LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile en mijn ervaringen hier mee

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
henrynt
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2010 21:59
Locatie: Hellendoorn
Contacteer:

T-Mobile en mijn ervaringen hier mee

Ongelezen bericht door henrynt »

Even de feiten op een rij 16-08-2008 aanschaf telefoon LG-Viewty.
Op 27-12-2008 opgestuurd voor reparatie. De z.g. LG Suite start op en sluit gelijk weer af. Dus synchroniseren lukt niet. Laat staan synchroniseren met outlook. Dit was één van de voorwaarden waar het toestel aan moest voldoen.
Op 25-02*2009 toestel voor de 2e keer opgestuurd met dezelfde klachten en tevens gevraagd om meesturen van software. Misschien een software probleem. De “zaak”een tijdje laten rusten maar ondertussen zelf diverse malen de software opnieuw geïnstalleerd en de software op een inmiddels aangeschafte Laptop geïnstalleerd. De Suite start inmiddels wel op maar synchroniseren met outlook niet.
Op 18-12-2009 het toestel maar weer eens aangeboden voor reparatie (3e keer).
Op 08-01-2010 na een Sms’je van de T-Mobile winkel en het testen met de laptop de telefoon voor de 4e keer weg voor een oplossing van het probleem.
Om een beetje druk te zetten de betaling van december laten storneren en de machtiging tijdelijk laten blokkeren. Tevens op 10-01-2010 een brief gestuurd naar de klantenservice. Hier wordt op 26-01-2010 telefonisch op gereageerd (after-sales?) Over de door mij gevraagde schadevergoeding wordt niet gesproken. Na een discussie de afspraak gemaakt dat ik teruggebeld zou worden.
Op 28-01-2010 een betalingsherinnering voor de gestorneerde rekening. Hier middels een mail (29-01-2010) gereageerd met het verzoek om mij te bellen zodat ik het één en ander kan uitleggen. Hier wordt tot op 08-02-2010 niet op gereageerd.
Op 01-02-2010 Wederom een betalingsherinnering met een boete voor te laat betalen. Hier middels een mail weer op gereageerd Ook hier tot op 08-02-2010 geen reactie.
Op 01-02-2010 wordt de telefoon afgesloten en kan ik niet meer bellen (wel nog gebeld worden).
Omdat ik na een week nog niets hoor na het telefonische gesprek van 08-02-2010 de klantenservice maar eens gebeld op 04-02-2010 ‘s avonds, men heeft veel begrip en excuses maar geen oplossing en kan of wil mij niet doorverbinden naar de betreffende afdeling Wel kan men mij vertellen dat er aan het probleem (eindelijk erkenning van het euvel) gewerkt wordt via internet en Google wordt er schijnbaar een oplossing gezocht. Dit is waarschijnlijk overbodig want mij is dit niet gelukt.
Op 05-02-2010 overdag de klantenservice gebeld en gevraagd om doorverbinding naar de betreffende afdeling. Ook nu kan of wil men dit niet. Op mijn vraag wat er zou gebeuren als ik op maandag morgen met een TV –ploeg op de stoep zou staan weet men het antwoord niet maar veranderd de situatie ook niet. Ik moet maar geduld hebben want men heeft schijnbaar 30 dagen de tijd om het probleem op te lossen. Naar mijn idee zijn de dertig dagen allang voorbij. T-Mobile rekent waarschijnlijk vanaf 26-01-2010 De telefonische reactie op de brief van 10-01-2010. Hierop heb ik de medewerker medegedeeld dat ik daad werkelijk in overweging nam om de publiciteit maar eens op te zoeken. Hierop wil de medewerker het gesprek beëindigen, wat dan ook gebeurd.
Op 05-02-2010 na werktijd de winkel maar weer eens opgezocht. Omdat het na vijfen is kan de betreffende afdeling niet meer gebeld worden. Wel wordt er op een Laptop via Google weer eens gezocht. Omdat dit mij te lang gaat duren maak ik de afspraak dat ik op 08-02-2010 door de bedrijfsleider gebeld zou worden ongeacht welk antwoord. Wel krijg ik het advies om eerst de betalingachterstand te betalen.
Op moment van dit schrijven reageert T-Mobile nergens op.
In winkel heb ik al te kennen gegeven dat ik er “klaar” mee ben. Tevens is de telefoon vanaf 18-12-2009 in het bezit van T-Mobile en vanaf 05-02-2010 ook de toebehoren.
Uiteraard heb ik de bonnen voor opsturen en een kopij van o.a. de mails in bezit en kan deze indien gewenst toezenden.


Hoe nu verder ?.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-Mobile en mijn ervaringen hier mee

Ongelezen bericht door berndv »

een defect van het toestel heft de betalingsverplichting niet op. Het toestel zat dan wel gratis bij het contract, het geeft normaalgesproken niet het recht om de betalingen stop te zetten als het toestel defect is. En de betalingen storneren om de druk op te voeren? denk je echt dat de mensen van de reparatieafdeling wakker liggen van het feit of jij je rekening wel of niet betaald?

Wat je zou kunnen proberen is het toestel om laten ruilen voor een nieuw exemplaar.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: T-Mobile en mijn ervaringen hier mee

Ongelezen bericht door Yme »

Ik ben het eens met berndv.

Helaas is wettelijk niet geregeld hoe vaak een toestel gerepareerd mag worden. Of een toestel gerepareerd of vervangen wordt mag de verkoper zelf beslissen. Als je een vervangend toestel wil ben je dus helaas afhankelijk van de bereidwilligheid van de verkoper.

Sowieso is het niet slim om je simkaart (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'toebehoren'?) in te leveren zonder akkoord van T-Mobile. Je abonnement stopt hier niet door en de rekeningen zullen blijven komen. Ik snap je frustratie maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker.

Nebilem
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:56

Re: T-Mobile en mijn ervaringen hier mee

Ongelezen bericht door Nebilem »

Dit soort zaken zijn zelfs in Turkije beter geregeld dan in Nederland. Als je toestel 2 keer voor hetzelfde probleem naar reparatie gaat krijg je de derde keer een nieuw toestel.

henrynt
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2010 21:59
Locatie: Hellendoorn
Contacteer:

Re: T-Mobile en mijn ervaringen hier mee

Ongelezen bericht door henrynt »

Best mogelijk dat storneren en blokkeren niet slim zijn. Maar eventueel na reparatie of andere oplosssing geld terug vragen geeft ook een boel heisa. En daar zit ik niet op te wachten. Je hebt in ieder geval je zuur verdiende centjes nog even in de knip. Of wie dan ook wel of niet wakker ligt van mijn probleem boeit mij niet waar het mij omgaat is dat ik iets geleverd krijg wat niet klopt met het geen ik gekocht heb. Namelijk bellen en o.a synchroniseren met Outlook. Of dit nu aan de machine of de software ligt is van ondergeschikt belang. Dat ik de sim kaart in de winkel achter zou laten komt niet in beeld. Deze heb ik wel thuis. De rest zoals de oplader en de cd met de software ligt inderdaad in de winkel. Is voor hun een mooie gelegenheid om te proberen of ze het zelf voor elkaar krijgen.

Onder tussen contact gehad met de afd. after-sales en naar het zich laat aanzien zit er een mooi oplossing aan te komen.

Gesloten