Pagina 1 van 1

bey blade

Geplaatst: 23 jun 2003 14:10
door Wilma Diender
Beste mensen van Tros Radar,

Het volgende bericht verzond ik naar de keuringsdienst van waren. Hoe kan ik een ontbinding van de koop bewerkstelligen, ik heb geen kassabon ontvangen?

met vriendelijke groeten Wilma Diender


Beste mensen van de Keuringsdienst van Waren,

Ik heb gebeld met iemand van uw organisatie over een beyblade, hierbij de schriftelijke bevestiging.

Op donderdag 19 juni j.l. kocht ik voor mijn zoontjes een beyblade bij videotheek Multi Choise, aan het Markeresplein in IJsselmuiden. Dat zijn tolletjes die door een trekmechanisme aangedreven worden, de tolletjes worden als een soort bouwpakketje aangeboden, Ze kosten per stuk € 7,95. Het kostte ons enorm veel moeite om het eerste tolletje in elkaar te zetten, daar de beschrijving/bouwtekening geheel in een voor ons onleesbare taal stond (Chinees, Japans, of iets dergelijks). Toen het eerste tolletje in elkaar zat en mijn zoontje probeerde te "spinnen", was na twee keer trekken het mechanisme afgebroken. Het tweede tolletje was niet in elkaar te zetten, de onderdelen pasten niet op elkaar. Mijn zoontjes vertelde mij dat het ging om een nepblade en dat kinderen in de klas soortgelijke problemen hadden.

De volgende dag heb ik weer nieuwe tolletjes gekocht bij de firma Blokker in Kampen. Beyblade van de firma Hasbro, deze kostten € 9,99 per stuk, deze werken goed en er zat een duidelijke handleiding bij.

Wij zijn met onze klacht vrijdag naar de winkel toegegaan, het meisje wat op dat moment in de winkel stond, durfde de klacht niet te behandelen, want ze had geen verstand van die dingen en kreeg moeilijkheden met haar baas als ze het geld terug zou geven. We moesten de volgende dag maar weer terug komen. De volgende dag is mijn dochter weer naar de winkel gegaan en voor de niet in elkaar te zetten beyblade mocht ze een nieuwe uitzoeken en die met het kapotte mechanisme hadden we zelf kapot gemaakt, dus die kregen we niet vergoed.

Het derde tolletje paste in elkaar, maar het mechanisme paste niet op de tol, dus toen ben ik samen met mijn dochter weer terug gegaan en nogmaals hebben wij geprobeerd de koop ongedaan te maken, maar met een mesje, werd een randje van het mechanisme afgesneden en daarna probeerde de winkelbediende de beyblade te laten draaien, en de beyblade draaide inderdaad een beetje, nadat het mechanisme er scheef werd opgezet, maar dit staat niet in verhouding met de "originele" spinner van Hasbro. De winkelbediende vond de kwaliteit van de tolletjes niet geweldig vertelde hij en hij vertelde ook dat er veel meer klachten waren, zoals de onze en dat de tolletjes geïmporteerd waren en dat hun er ook niets aan konden doen dat ze het niet deden. Kortom ik heb twee niet correct werken de beyblades gekocht, volgens de winkel originelen, van een niet geweldige kwaliteit, willens en wetens verkocht voor een bedrag (€ 7,95), waarvan je toch mag verwachtten dat het werkt en met mij vooral de kinderen met hun zuurgespaarde zakcenten die het bedrijfsrisico van de fa Multi Choise mogen opvangen.

Ik hoop dat u mijn klacht wilt onderzoeken, de spinners heb ik niet meer aan mijn kinderen gegeven, het trekmechanisme past nog niet goed op beide tolletjes, bij gebruik, zal hij waarschijnlijk op dezelfde wijze afbreken als de andere.

