LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijvenwijzer.com

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
pietjezwart

Bedrijvenwijzer.com

Ongelezen bericht door pietjezwart »

Beste mensen
Ik ben 3 weken geleden opgebeld door ene mevrouw S.Bergman of ik nog wilde adverteren op bedrijvenwijzer.com.
ik had aangegeven dat ik dit niet wilde en u raad het al ik moest een formulier terug sturen dat ik nog voor 2010 zou worden vermeld. omdat ze dit niet meer konden terug draaien. en ik heb dus ook getekend dat ik dit niet meer wilde.( ik kan me wel voor men kop slaan) Ik kreeg een factuur van € 1785,= en die moet ik vanaf nu binnen 8 dagen betalen. Ik ben er dus met open ogen ingelopen. ik heb direct de desbetreffende bank, KVK, belastingdienst verwittigd en aangifte gedaan. de belastingdienst zei dat ik de FIOD moest inlichten. Ik ben me werkelijk rot geschrokken dat ik dit heb laten gebeuren. hoe kunnen we deze lui stoppen, en wat moet ik doen en wat kunnen we samen hier tegen doen.

crazyme

Re: Bedrijvenwijzer.com

Ongelezen bericht door crazyme »

Tips :

1. opletten wat je doet.
2. aangifte doen bij politie wegens misleiding / bedrog
3. niet betalen wanneer de misleiding of bedrog aantoonbaar is.

Bij misleiding of bedrog is de overeenkomst nietig of vernietigbaar.

pietjezwart

Ja ik heb aangifte gedaan wegens fraude, maar ze konden geen aangifte doen omdat het een civiele zaak was en dat soort onzin. ik heb in het verleden niets getekend of een contract aangegaan. het adres waar die lui zitten daar zitten wel meer dan 30 bedrijven en dat op 1 adres. er zijn meer mensen de dupe geworden van die lui. en als je niet betaald dan krijg je een aanmaning en dan komt een incassoburo maar dat zijn zij zelf is in het verleden gebleken.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Als je niet betaald, ook na alle aanmaningen. wordt je in de meeste gevallen gedaagd voor het kantongerecht.

Dit hoeft niet slecht voor je uit te pakken. Als het formulier wat je moet terugsturen misleidend is kun je vrijgesproken worden van de betalingsplicht.

Of dit formulier misleidend is hangt van de opmaak af. Belangrijk zijn hierbij onder meer de volgende aspecten.

1. Verchillende lettergroottes ( staat er bijvoorbeeld met hele grote letters, dat je stopt, en met hele kleine letters dat je 2010 nog moet betalen dan is dit misleiding )
2. Staat er misschien met hele kleine letters dat dit een vrijblijvende aanbieding betreft.

Ook is van belang hoe deze "overeenkomst" tot stand is gekomen. Als dit een telefoontje betreft waarin wordt gemeld dat je een melding in de gids moet stoppen, terwijl je nooit iets hebt gestart dan is dit ook misleiding.

Verder is ook de gids waarin de vermelding is opgenomen van belang. Als dit een onzindingetje is . is er ook sprake van misleiding.

Gezien het bedrag en het feit dat je zeker niet kansloos bent zou ik het altijd zover laten komen.
Bereid je echter wel voor op een langdurig gevecht. Dit soort bedrijven halen van alles uit de kast voordat ze eventueel de rechter inschakelen

pietjezwart

Ik heb de zaak nog eens verder uitgespit en die hele bende zit in groningen op de zernikepark 12 . er zitten daar meer dan 30 bedrijven in dat pand. Wij zouden dan op bedrijvenwijzer.com moeten staan, maar die bestaat niet eens. kijk ook maar eens op bedrijvenwijzer.nl. er word op die factuur vermeld een ordernummer, maar ik heb nooit een order geplaats en daar ook nooit voor getekend laat staan de algemene voorwaarden gezien of ontvangen.
Het vreemde is dat nu bedrijvenwijzer.com beschikbaar is als domeinnaam. het is wel vreemd dat het allemaal weer veranderd is sinds ik de instanties heb verwittigd. maar kan ook toeval wezen

hanskiez

Ongelezen bericht door hanskiez »

