LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
HeavyB69
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2010 15:20

Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door HeavyB69 »

Vanaf 1 maart 2010 verdwijnen er drie zenders uit het Digitaal Totaalpakket:
  • Extreme Sports Channel
    Fashion TV
    Hustler TV
Vanaf 1 mei 2010 komt er een nieuwe erotische zender bij, Passie XXX. Deze zender wordt, samen met de nu te kijken zenders Dusk! en Private Spice, ondergebracht in een nieuwe Premiumpakket. Dit pakket gaat €11,95 per maand kosten. De zenders Dusk! en Private Spice zijn, net als Hustler TV die gaat verdwijnen, op dit moment beschikbaar voor alle abonnee's van het Digitaal Totaalpakket.

Ik heb via het contactformulier op de Ziggo website de volgende vraag gesteld:

"Tot mijn verbazing kreeg ik een bericht over zenderwijzigingen. Per 1/3 verdwijnen 3 zenders uit mijn Digitaal Totaalpakket. Daarnaast verdwijnen per mei ook nog eens de erotiekzenders, maar die kan ik voor 11,95 per maand er weer bijkrijgen. Per 1 mei betaal ik dus 9,95 zonder de erotiekzenders die ik nu WEL heb, of 9,95 plus 11,95 om te houden wat ik nu ook al heb, plus ????n nieuwe erotiekzender? Heb ik dit goed gelezen?"

Daar kwam vandaag het simpele antwoord op:

"Dat heeft u inderdaad goed gelezen."

Met andere woorden, ALLE Digitaal Totaalpakket abonnee's gaan per 1/5 veel meer (11,95) per maand betalen om hetzelfde aanbod te houden, of ze blijven hetzelfde betalen maar voor minder aanbod.

Het is nu wel heel kort door de bocht om te roepen dat het "maar om erotiekzenders" gaat. Feit is dat Ziggo minder gaat aanbieden voor hetzelfde geld.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door LeoZ »

Goed plan van Ziggo! :evil:

Dát gaat Ziggo zeker klanten kosten!

Hier is wederom sprake van: de klant niet serieus nemen! :mrgreen:

Zelf heb ik ook dat Totaal pakket, denk er aan om terug te gaan naar het Basis pakket.

Ik heb op http://www.ziggo.nl naar de bovenstaande info gezocht, maar dat niet kunnen vinden.

Of t.z.t een schotel te nemen; in andere topics komt Kpn er ook niet best van af.
Laatst gewijzigd door LeoZ op 01 feb 2010 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

HeavyB69
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2010 15:20

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door HeavyB69 »

Hier kun je op de site van Ziggo alles vinden over deze zenderwijzigingen:

https://www.ziggo.nl/producten/televisi ... jzigingen/

nijdig-op-Ziggo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2010 12:47

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door nijdig-op-Ziggo »

Hallo allemaal,

Ik merk dat ik niet de enige ben met klachten over Ziggo, grinn.
In Mei 2008 verhuist naar Den Haag en gelukkig kon ik eindelijk weer een kabelaansluiting icm internet en telefonie afsluiten.
Volgens de advertentie was er een combinatie pakket dat volledig aan mijn behoefte voldeed en gelijk gebeld.
In het telefonisch gesprek bleek dat het combi pakket nog niet actief was en dus maar een setje aparte pakketjes besteld en wat bleek?, ik kreeg er 3 maanden filmnet/sportnet bij, helemaal happy zou je denken..., fout!

