| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gerechtsdeurwaarders
gerechtsdeurwaarders
Kan iemand mij vertellen of iemand daadwerkelijk een gerechtsdeurwaarder is??
Het gaat om een gerechtsdeurwaarder uit Amsterdam, en de rode stempel op de dagvaarding is van een ander gerechtsdeurwaarders kantoor in Den Haag.
Het gaat om een gerechtsdeurwaarder uit Amsterdam, en de rode stempel op de dagvaarding is van een ander gerechtsdeurwaarders kantoor in Den Haag.
Re: gerechtsdeurwaarders
dat kan wel.
dan heeft de ene deurwaarder de dagvaarding doorgestuurd naar een collega.
op
http://www.kbvg.nl/
kan je op plaatsnaam zoeken of het kantoor bestaat. op de namen van de deurwaarders zelf kan je niet zoeken, maar die zal dan ongetwijfeld wel kloppen.
dan heeft de ene deurwaarder de dagvaarding doorgestuurd naar een collega.
op
http://www.kbvg.nl/
kan je op plaatsnaam zoeken of het kantoor bestaat. op de namen van de deurwaarders zelf kan je niet zoeken, maar die zal dan ongetwijfeld wel kloppen.
Dat heb ik gedaan, ik heb gekeken in amsterdam, maar op het adres wat op de dagvaarding staat van de gerechtsdeurwaarder staat niks met dat adres.kan je op plaatsnaam zoeken of het kantoor bestaat. op de namen van de deurwaarders zelf kan je niet zoeken, maar die zal dan ongetwijfeld wel kloppen.
En daarom wil ik weten of zij echt bestaat of niet, op het opgegeven adres van haar, als ik dat in google in tik komen er diverse bedrijven op dat nummer naar boven maar geen gerechtsdeurwaarder.
En waarom staat er een rode stempel van een gerechtsdeurwaarder in Den Haag, en dan een gerechtsdeurwaarder die uit amsterdam moet komen om bij mij de dagvarding af te geven, terwijl Den Haag dichterbij mijn woonplaats is als Amsterdam.
Ik snap de hele kloe niet er niet van waarom dit op deze manier is gedaan, en brengt bij mij vraagtekens naar boven.
Maar wil dit wel graag weten want dat is voor mij van belang. Ook om eventuele stappen te ondernemen tegen de advocaat.
elmo,
wie zijn die betreffende deurwaarders dan?
er moet een stempel in staan met "heb ik, naam, ...etc , dit is de deurwaarder die de dagvaarding heeft betekend.
bij "op verzoek van... " heeft de eiser een woonplaatskeuze gemaakt, dat kan een deurwaarder zijn, maar dat is niet verplicht.
verder kan er nog een stempel worden gezet met een deurwaardersnaam die ook bij "op verzoek van..." moet staan. die deurwaarder zorgt er dan voor dat alles voor de eisende partij richting de rechtbank verzorgd wordt (voor de rolwaarneming).
wie zijn die betreffende deurwaarders dan?
er moet een stempel in staan met "heb ik, naam, ...etc , dit is de deurwaarder die de dagvaarding heeft betekend.
bij "op verzoek van... " heeft de eiser een woonplaatskeuze gemaakt, dat kan een deurwaarder zijn, maar dat is niet verplicht.
verder kan er nog een stempel worden gezet met een deurwaardersnaam die ook bij "op verzoek van..." moet staan. die deurwaarder zorgt er dan voor dat alles voor de eisende partij richting de rechtbank verzorgd wordt (voor de rolwaarneming).
Op de envelop staat de naam van gerechtsdeurwaarders van der velde & van hal (mr) en mw d.d.peers te den haag.
Dat staat ook in de rode stempel excl de naam peers.
Dan krijg je een stukje met de datum waarop is afgegeven, in naam van wie etc.
daaronder in het blauw de naam van d.d peers gerechtsdeurwaarder gevestigd te Amsterdam en daar kantoorhoudende aan de overschiestraat 63.
Dan heb ik zoiets hoe kan dit ze hoort bij het kantoor in den haag, maar in de dagvaarding staat een adres in amsterdam, rara hoe kan dit, of is dit normaal??
En als dan vervolgens het adres intik via google staat daar niks bekend van een gerechtsdeurwaarder.
Er zitten wel diverse andere bedrijven. Ook dat vind ik vreemd, of zie ik dit ook verkeerd??
Dat staat ook in de rode stempel excl de naam peers.
Dan krijg je een stukje met de datum waarop is afgegeven, in naam van wie etc.
daaronder in het blauw de naam van d.d peers gerechtsdeurwaarder gevestigd te Amsterdam en daar kantoorhoudende aan de overschiestraat 63.
