LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Upc all in one pakket ..een ramp!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
J.E

Upc all in one pakket ..een ramp!

Ongelezen bericht door J.E »

Wij hebben al ruim 11 jr internet eerst chello later werd deze overgenomen door UPC
Nu was mij laatst al opgevallen dat ik betaal (50,50) voor 90mb en ik zie op speedtester dat we maar 25 mb krijgen, dus we besloten om de boel om te laten zetten en een all in one pakket te nemen, internet 25 mb (die hadden we toch al) digitaal tv en telefoon voor 45,- all in

Vorige week vrijdag kregen we het pakket, deze hebben we zaterdag aangesloten... en we hadden een snelheid van 0,25 (niks dus)
De afstandbediening van de box (tv) deed het niet dus bellen naar upc ( 0900 nr) de ene na de andere kon geen antwoord geven, we werden maar door geschakeld en door geschakeld, de ene zei u heeft over een 1/2 uur internet en de volgende ze weer over 3 uurtjes, later weer terug gebeld omdat er nog steeds geen internet snelheid was..

Zondag hadden we nog steeds geen contact met de digitale tv en nog steeds geen internet, dus maandag wéér gebeld...
Ze zouden de boel aan gaan melden en we zouden een andere afstand toe gestuurd krijgen..
Dinsdag een nieuwe afstand in de bus en een rekening van 10,- in mijn mail box (hoezo gratis) maar ook deze doet het niet!
En nog steeds geen internet! (0,25)
Gisteren wéér gebeld, we zijn echt al een vermogen aan bellen kwijt... de man aan de telefoon wist het ook niet meer ging vervolgens raad vragen aan een collega, en liet ons 25 min in de wacht staan..
schakelde mij nog 7x naar een andere afdeling en zo was ik weer 1 uur aan de telefoon..

Daarna wilde ze ons een monteur toesturen die moesten we 49,- betalen!!
en hij zou pas na 13 feb komen... dan zit ik dus en zonder internet en tv maar wel mooi met een pakket waar ik nog helemaal niets maar dan ook niets mee heb kunnen doen!
en 1 jaar contract

Vanmorgen heb ik de hele rambam in gepakt en retoer gestuurd naar UPC ik had gelukkig gezien je maar 7 dagen terug geef service heb dus UPC veel plezier er mee en laat mij dan maar 20 euro te veel betalen maar dan heb ik geen gezeur!!!

*Ohja.. en ook bij UPC hebben ze bij verdiensten ondekt..
ze sturen bij nieuwe contracten een smsje
Werkt uw internet en digitale box naar behoren?? sms Ja of Nee naar 7373 ( kosten 1,10 per sms!!)

J.E

Re: Upc all in one pakket ..een ramp!

Ze maken het nu nog mooier bij UPC ze hebben me nu per ongeluk helemaal afsloten!!
Vanaf zondag morgen had ik plotseling geen internet meer op mijn oude vertrouwde modem.. hebben die klooien daar vergeten een melding van te maken!
Maandag morgen meteen gebeld, ohjee foutje!
Mevr gaat 24 uur duren..
Dinsdag weer gebeld.. oeps foutje gaat 72 uur duren, maar voorlopig heb ik nog steeds (72 uur is allang voorbij) GEEN upc verbinding!!
Vanmorgen weer gebeld.. nou mevr het is 72 uur NA oppakken van het probleem, oh en waneer is het probleem dan opgepakt.. uhh ja daar kunnen we geen melding over doen!
Wie weet wat ik in vredesnaam kan doen om weer internet te krijgen want ik betaal er nl wel voor!

Dan merk je pas hoe afhankelijk je eigelijk ben van internet!

Wassily-UPC
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste J.E.

Het spijt me te lezen dat de wijziging van het abonnement zo veel problemen heeft opgeleverd.

Zou je je gegevens eens willen mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie Tros Radar forum'? Dan kijken we graag wat we kunnen doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

J.E

Je bent net zo snel als het veranderen van het abonement!
Ik heb ruim 8 dagen zonder internet gezeten, en we hebben zeker 40,- verbeld naar upc!
Het is zo moeilijk om een modem om te zetten.
En al die call mederwerkers ..zijn dat allemaal studenten?
Als je wat vraag is de standaard zin "we schakelen u even door" op naar de volgende die niks weet!

Behalve mijn internet verbinding neem ik voor geen goud meer andere producten af!
En zodra de mogelijkheid zich voor doet dat er een andere provider is die dezelfde snelheid aanbied stappen we over!