Volgens de voorwaarden hoefde ik alleen maar even binnen 2 maanden te bellen om filmnet/sportnet op te zeggen en dit dus gedaan omdat het een beetje overbodig bleek te zijn. Omdat er automatisch geïncasserd werd had ik niet zo snel in de gaten dat er gedurende 15 maanden € 22,95 teveel werd afgetrokken van mijn bankrek. In het jaar 2008 ook mijn aparte pakketjes om laten zetten naar een compleet pakket en dus zou ik +/- € 50,00 gaan betalen...(wishful thinking...?) Om een gegeven moment had ik in de gaten dat ik nog voor filmnet betaald maar ook dubbel werd gefactureerd voor de aparte abo's en het compleet pakket: totale kosten +/- € 98,00 per maand!
In Januari 2009 een klacht per email gestuurd met opgave van alle problemen en een globaal bedrag dat ik nog van Ziggo tegoed had: +/- 1,5 jaar gratis een compleet pakket. Op mijn email nooit een reactie gehad en dan begint je ergenis toch wat ernstigere vormen aan te nemen, bellen dus!!! Krijg je een medewerkster van Deb. Administratie aan de lijn en leg je alles netjes en geduldig uit, als Credit Manager is dit precies wat ik doe voor mijn Vak en dat al 20 jaar dus hoe moeilijk is het dan iets uit te leggen he.... De dame in kwestie poeierde me af met smoesje als: "ik heb er niets van staan dat u geen filment wil en dus gewoon betalen meneer, blijkbaar worden alleen de calls "gelogged" die met contracten aangaan te maken hebben, opzeggingen worden niet geregistreerd...?

Op een gegeven moment, na een aantal pogingen mijn probleem eens rustig door te nemen en de zaak op te lossen, op mijn voorstel om niet eens geld terug te storten maar mijn "betaal abo" op te schorten totdat mijn "tegoed"op was werd ook niet gereageerd werd ik notabene overgedragen naar BOS Incasso gvd! (sorry)
Nu, na ettelijke pogingen, wel eindelijk vanaf november 2008 mijn filmnet gecorrigeerd, vanaf die datum had ik namelijk niet meer betaald, maar alles wat ik teveel heb betaald houden ze lekker vast, laten BOS incasso zelfs een Civiele procedure opstarten om het zogenaamd niet betaalde/gefactureerde bedrag te incasseren.

Trieste is dat ik zelfs na afsluiten nog gefactureerd word voor het dubbele TV, Internet en Telefonie gedeelte, om te janken gewoon.

Net maar weer een emailtje naar BOS incasso gestuurd met het verzoek om alles eens door Ziggo na te laten kijken en gelijk gezegd dat ik de incassokosten echt niet accepteer.

Nog meer mensen met "multiple" klachten?

Groet,

Jan

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door LeeGer »

Weet iemand of hier ook voor iets in de plaats komt?
Een zenderpakket dat aangepast wordt door slecht bekeken zenders te vervangen door andere zenders, lijkt me geen probleem. Maar als de tendens is dat de dienst steeds verder uitgekleed wordt zonder drastische prijsverlagingen, dan vrag ik me af of dit wel kan? Je gaat een overeenkomst aan met Ziggo voor bepaalde diensten tegen een bepaalde prijs. Mag Ziggo dan zomaar eenzijdig beslissen ineens minder diensten te verlenen?

Een overeenkomst aangaan voor een vaste maandelijkse prijs waarbij je maar moet afwachten wat je in de toekomst nog krijgt voor je geld? Dat is voor mij in ieder geval reden genoeg om af te zien van de overstap naar digitale televisie.

En dan is er ook nog de eenzijdige beslissing om ineens te stoppen met de ondersteuning van CI modules.

stofzuigertje

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Oplossing;

Uw volledige aansluiting opzeggen wegens deze maatregel.
Als vele dat doen moeten ze wel iets doen.

De TV blijft meestal nog enkele maanden signaal doorgeven in de hoop dat nieuwe bewoners wel een contract willen.
Door na enige tijd niet de man maar de vrouw op haar naam iets te laten afsluiten met welkomst premie ben je voordeliger uit.

Internet dan door tijdelijk de Wifi van de buren te lenen.
Dus zo help je elkaar en hou je het betaalbaar.

ericlange
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2010 23:47

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door ericlange »

Over deze wijziging is wederom op generlei wijze door Ziggo gecommuniceerd.
Helaas is het zo dat Canaldigitaal ook een monopolist is die geleid word door gelijksoortige managers als bij Ziggo. Overstappen is dus ook geen optie.

Een zenderpakket word verkocht voor een bepaalde prijs en ze hebben de arrogantie om zenders eruit te halen en er vervolgens weer geld voor te vragen. Dit is hetzelfde als het volgende voorbeeld.
U koopt een auto met daarin een bepaalde accessoire en tijdens een beurt besluit u dealer de accessoire te verwijderen. Als u deze accessoire weer wilt hebben ja dan moet u deze opnieuw aanschaffen. Volgens mij heet het dan ineens diefstal! Het is alleen jammer dat je in het laatste voorbeeld de hulp in kan roepen van de politie.

