Belisol Twente Ervaringen
Geplaatst: 30 jan 2010 18:24
Belisol Twente ervaringen: Wij hebben alle ramen en kozijnen in de woning, voordeur en achterdeur, laten vervangen door Kunstof Kozijnen en HR ++ glas. Ook een deel gevelbekleding tussen de ramen aan de bovenzijde aan de voor en achterkant van de woning hebben we laten vervangen. Dit is anderhalve week geleden gebeurt. Dit hebben we laten uitvoeren door de Firma Belisol Twente. De verkoper van Belisol heeft ons prima voorgelicht en is al zijn afspraken tot nu toe nagekomen. Daar is niets mis mee. Daar zijn we heel tevreden over.
Maar dan de uitvoering van het geheel daar zijn we niet echt blij mee tot nu toe.
De twee medewerkers zijn in totaal drie dagen bezig geweest. De kozijnen hebben we nu (anderhalve week later) schoon gemaakt (kit moest eerst goed droog worden) en we hebben een aantal beschadigingen ontdekt waar we absoluut niet blij mee zijn. In 2 kozijnen zitten al barsten in de hoeken. Dit komt waarschijnlijk door de raamlatten waarmee ze de ramen in het kozijn vastzetten onder te veel druk erin geslagen worden. Een van deze raamlattenvertoont ook een kleine bolling, wat wijst op te veel druk. Ook bij diverse hoeken waar de raamlatten tegen elkaar komen, sluiten deze niet mooi gelijk op elkaar aan en vertonen openeningen c.q spleten.
Ook op de afwerkingspanelen die aan de binnenkant van de woning tegen de kozijnen worden aangezet ter afwerking overgang muur en kozijn zitten overal krassen en andere beschadigingen. Ook zitten er strepen op die panelen die je met normaal schoonmaakmiddel niet weg krijgt. Dit ziet er lelijk uit. Bij de keukendeur aan de buitenkant zitten aan de bovenzijde twee grote krassen en aan het kozijn nog andere beschadigingen. Het ijzerwerk waarmee voorkomen wordt dat de deur te ver naar buiten uitzwaait hangt nu al los. De schroeven zitten helemaal los en kan men niet vastdraaien. Aan de buitenzijde aan de zijkant van de woning onder een nieuw kozijn waren ze vergeten een afwerkingslijst te plaatsen. Op een van de ramen zit aan de binenzijde van de dubbele beglazing een kleine verkleuring en hebben we ook op een groot raam aan de voorzijde van de woning een kras in het midden van het raam ontdekt.
We hebben verleden week meteen de barsten in de kozijnen en het missende afwerkingslijtje gemeld aan de verkoper van Belisol Twente en deze is ook meteen dezelfde dag nog komen kijken en hij zou contact opnemen met de leverancier van de kozijnen en dan nog een keer samen met hem komen kijken. Het afwerkinglijstje zou hij meteen laten plaatsen.
Dit was een week geleden. We hebben nog niets gehoord en gezien. Vandaag hebben we alle andere beschadigingen ontdekt tijdens het schoonmaken. Hier zijn we erg van geschrokken. We hebben dit ook meteen via de mail doorgegeven aan Belisol.
We zijn echter benieuwd wanneer en hoe Belisol dit gaan oplossen. Ik eis echter dat alles wat gescheurd is, beschadigd is en waar strepen zichtbaar zijn, vervangen gaat worden.
Voor de rest zien de kozijnen, de nieuwe voordeur en achterdeur en de gevelbekleding er prima uit. Alleen de afwerking en de beschadigingen daar zijn we niet tevreden over. Dit is slordig gedaan nu je er beter naar hebt kunnen kijken nadat je alles goed schoon maakt, ontdekt je nu steeds meer zaken die niet in orde zijn. Je gaat er ook heel goed op letten, maar dat mag ook wel. Je verwacht dat je een goed en onbeschadigd product geleverd krijgt.
