Dag mensen,
Veel mensen zijn voorzichtig met het bestellen via internet, terecht.
Anderen ook weer niet en die zijn vaak een beetje te goed van vertrouwen (zo ben ik zelf ook hoor).
Nu heb ik 2 dagen achter elkaar een bericht gekregen van 2 van mijn contactpersonen, blijkt dat de accounts op hotmail zijn gehacked.
Ik dacht een kijkje te nemen op die website en de prijzen waren gewoon te mooi om waar te zijn, onmogelijk!
Ik kon niets vinden op het net waaruit blijkt dat het om bedrog ging.
Vandaar dat ik deze sites met jullie wil delen en met jullie hulp een "blacklist" maken, hopelijk worden ze ooit opgepakt.
http://www.ebwsuyu.com
http://www.wedicbc.com
Ik hoop op jullie steun en mochten jullie iets via het net bestellen check dan eerst of je iets verdachts kan vinden.
Ik ben hiervan op de hoogte gebracht doordat ze de adressen van mijn contactpersonen hadden gebruikt.
Succes.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nep-sites ontmaskeren; gekraakte hotmail accounts
-
Re: Nep-sites ontmaskeren; gekraakte hotmail accounts
Ik kan je niet helemaal volgen. Wat hebben die gehackte emailaccounts met die websites te maken? En waar concludeer je nu feitelijk uit dat het op oplichting gaat? Alleen de lage prijzen?
De site van de eerste link is sowieso under construction, de tweede werkt gewoon.
Graag nog wat aanvullende informatie!
De site van de eerste link is sowieso under construction, de tweede werkt gewoon.
Graag nog wat aanvullende informatie!
Is de laatste 6 maanden een redelijk "populaire" vorm van spam/scam.
Variant :
De locatie van die sites maakt actie ondernemen bijna zo goed als onmogelijk.
Enige wat je kunt doen is de geïnfecteerde accounts verwijderen. Eventueel zou je bij MSN een melding kunnen geven, maar of het helpt...?
Variant :
Makkelijk te herkennen, bijna al deze links verwijzen naar duistere chinese sites.heb net een laptop gewonnen, wil jij weten hoe?
De locatie van die sites maakt actie ondernemen bijna zo goed als onmogelijk.
Enige wat je kunt doen is de geïnfecteerde accounts verwijderen. Eventueel zou je bij MSN een melding kunnen geven, maar of het helpt...?
Gekraakt of waren je contactpersonen gewoon stom door zelf ook op dat soort links te klikken...
Een hotmail account hack of kraak je niet zomaar even, 999 van de 1000 gevallen is het gewoon stommigheid van de gebruiker die ervoor zorgt dat anderen toegang tot de account hebben...
Uit de url's kan je ook al vaak ophalen dat het zaakje 'stinkt', wie begint er nu een webshop met een url als wedicbc.com, geen hond die dat weet te onthouden.
Een hotmail account hack of kraak je niet zomaar even, 999 van de 1000 gevallen is het gewoon stommigheid van de gebruiker die ervoor zorgt dat anderen toegang tot de account hebben...
Uit de url's kan je ook al vaak ophalen dat het zaakje 'stinkt', wie begint er nu een webshop met een url als wedicbc.com, geen hond die dat weet te onthouden.