Inzake monopolisten zijn we in dit land helaas vogelvrij. En Ziggo leert het nooit om haar klanten te begrijpen. Maar goed de klant heeft toch geen andere optie.

slechte-service2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2010 20:58

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door slechte-service2010 »

Zelf heb ik keuzepakket Sport waar Extreme Sport Channel tot 1 maart 2010 ook in zat. Van de 6 sportzenders zijn er dus nu nog maar 5 over, maar betaal nog wel steeds per maand 3,95 euro. Via mail en telefoon contact gezocht met Ziggo met een verzoek voor andere zender ervoor terug of contributie verlaging. "Weet ik niet" is het antwoord.
ZiggoZiggo wat laat je je weer van een slechte kant zien. Of is opa Ziggo dood?

terptm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2007 09:35

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door terptm »

Ik heb de klacht ook bij Ziggo zelf neergelegd. Belachelijk die veranderingen elke keer.
In elk geval ga ik dan wel over naar het standaard pakket en download ik de rest wel van internet en stream het naar mijn TV.
Ik hoop dat Ziggo voor de zoveelste keer naar Radar mag en dat ze nu niet zo laf zijn om niet te gaan.

Zelfs CNN is verdwenen bij de analoge TV klanten. Het lijkt wel censuur ofzo. China here we come.

Ziggo, ouwe viezerik, je hebt de manier gevonden om je klanten echt kwaad te krijgen.

Misschien wordt het toch een schotel uit het raam aan een touwtje.

terptm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2007 09:35

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door terptm »

Ik kijk ook geen analoge TV meer maar ik hou wel een beetje rekening met oudere mensen die dat allemaal niet willen maar toch CNN willen zien als er een vliegtuig in een gebouw vliegt. Geen idee hoe lang CNN er al zat maar na zoveel jaar mensen gaan pushen om decoders en kaarten te kopen is niet netjes.

Terug naar het digitale deel.

Ik heb antwoord van de klanten-'service'. Vooral het deel over het niet tevreden zijn.. Nee, ze vragen opeens 12 Euro voor 3 zenders die ik al bij mijn totaalpakket kreeg en dan verdwijnen er ook nog eens 2 zenders, waarvan de belangrijkste (voor mij) uit het sport-pakket. Wie zou daar tevreden mee zijn behalve de pakken bij Ziggo? Meer geld binnenhalen en minder uitgeven aan zenders.

----
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Het is zeer jammer dat u niet tevreden bent over deze zenderwijzigingen. Voor sommige zenders komt inderdaad een andere zender in de plaats en sommige zenders komen inderdaad te vervallen.

Dit heeft meerdere redenen. Dit wordt ook vooraf aangekondigd op het Ziggo kanaal en via de Ziggo website. Hier kunt u dit dus vooraf bekijken.

Mocht u naar aanleiding van deze wijziging uw pakket willen opzeggen verzoek ik u telefonisch contact met ons op te nemen.

JohnDeVries
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:46

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door JohnDeVries »

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Het is zeer jammer dat u niet tevreden bent over deze zenderwijzigingen. Voor sommige zenders komt inderdaad een andere zender in de plaats en sommige zenders komen inderdaad te vervallen.

Dit heeft meerdere redenen. Dit wordt ook vooraf aangekondigd op het Ziggo kanaal en via de Ziggo website. Hier kunt u dit dus vooraf bekijken.

Mocht u naar aanleiding van deze wijziging uw pakket willen opzeggen verzoek ik u telefonisch contact met ons op te nemen.
Wat is dat ook weer een typisch "ZIGGO-antwoord" :shock: :x
Ze schrijven het er nog net niet bij, maar ze weten toch wel dat de klanten maar weinig keus hebben..
Ik denk dat het tijd wordt dat mevrouw Kroes er maar eens wat aan gaat doen vanuit de EU (komt er toch nog eens iets goeds van :lol: ), want ik vind dit soort praktijken erger dan die internet browsers en universele telefoonladers waar ze zo op zat te pushen..