Ik heb ook te maken gehad met O.M.N. Was in nov/dec 2009. Heb hier schriftelijk op gereageerd. Maar daar reageren ze niet op. Sturen alleen maar aanmaningen etc. Is bijna 2 maanden stil geweest totdat ze een week geleden belden over de nota. Heb de verbinding verbroken toen bleek dat ze erg overtuigd waren van hun gelijk. Wordt helaas nu elke dag gebeld en dan wordt er niets gezegd en na een paar seconden de verbinding verbroken. Dat wordt natuurlijk heel irritant. Heb mijn provider er al op gezet en die gaat actie ondernemen. Heb ook KvK 1143190 al van hun te pakken. Blijken een XXX achter O.M.N. te zitten. Als ze niet stoppen moeten we maar een camera ploeg gaan sturen en ze op tv / internet krijgen.

R.Batstra

Ongelezen bericht door R.Batstra »

Beste mensen,

Ik hang net op met het vermeende bedrijf, en kan best begrijpen dat mensen erin trappen. Het is een smerig spelletje, en als je even niet helemaal bij de les bent zeg je zomaar te veel.
Heb ze gezegd alles wat ze van me menen te hebben te kopieren en op te sturen of te faxen, maar dat doen ze dan weer niet. Maar ze zeggen ijskoud dat je een overeenkomst met ze hebt en dat ze bevestigingen gestuurd hebben, maar heb totaal niks ontvangen.

Tips:
- Alles bewaren wat ze eventueel toesturen, NIKS tekenen !!!
- Bij telefonisch contact, direct afkappen
- Je registreren bij www. Bel-me-niet. nl

Graag zie ik een uitzending die dit gaat behandelen, want dit is echt oplichterij in mijn boekje......dit kan echt niet meer! Er zij overigens meer bedrijven die soortgelijke praktijken uitoefenen. Controleer eerst, mocht je iets overwegen. Maar de veiligste manier is toch echt bv. marktplaats, I-local..... de bekenden.

Succes en vriendelijke groeten,

R.Batstra

MaritDT

Ongelezen bericht door MaritDT »

Hallo,

Ik ben gisteren (april 2010) ook gebeld. Ik ging (net als anderen hiervoor) nog even aan mezelf twijfelen omdat ik vrijwel nooit betaalde vermeldingen aanga op internet. Maar hij zei dat ik de overeenkomst was aangegaan voor 3 jaar waarvan het eerste jaar gratis was. Ik moest nu alleen nog de fax ondertekenen waarin stond da ik er een jaar eerder vanaf wilde.
Dergelijke dingen zou ik wel doen, dus ik heb nog heel serieus naar de fax gekeken. Gelukkig deze goed gelezen en gezien dat dat de overeenkomst was. Bovendien was mijn bedrijfsnaam verkeerd geschreven. Alsof ik dat zelf zo zou aangeven!

Hoewel ik er dus niet ingestonken ben, houd ik er toch een rot gevoel aan over. Zo makkelijk kan er dus geld verdiend worden door oplichters!

brenda132

Ongelezen bericht door brenda132 »

Ook ik ben vandaag gebeld.

Een vriendelijke mevrouw vertelde mij dat ze ons dossier in de bedrijvenwijzer wilde sluiten, omdat we hadden aangegeven het niet te willen verlengen. Het ging heel snel, en ik begreep het niet helemaal dus dacht dat het om het bedrijvengedeelte in de telefoongids ging. Hier vroeg ik nog naar , maar ze bleef wat vaag.
Ze vertelde dat ze ons opzeggingsformulier nog niet retour had gehad.Toen ik zei dat ik helemaal niets ontvangen had, zei ze: U ook al niet, dat gebeurt heel vaak de laatste tijd. Ze vroeg of ze het mocht faxen naar me (het was half 5 smiddags) en of ik het dan ondertekend retour wilde faxen voor 5 uur,dan kon direct het dossier gesloten en afgehandeld worden en zou iedereen weer tevreden zijn. Maar toen de fax binnen kwam zag ik direct dat er iets niet in orde was.
Ik zag toen pas dat het om een online bedrijvenwijzer ging (daar hebben we ons nooit voor opgegeven). En als ik de betreffende fax retour zou faxen dan zou ik dus vast zitten aan een abbonement van 119 Euro per maand.

