Pagina 1 van 2
opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 01 feb 2010 16:50
door Reija
Opzeggen bij de postcodeloterij is een probleem. Als je dit schriftelijk doet, wordt er niet gereageerd en men trekt gewoon weer het bedrag van je priverekening af. Bij telefonische opzegging via hun tel nr:020 6732446 wordt men pissig dat je uberhaupt dit nummer hebt kunnen achterhalen en zegt men dat dit een zakennummer is en men niet in het systeem kan komen. Je word gedwongen om het dure 0900 nummer te gebruiken met de nodige wachttijden ten gevolge. KASSA voor hun. Storneren kan niet, dus de enige mogelijkheid is om de rekening bij de bank te laten blokkeren, maar dan moet je aantonen bij de bank dat je er alles aan hebt gedaan om van de postcodeloterij af te komen. Al met al krijg ik een vieze smaak van de postcodeloterij in de mond.
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 02 feb 2010 17:24
door henk51
Als je dit schriftelijk doet, wordt er niet gereageerd en men trekt gewoon weer het bedrag van je priverekening af.
Ik neem aan dat je dat aangetekend gedaan hebt en niet d.m.v. een gewoon briefje want dat werkt inderdaad in de meeste gevallen niet.
Bellen kan niet brief en faxen wel
\voorwaarden gevonden op site:
Als u toch besluit uw lotnummers te beëindigen, kunt u dit alleen schriftelijk aan ons doorgeven. U zult begrijpen dat wij een schriftelijke opzegging nodig hebben om misverstanden te voorkomen, indien er de komende tijd een prijs op uw lotnummer(s) valt! Ons adres is: Nationale Postcode Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Ons faxnummer is 020-6753866. Vermeld in uw bericht alstublieft duidelijk uw verzoek, uw naam en adres, uw rekeningnummer en de lotnummers waarmee u niet verder wilt meespelen. Vergeet u niet uw handtekening te zetten? Namens al onze goede doelen: dankuwel voor uw deelname!
Stuur eens een fax of dit maal een(of nog eens) een aangetekende brief met alle gevraagde gegevens.
gr Henk
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 02 feb 2010 20:08
door boxer
ben jaren lid geweest van de postcode loterij.
opzeggen is inderdaad een probleem,ook bij de lotto enz.
zowel schriftelijk als met mail of telefonisch wordt niet op gereageerd.
je moet naar de bank gaan en een algemene blokkade voor de postcodeloterij op je rekening laten zetten .
dat is de enige manier anders lukt het niet.
storneren gaat niet omdat het bij kansspelen hoort.
dat de bank vraagt wat je allemaal al gedaan hebt is onzin want ze moeten dit voor je doen ,daar ben je tenslotte klant voor.
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 13 mei 2010 00:06
door renegade66
Als u toch besluit uw lotnummers te beëindigen, kunt u dit alleen schriftelijk aan ons doorgeven. U zult begrijpen dat wij een schriftelijke opzegging nodig hebben om misverstanden te voorkomen
misverstanden voorkomen? breek me de bek niet open.
volgens de postcode loterij heb ik via internet 10 loten aangevraagd, ik heb daar diverse malen over gebeld en uitgelegd dat wij dit niet hebben gedaan en ik wil het ongedaan gemaakt hebben. dit kon alleen door schriftelijke opzegging met handtekening. dit vind ik heel erg raar, wat hebben ze aan die handtekening? die kan elke willekeurige persoon neerzetten want postcode loterij kan dit niet vergelijken omdat ze namelijk via internet aanvraag geen handtekening van mij hebben. dit vind ik dus al heel dubieus.
maar ok toch maar gedaan, halen ze 2 weken later weer geld van mijn rekening. ik heb kwaad opgebeld en het hele verhaal weer uitgelegd, je raad het al, brief is niet aangekomen, u moet maar weer een brief sturen. dan kunnen we ook kijken of u uw geld terug krijgt. ja in mijn dromen dus.
dit is 4 keer gebeurd in de afgelopen maanden en ik heb ze telefonisch en via e-mail en brief gesommeerd geen geld meer van mijn rekening af te schrijven, tot mijn verbazing schrijven ze gewoon weer van mijn rekening en ik sta nu in het rood bij de bank en kan niks terug laten boeken.
ik denk dat ik nu maar aangifte ga doen van diefstal.
schoften zijn het daar
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 13 mei 2010 01:07
door Vivre
Laten blokkeren bij de bank heeft mij uiteindelijk, na alles geprobeerd te hebben, geholpen!
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 17 mei 2010 23:09
door boxer
wat ik al eerder gezegd heb,je moet naar de bank gaan en een algemene blokkade doen voor de postcodeloterij,dit is de enige manier anders luisteren ze niet. alleen als ze geen geld meer van je rekening kunnen afschrijven,worden ze wakker.je word alleen na de tijd doodgegooid met post en mails van hun,maar daar niet meer op reageren. succes
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 18 mei 2010 07:54
door tennis
boxer schreef:wat ik al eerder gezegd heb,je moet naar de bank gaan en een algemene blokkade doen voor de postcodeloterij,dit is de enige manier anders luisteren ze niet. alleen als ze geen geld meer van je rekening kunnen afschrijven,worden ze wakker.je word alleen na de tijd doodgegooid met post en mails van hun,maar daar niet meer op reageren. succes
Hier kan je zoals ik hebt gedaan, ook een eind aan maken.
