Meubelmakerij Eerlijk Hout niet netjes
Geplaatst: 29 jan 2010 13:32
In april ben ik bij Meubelmakerij Eerlijk Hout in Garmerwolde geweest om ze een meubel voor mijn goochelwerkzaamheden te laten maken. Het duurde allemaal veel langer dan gepland:
In de opdrachtbevestiging stond dat de leveringstijd plm. 10 weken zou zijn, gerekend vanaf eind april. De factuur voor de aanbetaling dateert van 15 juni en heb ik op 17 juni voldaan. Uiteindelijk heb ik 31 juli maar eens een mail gestuurd hoe het met de tafel stond, dus al nadat de tafel af had moeten zijn. Pas op 22 augustus kreeg ik hierop antwoord dat het lekker opschoot. De uiteindelijke mail waarin staat dat het meubel af is, dateert van 9 december, dus ongeveer 5 maanden nadat het meubel af zou zijn.
Al die tijd heb ik daar niet moeilijk over gedaan, ik had tenslotte een aanbetaling gedaan en wilde niet het risico lopen dat het project stop gezet zou worden en ik die aanbetaling kwijt zou zijn. Wegens ziekte van mijn vriendin had ik eigenlijk ook wel iets anders aan mijn hoofd dan elke keer controleren of de meubelmaker wel met zijn werk bezig was.
Wel is er aan het eind (11 november) afgesproken dat er een kleine extra bewerking zou gebeuren wat wel wat extra werk op zou leveren, maar wat volgens de meubelmaker zelf 'relatief weinig tijd' in beslag zou nemen. Er is nooit gesproken over wat de extra kosten hiervan zouden zijn of dat die er überhaupt zouden zijn. Verder was bekend dat de kans dat de aanpassing van daadwerkelijk nut zou zijn niet groot was. Als er toen was gesproken over extra kosten, had ik dat niet laten doen.
Begin januari van dit jaar kreeg ik de factuur. Al na drie weken kreeg ik een herinneringsemail dat ik de factuur per direct diende te voldoen. Hierop heb ik gereageerd dat ik nog had gevraagd om een kopie van de opdrachtbevestiging en dat ik wel enige korting had verwacht. De dag erna stond de meubelmaker op de stoep met een kopie van de opdrachtbevestiging en hij vertelde dat ik wel korting had gehad, omdat hij de extra tijd van het hierboven beschreven weinige werk niet had doorberekend.
Vier dagen na de eerste herinnering krijg ik echter al een tweede herinnering waarin staat dat het bedrag binnen twee dagen op hun rekening moet staat omdat ze anders een incasso buro inschakelen.
Over het te laat afleveren van het meubelstuk was ik natuurlijk al hevig teleurgesteld, maar dat ze dan zelf zo fanatiek zijn in het op tijd ontvangen van hun geld en geen enkele poging doen om dit op een fatsoenlijke manier op te lossen maakt mij heel boos. Natuurlijk betaal ik de rekening, maar ik vind eigenlijk dat ik recht heb op een goede korting, maar in elk geval welgemeende excuses dat het zo lang heeft geduurd, want die heb ik nooit gehad.
Mijn vraag is nu, heb ik wel recht op korting en hebben zij wel recht om zo snel al te gaan dreigen met een incassoburo. Maar ik wilde vooral mijn boosheid even luchten.
In de opdrachtbevestiging stond dat de leveringstijd plm. 10 weken zou zijn, gerekend vanaf eind april. De factuur voor de aanbetaling dateert van 15 juni en heb ik op 17 juni voldaan. Uiteindelijk heb ik 31 juli maar eens een mail gestuurd hoe het met de tafel stond, dus al nadat de tafel af had moeten zijn. Pas op 22 augustus kreeg ik hierop antwoord dat het lekker opschoot. De uiteindelijke mail waarin staat dat het meubel af is, dateert van 9 december, dus ongeveer 5 maanden nadat het meubel af zou zijn.
Al die tijd heb ik daar niet moeilijk over gedaan, ik had tenslotte een aanbetaling gedaan en wilde niet het risico lopen dat het project stop gezet zou worden en ik die aanbetaling kwijt zou zijn. Wegens ziekte van mijn vriendin had ik eigenlijk ook wel iets anders aan mijn hoofd dan elke keer controleren of de meubelmaker wel met zijn werk bezig was.
Wel is er aan het eind (11 november) afgesproken dat er een kleine extra bewerking zou gebeuren wat wel wat extra werk op zou leveren, maar wat volgens de meubelmaker zelf 'relatief weinig tijd' in beslag zou nemen. Er is nooit gesproken over wat de extra kosten hiervan zouden zijn of dat die er überhaupt zouden zijn. Verder was bekend dat de kans dat de aanpassing van daadwerkelijk nut zou zijn niet groot was. Als er toen was gesproken over extra kosten, had ik dat niet laten doen.
Begin januari van dit jaar kreeg ik de factuur. Al na drie weken kreeg ik een herinneringsemail dat ik de factuur per direct diende te voldoen. Hierop heb ik gereageerd dat ik nog had gevraagd om een kopie van de opdrachtbevestiging en dat ik wel enige korting had verwacht. De dag erna stond de meubelmaker op de stoep met een kopie van de opdrachtbevestiging en hij vertelde dat ik wel korting had gehad, omdat hij de extra tijd van het hierboven beschreven weinige werk niet had doorberekend.
Vier dagen na de eerste herinnering krijg ik echter al een tweede herinnering waarin staat dat het bedrag binnen twee dagen op hun rekening moet staat omdat ze anders een incasso buro inschakelen.
Over het te laat afleveren van het meubelstuk was ik natuurlijk al hevig teleurgesteld, maar dat ze dan zelf zo fanatiek zijn in het op tijd ontvangen van hun geld en geen enkele poging doen om dit op een fatsoenlijke manier op te lossen maakt mij heel boos. Natuurlijk betaal ik de rekening, maar ik vind eigenlijk dat ik recht heb op een goede korting, maar in elk geval welgemeende excuses dat het zo lang heeft geduurd, want die heb ik nooit gehad.
Mijn vraag is nu, heb ik wel recht op korting en hebben zij wel recht om zo snel al te gaan dreigen met een incassoburo. Maar ik wilde vooral mijn boosheid even luchten.