U begrijpt natuurlijk wel dat ik helemaal niets heb terug gefaxt.
Maar toch heb je er een rot gevoel over, dat je zo in de maling bent genomen aan de telefoon. En waar ik dan helemaal niet bij kan is dat zon vrouw (die overigens vriendelijk klonk) zich leent voor dit soort praktijken!
Ik heb nog wel eenmail gestuurd naar het adres op de fax dat ik niet gediend was van dit soort praktijken, en dat als ze me blijven benaderen ik aangifte ga doen van oplichting en misleiding.

Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die erin trappen. het gaat zo geslepen en klinkt zo overtuigend, dat je aan jezelfgaat twijfelen.

gmdelange

Ongelezen bericht door gmdelange »

Ik ben zojuist gebeld met dezelfde verkooptechniek, door 'nationale bedrijvenwijzer'. site ziet er profesioneel uit maar na opvraag van mijn contract kreeg ik vermelding dat het telefonisch was aangegaan en voor de opvraag van de tape van dat gesprek moet ik kosten betalen. Na goed lezen van de fax voor de opzegging zie je dat het niet klop. Maandtarief trouwens € 150 per maand. Opsluiten die lui.

Bob77

Ongelezen bericht door Bob77 »

Afgelopen week hetzelfde gehad voor de website Onlinebedrijvenwijzer.nl van het bedrijf Internet Marketing en Communicatie uit Hoogezand.
Men verteld dat er telefonisch is toegezegd voor een plaatsing op hun website. Vervolgens sturen ze een fax om het een en ander te beëindigen, maar in megakleine en onleesbare lettertjes staat wel dat je een contract aangaat voor het komende JAAR voor €199,- per maand. Helaas is dit door een collega ondertekend, waarna er deze week een rekening van bijna €3000,- euro in de bus kwam.
Ga dus evenals de start van dit topic aangifte doen bij politie, fiod, belastingdienst, etc.

remmeldo

Ongelezen bericht door remmeldo »

Beste allemaal,

ook ik ben door www.nationalebedrijvenwijzer.nl gebeld met de mededeling of ik nog op hun site vermeld wilde worden.
De telefoniste vertelde mij dat wij reeds een lopend contract hadden tot 15-04-2011 en of ik daarna nog lid wilde blijven.
Toen ik vroeg of wij hier ooit ja tegen hadden gezegd in het verleden zij ze twijfelachtig " eeh ja" ik heb toen gezegd dat ze de fax mocht sturen en dat ik dan wel zou zien of dat zo was.

In de fax staat een maandtarief van €279,- met een looptijd van 12 maanden = €3348,- (ex btw)

Het bedrijf wat er achter zit is
Advertising solutions
postbus 113
9600ac hoogezand
tel: 0598 372107
fax: 0598 712192
kvk 01178423

Ik heb gelukkig deze fax nooit ondertekend en teruggestuurd, met dank aan dit forum, maar regelrecht doorgestuurd naar het steunpunt acquisitie fraude inclusief aangifte.
en ik adviseer iedereen om dit ook te doen.
met vriendelijke groet,

Remmelt de Visser

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hoewel het geen echt bewijs is - is de 'domeinnaamregistratie' doorgaans een redelijke indicatie of er een serieus bedrijf achter zit - dat trots is op zijn naam - of een schimmig figuur wat iets te verbergen heeft:

http://www.networksolutions.com/whois-s ... wijzer.com

ttest

Ongelezen bericht door ttest »

q

ttest

Ongelezen bericht door ttest »

Ook wij zijn benaderd door dit bedrijf.
Na een vaag verhaal heeft men een mail gestuurd met het DRINGENDE verzoek deze snel retour te zenden.
Deze mail betreft een rekening van ongeveer 2000,- .
Het valt mij op dat elke persoon welke benaderd is een ander bedrag 'moet' betalen.
Ook wij hebben aangifte gedaan bij een site geadviseerd door de Kvk.

Een tijdje geleden zijn wij ook al eens benaderd door proximedia.
Dit bedrijf houd er ook vervelende methodes op na.
Hier is al veel over gezegt in een forum op tros radar.