JohnDeVries
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:46

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door JohnDeVries »

Ik bedenk me net dat ze al niet meer op die positie zit.. :oops:
Ze is nu bezig om heel Europa aan breedband internet te helpen als ik me niet vergis en dat zal wel om internet van ZIGGO gaan.. :lol:

Raalte86
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2010 17:45

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door Raalte86 »

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Ziggo verzorgt alleen het signaal voor de programma s die aangeboden worden .De programma raad beslist welke zenders er uitgezonden word , dit is een onafhankelijke raad waarin iedere burger zitting in kan nemen om mee te beslissen.
Anders neemt Ziggo even verantwoordelijkheid :x

JohnDeVries
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:46

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door JohnDeVries »

Raalte86 schreef:Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Ziggo verzorgt alleen het signaal voor de programma s die aangeboden worden .De programma raad beslist welke zenders er uitgezonden word , dit is een onafhankelijke raad waarin iedere burger zitting in kan nemen om mee te beslissen.
Wie is die "iedere burger" dan?..
Vast iemand zonder digitale tv van ZIGGO..
Want ik kan me niet voorstellen dat er iemand met het Digitaal Totaal pakket is die zegt "het lijkt me een goed idee dat jullie maar een stuk of 6 zenders uit het pakket gooien, daarvan dan weer 3 los gaan verkopen voor €11,95 per maand en voor de overige 3 hoeft niets voor in de plaats want er zijn toch zat zenders?.."
Dat die raad besluit zenders te vervangen omdat er weinig naar gekeken word begrijp ik, maar de rest komt toch echt van ZIGGO zelf lijkt me, zeker wat de erotiek zenders betreft..

JohnDeVries
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:46

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door JohnDeVries »

Zo ik heb de EU gemaild met de vraag of het mogelijk is om dit soort zaken bij hun neer te leggen zodat ze er eens naar kijken.. Zal wel niet, maar ik wou het toch proberen..

RdeN
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2010 11:15

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door RdeN »

Ik heb zojuist onderstaande mail naar Ziggo verstuurd, verwacht van de monopolist echter niet erg veel (helaas).

Ik heb inmiddels via andere kanalen dan Ziggo zelf moeten constateren dat Ziggo eenzijdig meent haar dienstverlening te willen gaan wijzigen, met als gevolg dat ik als klant ongevraagd en zonder daarvan schriftelijk in kennis ben gesteld meer moet gaan betalen voor de diensten welke ik momenteel afneem. Kortweg, Ziggo pleegt contractbreuk.

Graag ontvang ik per ommegaande en wel schriftelijk een toelichting inzake de aanstaande zenderwijzigingen. Ik ben eveneens benieuwd op welke wijze Ziggo het bestaande contract wenst voor te zetten, zonder dat ik hiervoor meer moet betalen.

Zoals uw juristen ongetwijfeld weten volstaat het niet om te verwijzen naar een Programmaraad (Ziggo zelf is immers verantwoordelijk voor het Digitale Totaalpakket), naar de voorbehouden die worden gemaakt in de algemene voorwaarden, danwel het afdoen met "het gaat alleen om de erotiekzenders". Als het namelijk alleen hierom zou gaan, zou Ziggo hiervoor geen additioneel bedrag in rekening hoeven te brengen.

Met vriendelijke groet,

empiej
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 12:34

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door empiej »

Ook ik heb een klacht over Ziggo en heb dit ook per mail naar ze verstuurd:

Ik heb een klacht over jullie dienstverlening. Vorige week kreeg ik van jullie een brief met daarin een bedankje voor mijn bestelling. Opzich aardig als ik wat had besteld bij jullie, maar ik heb helemaal niets bij jullie besteld. Die brief bleek om een activatie te gaan van mijn smartcardnummer. Het smartcardnummer op mijn brief was dan ook niet mijn smartcardnummer.

