| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] na schade door eigen schuld, met noclaim geen nieuwe opbouw
na schade door eigen schuld, met noclaim geen nieuwe opbouw
Gisteren ontving ik de nieuwe factuur voor mijn WA plus autoverzekering. Alles zag er keurig uit, behalve dat ik op 0 schadevrije jaren sta. Ik heb 2 jaar geleden door eigen schuld wat schade verhaald op de verzekeraar, en sindsdien schadevrij gereden.
Ik heb CB gemaild om te vragen of dit klopt. Ja, zeggen ze, u heeft geen recht op schadevrije jaren door de schade van 2007.
Mag dit wel? Ik krijg wel korting, maar kan nu niet meer voordelig overstappen, omdat een andere verzekeraar wrs niet naar mijn BM trede kijkt, maar naar mijn aantal schadevrije jaren.
Ik heb CB gemaild om te vragen of dit klopt. Ja, zeggen ze, u heeft geen recht op schadevrije jaren door de schade van 2007.
Mag dit wel? Ik krijg wel korting, maar kan nu niet meer voordelig overstappen, omdat een andere verzekeraar wrs niet naar mijn BM trede kijkt, maar naar mijn aantal schadevrije jaren.
Re: na schade door eigen schuld, met noclaim geen nieuwe opbouw
de noclaimbeschermer. Veel mensen denken dat ze beschermd zijn tegen terugval in schadevrije jaren, maar dat is schijn. Na een schade val je wel terug in jaren maar merk je er inde premie niets van. Todat...... je wilt overstappen. De nieuwe verzekering kijkt alleen naar schadevrije jaren en niet naar opgebouwde korting bij je huidige verzekeraar.
Dit kan ook niet, want iedere verzekeraar jhanteert weer een ander systeem
Daarom altijd goed de voorwaarden lezen, hierin wordt dit vermeldt.
Dit kan ook niet, want iedere verzekeraar jhanteert weer een ander systeem
Daarom altijd goed de voorwaarden lezen, hierin wordt dit vermeldt.
tsja. dat bleek helemaal toen ik overwoog de reparatie van een sterretje in de voorruit te claimen. Ik heb een ruit-verzekering bij mijn polis. het kost me -net als een echte schade- een stilstand op de BM-schaal. Dat kost per saldo dus enkele honderden euros over de looptijd van de verzekering. Per jaar 20 euro korting, betekent 200 euro gederfde korting over 10 jaar! Ik laat het sterretje lekker zitten in mijn 13 jaar oude voorruit, en vervang de ruit wel met een sloopexemplaar als hij barst.
Wanneer ben je begonnen met die verzekering in 2007 of eerder.
Als je in 2007 begonnen ben en je meld een schade ga je in 2008 2 treden omlaag en zit je in de malus. Je begint bij de meeste verzekeringen op trede 3 dit is 0% korting. Na 1 schade val je terug naar trede 1 (malus) je krijgt een verhoging van 20% (vaak bij ruitschade is er geen verhoging afhankelijk van verz. Mij) Nu moet je 2 jaar schade vrij rijden op weer op 3 te komen.
dus 2008 en 2009 nu sta je dus weer op 3 met 0% korting.Als je dit jaar schade vrij rijdt gaat de trede en korting weer omhoog. Vaak is alleen een sterretje repareren gratis
gr Henk
Als je in 2007 begonnen ben en je meld een schade ga je in 2008 2 treden omlaag en zit je in de malus. Je begint bij de meeste verzekeringen op trede 3 dit is 0% korting. Na 1 schade val je terug naar trede 1 (malus) je krijgt een verhoging van 20% (vaak bij ruitschade is er geen verhoging afhankelijk van verz. Mij) Nu moet je 2 jaar schade vrij rijden op weer op 3 te komen.
dus 2008 en 2009 nu sta je dus weer op 3 met 0% korting.Als je dit jaar schade vrij rijdt gaat de trede en korting weer omhoog. Vaak is alleen een sterretje repareren gratis
gr Henk
Beste Henk,
Ik ben begin 2006 begonnen bij deze verzekeraar, daarvoor zat ik (schadevrij) bij een andere. Ik zal CB eens vragen naar dat sterretje. Bedankt voor je reactie.
Ik ben begin 2006 begonnen bij deze verzekeraar, daarvoor zat ik (schadevrij) bij een andere. Ik zal CB eens vragen naar dat sterretje. Bedankt voor je reactie.
Tsja... wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Volgende keer kan toch OF zelf wat meer in de materie verdiepen of via het intermediair je verzekeringen regelen?