Pagina 1 van 1
eu claim
Geplaatst: 03 feb 2010 17:12
door muriel81
Hallo,
wie heeft er ook ervaring met Eu claim?
Ik ben al ruim 2 jaar bezig met een claim en zojuist krijg ik een bericht dat ik minimaal een half jaar nog kan wachten op de afwikkeling.
Continue komt eu claim met vage antwoorden aan. In dec 2007 verzekerden ze ons dat het allemaal vlot zou verlopen.
Ik verbaas me dan ook vaak als ik van die verhalen lees (zoals op hun eigen site) dat mensen binnen een aantal weken gecompenseerd werden.
Zijn er nog meer mensen die dit meemaken?
Bedankt alvast
Re: eu claim
Geplaatst: 17 apr 2010 11:07
door marinus01
EUclaim maakt, naar voorbeeld van reisrecht.nl, gebruik van de zogeheten National Enforcement Body (NEB) om de vliegmaatschappij middels een bestuursrechtelijke handhavingsprocedure te dwingen tot naleving van Verordening (EG) 261/2004. EUclaim legt zich kennelijk neer bij de termijn van 6 maanden die de NEB ten onrechte hanteert. Hier wreekt zich, althans naar het zich laat aanzien, het ontbreken van specialistische kennis omtrent het formele bestuursprocesrecht die benodigd is om een effectieve bestuursrechtelijke handhavingsprocedure te voeren.
Overigens komt het voor dat gedupeerde reizigers door reisorganisatoren naar EUclaim worden doorverwezen. Daarmee blijven die reisorganisatoren zelf (vaak ten onrechte) buiten schot. EUclaim werkt namelijk alleen met Verordening (EG) 261/2004 en spreekt dus alleen de vliegmaatschappij aan. Reizigers lopen zo vaak onnodig een additionele vergoeding voor gevolgschade of schade wegens gederfd reis- en vakantiegenot mis.
Re: eu claim
Geplaatst: 06 dec 2010 13:38
door Mees Seijsener
Ik heb laatst via Green Claim succesvol mijn vergoeding ontvangen. Hoefde er eigenlijk weinig meer voor te doen dan mijn vluchtgegevens op te geven en alles werd geregeld.
Ze zijn goedkoper dan EU claim en compenseren dan ook nog eens je CO2 uitstoot.
Re: eu claim
Geplaatst: 12 dec 2010 12:30
door Zante
Wat kunnen mensen toch klagen.
Wees blij dat zij bestaan, zodat je op die manier in ieder geval nog kans maakt op een compensatie voor je vertraging.
Als het je te lang duurt beëindig je toch de 'samenwerking' en ga je er zelf achteraan. Ik zou zeggen; succes!!
Re: eu claim
Geplaatst: 30 jun 2011 13:36
door San71
verwijderd
Re: eu claim
Geplaatst: 30 jun 2011 16:02
door San71
Verwijderd
Re: eu claim
Geplaatst: 15 nov 2011 04:10
door Illie1981
Ola,
Hier zelfde ervaring...juli 2009 deed ik melding bij EUclaim mbt een vlucht A'dam -Londen-LA retourvlucht (dikke vertraging in LA dus veel te laat in Londen voor retourvlucht Londen-A'dam dus overnachten aldaar en volgende ochtend vroeg vliegtuig Londen-A'dam...hoop gedoe die avond/nacht, vervelende gevolgen...Maar goed...
Mijn moeder en ik zouden beiden recht hebben op 600 euro vergoeding en zelf claimen zou geen optie zijn werd gezegd (geen haalbare kaart, enkel en alleen door gespecialiseerde bedrijven zoals EU claim).
Ik moet alle gegevens toesturen en krijg bevestiging dat zaken geregeld gaan worden. Eerst nog netjes 2 berichten wanneer EUclaim brieven schrijft naar instanties waar gevraagd/geeist word dat mijn moeder en ik krijgen waar we recht op hebben. Dan lange stilte waarop ik besluit te vragen wat de stand van zaken zo onderhand is...krijg dan vergelijkbare reacties zoals eerder weergegven in dit topic...
Ik herhaal het vragen naar de stand van zaken enkele malen, ontvang geen antwoorden meer. Inloggen kan ik nog steeds..mijn gegevens zijn nog compleet...berichtgeschiedenis ook...tot ergens in 2010 en dan houdt het op.
