LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Kilroy Travels

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lotte88

Slechte ervaring met Kilroy Travels

Ongelezen bericht door Lotte88 »

Hallo allemaal,

Ik ben net teruggekomen van een rondreis door Noord-India. Deze rondreis had ik geboekt bij Kilroy Travels, een reisorganisatie voor jongeren en studenten. Aangekomen in het hotel in India kwam ik erachter dat mijn reisgenoten bestonden uit 1 persoon van 21 jaar oud, 1 persoon van 38 jaar oud en 13 personen van boven de 60 jaar oud. Ze kwamen allemaal uit Amerika, Engeland of Canada. Nu bleken dit achteraf allemaal leuke reisgenoten te zijn toch had en heb ik het gevoel alsof ik bij de aanschaf van mijn reis misleid ben.

Mijn vader heeft destijds opgebeld met de vraag of er ook Nederlandse meiden van mijn leeftijd mee zouden gaan. Hierop antwoordde Kilroy Travels dat ze vanwege pricacyredenen hier geen antwoord op mochten geven. Achteraf blijkt dit niet te kloppen want andere mensen kregen wel, overigens van Gap Adventures, te horen wat de leeftijden van de mensen ongeveer zouden zijn. Deze mensen kregen van Gap Adventures echter te horen wat ze wilden horen, bijvoorbeeld dat het alleen mensen tussen de 30 en 40 jaar oud zouden zijn. Terwijl ik dus samen met een ander meisje 21 was en de rest ver in de 70 over het algemeen.

Ik heb geen leeftijdsschatting gekregen ondanks dat ik hier om vroeg. Ik vroeg niet verder want ik dacht het is een jongerenreisorganisatie die ook in Nederland opereert dus er zullen vast ook wel wat Nederlandse jongeren meegaan. Kilroy had mij er op dit moment op kunnen wijzen dat het om een volwassenenreis ging, zeker omdat ik aangaf het zo leuk te vinden met jongeren een soort backpacktour te doen. Ik vind dat een onderdeel van klantvriendelijkheid dat je je klanten goed informeert over je reizen.

Ten tweede bleek dat Kilroy Travels niet zelf de reizen organiseert maar slechts makelaar is in de reizen en er dus alleen maar geld aan verdient om ze aan consumenten te verkopen. Ze verkopen reizen van GAP Adventures en Shoestring, bij beide reisorganisaties kan je gewoon zelf een reis boeken en dan is het nog goedkoper ook. Ik kwam er pas na de aanschaf achter dat de reis georganiseerd was door GAP Adventures, een reisorganisatie waar ik nog niks over wist, ook niks over de kwaliteit. Kilroy had me hier best op/over kunnen wijzen/informeren.

Toen ik ontdekte dat de reis niet overeenkwam met wat ik dacht te hebben aangeschaft heb ik onmiddelijk contact opgenomen met de reisleider, Gap Adventures en Kilroy Travels. De reisleider heb ik hier verder niet over gesproken, ik vond het moeilijk om zichtbaar ontevreden te blijven over de reis aangezien dit mijn reis zou verpesten. Ik was ook in een vreemd land en wilde er het beste van maken. Ik heb met mijn 21 jaar nog nooit hoeven klagen terwijl ik in een ver land was. Ik ben nog nooit in mijn eentje op vakantie gegaan. Ik voelde me vrij hulpeloos.

Van Gap Adventures, die 24 uur per dag bereikbaar is, kreeg ik de boodschap dat Kilroy Travels me dan verkeerd geinformeerd zou hebben en dat het dus hun fout zou zijn. Kilroy Travels was pas maandag weer bereikbaar en van hen kreeg ik de boodschap dat ze begrepen dat ik teleurgesteld was maar dat het niet hun fout was. Dit betwijfel ik ten zeerste. Toen ik terug was heb ik opnieuw mijn ongenoegen met hun handelswijze laten blijken met de vraag of zij uit klantvriendelijkheidsperspectief een deel van het geld terug zouden willen storten. Dit wilden zij niet.

Ik voel me bedonderd. Kilroy Travels profileert zich duidelijk als jongeren en studentenreisorganisatie en heeft me een ouderenreis verkocht. Ik heb niks tegen ouderen, ik had alleen een actievere vakantie gewild aangezien ik tot zo'n vakantie nu nog in staat ben. Ik vind het prima en zelfs leuk om op vakantie te gaan met gepensioneerden als ik daar voor zou kunnen kiezen. Ik wilde echter een op jongeren georienteerde vakantie.