Wanneer kappen deze lui nu eens met al dit gedoe.
Graag wil ik deze gasten eens ontmoeten.

Succes allemaal.
ps. heeft er iemand nog iets vernomen ná de verstrijkingstermijn van 8 dagen voor het voldoen van een factuur van de nationale bedrijvenwijzer?

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

R.Batstra schreef: Tips:
- Alles bewaren wat ze eventueel toesturen, NIKS tekenen !!!
- Bij telefonisch contact, direct afkappen
- Je registreren bij www. Bel-me-niet. nl
- Kamer van Koophandel een 'non-mailing'-opdracht geven.
http://www.kvk.nl/handelsregister/over_ ... indicator/

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb de registrar gemailed dat de privacy service verdachte activiteiten beschermt.

Mijn bericht:
Volgens de WHOIS bent u registrar van deze site: "Bedrijvenwijzer.com"
http://www.networksolutions.com/whois-s ... wijzer.com

Deze is geanonimiseerd - met goede reden - want men pleegt aquisitiefraude - zoals u kunt lezen op: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=79250

Is er iets dat u kunt doen om dit clubje te (helpen) stoppen?
Bijvoorbeeld door de anonimiserings service te cancellen?

Want hierdoor word fraude plegen wel erg makkelijk.

Alvast bedankt voor enige hulp die u kan bieden,
waarop ik dit antwoord krijg:
Hallo,

Wat is uw belang in deze?

Graag uw naam adres woonplaats en telefoonummer verstrekken.
Dan verwachten wij een omschrijving waaraan u aangeeft wat precies uw melding en probleem is.

Als u dit doet nemen wij uw vraag in behandeling als abuse.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Helpdesk
Waarop ik antwoord:
Ik heb geen direct belang in deze.
Alleen, ik geef dingen die ik ondek door aan anderen - zodat zij eventueel verder onderzoek kunnen doen - en mogelijk actie kunnen ondernemen.

En nee - mijn naam/adres/telefoonnummer is niet noodzakelijk voor deze - zie het als een Anonieme tip.

Ik maak melding van deze mails in het desbetreffende topic - u kunt daar eventueel ook reageren
Schijnbaar is deze link lezen niet voldoende omschrijving :|

peerman

Ongelezen bericht door peerman »

Hallo,
Ook wij zijn vandaag benaderd door ICM uit Hoogezand. Of wij ivm verlenging een fax wilde terugzenden voor de onlinebedrijvenwijzer.nl. Hier staan wij helemaal niet in na een zoektocht. Ik heb ze gebeld dat wij niet voorkomen in het zoekbestand. Krijg ik één of ander l*lverhaal dat ze aan het updaten zijn enz. Bij ons zou het 119 euro per maand gaan kosten. Vanmiddag bellen ze terug. Ik weet in ieder geval wat ik ga zeggen tegen ze dankzij dit forum! Bedankt!! Ik laat nog wel weten wat er gebeurd. Is het verstandig om dit nog te melden bij fraudemeldpunt?

Mvrgr.

Peter van der Elst

OPG

Ongelezen bericht door OPG »

Business Marketing Service uit Veendam heeft precies dezelfde oplichtingstactieken voor regionalezakengids.nl. Overigens staan we daar inmiddels wel op vermeld...

Claudia35

Ongelezen bericht door Claudia35 »

Wij zijn ook vanmorgen gebeld door Simon , want 3 weken geleden hadden ze al een mailing gedaan dat onze looptijd met een jaar zou worden verkort en dat we dan uit het bestand zouden gaan. Nou zou hij het dan nog wel even faxen, de fax was echt een lachertje, onze bedrijfsnaam foutief en zelf het adres, we gingen 119 euro pm betalen tot mei 2011 en daarna gingen we er dan uit, dus ik heb keurig een groot kruis overal doorheen gezet en erop gezet NVT en WILLEN NIET IN BESTAND...

Tja toen ging de telefoon natuurlijk meteen weer, SIMON.. was wat bozig ze sloten om 13:00 uur en ik had het allemaal niet goed begrepen en gelezen nu was het niet rechtsgeldig... Goh echt niet wat jammer SIMON... Hij zou de fax wel even opnieuw sturen... DOE DAT SIMON...

En toen heb ik opgehangen...

Gesloten