De laatste berichten van EUclaim naar mijn moeder en mij lieten weten dat het proces tijd nodig heeft, dat de luchtvaartmaatschappij in kwestie niet meewerkt..maar dat het in orde komt en wij ons gelijk zullen behalen.
Ik lees zojuist dat het indienen van een claim tot 2jr na de vlucht kan/mag, daar was ik ruim op tijd mee..enkele.weken erna geloof ik....de vlucht was in juli 2009 en het is nu november 2011....ik vraag me af of mijn claim serieus behandeld werd, word en uberhaupt nog geldig is....
De manier waarop gecommuniceer word door EU claim ervaar ik als zeer onprettig. Ik voel me aan het lijntje gehouden. Vooraf info gevraagd via telefoon (80ct per minuut geloof ik!) en kreeg toen van.ze te horen dat zelf claimen geen optie is. Inmiddels heb ik vele berichten op internet gezien van mensen die zelf claimen en in relatief korte tijd het juiste, verwachte, gewenste resultaat. Tevens zijn er inmiddels meerdere bedrijven die hetzelfde doen als EUclaim....doen zij hun werk wel goed?
Naar een ander bedrijf mocht/mag ik absoluut niet gaan is me vanaf het begin gezegd....het is niet toegestaan om nog via een andere weg te claimen....
Ik vrees dat ik naief ben geweest en naast de spreekwoordelijke pot gepist heb..:-s
Volgende keer (al hoop ik dat die niet komt) ga ik er zelf mee aan de slag....
I. Jansen
Re: eu claim
Geplaatst: 15 nov 2011 09:36
door tufima
Ik raad mensen aan om in eerste instantie zelfstandig de compensatie (en eventuele aantoonbare andere schade) direct te claimen bij de luchtvaartmaatschappij. Zij zullen dan de claim in behandeling nemen en inhoudelijk reageren (toewijzen of afwijzen). Mocht je een afwijzing van je claim ontvangen dan wordt het wat lastiger en moet je wat dieper in de materie duiken en je claim nog beter formuleren en de rechtsgrond toelichten. Kom je hier zelf niet uit dan kan je alsnog proberen via andere weg je claim in te dienen.
Re: eu claim
Geplaatst: 18 nov 2011 13:30
door San71
Verwijderd
Re: eu claim
Geplaatst: 18 nov 2011 15:02
door tufima
Je moet bij EU claim bewijs vragen van de rechtzaak die ze zeggen te hebben aangespannen en waarvan blijkbaar al een uitspraak is gedaan. Als EU claim jouw belangen daadwerkelijk behartigt zullen ze dit ook gewoon moeten geven.
Re: eu claim
Geplaatst: 06 dec 2011 12:30
door San71
Verwijderd
Re: eu claim
Geplaatst: 07 dec 2011 09:57
door 276159
Ik had in oktober 2011 ook te maken met een vertraging van >3 uur voor mijn vlucht naar Barcelona.
Na wat onderzoek (mede op dit forum), heb ik besloten om zelf eerst in contact te komen met de vliegmaatschappij. Binnen 2,5 week had ik netjes een antwoord terug dat mijn claim is geaccepteerd en het geld naar mijn rekenening wordt overgemaakt. €500,- staat nu netjes op mijn rekening, binnen 2 maanden na mijn vlucht.
Enige wat het me heeft gekost:
- 1,5 uur van mijn vrije tijd om mijn rechten en plichten op te zoeken
- 6 emails, en een kopie van de geschreven verklaring op de luchthaven dat de vlucht was vertraagd.
In het vervolg zou ik het dus zelf oppakken, ipv een bedrijf als EUclaim in te schakelen, die mijn inziens buitensporig veel geld vraagt voor hun diensten.
Re: eu claim
Geplaatst: 07 dec 2011 10:59
door tufima
San71 schreef:Beste Tufima,
ik heb een paar keren aan EU-claim gevraagd om bewijs, maar helaas reageren ze niet meer. In het verleden hebben ze wel gezegd dat de zittingen niet openbaar zijn. Continue vage antwoorden van EU-claim.
Dat de zittingen niet openbaar zijn kan zo zijn, maar jij als belanghebbende heb wel toegang tot deze zitting.
Als je geen partij bent dan heb je inderdaad geen toegang tot de zitting. Maar als EU-Claim zegt dat ze al een rechtzaak voor je hebben aangespannen dan ben je partij.