Wat kan ik nu nog doen?

geengast

Re: Slechte ervaring met Kilroy Travels

Ongelezen bericht door geengast »

U bent dus zeer tevreden van een erg mooie reis met een leuke groep teruggekomen......en daarom bent u bedonderd?

Zo zult u het wel niet bedoelen, maar ik denk toch dat u een aantal dingen door elkaar haalt en niet helemaal eerlijk bent. Kilroy Travels zegt zelf er voor jongeren, studenten en backpackers te zijn, waarbij voor die backpackers geen enkele leeftijd staat aangegeven. In uw verhaal laat u die backpackers weg, zodat het lijkt of Kilroy Travels een jongeren organisatie pur-sang is.

Waar u ook niet over praat is dat de Gap Adventures GEEN ANVR/SGR touroperator is. Voor een lichtelijk hogere reissom boekt u bij Kilroy Travels mét de garanties EN aansprakelijkheid van ANVR en SGR. Ik persoonlijk vind het knap dat Kilroy Travels die aansprakelijkheid en garantie voor zo weinig geld wil aanvaarden.

Maar...nu komt het addertje uit het gras: volgens ANVR afspraken mag Kilroy inderdaad geen mededelingen over andere passagiers doen. Gap Adventures (niet anvr en zelfs niet Nederlands) mag dat wel.

Indien u zich beter had verdiept in het aanbod had u gezien dat er voor dit soort reizen geen enkele Nederlandse reisorganisatie bestaat die niet samenwerkt met internationale touroperators. Door het specifieke aanbod zou anders immers geen enkele reis kunnen doorgaan.

Gap Adventures zélf doet nu ook niet echt voorkomen alsof ze een ouderen reisorganisatie is. Maar omdat je geen leeftijdsdiscriminatie mag toepassen, dienen ze ook iedereen mee te laten gaan (mits de gezondheid van de betreffende deelnemers dat toelaat).

Het mag dan lijken alsof ik hier een bepaalde reisorganisatie sta te verdedigen, maar dat is zeker niet waar. Wat ik wil aantonen is dat men dit soort reizen niet zo lichtzinnig moet boeken en zeker niet telefonisch (of telefonische info).
Ga naar een ervaren reisbureau en laat u goed voorlichten in de toekomst. De meisjes / vrouwen die daar werken zijn niet voor niets goed opgeleid. De reserveringsmedewerkers van een touroperator hebben geen enkele opleiding nodig!

Juist ja

Ongelezen bericht door Juist ja »

Geen gast had het niet duidelijker kunnen uitleggen.

Lotte88

Ongelezen bericht door Lotte88 »

Hoi,

De ouderen waren geen backpackers maar hadden luxe hardcase koffers mee die ze lieten halen en brengen door mensen van het hotel. Veel konden slecht lopen en 1 mevrouw heeft haar rib gebroken toen ze van een stapje afviel bij een tempel. Daarnaast heeft Kilroy alleen vestigingen in Amsterdam en Groningen. Het kost voor mij dus veel geld om daadwerkelijk bij ze langs te gaan. Ik zie niet in wat voor extra informatie ik zou hebben gekregen.

Baoab, Sawadee, indiaonline.nl, Mambo jongerenreizen, Shoestring en Explorado zijn allemaal touroperators die wel zelf hun reizen verzorgen. Ik snap dus niet waarom u zegt dat er geen enkele reisorganisatie is die zelf de rondreizen verzorgt.

Dat de reis uiteindelijk toch nog leuk werd kwam door mijzelf en niet door Kilroy Travels of Gap Adventures. Ik en 2 reisgenoten hebben er maar het beste van gemaakt en ik heb veel dingen zelf ondernomen. India was geweldig, de organisatie van de reis zelf belabberd. Lijkt me nogal logisch dat je een land leuk kan vinden als de reis zelf slecht georganiseerd is. Kom op, India is een enorm interessant prachtland. Het is nogal moeilijk om dat te laten verpesten door Kilroy.

Vriendelijke groet,

Lotte

Gesloten