Toen heb ik maar meteen gebeld met jullie. De medewerker vond het ook vreemd, maar zou het in orde maken. Hier vertrouwde ik dan ook op. Hij had mij zelfs enthousiast gemaakt voor eredivisie live die ik paar dagen later ook bij jullie heb besteld. Ook beloofde hij mij vanwege jullie fout 2 maanden gratis internetbeveiliging plus extra kans op het winnen van een laptop omdat ik al een jaar lid ben bij jullie. Helaas heb ik heb nog geen informatie mogen ontvangen hierover om dit te installeren wat mij erg betreurt. Niet dat ik het zou gebruiken, maar jullie beloven wat en komen dat vervolgens niet na.

De dagen erna kon ik gewoon tv kijken en zondag gelukkig nog Eredivisie Live kunnen kijken. Tot gisteren toen ik alleen Nederland 1 kon ontvangen. Op de overige zenders kreeg ik de melding dat de preview periode was afgelopen. Dus ik gisteren 15-03 rond 20.30 weer naar jullie gebelt. Toen kreeg ik na het kiezen van optie 2 (storingen) te horen dat er op het moment een regionale storing zou zijn. De hele avond dus geen TV!

Vanochtend dacht ik dat het inmiddels wel opgelost zou zijn, maar dat bleek helaas niet zo te zijn. Dus toen ben ik weer gaan bellen met jullie. Kreeg eerst een ongewenst bandje met de vraag of in aan een enquete wou meedoen wat ik erg vervelend vond aangezien ik al genoeg kosten maak met het bellen naar jullie. Vervolgens kreeg ik een medewerker aan de lijn die wel zag dat ik een alles in 1 pakket had, maar die niet geactiveerd was. Hij adviseerde dat ik NOGMAALS moest bellen met jullie aangezien ik het smartcardnummer niet bij de hand had en moest kiezen voor optie 3 en dan 5.

Toen kreeg ik mevr. ..... aan de telefoon die erg ongeintresseerd klonk en bij het afsluiten van het gesprek geen gedag zei en zelf ophing. De eerdere medewerkers die ik aan de telefoon kreeg waren erg klantvriendelijk, maar deze helaas niet. Ik heb zelf ooit een klantgericht telefoneren cursus gehad en volgens mij is het normaal dat je de klant zelf laat ophangen en in ieder geval een prettige dag wenst of iets degelijks. Ook vond ik het vreemd dat zij vroeg welke extra pakketten (Eredivisie Live en het muziekpakket) ik had. We hebben tot slot afgesproken dat zij hem opnieuw zou activeren. Dit zou maximaal 48 uur kunnen duren. Dit proces was helaas niet te versnellen ondanks dat dit alles jullie fout was.

Zoals jullie wel merken ben ik erg ontevreden over jullie dienstverlening en twijfel of ik dan ook wel bij jullie moet blijven als klant.


Toen kreeg ik de volgende mail terug:

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Wij vinden het erg vervelend dat u klachten heeft gehad en dat u abonnementen bij ons zijn beeindigd. Excuses voor eventuele ongemakken.

Met vriendelijke groeten,


Dat is toch geen antwoord? Ik wil weten wat er met mijn klacht gedaan word. Enig idee hoe dit aan te pakken / antwoorden?

diddle783
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2008 21:58

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door diddle783 »

idee misschien dit ook in te dienen als klacht via consu wijzer aangezien de opta ook die site gebruikt :wink:

poemoekel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2010 15:55

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door poemoekel »

Ik ben er dus ook niet mee eens wat Ziggo hier flikt.

Ik heb dus zojuist mijn digitaal totaal pakket maar opgezegd.

Het is toch ongehoord om enkele kanalen waar je jaren lang over beschikt uit een pakket te halen en deze als apart pakket te gaan verkopen. Daarnaast wordt het pakket wat er dan overblijft niet goedkoper.

Ook is het nieuwe pakket wat dan bestaat uit een 6 a 7-tal zenders in verhouding velen malen duurder dan het pakket van 100 zenders waar je 9,95 euro voor betaalde.

Ik noem dat oplichterij.

stofzuigertje

Re: Wijziging Ziggo Digitaal Totaalpakket

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niemand is verplicht bij Ziggo iets te nemen dus stap over en ze moeten als we dat massaal doen wel lagere prijzen dus minder winst maken.

Zolang je bleef zitten zullen ze verhogen tenzij ze teveel klanten verloren!

Gesloten