Re: eu claim
Geplaatst: 09 dec 2011 17:08
door eu-claim.org
-
Re: eu claim
Geplaatst: 12 dec 2011 11:54
door F.van Holten
Beste mensen
Ik had via EU claim de opstartbrieven gekocht en verstuurd naar de luchtvaartmaatschappij en I.V.W.
Van I.V.W. een positief bericht ontvangen dat ik in mijn gekijk sta.
(vertraging bij Corendon van 6 uren).
Bericht naar EU-claim gestuurd en gevraagd voor een verdere afhandeling.
Bericht terug ontvangen, dat ik het desnoods bij de rechter moet uitvechten, omdat EU-claim niets meer voor mij kan doen, en op voorhand niets behandeld van Corendon.
Als ze dit mij eerder hadden bericht, was ik nooit in zee gegaan met EU- claim.
Dus mensen pas op voor EU-claim, en laat u vooraf heel goed informeren.
Anders is het voor u weggegooid geld.
En EU-claim houd dus de informatie ,dat zij niets doen bij Corendon in het begin gewoon achter.
F.v.H
Re: eu claim
Geplaatst: 07 jan 2012 15:22
door jacobkorsuize
Wij zijn ook al bijna 2 jaar bezig om ons gelijk te krijgen. Alle instanties ( Refunddesk, IVW, ECC, EUclaim ) al doorlopen en we zijn nu een rechtszaak begonnen tegen Ryanair op advies van Dhr. Hoorntje van Rincon Pardo (
www.reisrecht.nl ). Wij willen ook niet opgeven en Dhr. Hoorntje staat ons bij met raad en daad. Wij adviseren iedereen dan ook om uw zaak aanhangig te maken bij Rincon Pardo !! in tegenstelling tot EUclaim gaat hij wel met volle overtuiging verder in deze zaak tegen veel betere condities dan EUclaim !!
fam. Korsuize
muriel81 schreef:Hallo,
wie heeft er ook ervaring met Eu claim?
Ik ben al ruim 2 jaar bezig met een claim en zojuist krijg ik een bericht dat ik minimaal een half jaar nog kan wachten op de afwikkeling.
Continue komt eu claim met vage antwoorden aan. In dec 2007 verzekerden ze ons dat het allemaal vlot zou verlopen.
Ik verbaas me dan ook vaak als ik van die verhalen lees (zoals op hun eigen site) dat mensen binnen een aantal weken gecompenseerd werden.
Zijn er nog meer mensen die dit meemaken?
Bedankt alvast
Re: eu claim
Geplaatst: 08 jan 2012 12:37
door rhe
Ook ik krijg steeds nul op het rekest. Heb het idee dat de welbekende "claim-maatschappijen" alleen de makkelijke claims nog in ontvangst willen nemen.
Inmiddels contact opgenomen met
http://reisrecht.nl/. Tijdens een prettig telefonisch gesprek met de eigenaar, heb ik een positieve indruk gekregen over de aanpak. Na gegevens te hebben aangeleverd is de claimprocedure direct door reisrecht.nl gestart. Ben benieuwd.
Re: eu claim
Geplaatst: 25 jan 2012 16:42
door Artemisia
Zou graag willen weten hoe het is afgelopen met het in zee gaan met de Hr. Rincon Pardo.
Ben n.l., gezien de berichten op dit forum, wat huiverig om met EUclaim in zee te gaan.
Deze organisatie lijkt ook nergens "aanspreekbaar" te zijn behalve dan zakelijk gezien de formulieren etc.
Re: eu claim
Geplaatst: 07 feb 2012 17:17
door lanuach
Beste lezers,
Onze vertraging die wij in handen gaven van EUclaim, inmiddels al 4 jaar geleden, is een duidelijk verhaal.
Mijn man en ik hebben ruim 30 uur vertraging met MartinAir op een vlucht naar Kenia, alle bewijzen hiervan ingeleverd bij EUclaim.
Antwoord EUclaim: u heeft recht op Euro 600 per persoon, wij regelen dit voor u.
Moesten een machtiging geven aan EUclaim en kregen om de zoveel maanden een 'update' van de stand van zaken. Veel woorden, geen duidelijkheid. Uiteindelijk kregen wij bericht dat onze zaak verlopen is na 2 jaar, dit zou komen door een wetswijziging van Hirshin Ali??????????