De brieven ongeopend weer terugsturen.
Duurt een tijdje, maar uiteindelijk stopt het.
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 26 mei 2010 19:09
door Adriaand
Ik begrijp uit alle reaktie's dat het opzeggen een probleem is. Ik heb nu de 2e brief gestuurd om mijn deelname op te zeggen, maar ik ga nu ik dit lees ook maar snel naar de bank om rekening te blokkeren. Ik ben benieuwd
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 09 jun 2010 13:58
door Weirdo300
Welke rekening heeft u als tegenrekening opgegeven bij het blokkeren incasso?
Ik zie namelijk 2165 als tegenrekening en die wordt niet geaccepteerd als bank- of giro-nummer.
Ik probeer het vandaag nog even via de fax om mij deelname stop te zetten, maar ben bang dat de incasso stopzetten het meeste succes heeft!
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 09 jun 2010 20:14
door boxer
gewoon de rekening van de loterij kunnen ze zo opzoeken bij de bank.
faxen,brieven,telefoontjes reageren ze niet op.
succes
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 28 jun 2010 12:14
door Nitram56
Ook bij de Sponsor Bingo loterij (van dezelfde organisatie) dit probleem ondervonden.
Wij hebben de incasso stopgezet omdat ze ook zonder toestemming geld incasseerden. Hun rekening 65.77.50.565 via de bank laten blokkeren. Nu incasseren ze gewoon door met een andere rekening, giro 2162. Moet ook weer via de bank geblokkeerd worden. Bij de ABN AMRO weten ze overigens dat dit in de praktijk gebeurt. Neem aan dat andere banken dit dus ook weten.
Hoeveel rekeningen hebben ze daar? Zes, Zeven? Dan kan het nog even duren voor we er van af zijn. Kan er misschien een lijst van rekeningnummers van deze organisaties worden samengesteld, zodat alle rekeningen tegelijk geblokkeerd kunnen worden?
Benieuwd hoeveel mensen hier ook last van hebben.
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 28 jul 2010 05:46
door Tilburg86
Had ook een telefoontje van hun gehad ( 21 juni 2010 ), of dat ik gratis mee wou spelen en daarna kon ik het elk gewenste moment opzeggen zonder ergens aan vast te zitten.
Aller eerst heb ik na dat telefoontje nooit iets van hun gehoord ( geen brieven of mails ontvangen ), dus ook niet gratis meegespeeld !! Had al zo vermoede dat het niet klopte dus was alert op me bankrekening. Jah hoor een paar dagen later ( gisteren 27 juni 2010 ) werd er een bedrag afgeschreven voor een maand meespelen ( 20,50 ). Dus ga morgenvroeg ( 28 juni 2010 ) gelijk naar de bank en blokkeren die toestand !!
Bij deze dus voor de gene die nog meer telefoontjes krijgen, trap er niet in !!!
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 05 aug 2010 13:05
door Minnie Mouse 1978
Wij hebben hetzelfde probleem gehad met de Sponsor Bingo Loterij. Mijn vriend werd vorig jaar als supporter bij een voetbalwedstrijd gevraagd of hij lid wilde worden om op die manier de club extra geld te geven. We hebben een poosje meegespeeld, toen hebben we een brief gestuurd naar de Sponsor Bingo Loterij dat we vanaf mei 2010 niet meer mee wilden spelen. Er kwam eerst helemaal geen reactie op de brief, toen ineens kregen we een brief thuisgestuurd of mijn vriend het zeker wist dat hij per mei wilde opzeggen. Anders hoefde hij maar te bellen, dan werden de loten zo weer geactiveerd.
Ze hebben na april 2010 nog geen geld weer van de rekening afhaald.
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 14 sep 2010 15:42
door Joyce1962
HELP HELP!!
