LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet Aangesproken Verzekering = Premie terug?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
jackyveerman
Contacteer:

Niet Aangesproken Verzekering = Premie terug?

Ongelezen bericht door jackyveerman »

Hallo,

Klinkt misschien vreemd maar ik heb ooit eens gehoord dat je premie terug krijgt voor een niet aangesproken verzekering.

Klopt dit?

Thx, Jacky.

seagoing racer2

Re: Niet Aangesproken Verzekering = Premie terug?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Klinkt misschien vreemd maar ik heb ooit eens gehoord dat je premie terug krijgt voor een niet aangesproken verzekering.
Ja dat klopt. Dat is dezelfde organisatie die ook de aanschafprijs van uw staatslot terugbetaald, als er geen prijs op is gevallen.

Hier kunt U overigens ook nadat de trekking is geweest een lot met de juiste gewenste postkode kopen, en alsnog uw deel van de kanjer opeisen.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

dat betekent dat de andere die wel claimen evenhoog premie moeten betalen als de schade is. M.a.w. je kan je beter niet verzekeren.

Even nadenken. Als er al een partij is die dit zou aanbieden zou ik maar heel goed naar de kleine lettertjes kijken, want kloppen kan dit niet.

enpassant

Ongelezen bericht door enpassant »

Indien dit een filantropische verzekeringsmij is, dan is dit geen probleem.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

jackyveerman schreef:Hallo,

Klopt dit?

Thx, Jacky.
Ja klopt, want als ik een blik tomatensoep niet aanbreek kan ik hem ook naar de winkel terugbrengen. Dan kan de winkel er nog een ander een plezier mee doen.

Geld voor jouw verzekering precies zo, als je de verzekering na afloop niet gebruikt hebt, kun je je geld terugvragen, de maatschappij kan er dan een ander een plezier mee doen. :mrgreen:

Of...

Begrijp ik het verkeerd en bedoel je dat je een verzekering, waarvan de ingangsdatum nog in de toekomst ligt, wilt opzeggen? Een reisverzekering bijvoorbeeld?

In dat geval zou je even in de polisvoorwaarden kunnen kijken of de maatschappij kunnen bellen.

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Volgens mij heeft Inshared wel zo'n autoverzekering, heb je geen schade dan krijg je een deel van je premie weer terug (zal wel iets van technische winstdeling zijn ofzo)

jvn

Ongelezen bericht door jvn »

Wat ook mogelijk is,een voorbeeld uit de praktijk:
Puber gaat op kamers wonen,en sluit een inboedel+wa verzekering af, betaald premie voor een heel jaar.Puber gaat na 6 maanden weer terug naar ouderlijk huis wegens heimwee.En krijgt de resterende 6 maanden ( niet gebruikte verzekering weer terug .) Waarschijnlijk is dat het voorval zo als boven omschreven.Het kan dus wel :!:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat er zeker wel mogelijkheden zijn, de vraag is te beknopt om conclusies te kunnen trekken.

Dus Jacky, vertel ons wat meer. Om wat voor verzekering gaat het? Wat is de reden dat je de verzekering niet aanspreekt, en wat bedoel je daar precies mee?

Tell us... :D

jvn

Ongelezen bericht door jvn »

Bij een zorgverzekering kan er ook terugbetaling plaatsvinden,bij overlijden.
Als men bvb voor een heel jaar heeft betaald.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Berenice schreef:Volgens mij heeft Inshared wel zo'n autoverzekering, heb je geen schade dan krijg je een deel van je premie weer terug (zal wel iets van technische winstdeling zijn ofzo)
Ik denk dat TS inderaad de verzekering van Inshares bedoelt.
Die verzekering kijkt na afloop van het jaar hoe de schadelast is geweest over de hele portefeuille. Mocht er weinig schade zijn geweest, dan keren ze een deel van de betaalde premie uit aan de verzekerden.

Gesloten