Opmerkelijk:
Er staan wel een paar engelse zinnen vertaling op de verpakking, geen Nederlandse of engelse beschrijving in de verpakking.
De enigste veiligheid waarschuwing: Age 6 and up Choking Hazards

De blades van Hasbro bevatten
Een Nederlandse beschrijving in de verpakking en op de doos
Leeftijds aanduiding: 8+
Veiligheids waarschuwing:Gebruik Beyblade tollen of beyblade stadion niet op tafels of andere verhoogde oppervlakken, Beyblade tollen of beyblade stadion zijn bedoeld voor het gebruik op de grond.Leun niet over het stadion terwijl de beyblade tollen draaien. Beyblade tollen kunnen onverwacht loskomen van de grond en verwondingen aan ogen of gezicht veroorzaken.
Vraag een volwassene de onderdelen met een schaar los te maken van het frame.
Pas op met lang haar! Houd bewegende onderdelen uit de buurt van haren en hoofd.

Ik hoop dat U mijn klacht in behandeling wilt nemen, zijn er nog vragen, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groeten,

Wilma Diender

- persoonsgegevens verwijderd; in bezit van redactie -

Re: bey blade

Geplaatst: 18 jul 2003 20:53
door nou nou
ga je een hele brief opstellen voor 7,95 in die tijd had je kunnen werken voor je geld of als bedelaar zakjes chips kunnen doorzoeken of er nog van die rare tolletjes in zitten. Ik vind het doodzonde van je tijd om hier over 7.95 te zeuren. "Zuurverdiende Zakgeld" snap er niks van maarja dat ben ik.

nou nou

Re: bey blade

Geplaatst: 23 jul 2003 19:04
door Rich
Beste nou nou,

Tja misschien is het erg moeilijk te begrijpen voor jou, maar ik vind het ook onzin dat WIlma geen geld terug krijgt.
En die tolletjes die in zakjes chips zitten zijn niet dezelfde als Wilma bedoelt.
Echter voor 18 gulden (mijn inziens echt te veel)mag je toch wel verwachten dat je goede stukjes plastik krijgt.
Maar als je goed gekeken had, had je kunnen lezen dat ze er 2 had gekocht= 35 gulden!!!
Maar om je kind toch mee te kunnen laten doen koop je zo'n ding.

Re: bey blade

Geplaatst: 09 sep 2003 21:04
door Een gekke kampenaar
Ik wil hier ook iets anders aankaarten, nepbeyblades, ik kan me nog wel de rage herinneren van pokémon kaarten. Hier werden ook veel nepkaarten van gemaakt. Als dat ook met die beyblades gebeurt... Kinderen worden hiermee opgelicht en voor iemand van 10 is het bedrag van e]7,95 toch een behoorlijk bedrag (omgerekend meer dan 16,--) en dat voor een klein stukje plastic. Om er daarna achter te komen dat het nepbeyblades zijn.

Er gaat meer geld om dan je zo zou denken, het aanpakken van die vervalsers is belangrijk, zelfs al is het import (zou het dan wel voldoen aan de europese eisen). Import is vervalsing, want naar mijn horen worden voor sommige regio's verschillende producenten benaderd (het gaat in iig zo met games).

Er moet gewoon strengere regels komen op komen....

Re: bey blade

Geplaatst: 05 apr 2004 19:23
door Gast
Er zijn helaas nog steeds bosjes ondernemers die niet weten dat een consument rechten heeft, onder andere op een goed product.

Ze komen dan met prietpraat als "Heb ik nog geen klachten over gehad" en "U heeft zelf een fout gemaakt"

Boycotten die zaken en namen bekend maken, zodat ze in hun eigen zooi omkomen omdat de klanten wegblijven.

Die zaken waar "krijgen we vanzelf binnen" of "ja hoor ze zijn vers" gebezigd worden mogen ook dicht. En natuurlijk de zaken waar het personeel meer aandacht voor elkaar heeft dan voor de klant.

Re: bey blade

Geplaatst: 07 apr 2004 15:49
door Tomara
Klonen heb je bijna van alles en het is erg jammer wanneer het gaat om slechte klonen en kinderen er de dupe van worden. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel aan te doen is, het is aan de winkeliers om die klonen uit de schappen te houden. Klagen kan dus werken, maar als het gaat om prijzen zoals 8 euro, dan betwijfel ik dat veel mensen dat zullen doen.