Dan heb ik zoiets hoe kan dit ze hoort bij het kantoor in den haag, maar in de dagvaarding staat een adres in amsterdam, rara hoe kan dit, of is dit normaal??
En als dan vervolgens het adres intik via google staat daar niks bekend van een gerechtsdeurwaarder.
Er zitten wel diverse andere bedrijven. Ook dat vind ik vreemd, of zie ik dit ook verkeerd??
D.D. Peers is (o.a.) werkzaam voor Van der Velde & Van Hal, zij kan echter ook een kantoor in Amsterdam hebben. En toevallig op hetzelfde adres als bvcm, dat kan. er zitten vaker incassobureaus en deurwaarderskantoren in hetzelfde kantorencomplex.
Het is dus wel een bestaande deurwaarder.
-
witte angora
Dan heeft D.D. Peers blijkbaar de dagvaarding bezorgd toen zij onderweg was van het ene naar het andere kantoor. Niks mis mee.
Waarom staat zij dan niet vermeld bij de kvbg vermeld, of is dat geen verplichting.??er zitten vaker incassobureaus en deurwaarderskantoren in hetzelfde kantorencomplex.
En waarom op 2 kantoorhoudende adressen vermelden, 1 in den haag en 1 in amsterdam??
Het zijn maar vragen he, ik wil daarmee niet over laten komen dat jullie geen antwoord geven op mijn vragen hoor. Dat is alleen maar fijn de antwoorden, ik ben denk ik alleen gewoon ook nieuwsgierig naar het waarom van iets.
Dus tot dusver dank voor jullie antwoorden.
Zij staat wel vermeld bij de kbvg, alleen op het kantoornaam. De persoonlijke namen staan niet vermeld op de openbare site.
Het is niet alleen ondoenlijk om alle deurwaarders (bijna 1000) per kantoor bij te houden, deurwaarders wisselen ook van werkplek. Het is ook een stukje bescherming van de persoonlijke gegevens van de deurwaarders. Degene die exploten betekend krijgt van de betreffende deurwaarder ziet wel waar hij of zij werkt, maar anderen kunnen nu niet op naam de werkplekken van de deurwaarders uitzoeken.
En deurwaarders kunnen ook meerdere kantooradressen hebben. Deze is aangesloten bij het kantoor in Den Haag en dus werkt (ook) vanuit een kantoor in Amsterdam.
Het is niet alleen ondoenlijk om alle deurwaarders (bijna 1000) per kantoor bij te houden, deurwaarders wisselen ook van werkplek. Het is ook een stukje bescherming van de persoonlijke gegevens van de deurwaarders. Degene die exploten betekend krijgt van de betreffende deurwaarder ziet wel waar hij of zij werkt, maar anderen kunnen nu niet op naam de werkplekken van de deurwaarders uitzoeken.
En deurwaarders kunnen ook meerdere kantooradressen hebben. Deze is aangesloten bij het kantoor in Den Haag en dus werkt (ook) vanuit een kantoor in Amsterdam.
-
Deurwaarder Mark
Klopt helemaal, Guusje. Mevrouw Peers werkte tot voor kort in Den Haag (zij is ook aan een Haags kantoor verbonden), maar sinds kort is zij tot gerechtsdeurwaarder benoemd in Amsterdam. En inderdaad, op dat adres zit ook een incassobureau.
Deurwaarders kunnen meer woonplaatsen hebben. Ik ben in dienst van een kantoor in de regio Haaglanden, ben toegevoegd aan een Haagse deurwaarder, (sta daar op het briefpapier, heb daar een formele woonplaats), maar ik ben ook toegevoegd aan een Utrechtse deurwaarder (en sta daar dus ook op het briefpapier en heb daar ook een formele woonplaats).
Verwarrend misschien, maar wel kloppend.
Deurwaarders kunnen meer woonplaatsen hebben. Ik ben in dienst van een kantoor in de regio Haaglanden, ben toegevoegd aan een Haagse deurwaarder, (sta daar op het briefpapier, heb daar een formele woonplaats), maar ik ben ook toegevoegd aan een Utrechtse deurwaarder (en sta daar dus ook op het briefpapier en heb daar ook een formele woonplaats).
Verwarrend misschien, maar wel kloppend.
Oke dank jullie voor je antwoorden, het is nu duidelijk voor mij.
Ik heb geen vragen meer waarom
Het was voor mij nogal warrig allemaal vandaar de vragen. Maar dat is nu allemaal opgelost door jullie.
Ik heb geen vragen meer waarom
Het was voor mij nogal warrig allemaal vandaar de vragen. Maar dat is nu allemaal opgelost door jullie.
Toch nog 1 vraag kan een deurwaarder voor meerdere verschillende deurwaardersbureau's werken dan, of moet dit het zelfde zijn??
