Pagina 1 van 1

KPN heeft klantenservice?? Afspraken komen ze niet na ..

Geplaatst: 30 jan 2010 18:10
door EyeLikeU
Sinds oktober 2009 heb ik een abonnement InternetPlusBellen + Digitenne. Dit abonnement werd in de eerste weken ook voldoende/goed geleverd. Maar in november werd dit een stuk minder goed, vooral qua internet. Via telefonisch contact is dit toen juist opgelost en zijn er oplossingen gekomen. Ik ben overgestapt van InternetPlusBellen Basis naar InternetPlusBellen Extra en ook heb ik mijn computer verschillende keren verplaatst in mijn woonkamer, zodat ik niet meer door mijn radiator zou worden belemmerd. (want dat gaven ze steeds als excuus) Sinds begin dit jaar is dit weer hetzelfde of zelfs nog erger qua signalen.

Mijn digitenneverbinding is vaak slecht, en dat terwijl ik zelfs vorig jaar een buitenradar voor deze tvverbinding heb opgehangen (de signaalsterkte toen, was zo’n 98%) Ook mijn telefoonverbinding erkent vele kuren. Slecht ontvangst, rare geluiden, echo en zelfs af en toe onbereikbaarheid. Ditzelfde geldt voor internet, ondanks mijn abonnementswijziging en verplaatsing van de computer, kan internet niet altijd de pagina vinden welke wordt gezocht. En nog steeds is de snelheid erg rampzalig!

In het begin van januari heb ik weer telefonisch contact opgenomen met de technische dienst. Na enige toelichtingen en oplossingen, zijn we nader overeengekomen dat ik de maand januari zou afwachten tot verbeteringen. Maar als ditalles op het einde van januari nog steeds niet zou zijn opgelost, dan zou ik voor 1 februari wederom telefonisch contact opnemen en kon ik via die weg mijn huidige abonnementen geheel kosteloos opzeggen.

Deze middag, 30 januari, heb ik urenlang telefonisch contact opgenomen. Want nog steeds heb ik diezelfde storingen voor internet, tv en telefoon .. niets is opgelost! Mijn eerste keus was voor de opzegservice, welke ik dan dus ook aan de telefoon kreeg. Een jongeman waarvan ik zijn naam ben vergeten. Na mijn hele verhaal verteld te hebben, wilde hij oplossingen opnieuw stellen. Nogmaals hulp bij alle slechte verbindingen of misschien korting. Ik heb hem toen aangegeven dat ik toch echt mijn kpnabonnementen wil opzeggen, want door alle tijd, kosten en slechte producten, geloof ik hier niet meer in. Deze telefonist nam mijn problemen serieus aan. En stuurde me door naar de juiste opzegservice, want dit kon hij namelijk niet zelf doen. Vervolgens kreeg ik een dame aan de telefoon; nogmaals vertelde ik mijn verhaal en de doorsturing van haar collega zojuist. Als antwoord ontving ik: “Sorry mevrouw, ik kan dit niet opzeggen nu. Ik zie geen enkele notitie voor u staan, namens mijn collega van daarnet.” Dit kwam heel vervelend op mij over, zoals u wel zult begrijpen. “U kunt beter nogmaals contact zoeken met die service en vragen om een notitie” Nou oké .. dus dan maar een tweede poging.

Vervolgens kreeg ik weer een man aan de telefoon, niet dezelfde als eerder deze middag, alsnog eentje de me eerde met toezegging van de afgesproken toezegging tot contractopheffing. Maar mij doorverwees naar de technische afdeling. “Het spijt me mevrouw, maar zonder notitie mag ik u niet laten gaan. Als ik dit namelijk doe, krijg ik problemen ermee” zei hij me. Hij gaf me aan om vervolgens contact op te nemen met de technische dienst, voor het maken van een juiste notitie. Ik bedankte hem vriendelijk en nam daarna contact op met uw storingsservice. Ook hier legde ik opnieuw mijn verhaal uit. Hier werd nog eens verteld dat die welbekende notitie van begin januari er niet was. Ook gaf die medewerker aan dat er niets te doen valt qua opzegging, want mijn abonnement is van oktober en moet een jaar duren. Zelfs kon hij zien dat er geen problemen zouden zijn. (als er geen problemen en storing zouden zijn, dan zou ik het toch niet op mijn nek halen om met u contact op te gaan nemen door een leugen te verspreiden??!)

