Pagina 1 van 1

Zonnepanelen, NUON en de klant

Geplaatst: 05 feb 2010 16:24
door mdebets
Gisteren kreeg ik een mail van NUON over de aanschaf en subsidie van zonnepanelen. Aanschaf kost toch gauw EUR 10.000, dus wil ik graag wat advies. NUON is bereid dit te geven voor een bedrag van net iets meer dan EUR 250. Ik krijg dit bedrag wel terug als ik de panelen koop bij NUON. Doe ik dit niet, dan is het weg.

Ik vind dit vreemd. Ik ben al klant bij NUON en wil graag zonnepanelen bij ze afnemen. Is het heel vreemd dat ik eerst advies wil hebben? Je koopt tenslotte geen pakje boter. In (bijna) elke andere branche is advies gratis: keukens, auto's, etc. De klantenservice komt niet verder dan me te vertellen dat het de procedure is.

Ik ga op zoek naar een andere leverancier die me wel graag zonnepanelen wil verkopen en bereid is hierover advies te geven. Als iemand goede leveranciers kent in de buurt van Apeldoorn, laat het me weten.

Re: Zonnepanelen, NUON en de klant

Geplaatst: 05 feb 2010 21:36
door AGGB
Zonnepanelen? Per 1 maart 2010 gaat de landelijke subsidieregeling open. Als u zorgt dat uiterlijk 24 februari 2010 het bestelpakket met documenten bij Nuon binnen is, zorgen wij voor de aanlevering (per DigiD) bij de overheid.

Nu € 200,- korting op installatie. Korting is alleen van toepassing als u vervolgens ook bij Nuon panelen plus installatie besteld.
Zo luidt de mail die ik van NUON kreeg.
Er wordt niet gesproken over een advies, waar wel of niet kosten aan verbonden zijn. Is dit advies telefonisch gevraagd of op een andere wijze?
Het is nl niet mogelijk op de mail te reageren.
Let op de gruwelijke taalfout, die NUON maakt. Een mail/brief met zo'n smet boezemt mij weinig vertrouwen in.

Re: Zonnepanelen, NUON en de klant

Geplaatst: 06 feb 2010 11:04
door MarkDebets
In de mail gaat het inderdaad niet over advies. Dat staat in het informatiepakket dat ze je vervolgens mailen of opsturen. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld omdat ik het niet geloofde.