auto conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen. Ik heb een opname van een Renault medewerker waarin wordt aangegeven dat Renault het probleem wel opmerkt, maar de oplossing niet kan vinden. De telefonische ondersteuning van de ANWB is van mening dat het probleem kan zitten in de differentieel of in het stuurhuis.
Er bestaat de mogelijkheid dat Renault dit waarschijnlijk weigert te maken omdat de kosten voor vervanging te hoog zijn. Dit laatste is feitelijk ook bevestigd door de medewerkers van de verkopende Renault dealer. Daar is mij gezegd dat ze moesten verklaren dat de auto conform was, dat ze met de rug tegen de muur staan.
Renault geeft aan dat ik een derden expertise kan opvragen (bijv. via de ANWB). Maar ze willen niet op voorhand erkennen dat ze er iets mee gaan doen. Ze zeggen alleen dat ik dan een reactie krijg. Ik denk niet dat ze het zullen erkennen, het kost ze immers geld.
Ik baal dus behoorlijk van mijn aanschaf, ik heb deze auto gekocht omdat mijn bejaarde Corolla naar de garage moest om iets te maken. Ik had geen zin om zoveel tijd kwijt te zijn aan reparaties. Dus heb ik een nieuwe wagen gekocht, je mag verwachten dat je na een stuk rijden geen pijn in je handen krijgt van het corrigeren van de wagen.
Iemand ideeën hoe we dit probleem wel kunnen oplossen?
Maar het internet is vrij; dus zie hier het filmpje nogmaals:
http://www.youtube.com/watch?v=Zu_6B5x6oRM
Ik heb afgelopen jaar een (splinter)nieuwe Renault Trafic gekocht. Als je het stuur los laat is de auto binnen 4 seconden een rijbaan naar rechts geschoven om vervolgens een haast haakse bocht te willen maken.
Zie ook online het filmpje op: (verwijderd door Renault Nederland B.V.)
Ik heb de film iets aangepast (ik had eindelijk door hoe Movie Editor werkt). Het probleem is nu vaker en duidelijker zichtbaar:(verwijderd door Renault Nederland B.V.)
Dit probleem speelt vanaf de eerste dat dat ik deze splinternieuwe Renault Trafic heb gekocht. Renault Nederland is van mening dat deze wagen volledig conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen.
De auto is ondertussen extreem vaak uitgelijnd. Elke keer wordt er iets gecorrigeerd bij de uitlijning, maar het probleem is nooit meer dan 100 kilometer afwezig. De banden zijn al vele malen L/R V/A verwisseld en ik heb nieuwe banden gekocht. Het stuur staat iets scheef, niet heel erg veel. Renault weigert het probleem op te lossen en het product te maken. Ze stellen dat de uitlijning goed is en dus de auto niet naar rechts kan trekken.
De plaatsvervangend hoofd van de plaats van de verkopende dealer heeft tijdens het rijden verklaard dat het levensgevaarlijk is. Hij heeft van hogerhand zijn uitspraken moeten corrigeren, de directie heeft dit bevolen. Renault heeft dit ook expliciet weergegeven in hun brief, ze ontkennen alles volledig.
Renault heeft op papier verklaard dat de auto conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen. Ik heb een opname van een Renault medewerker waarin wordt aangegeven dat Renault het probleem wel opmerkt, maar de oplossing niet kan vinden. De telefonische ondersteuning van de ANWB is van mening dat het probleem kan zitten in de differentieel of in het stuurhuis.
Er bestaat de mogelijkheid dat Renault dit waarschijnlijk weigert te maken omdat de kosten voor vervanging te hoog zijn. Dit laatste is feitelijk ook bevestigd door de medewerkers van de verkopende Renault dealer. Daar is mij gezegd dat ze moesten verklaren dat de auto conform was, dat ze met de rug tegen de muur staan.
Renault geeft aan dat ik een derden expertise kan opvragen (bijv. via de ANWB). Maar ze willen niet op voorhand erkennen dat ze er iets mee gaan doen. Ze zeggen alleen dat ik dan een reactie krijg. Ik denk niet dat ze het zullen erkennen, het kost ze immers geld.
Ik baal dus behoorlijk van mijn aanschaf, ik heb deze auto gekocht omdat mijn bejaarde Corolla naar de garage moest om iets te maken. Ik had geen zin om zoveel tijd kwijt te zijn aan reparaties. Dus heb ik een nieuwe wagen gekocht, je mag verwachten dat je na een stuk rijden geen pijn in je handen krijgt van het corrigeren van de wagen.
Iemand ideeën hoe we dit probleem wel kunnen oplossen?