Vervolgens stuurde deze medewerker me toch wel door naar de opzeggingslijn .. daar kreeg ik een oudere man aan de telefoon. Deze gaf mijn de woorden dat het eigenlijk niet toegestaan is om op te zeggen zonder notitie. En aan de laatste notitie van de eerdere minuten bij zijn collega, kon hij oplezen dat er mogelijk niets mis dient te zijn met mijn verbinding. Dus eigenlijk zou het gewoon niet opzegbaar kunnen zijn of in elk geval opzegbaar maar met een restprijs van honderden euro’s.

Afgelopen jaren ben ik in het begin erg lang klant geweest van KPN. Uit nieuwsgierigheid ben ik na een tijd overgestapt naar uw concurrent. Maar afgelopen jaar kreeg ik toch weer het idee dat er niets beters bestaat dan KPN en daarom ben ik weer teruggekomen bij u. Maar ditmaal heb ik echt mijn buik vol van de service van KPN! Want zoals eerder afgesproken; de kosteloze opzegging voor 1 februari, schijnt nu ineens niet meer geldig te zijn. Waarom wordt dit mij dan vol bevestiging aangetoond in het begin van dit jaar? Waarom wordt dit dan nu in 1 keer teruggedraaid en wordt ik dus enorm in de **** genomen, om het zo maar te noemen?

Wat nu? Ik betaal veel te veel aan kpn, vergeleken bij wat ze me afgeven. Ik wil graag naar upc. Maar hoe moet ik dit nu doen? Kpn geeft aan dat er een hele betaling is als ik nu bij ze wegloop. En dat terwijl er genoeg is afsproken met hen. MAarja .. na deze telefonische middag, krijg ik het nog steeds niet tot hun doorgedrongen dat ik gelijk heb. Wat een achterbakse zooi met al hun praatjes altijd!!

Wat moet ik nu doen? Overstappen naar upc en dus gewoon die 450 euro betalen aan kpn en hopen op een restitutie van hen? Of nog die 10 maanden uitzitten, teveel betalen en juist niet ontvangen wat ik wil? .. stress dus ..

Re: KPN heeft klantenservice?? Afspraken komen ze niet na ..

Geplaatst: 10 feb 2010 17:40
door Klaas01
Verwijderd door gebruiker

Re: KPN heeft klantenservice?? Afspraken komen ze niet na ..

Geplaatst: 12 feb 2010 18:42
door xnez
Zelf heb ik absoluut geen problemen met KPN.
Wanneer er problemenzijn worden die snel opgelost,en kosten voor telefoneren worden netjes vergoed.

U wilt na UPC...tja,wat ik ken uit mijn omgeving..NIET aan beginnen;)

Re: KPN heeft klantenservice?? Afspraken komen ze niet na ..

Geplaatst: 12 feb 2010 19:44
door jb2
xnez schreef:Zelf heb ik absoluut geen problemen met KPN.
Wanneer er problemenzijn worden die snel opgelost,en kosten voor telefoneren worden netjes vergoed.

U wilt na UPC...tja,wat ik ken uit mijn omgeving..NIET aan beginnen;)

UPC is best goed, zolang je maar niet tegen een probleem aanloopt.

Internet snelheid is goed
Prijs kwaliteit is goed
enz, maar zodra je een probleem hebt bij UPC dan kun je het beste het hele abbonement opzeggen en op nieuw aanvragen.




Even een reactie op je vraag, wat je het beste kunt doen.

Tja, dat is lastig...

Wat nu? Ik betaal veel te veel aan kpn, vergeleken bij wat ze me afgeven. Ik wil graag naar upc. Maar hoe moet ik dit nu doen? Kpn geeft aan dat er een hele betaling is als ik nu bij ze wegloop. En dat terwijl er genoeg is afsproken met hen. MAarja .. na deze telefonische middag, krijg ik het nog steeds niet tot hun doorgedrongen dat ik gelijk heb. Wat een achterbakse zooi met al hun praatjes altijd!!

Als je nog binnen binnen de 30 dagen na aankoop bij kpn zit kun je het altijd terug draaien.

Als het termijn al om is, zou ik als ik jou was het jaar maar bij KPN uizitten.

En zeker nog een keertje de technische dienst bellen en vragen of ze en dB lijn test kunnen uitvoeren, hiermee kunnen zien of er storing op de lijn draad zit.


Re: KPN heeft klantenservice?? Afspraken komen ze niet na ..

Geplaatst: 13 feb 2010 11:44
door xnez
UPC is best goed, zolang je maar niet tegen een probleem aanloopt.
Dat is dus ook hetgeen waar menig klant van UPC tegen aan loopt,de vele problemen :wink: