Pagina 1 van 1

Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 28 jan 2010 13:25
door J.E
Op 15 Januari 2010 heb ik een gsm bij de KIJK-Shop gekocht, bij thuis komt bleek deze telefoon het niet te doen hij ging steeds uit en het display deed het niet.
Binnen 1 uur was ik terug bij de kijkshop maar ze wilden mijn telefoon niet omruilen voor een andere, ik kon hem in reparatie laten gaan en dat zou 3 wk duren!
Een nieuwe telefoon van nog geen uur oud ben je dan meteen 3 weken kwijt!??

Ik heb contact gehad met het hoofdkantoor van de kijkshop en (vandaag) een manager gesproken en zij vertelde dat er een nieuw beleid is sinds januari 2010.
Alle gekochte telefoons mogen niet meer geruild worden en gsm's die stuk blijken te zijn worden niet meer terug genomen of omgeruild maar gaan meteen in reparatie.

Ze verteld zodra iemand betaald heeft en de doos opend, al is dat nog in de winkel en de gsm blijkt stuk te zijn dan word hij niet meer terug genomen gekocht = gekocht!

Ook blijkt dit tegenwoordig (kleine letters) op de kassa bon te staan, artikelen mogen worden terug gebracht binnen 14dg behalve mobile telefoons.

Wees dus gewaarschuwd als je een telefoon bij de KIJKSHOP koopt..
Ik koop er in ieder geval NOOIT meer 1 telefoon!
Betaal liever wat meer dan dat ik met een telefoon zit waar ik niets aan heb.

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 29 jan 2010 00:24
door Menasor2002
Je kan die telefoon gewoon terug brengen zijn ze verplicht sowiso binnen 8 dagen.

Gewoon teruggaan en even wat woorden als advocaat ,rechtsbijstand , aangifte gillen :D

kijkshop is sowiso een balletent

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 29 jan 2010 17:25
door J.E
Dat werkt dus niet bij de kijkshop, het staat nu ook onderop de kassa bon Artikelen mogen binnen 2 wk geruild/terug worden gebracht worden BEHALVE telefoons!

Vandaar ik ook hier een berichtje neer zet, om mensen te waarschuwen.

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 29 jan 2010 17:36
door Miranda63
dit is niet pas per 1 januari 2010 want vorig jaar hebben ze dat ook geprobeerd bij mijn zoon...telefoon was niet goed dus heb hem terug gestuurd waarop hij weer thuis kwam mama mag hem niet meer terug geven..

daarop ben ik er heen gegaan met zoon en foon en ook mij wouden ze geen andere foon geven waarop ik op mijn strepen ben gaan staan, er stond namelijk wel dat je een telefoon niet zou mogen ruilen maar dit klopt helemaal niet...ze mogen de simkaarten niet ruilen wat wel logisch is natuurlijk...

dus ik ben net zolang door gegaan tot mevr de zeer chaggerijnige cassiere een andere telefoon ging halen en vervolgens hebben ze de telefoon omgeruild en de simkaarten ook...

probleem opgelost :lol:

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 29 jan 2010 18:40
door Menasor2002
Ze kunnen zoveel op de bon zetten het is gewoon consumentenrecht !!!

simkaart ok kan ik inkomen telefoon zelf is gewoon ruilen ..

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 30 jan 2010 00:27
door Rickyman
@Menasor2002
Kun je mij een link geven waar staat dat een winkelier binnen 8 dagen het product moet ruilen?
Volgens mij is dit geen plicht en mag een winkelier inderdaad het betreffende product direct in een reparatietraject doen. Oke het is geen service maar het mag wel.
Rickyman wacht op een link met verwijzing

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 30 jan 2010 00:33
door stofzuigertje
Ik test vele dingen in de winkel en als ze dan nog niets willen ruilen of geld terug bel ik de Politie...
Garantie is voor defecten die tijdens gebruik op treden maar ik verwacht dat als ik iets koop dit gelijk kan gebruiken.

Defecte apparaten verkopen en mensen laten wachten mag niet.

Als je de winkel verlaat of iets verder weg gaat is val schade mogelijk dus test het bij de toonbank.
Verder kreeg je de bon pas na kopen en dus achteraf gestelde voorwaarde en ze hadden het voor de koop moeten vermelden!
Als het nergens staat aangegeven mag je net als overige producten er vanuit gaan dat er 1 of 2 weken ruilen voor alles geld.

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 30 jan 2010 00:40
door dhc
stofzuigertje schreef:bel ik de Politie...
.
En Gozik/D!RK/2757777......,

wat ga je de politie dan vertellen?
Dat je opgelicht, bestolen, in de maling genomen wordt?
Misschien in Rusland, maar hier komen ze niet voor dit soort zaken, had je moeten/kunnen weten!
Jij weet toch alles?

En testen in de winkel? Doe je dat ook met je stofzuiger, koffiezetter, boormachine, electrische melkboer?
Grapje zeker?

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 30 jan 2010 00:52
door witte angora
En testen in de winkel? Doe je dat ook met je stofzuiger, koffiezetter, boormachine, electrische melkboer?
De nieuwe auto testen in de showroom? Bijvoorbeeld kijken of hij echt 150 haalt voor je door de ruit vliegt? :lol:

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 30 jan 2010 17:32
door dhc
Of ; wijn proeven in een duur restaurant en dan op de schoenen van de sommelier spugen... :D

Alhoewel: Russen drinken geen wijn....(voor insiders)

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 30 jan 2010 17:41
door witte angora
dhc schreef:Of ; wijn proeven in een duur restaurant en dan op de schoenen van de sommelier spugen... :D
Een heel goed alternatief om op iemands tenen te gaan staan. :lol: :lol:

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 30 jan 2010 17:49
door stofzuigertje
Normaal zal ik niet testen in de winkel maar wel met dit soort lastige niet bepaald consument vriendelijke voorwaarden.

Als je een kassabon met deze zou krijgen mag je dit weigeren.
Achteraf na pinnen deze voorwaarden krijgen mag niet.
Dus dan is zelfs met gesloten doos geld terug toegestaan.

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 30 jan 2010 19:34
door Rickyman
@ stofzuigertje.
Ik wil graag op deze manier boodschappen gaan doen.
Ik koop een laptop en vraag eerst om de bon om (volgens jou) de voorwaarden te kunnen lezen. Dan zeg ik tot ziens en neem ik de laptop mee want ik heb tenslotte het betaalbewijs al gekregen.
Goed idee

Re: Pas op met KIJKSHOP telefoons!

Geplaatst: 29 jun 2010 17:18
door MissGM
Dit is gewoon oplichterij van de kijkshop. Zit nu al meer dan 3 weken te wachten op een telefoon die 1 dag oud was. Als ik een sms ging sturen en de nummer in de contacten lijst ging opzoeken viel die steeds uit. Dus telefoon de volgende dag terug gebracht. De meneer zij toen dat het gemiddeld 3 a 4 weken duurt. (Hilarisch!)
Was van de week daar en krijg ik een mevrouw die zegt dat er tegen alle klanten worden verteld dat het minimaal 4 weken duurt....
Ik koop daar NOOIT meer iets. En wat een onvriendelijke mensen zeg..geen excuus voor het ongemak helemaal niks! bah..