Ik betaal nl ook al jaren voor 90MB maar ik krijg 25MB
Ik voel me een beetje heel erg getild door UPC

Ridouan

Ongelezen bericht door Ridouan »

J.E. het is helaas voor jou en ons allen dat UPC nog 1 van de betere aanbieders is, de rest vooral via Adsl is nog erger. En jammer genoeg moet ik constateren dat UPC na Demon en XS4All de beste service heeft, ja ik weet het is dieptriest. En de meeste mensen die bij de klantenservice werken zijn ook studenten of mensen die maar parttime werken.
De maximale snelheid via de kabel is in nederland op dit moment maar zo´n 35 kb dus een hogere abonnement dan dit moet je nooit nemen.
Je moet als je de klantenservice belt ook nooit jezelf laten doorverbinden, dat doen ze alleen maar om van lastige klanten af te komen. Beter kun je vragen of je modem wel is aangemeld of dat deze kan worden gereset, dat kunnen ze gelijk doen als je de juiste codes weet. Dan ben je ook zo online, maar helaas krijgen ze maar een beperkt aantal min. om een klant te helpen en daarom proberen ze vaak dan ook mensen af te wimpelen.

J.E

Ridouan Bedankt voor je reactie, maar ik heb meteen de code's door gegeven en gevraagd of ze het konden resetten of invoeren maar dan krijg je het antwoord.. het is doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling en zodra het daar word op gepakt kan het 72 uur duren.
Het heeft 8 dagen geduurd!!!

Vanmorgen kreeg ik opeens een doos thuis gestuurd met een retour bon, of ik de modem retour wilde sturen.. ook weer zoiets dat ding is vorige week allang terug gestuurd en ik heb het gezien (track en trace code) dat hij allang binnen in bij UPC

Het lijkt de belasting dienst wel.. makkelijker kunnen ze het niet maken pffftt nou doe mij dan maar de moeilijke manier!

Ridouan

Ik moet je helaas vertellen dat ze niet geheel de waarheid vertellen, want de tel werkers kunnen je namelijk zelf aanmelden dat hoeft een andere afdeling niet te doen. Als ze je na zo lang nog niet willen aanmelden dan is er waarschijnlijk een fout ergens in de kabel of relay en dan moeten ze monteur langssturen, maar daar hebben ze een groot tekort aan en daarom wimpelen ze je af.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ridouan schreef:Ik moet je helaas vertellen dat ze niet geheel de waarheid vertellen, want de tel werkers kunnen je namelijk zelf aanmelden dat hoeft een andere afdeling niet te doen. Als ze je na zo lang nog niet willen aanmelden dan is er waarschijnlijk een fout ergens in de kabel of relay en dan moeten ze monteur langssturen, maar daar hebben ze een groot tekort aan en daarom wimpelen ze je af.

Ridouan, heb jij ervaring met het manco aan monteurs ?, vlg mij niet.
vandaag bellen en over uiterlijk 2 dagen staat er iemand aan je deur. :mrgreen:

Ridouan

Ridouan, heb jij ervaring met het manco aan monteurs ?, vlg mij niet.
vandaag bellen en over uiterlijk 2 dagen staat er iemand aan je deur.
Bij UPC hebben ze een tekort aan monteurs omdat ze er geen geld aan willen uitgeven en niet omdat er niet voldoende monteurs zijn. En ze krijgen ook nog niet eens de tijd om echt de oorzaken te vinden van storingen, dus ik neem je niets kwalijk meneer UPC (ik heb er zelf ook lang geleden gewerkt en ken wat mensen die er werken). Daarbij komt nog met de kwaliteit van de kabel netwerk in Eindhoven zou het zelf Hercules niet lukken om dit op te lossen.

Henri42

Bij UPC hebben ze een tekort aan monteurs omdat ze er geen geld aan willen uitgeven en niet omdat er niet voldoende monteurs zijn. En ze krijgen ook nog niet eens de tijd om echt de oorzaken te vinden van storingen, dus ik neem je niets kwalijk meneer UPC (ik heb er zelf ook lang geleden gewerkt en ken wat mensen die er werkenen

Veel geschreeuw en weinig wol: lang geleden ?? ik ken erwat mensen ??, je geeft geen antwoord op een rieel verhaal:

binnen 2 dagen na telefonisch cq mail overleg staat er een guidion of upc monteur voor de deur.
de monteur heeft voortdurend feedback van zijn organisatie.
de monteur gaat niet weeg voordat het probleem aan UPC kant verholpen is.
kapotte pc,s slecht werkende routers etc etc is een persoonlijk probleem van de klant :?

Ridouan

Zo´n 6 jaar geleden, mijn schoonzus, een goede vriend en een aangetrouwd familielid werken er, maar niet op de betreefende afdeling.

De laatste keer dat ik een UPC monteur nodig had was zo´n 4 jaar geleden dat was niet zo geweldig als dat jij dat doet voorkomen.12 en 7 maanden geleden nog voor mijn zus een monteurs afspraak gemaakt over een slechte beeldkwaliteit, dit is verbeterd maar niet verholpen. Dat is ook niet raar omdat de kabel in Eindhoven gewoon problemen heeft.