Het blijkt een onmogelijke taak om mijn geld terug te krijgen van mijn inleg bij de postcodeloterij. In juli heb ik via hun internetsite een bericht gestuurd dat ik genoodzaakt ben mijn deelname te beëindigen. Ook telefonisch heb ik toen kontakt gehad met iemand van hun telefoonpanel om te zeggen dat het geen onwil is maar dringende noodzaak!! Toen kreeg ik het advies het per brief nogmaals op te zeggen. Op 6 augustus heb ik een opzegbrief verstuurd met het verzoek PER DIREKT te stoppen met afschrijven ivm met de noodzaak veroorzaakt door onze eigen financiele problemen. Wat schertst mijn verbazing dat de inleg van augustus toch wordt afgeschreven op 17 augustus. Ik weer bellen! U moet weer een brief schrijven waarin u de inleg teruggestort wilt hebben, is het antwoord. Ik wordt boos, eerst een brief dat er niet meer afgeschreven mag worden en dan weer een brief om het ten onrechte afgeschreven bedrag terug te kunnen krijgen. Maar oke, ik weer een brief geschreven en die zelfde dag op de bus gedaan. Je raad het vast al, inmiddels is de inleg van september afgeschreven, vandaag!! Ik weer bellen!! Ik moet weer een brief schrijven om de inleg van september terug te krijgen..???!!!! De inleg van augustus is helaas niet meer terug te storten omdat de trekking al achter de rug is !!!??? Ook kreeg ik een brief waarin staat dat de deelname per direkt gestopt is, maar dat de inleg van september de laatste keer
zal zijn. Nu vraag ik me af wat hun dan bij per direkt bedoelen. Ik heb nl in de zelfde brief ook een eind gemaakt aan mijn deelname aan de Bank-Giroloterij aangezien dat op hetzelfde adres is gevestigd. Zij hebben het meteen stop gezet en ook niet meer afgeschreven. Het gekke is dat het door dezelfde persoon is ondertekent als bij de postcodeloterij, nl. dhr Boudewijn Poelmann. Raar dat ze er 2 verschillende procedures op na houden.
Als je kijkt op internet op de site van
www.abonnementenopzeggen.nl dan zie je meerdere klachten over de postcode loterij e.a. Het wordt tijd dat jullie hier aandacht aan besteden.
Met vriendelijke groet, J. Spelt
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 28 sep 2010 22:56
door renegade66
ik ben al vanaf ongeveer februari bezig op te zeggen, het is gewoon één grote criminele organisatie. ik heb inmiddels 4 brieven gestuurd, 4 intrekking machtigingskaarten en heel wat euro's aan telefoonkosten. ze weigeren zelfs na sommatie's om niet meer af te schrijven mee te werken. elke maand wordt er voor 10 loten afgeschreven, wij hebben het niet eens aangevraagd. dit heb ik ook aangegeven. er is op mijn naam 6 loten en mijn vrouw 4 loten op 2 verschillende rekeningen aangevraagd via internet. wij hebben dit absoluut niet gedaan. ze blijven gewoon afschrijven. ik ben nu in staat om naar ze toe te gaan en mijn geld terug te halen, ik wil dit ook in de media gaan gooien en mijn kansen bekijken om het via een deurwaarder terug te vorderen en desnoods beslag op hun rekeningen te leggen. ook ga ik aangifte doen van diefstal, ik heb ze geen toestemming gegeven om geld van mijn rekening te halen. het zijn echt schoften, dieven en oplichters. ik ben woest.
voor iedereen nog wel het volgende,
een selectieve blokkade bij je bank duurt een jaar, heb je na dat jaar nog niet opgezegd of geen bevestiging van opzegging gehad, gaan ze doodleuk na die blokkade weer verder met afschrijven. dit heb ik van een medewerker te horen gekregen.
misschien zijn er meer mensen die het via de media willen laten weten hoe de nationale postcodeloterij te werk gaan???
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 28 sep 2010 23:20
door lammi
volgens mij moet je dit doormiddel van een aangetekende brief opzeggen en niet via de internetside. heb het ook een tijd geleden aangetekend opgezegd en dat ging goed toen.
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 29 sep 2010 09:34
door renegade66
aangetekend of niet, vaak wordt er gewoon niet op brieven gereageerd, ook worden intrekkingsmachtigingen op mysterieuze wijze nooit ontvangen. dit alles blijkt uit alle klachten op diverse website's. kijk voor de gein maar eens op
www.abonnementenopzeggen.nl
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 30 sep 2010 12:16
door GGG
Postcodeloterij voor mijn vrouw gewoon per normale brief opgezegd. Je moet natuurlijk wel alle informatie geven die ze nodig hebben en de brief ondertekenen.
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 01 mar 2011 10:38
door TvE73
Beste GGG, natuurlijk hebben de meeste voorgangers op de normale manier opgezegd... waarom zoveel meldingen op dit forum, denkt ge?
Gisteren voor mijn ouders, na een tijdige schriftelijke opzegging weer een SIB (selectieve incasso blokkade) moeten opgeven bij de bank...
Shame on the Nationale Postcodeloterij. Kan en moet beter.!!
Re: opzeggen bij de postcodeloterij een probleem
Geplaatst: 01 mar 2011 15:29
door renegade66
heel eenvoudig op te lossen, doe zoals ik heb gedaan.
ik ben naar de postcodeloterij in a'dam gegaan. heb daar netjes aangebeld,
ik loop daar naar binnen en loop zo een verdieping met een complete callcenter binnen.
er kwam iemand naar me toe en die vroeg of ze mij kon helpen.
ik zei, ja ik wil graag alles opzeggen, volgens mevrouw kon dit niet.
toen heb ik gezegd, wedden van wel! zo niet dan zal ik hier ter plekke even schreeuwen dat jullie de boel oplichten.
alles was binnen 5 min. opgezegd, nooit meer van ze gehoord en vernomen.