Woekerprijzen bij restaurant de twee gezellen te Rumpt
Geplaatst: 04 feb 2010 17:17
Wij zijn met kerst wezen eten in restaurant de twee gezellen in Rumpt. Het eten was goed. De bediening wat formeel.
De rekening viel erg tegen. Tov de prijzen op de website bleek de rekening voor een 5 en 6 gangen diner respectievelijk 20 en 25 euro DUURDER uit te vallen.
Niets gezegd omdat we de prijzen niet meer precies wisten. Thuis gekeken en gemaild met de klacht. Na 2 mailtjes nog geen reactie. Gebeld. Moest overlegt worden en zou later teruggebeld worden (nooit gebeurt). Weer gebeld en we konden bij een volgend bezoekje een drankje krijgen. Aangegeven dat dit geen goed alternatief is. Later weer teruggebeld door de kok zelf die een heel verhaal over marges e.d. en dure inkoop tijdens de kerst tegen me aanhield. Maar geen gebaar naast het beloofde drankje.
Naar mijn protest werd niet geluisterd. Aan het einde was de kok zo kwaad dat hij met een " sodemieter een eind op" de hoorn neergooide. Dit terwijl ik hem er alleen op wees dan niets erop wees dat de prijs anders zou zijn dan op de website vermeld staat. Volgens de kok was het de plicht van de klant te informeren of de gecommuniceerde prijs wel juist was. Hier ben ik het niet mee eens. Volgens de wet moet men de goederen leveren volgens een gecommuniceerde prijs of deze moet wel erg afwijken van gangbare prijzen voor hetzelde product.
Wat vinden jullie ervan en hoe kunnen wij toch een schadevergoeding krijgen?
De rekening viel erg tegen. Tov de prijzen op de website bleek de rekening voor een 5 en 6 gangen diner respectievelijk 20 en 25 euro DUURDER uit te vallen.
Niets gezegd omdat we de prijzen niet meer precies wisten. Thuis gekeken en gemaild met de klacht. Na 2 mailtjes nog geen reactie. Gebeld. Moest overlegt worden en zou later teruggebeld worden (nooit gebeurt). Weer gebeld en we konden bij een volgend bezoekje een drankje krijgen. Aangegeven dat dit geen goed alternatief is. Later weer teruggebeld door de kok zelf die een heel verhaal over marges e.d. en dure inkoop tijdens de kerst tegen me aanhield. Maar geen gebaar naast het beloofde drankje.
Naar mijn protest werd niet geluisterd. Aan het einde was de kok zo kwaad dat hij met een " sodemieter een eind op" de hoorn neergooide. Dit terwijl ik hem er alleen op wees dan niets erop wees dat de prijs anders zou zijn dan op de website vermeld staat. Volgens de kok was het de plicht van de klant te informeren of de gecommuniceerde prijs wel juist was. Hier ben ik het niet mee eens. Volgens de wet moet men de goederen leveren volgens een gecommuniceerde prijs of deze moet wel erg afwijken van gangbare prijzen voor hetzelde product.
Wat vinden jullie ervan en hoe kunnen wij toch een schadevergoeding krijgen?