Je begrijpt me ook verkeerd, ik neem de monteurs niets kwalijk zij doen gewoon hun werk, en zijn integendeel tot UPC wel zo eerlijk om toe te geven dat de problemen structureel in de kabel netwerk zitten en dus moeilijk te verhelpen.

MVG

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is dus geen upgrade maar een downgrade (van 90 megabit naar 25 megabit). De downgrade is voltooid gezien de snelheid maar het modem snapt het nog niet, deze moet opnieuw aangemeld worden. Aanmelden kan op twee manieren, de cd rom met de chello software laten draaien of via chello quick fix. het modem wordt dan ingesteld op de juiste snelheid. Stel uw vraag op upc.nl want voor het opnieuw aanmelden van het modem hebben ze een site.

J.E

Ze wilde bij mij ook een monteur langs sturen maar dat zou mij dan 49,- kosten (vond ik al genoeg betaald had) en de monteur kon pas NA 16 feb langs komen!

Ik moet er wel ff bij zeggen dat ik verder totaal geen verstand heb van verbindingen maar ik nam aan dat ze dat bij UPC wel zouden hebben.... moooooi niet!

Ridouan

J.E komt je kabel binnen via de meterkast of in de huiskamer?

Henri42

Ridouan schreef:J.E komt je kabel binnen via de meterkast of in de huiskamer?

Maakt het uit waar de kabel binnen komt??, bij mij komt hij in een slaapkamer binnen en dat al 35 jaar:) :lol:

Ridouan

Als deze via de meterkast binnenkomt dan word deze eerst via een kort kabeltje naar een huis ingang geleid, deze kabel kan los komen te zitten, in de verkeerde ingang zitten of gebroken zijn. Maar aangezien je kabel via de slaapkamer :? komt kan dat dus niet het probleem zijn.

Henri42

[quote="Ridouan"]Als deze via de meterkast binnenkomt dan word deze eerst via een kort kabeltje naar een huis ingang geleid, deze kabel kan los komen te zitten, in de verkeerde ingang zitten of gebroken zijn. Maar aangezien je kabel via de slaapkamer :? komt kan dat dus niet het probleem zijn.[/quote]

Ridouane weet jij waar je hetv over hebt, je hangtv hier de meest onmogelijke zaken op, 1 voorbeeld: bellen met 0900 1580: bij het bellen wordt je meestal gevraag naar het probleem,er wordt geen limiet aan de tijdsduur van het gesprek gesteld, voordat je afscheid neemt krijgt men steevast de vraag: heeft U nog meer vragen. Kletsverhalen ophangen ? succes ermee als zg deskundige. :?: :mrgreen: .

Ridouan

Henri, je bent altijd wel heel positief over de UPC altijd, het zou me dan ook niet verbazen als jij een nogal grote pakket aandelen UPC hebt. En lees de berichten van J.E. nog eens na.
En nee ik ben geen installatie monteur of nog steeds werkzaam bij UPC, je zou me meer een gebruikersdeskundige kunnen noemen en voormalige insider.

Zoals je misschien al weet kan de kabel op verschillende plekken in huis binnen komen, de constructie die ik hiervoor heb besproken is namelijk gewoon zoals bij mijn zus thuis. Het gebeurt vaak bij haar dat deze los komt en ik wilde J.E. dan ook alleen maar voorlichten dat hier ook een probleem kan zijn.

En je zou vooral als deskundige J.E. moeten helpen maar in plaats daarvan ben je meer bezig met het tegenspreken van mensen die ook maar iets negatiefs zeggen over UPC.
Henri42 schreef:binnen 2 dagen na telefonisch cq mail overleg staat er een guidion of upc monteur voor de deur.
de monteur heeft voortdurend feedback van zijn organisatie.
de monteur gaat niet weeg voordat het probleem aan UPC kant verholpen is.
kapotte pc,s slecht werkende routers etc etc is een persoonlijk probleem van de klant
J.E schreef:Ze wilde bij mij ook een monteur langs sturen maar dat zou mij dan 49,- kosten (vond ik al genoeg betaald had) en de monteur kon pas NA 16 feb langs komen!

Ik moet er wel ff bij zeggen dat ik verder totaal geen verstand heb van verbindingen maar ik nam aan dat ze dat bij UPC wel zouden hebben.... moooooi niet!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=78266
Veel plezier Henry :lol:

devious

Ongelezen bericht door devious »

upc en up- of downgrades..ALTIJD een ramp

J.E

De kabel komt binnen in de huiskamer.

Weer een leuke actie van Upc.
Ik heb de box met alles er in al 2 weken terug gestuurd en ik heb gisteren voor de 2de keer een doos via TNT gekregen waarin ik de boel kan op sturen :-s
Ze werken ook zo lekker langs elkaar!

Gesloten