We gaan nog even afwachten wat Belisol Twente met onze klachten en bevindingen gaat doen. Gaan ze dit oplossen naar onze tevredenheid dan gaat het zeker goed komen. Ik zal in ieder geval een vervolgbericht plaatsen in dit forum over de verdere afloop van deze zaak. We hebben echter nog niets betaald aan Belisol en hebben een goede rechtsbijstandverzekering die we al geinformeerd hebben. Dus dit wordt zeker vervolgd.
Maar dan de uitvoering van het geheel daar zijn we niet echt blij mee tot nu toe.
De twee medewerkers zijn in totaal drie dagen bezig geweest. De kozijnen hebben we nu (anderhalve week later) schoon gemaakt (kit moest eerst goed droog worden) en we hebben een aantal beschadigingen ontdekt waar we absoluut niet blij mee zijn. In 2 kozijnen zitten al barsten in de hoeken. Dit komt waarschijnlijk door de raamlatten waarmee ze de ramen in het kozijn vastzetten onder te veel druk erin geslagen worden. Een van deze raamlattenvertoont ook een kleine bolling, wat wijst op te veel druk. Ook bij diverse hoeken waar de raamlatten tegen elkaar komen, sluiten deze niet mooi gelijk op elkaar aan en vertonen openeningen c.q spleten.
Ook op de afwerkingspanelen die aan de binnenkant van de woning tegen de kozijnen worden aangezet ter afwerking overgang muur en kozijn zitten overal krassen en andere beschadigingen. Ook zitten er strepen op die panelen die je met normaal schoonmaakmiddel niet weg krijgt. Dit ziet er lelijk uit. Bij de keukendeur aan de buitenkant zitten aan de bovenzijde twee grote krassen en aan het kozijn nog andere beschadigingen. Het ijzerwerk waarmee voorkomen wordt dat de deur te ver naar buiten uitzwaait hangt nu al los. De schroeven zitten helemaal los en kan men niet vastdraaien. Aan de buitenzijde aan de zijkant van de woning onder een nieuw kozijn waren ze vergeten een afwerkingslijst te plaatsen. Op een van de ramen zit aan de binenzijde van de dubbele beglazing een kleine verkleuring en hebben we ook op een groot raam aan de voorzijde van de woning een kras in het midden van het raam ontdekt.
We hebben verleden week meteen de barsten in de kozijnen en het missende afwerkingslijtje gemeld aan de verkoper van Belisol Twente en deze is ook meteen dezelfde dag nog komen kijken en hij zou contact opnemen met de leverancier van de kozijnen en dan nog een keer samen met hem komen kijken. Het afwerkinglijstje zou hij meteen laten plaatsen.
Dit was een week geleden. We hebben nog niets gehoord en gezien. Vandaag hebben we alle andere beschadigingen ontdekt tijdens het schoonmaken. Hier zijn we erg van geschrokken. We hebben dit ook meteen via de mail doorgegeven aan Belisol.
We zijn echter benieuwd wanneer en hoe Belisol dit gaan oplossen. Ik eis echter dat alles wat gescheurd is, beschadigd is en waar strepen zichtbaar zijn, vervangen gaat worden.
Voor de rest zien de kozijnen, de nieuwe voordeur en achterdeur en de gevelbekleding er prima uit. Alleen de afwerking en de beschadigingen daar zijn we niet tevreden over. Dit is slordig gedaan nu je er beter naar hebt kunnen kijken nadat je alles goed schoon maakt, ontdekt je nu steeds meer zaken die niet in orde zijn. Je gaat er ook heel goed op letten, maar dat mag ook wel. Je verwacht dat je een goed en onbeschadigd product geleverd krijgt.
We gaan nog even afwachten wat Belisol Twente met onze klachten en bevindingen gaat doen. Gaan ze dit oplossen naar onze tevredenheid dan gaat het zeker goed komen. Ik zal in ieder geval een vervolgbericht plaatsen in dit forum over de verdere afloop van deze zaak. We hebben echter nog niets betaald aan Belisol en hebben een goede rechtsbijstandverzekering die we al geinformeerd hebben. Dus dit wordt zeker vervolgd.