Al danig verbaasd zo'n ding te zien naar huis gegaan, om later met 't gezin op pad te gaan naar familie. Onderweg moest ik tanken en aangezien ik al meer gelezen heb over het weigeren van wettige betaalmiddelen eerst gekeken of ze 200 euro biljetten weigerden of niet.
Nergens stond wat aangegeven over het weigeren ervan en dus ben ik gaan tanken. Je kan je het gezanik voorstellen toen dat vrouwtje mij vermeldde dat ze het niet aan mocht nemen.
Al met al kwam het er op neer dat ze benzine weer uit mijn auto zouden halen als ik niet rap met ander briefgeld (of een pas) over de brug kwam. Al met al heb ik uiteindelijk de politie gebeld en gevraagd hoe ik dit op kon lossen, daar ik niets anders bij had dan alleen die 200 euro en dat er niets aangegeven stond. Op advies van die agent heb ik mijn adres gegevens en telefoonnummer achtergelaten bij de pomp en ben weggereden. Uiteindelijk werd ik later teruggebelt door politie met de vraag of de melding van diefstal betrekking had op mijn melding..
Onderhand al contact gehad met de eigenaar van de pomp en een overboeking van het bedrag gedaan..
Nou is mijn vraag eigenlijk:
Als er niets aangegeven staat op de gevel of bij de kassa, mogen ze dan alsnog een wettig betaalmiddel (****** sleuro's) weigeren?? Volgens de (zeer onbeschofte) eigenaar van de pomp was het zijn goed recht om no matter what dat briefgeld te weigeren, en dat ik daar maar beter niet meer kon komen