Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Geplaatst: 04 feb 2010 13:37
Ik heb nog nooit op Radar-forum geschreven, dus sorry als ik misschien een beetje newbie-achtig overkom.
Mijn moeder heeft een half jaar geleden 4 vitrage-gordijnen gekocht, tesamen voor 150 euro. Kort daarop (November '09) kocht mijn moeder bij de Harense Smid (Whirlpool) een wasmachine voor 369 euro. De gordijnen konden uiteraard gewoon gewassen worden, dus deed mijn moeder iets voor de kerst een wasje voor de gordijnen. Toen zij die gordijnen echter terughing merkte zij en ik allerlei halen in de gordijnen. We dachten dat het maar bij 1 gordijn was en waren al erg kwaad, toen na even rondkijken bleek dat ALLEVIER de gordijnen gewoon totaal beschadigd waren.
Mijn moeder heeft toen de gordijnen losgemaakt en meegenomen naar de Harense Smid, daar zeiden ze dat ze een service-nummer moest bellen. Na een paar weken na een telefoontje werd er een monteur gestuurd. Hij vertelde dat het aan de trommel van de wasmachine lag. Er waren twee gaatjes in de trommel niet goed afgewerkt, waardoor de gordijnen daaraan zijn blijven hangen en waardoor die halen zijn ontstaan. Hij zei dat het volledig de fout van de machine was en dat Whirlpool hiervoor aansprakelijk was. Deze monteur gaf het door aan Whirlpool wat er precies aan de hand was.
Weer enkele weken weken later, we zitten inmiddels in 2010, kwam er weer een monteur die de machine helemaal opengemaakt heeft en er een nieuwe trommel in geplaatst heeft. Hij heeft geconstateerd dat het niet onze fout was, maar dat al bij de productie de fout is gemaakt. Hij liet een schadeformulier achter wat wij naar de Whirlpool hebben opgestuurd, samen met een kopie van de aankoopbon van de gordijnen.
Onze verzekering betaalt niets uit, want het is schade veroorzaakt door een apparaat, waardoor volgens de verzekering de producent van het apparaat aansprakelijk is.
Vandaag belde de Whirlpool en werd mijn moeder duidelijkgemaakt dat ze 60 euro(!) wilden terugbetalen van de schade. Mijn moeder vond dit belachelijk en het werd na een kort praatje opgeschroefd naar 75 euro. Mijn moeder zei duidelijk dat ze voor 75 euro echt niet 4 nieuwe gordijnen kan kopen (Want hier is geen sprake van reparatie van de gordijnen, ze zijn gewoon onherstelbaar) Vervolgens werd mijn moeder wijsgemaakt dat de Whirlpool niets meer kon/wilde betalen, omdat ze niet verzekerd zijn (Wat belachelijk is, gezien de grootte van zo'n bedrijf). Alsof het nog niet erg genoeg is probeerde de dame de schade bij ons neer te leggen (Door middel van loze woorden als "Vier gordijnen? Dan moet u toch wel vaak gewassen hebben" of "De waarde loopt terug in de tijd", nu geloof ik dat wel, maar nogmaals, mijn moeder kocht de gordijnen EEN HALF JAAR GELEDEN).
Conclusie: Ze willen 75 euro terugbetalen, waar je dus echt geen 4 gordijnen voor kan kopen. Volgens mijn moeder's woorden wordt ze dus gewoon gigantisch gen***d. Ik ben geen slimmerd in de rechten als het gaat om garanties, reparaties of tegemoetkomingen, dus vraag ik de hulp aan jullie. Wat is ons recht en is er een kans dat wij nog recht hebben op totale vergoeding? Het was toch immers het apparaat van de Whirlpool die de schade veroorzaakt heeft?
Mijn moeder heeft een half jaar geleden 4 vitrage-gordijnen gekocht, tesamen voor 150 euro. Kort daarop (November '09) kocht mijn moeder bij de Harense Smid (Whirlpool) een wasmachine voor 369 euro. De gordijnen konden uiteraard gewoon gewassen worden, dus deed mijn moeder iets voor de kerst een wasje voor de gordijnen. Toen zij die gordijnen echter terughing merkte zij en ik allerlei halen in de gordijnen. We dachten dat het maar bij 1 gordijn was en waren al erg kwaad, toen na even rondkijken bleek dat ALLEVIER de gordijnen gewoon totaal beschadigd waren.
Mijn moeder heeft toen de gordijnen losgemaakt en meegenomen naar de Harense Smid, daar zeiden ze dat ze een service-nummer moest bellen. Na een paar weken na een telefoontje werd er een monteur gestuurd. Hij vertelde dat het aan de trommel van de wasmachine lag. Er waren twee gaatjes in de trommel niet goed afgewerkt, waardoor de gordijnen daaraan zijn blijven hangen en waardoor die halen zijn ontstaan. Hij zei dat het volledig de fout van de machine was en dat Whirlpool hiervoor aansprakelijk was. Deze monteur gaf het door aan Whirlpool wat er precies aan de hand was.
Weer enkele weken weken later, we zitten inmiddels in 2010, kwam er weer een monteur die de machine helemaal opengemaakt heeft en er een nieuwe trommel in geplaatst heeft. Hij heeft geconstateerd dat het niet onze fout was, maar dat al bij de productie de fout is gemaakt. Hij liet een schadeformulier achter wat wij naar de Whirlpool hebben opgestuurd, samen met een kopie van de aankoopbon van de gordijnen.
Onze verzekering betaalt niets uit, want het is schade veroorzaakt door een apparaat, waardoor volgens de verzekering de producent van het apparaat aansprakelijk is.
Vandaag belde de Whirlpool en werd mijn moeder duidelijkgemaakt dat ze 60 euro(!) wilden terugbetalen van de schade. Mijn moeder vond dit belachelijk en het werd na een kort praatje opgeschroefd naar 75 euro. Mijn moeder zei duidelijk dat ze voor 75 euro echt niet 4 nieuwe gordijnen kan kopen (Want hier is geen sprake van reparatie van de gordijnen, ze zijn gewoon onherstelbaar) Vervolgens werd mijn moeder wijsgemaakt dat de Whirlpool niets meer kon/wilde betalen, omdat ze niet verzekerd zijn (Wat belachelijk is, gezien de grootte van zo'n bedrijf). Alsof het nog niet erg genoeg is probeerde de dame de schade bij ons neer te leggen (Door middel van loze woorden als "Vier gordijnen? Dan moet u toch wel vaak gewassen hebben" of "De waarde loopt terug in de tijd", nu geloof ik dat wel, maar nogmaals, mijn moeder kocht de gordijnen EEN HALF JAAR GELEDEN).
Conclusie: Ze willen 75 euro terugbetalen, waar je dus echt geen 4 gordijnen voor kan kopen. Volgens mijn moeder's woorden wordt ze dus gewoon gigantisch gen***d. Ik ben geen slimmerd in de rechten als het gaat om garanties, reparaties of tegemoetkomingen, dus vraag ik de hulp aan jullie. Wat is ons recht en is er een kans dat wij nog recht hebben op totale vergoeding? Het was toch immers het apparaat van de Whirlpool die de schade veroorzaakt heeft?