Bedonderd door BudgetAir.nl
Geplaatst: 04 feb 2010 16:39
Beste deskundigen,
Ik heb vanmiddag een vliegticket t.w.v. 650 euro bij budgetair.nl geboekt, vertrekdatum a.s. maandag.
Nadat het geld van mijn rekening was afgeschreven (Ideal) kreeg ik een bericht te zien dat de boeking mislukt was en werd mij gevraagd contact op te nemen met de klantenservice.
De klantenservice heeft als smoes dat de betreffende luchtvaartmaatschappij traag is met het leveren van vluchtgegevens, volgens hun waren de stoelen al bezet terwijl de website anders aangaf.
Vliegticketprijzen fluctueren en mijn vermoeden is dat net voordat ik mijn boeking doorgaf de ticketprijs met enkele honderden euro's is verhoogd, wat voor hun rekening zou vallen.
Ik heb ervoor gekozen om mijn boeking naar a.s. dinsdag te verplaatsen maar dat kost mij wel 138 euro extra! Budgetair.nl laat mij geen andere keuze dan daarmee akkoord te gaan. Aangezien ik na het weekend direct weg moet kan ik geen terugbetaling accepteren want budgetair.nl kan mij niet garanderen dat ik de betaling voor het weekend op mijn rekening heb staan. Als ik voor een terugbetaling zou kiezen en elders een boeking plaats dan zou het mij ongeveer 300 a 400 euro extra kosten vanwege de stijgende ticketprijzen. Hoe korter de periode tussen boeking en vlucht, des te duurder het wordt.
Ik heb om een compensatie gevraagd maar daar gaan ze niet mee akkoord. Naar mijn inziens heb ik recht op een terugbetaling van 138 euro. Immers, de koop was al gesloten en het geld was van mijn rekening afgeschreven.
Mijn vraag is, sta ik in mijn recht voor een compensatie van 138 euro? Zo ja, welke stappen moet ik dan ondernemen? Een klacht per brief toesturen en daarna een offciele klacht indienen bij de ANVR, SGR en Thuiswinkel waarborg?
Ik heb vanmiddag een vliegticket t.w.v. 650 euro bij budgetair.nl geboekt, vertrekdatum a.s. maandag.
Nadat het geld van mijn rekening was afgeschreven (Ideal) kreeg ik een bericht te zien dat de boeking mislukt was en werd mij gevraagd contact op te nemen met de klantenservice.
De klantenservice heeft als smoes dat de betreffende luchtvaartmaatschappij traag is met het leveren van vluchtgegevens, volgens hun waren de stoelen al bezet terwijl de website anders aangaf.
Vliegticketprijzen fluctueren en mijn vermoeden is dat net voordat ik mijn boeking doorgaf de ticketprijs met enkele honderden euro's is verhoogd, wat voor hun rekening zou vallen.
Ik heb ervoor gekozen om mijn boeking naar a.s. dinsdag te verplaatsen maar dat kost mij wel 138 euro extra! Budgetair.nl laat mij geen andere keuze dan daarmee akkoord te gaan. Aangezien ik na het weekend direct weg moet kan ik geen terugbetaling accepteren want budgetair.nl kan mij niet garanderen dat ik de betaling voor het weekend op mijn rekening heb staan. Als ik voor een terugbetaling zou kiezen en elders een boeking plaats dan zou het mij ongeveer 300 a 400 euro extra kosten vanwege de stijgende ticketprijzen. Hoe korter de periode tussen boeking en vlucht, des te duurder het wordt.
Ik heb om een compensatie gevraagd maar daar gaan ze niet mee akkoord. Naar mijn inziens heb ik recht op een terugbetaling van 138 euro. Immers, de koop was al gesloten en het geld was van mijn rekening afgeschreven.
Mijn vraag is, sta ik in mijn recht voor een compensatie van 138 euro? Zo ja, welke stappen moet ik dan ondernemen? Een klacht per brief toesturen en daarna een offciele klacht indienen bij de ANVR, SGR en Thuiswinkel waarborg?