-
Deurwaarder Mark
Nee, dat mogen ook verschillende kantoren zijn. Ik werk bijvoorbeeld ook voor 2 kantoren (al horen ze dan bij het zelfde samenwerkingsverband). Maar er zijn ook free-lance-deurwaarders: die werken voor ieder kantoor wat hun hulp nodig heeft.
-
Guardian72
- Contacteer:
Op de Overschiestraat staan, meen ik me te herinneren, een aantal bedrijfsverzamelgebouwen..
Dan krijg je dus meer op een adres.
Dan krijg je dus meer op een adres.
Oke nogmaals dank Mark voor de uitlegNee, dat mogen ook verschillende kantoren zijn. Ik werk bijvoorbeeld ook voor 2 kantoren (al horen ze dan bij het zelfde samenwerkingsverband). Maar er zijn ook free-lance-deurwaarders: die werken voor ieder kantoor wat hun hulp nodig heeft.
Een prive bericht verstuurd.
[qoute] Ik ben in dienst van een kantoor in de regio Haaglanden, ben toegevoegd aan een Haagse deurwaarder, (sta daar op het briefpapier, heb daar een formele woonplaats), maar ik ben ook toegevoegd aan een Utrechtse deurwaarder (en sta daar dus ook op het briefpapier en heb daar ook een formele woonplaats).
Verwarrend misschien, maar wel kloppend.[/quote]
[qoute] Ik ben in dienst van een kantoor in de regio Haaglanden, ben toegevoegd aan een Haagse deurwaarder, (sta daar op het briefpapier, heb daar een formele woonplaats), maar ik ben ook toegevoegd aan een Utrechtse deurwaarder (en sta daar dus ook op het briefpapier en heb daar ook een formele woonplaats).
Verwarrend misschien, maar wel kloppend.[/quote]
-
Ad Verkaad
Wat een onzin. Er zijn bijvoorbeeld ruim 16.000 advocaten in Nederland, en van allemaal wordt bijgehouden waar ze werken; ook advocaten wisselen regelmatig van werkgever maar toch klopt de site van de orde in 99,9% van de gevallen: http://www.alleadvocaten.nlGuusje61 schreef:Het is niet alleen ondoenlijk om alle deurwaarders (bijna 1000) per kantoor bij te houden, deurwaarders wisselen ook van werkplek. Het is ook een stukje bescherming van de persoonlijke gegevens van de deurwaarders. Degene die exploten betekend krijgt van de betreffende deurwaarder ziet wel waar hij of zij werkt, maar anderen kunnen nu niet op naam de werkplekken van de deurwaarders uitzoeken.
En dan zou het teveel moeite zijn om bij te houden waar 1000 (t.k.-)deurwaarders werken?
Bovendien: ik zie niet in wat voor privacy issues er zijn als je weet waar iemand werkt. Op exploten staat tenslotte ook de naam van de deurwaarder, en aan welk kantoor zij/hij is verbonden.
Omdat de werkzaamheden van een advocaat totaal anders zijn dan die van een gerechtsdeurwaarder. Mensen zijn vaak blij met een advocaat want zij gaan daar zelf heen en de advocaat zoekt voor hen een oplossing.Ad Verkaad schreef: Bovendien: ik zie niet in wat voor privacy issues er zijn als je weet waar iemand werkt. Op exploten staat tenslotte ook de naam van de deurwaarder, en aan welk kantoor zij/hij is verbonden.
De deurwaarder komt in de meeste gevallen met slecht nieuws, vaak omdat ze een zaak juist verloren hebben, komen beslag leggen op de boedel, hebben beslag gelegd op inkomsten.
Veel mensen zijn rancuneus en bedreigen de deurwaarder, mishandelen de deurwaarder. Wij willen niet alleen onszelf, onze gezinnen en privézaken beschermen tegen het geweld, maar ook onze (kantoor-)collega's.
Het blijft toch altijd een verrassing dat veel mensen mij kennen en herkennen als deurwaarder terwijl ik nooit bij hen op bezoek ben geweest, zakelijk of privé.
En nee, ik rijd niet in een knalrode mini coupe of een volvo cx 90. Ik heb geen groen, blauw of paars haar. Ik rijd een gewone alledaagse auto, heb niet te opvallend rood haar, en draag gewoon het soort kleding dat jouw buurvrouw ook zou kunnen dragen.
kandidaat deurwaarders kunnen daarnaast voor meerdere kantoren werken, in loondienst en als freelancer. Dan komen er in de zoekfunctie meerdere kantoren naar voren, weet je nog niet waar je moet zijn.
goh zou deurwaarde mark ontslag hebben gehad