ING Autoverzekering
Geplaatst: 26 jan 2010 15:18
Via Mijn ING.NL heb ik een autoverzekering aangevraagd per 1-4-2010. Na het invullen van alle schermen kreeg ik de volgende mededeling;
Het is helaas niet mogelijk deze verzekering via de ING (online of telefonisch) af te sluiten. Het aanvraagproces van de Autoverzekering van de ING is volledig geautomatiseerd. Op basis van de ingevulde gegevens is geautomatiseerde beoordeling niet mogelijk.
Ik heb daarop de ING gebeld en gevraagd wat de reden van weigering was.
Daar kreeg ik geen antwoord op en werd door verwezen naar een afdeling die alleen per e-mail bereikbaar was. Hierop een klacht ingediend waarom ik geen reden van weigering krijg. Daarop kreeg ik dit antwoord:
Begrijpelijk dat u contact met ons opneemt over de afwijzing van uw aanvraag.
Een aanvraag voor een ING autoverzekering wordt getoetst aan de hand van een aantal criteria. Zo hanteert de ING bijvoorbeeld een marktconforme leeftijdsgrens, waarbij klanten ouder dan 75 jaar geen Autoverzekering kunnen aanvragen. Verder kan het voorkomen dat het aangeboden risico niet voldoet aan onze voorwaarden.
Over de reden van afwijzing verstrekken wij echter geen specifieke informatie. Wij bedanken u desondanks voor uw interesse in onze Autoverzekering.
De weigering is dus niet gebaseerd op mijn leeftijd want ik ben 65 jaar.
Mijn verdere gegevens (volgens ING het aangeboden risico) zijn:
In bezit van rijbewijs 47 jaar, maximaal te rijden kilometers 12000, Bonus/Malus-trede huidige (All-Risk) verzekering 17.
Kennelijk vind ING dat ik te veel kilometers rijd want ik zou niet weten wat de verdere reden van weigering is. Alleen kom je daar dus nooit achter.
Ik heb ING via de e-mail nogmaails naar de reden gevraagd maar daar heb ik geen reactie op gehad.
Weet iemand toevallig wat de reden zou kunnen zijn ?
Het is helaas niet mogelijk deze verzekering via de ING (online of telefonisch) af te sluiten. Het aanvraagproces van de Autoverzekering van de ING is volledig geautomatiseerd. Op basis van de ingevulde gegevens is geautomatiseerde beoordeling niet mogelijk.
Ik heb daarop de ING gebeld en gevraagd wat de reden van weigering was.
Daar kreeg ik geen antwoord op en werd door verwezen naar een afdeling die alleen per e-mail bereikbaar was. Hierop een klacht ingediend waarom ik geen reden van weigering krijg. Daarop kreeg ik dit antwoord:
Begrijpelijk dat u contact met ons opneemt over de afwijzing van uw aanvraag.
Een aanvraag voor een ING autoverzekering wordt getoetst aan de hand van een aantal criteria. Zo hanteert de ING bijvoorbeeld een marktconforme leeftijdsgrens, waarbij klanten ouder dan 75 jaar geen Autoverzekering kunnen aanvragen. Verder kan het voorkomen dat het aangeboden risico niet voldoet aan onze voorwaarden.
Over de reden van afwijzing verstrekken wij echter geen specifieke informatie. Wij bedanken u desondanks voor uw interesse in onze Autoverzekering.
De weigering is dus niet gebaseerd op mijn leeftijd want ik ben 65 jaar.
Mijn verdere gegevens (volgens ING het aangeboden risico) zijn:
In bezit van rijbewijs 47 jaar, maximaal te rijden kilometers 12000, Bonus/Malus-trede huidige (All-Risk) verzekering 17.
Kennelijk vind ING dat ik te veel kilometers rijd want ik zou niet weten wat de verdere reden van weigering is. Alleen kom je daar dus nooit achter.
Ik heb ING via de e-mail nogmaails naar de reden gevraagd maar daar heb ik geen reactie op gehad.
Weet iemand toevallig wat de reden zou kunnen zijn ?