LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd aflezen meterstanden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
yellowgrip

Verkeerd aflezen meterstanden

Ongelezen bericht door yellowgrip »

Vorig jaar zijn wij verhuisd naar onze huidige woning. We hebben toen de meterstanden afgelezen en doorgegeven aan de Eneco. Nu, een jaar verder, is het tijd om de meterstanden op te geven en blijken wij een verschrikkelijke fout gemaakt te hebben bij de warmtemeter en de warm tapwatermeter. Als wij de huidige meterstanden doorgeven hebben we 152 GJ wartme verbruikt en 795 m3 warm tapwater. In andere woorden, vele duizende euro's bijbetalen. Gezien het feit dat het onze eigen fout is geweest, vraag ik me af of we nu verdoemd zijn tot betalen of dat Eneco begrip kan opbrengen voor de situatie en we iets kunnen regelen? Iemand ervaring met een dergelijke zaak?

Overigens heb ik over dit geval bij de Eneco een vraag uitstaan waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.

jean-luukse

Re: Verkeerd aflezen meterstanden

Ongelezen bericht door jean-luukse »

yellowgrip schreef:Vorig jaar zijn wij verhuisd naar onze huidige woning. We hebben toen de meterstanden afgelezen en doorgegeven aan de Eneco. Nu, een jaar verder, is het tijd om de meterstanden op te geven en blijken wij een verschrikkelijke fout gemaakt te hebben bij de warmtemeter en de warm tapwatermeter. Als wij de huidige meterstanden doorgeven hebben we 152 GJ wartme verbruikt en 795 m3 warm tapwater. In andere woorden, vele duizende euro's bijbetalen. Gezien het feit dat het onze eigen fout is geweest, vraag ik me af of we nu verdoemd zijn tot betalen of dat Eneco begrip kan opbrengen voor de situatie en we iets kunnen regelen? Iemand ervaring met een dergelijke zaak?

Overigens heb ik over dit geval bij de Eneco een vraag uitstaan waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.
Gewoon vragen of er een meteropnemer langs komt omdat U een goede eindfactuur wil ontvangen. :D

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Graag de meterstanden alhier benoemen zoals destijds doorgegeven en zoals nu recentelijk uitgelezen. A.d.h. daarvan kan er een beter antwoord gegeven worden.

yellowgrip

Ongelezen bericht door yellowgrip »

@Shine
Destijds had ik voor warmte 16 GJ en warm tapwater 145 m3 doorgegeven. Dit had moeten zijn 145 GJ en 916m3. De standen zijn nu 169 GJ en 940 m3.

Inmiddels heb ik netjes bericht gekregen dat ik de correcte meterstanden kan opgeven zodat een correctieverzoek ingediend kan worden. Dit heb ik gedaan waarna ik vervolgens een mail krijg waarin staat dat ze alsnog een correctieverzoek hebben ingediend en indien het mogelijk is, de meterstanden alsnog gecorrigeerd worden. Indien het niet meer mogelijk is krijg ik daar melding van.

Hopen maar dat het lukt.

Gesloten