Gebeld op hoge poten, toen een brief gekregen met het verzoek nogmaals een machtiging te sturen, daar de eerdere verlopen was. Gedaan en toen werd ons op het hart gedrukt dat onze zaak bijna rond was en wij onze claim tegemoet konden zien.
Nu 4 jaar later, veel gebeld en gemaild met EUclaim, nog steeds niets uitgekeerd gekregen. Vandaag heb ik een mail aan hen gestuurd en gevraagd of zij uberhaubt uitkeren of dat zij alleen maar zieltjes winnen, via hen hun bedrijfsvoering spekken en rekenen op het feit dat klanten uiteindelijk zullen afhaken en EUclaim het geld in eigen lade houdt???????
Wij haken niet af. We hebben heb gemailt dat wanneer zij nu niet per omgaande doorkomen, wij dit hoog op gaan spelen en alle bellen zullen luiden, want, behalve dat zij een prachtige website hebben met lovende feedback van hun klanten, ken ik nog niemand die echt haar claim uitgekeerd heeft gekregen van EU claim. Verder mogen wij lezen op hun website dat EUclaim velen miljoenen int.........en waar gaat dat geld - wat zij innen voor hun klanten (waaronder wij) dan naartoe????
Wij hebben vorig jaar zelfs de directeur van EUclaim aan de telefoon gehad en een mail ontvangen dat wij EUclaim echt kunnen vertrouwen en alles in orde komt, dat wij nog even geduld moeten hebben.....uhhh, even?? Is EUclaim een 1-manszaak dat dit groot verkoopt via de digitale wereld of wat???????
EUclaim mag dan inmiddels de grootste zijn, maar ik vraag mij wel af - met inmiddels enige argwaan - wat hen nu groot heeft gemaakt................
Wat mij nog het meest verbaasd is dat de uitzending bij RADAR mij toch ook weer gerust heeft gesteld, want RADAR is m.i. een gedegen en doortastende organisatie die voor de belangen van de consument gaat, of heeft RADAR zich zand in de ogen laten strooien door de intimiderende grootte die EUclaim claimt te zijn?
Wij hopen vooralsnog dat wij er geheel naast zitten en dat ons inmiddels ontstane wantrouwen onterecht is en dit alles berust op een misverstand, en dat EUclaim inderdaad onze zaak per omgaande afhandelt en uitkeert. We houden jullie op de hoogte. Mocht het niet afgehandeld worden dan zullen wij alle kanalen gebruiken om dit aanhanging te maken. Wij zullen dan ook RADAR/Consumentenbond vragen een diepteonderzoek in te stellen en zelf vragen gaan stellen via Twitter, Facebook, Hyves, Linked-in, etc.
Wordt vervolgd.............
Re: eu claim
Geplaatst: 18 jan 2013 18:53
door Pekelsnor
Enige dagen geleden ben ik in contact getreden met EUclaim, de antwoorden die je krijgt lijken erop dat zij de standaardregeltjes kennen maar daar houd het op, ook ik ben met een claim in de slag tegen Jetairfly ik ben zelf begonnen met deze claim en uiteraard vind een maatschappij wel een uitweg, omdat het om een Belgische maatschappij gaat heb ik de FOD mobiliteit en verkeer benaderd deze hebben een jaar nodig gehad en een onderzoek ingesteld met conclusie dat Jetairfly in de fout zit, dus ik weer naar Jetairfly schrijven maar niet willen betalen, dus ik vraag EU claim of zij mijn zaak kunnen voortzetten naar de Belgische rechter en daar stopt het zij zeggen dat niet te kunnen.
Het betekent als EU claim minnelijk niet tot een oplossing komt het voor hun stopt.
Het is wel zo als een maatschappij niet meewerkt het heel veel tijd kost ik ben al 2 jaar bezig!!!!!
Uiteindelijk zal ik nu als Nederlander zelf wel naar de Belgische rechtbank stappen en links of rechtsom zal ik die 600 euro claimen waar ik recht op heb.
Op de website van de EU zijn prima formulieren te vinden om je claim zelf op te stellen alles invullen is niet meer dan een half uurtje werk, wil de maatschappij niet vergoeden dan moet je eigenhandig verder zoals ik maar daar is ook veel informatie over te vinden op de website van de EU