Online blijft geld afboeken
Geplaatst: 09 feb 2010 04:14
Hallo,
Wie kan mij adviseren?
Ik heb vorig jaar maart een abonnement afgesloten bij Online.nl
Na een aantal weken ontving ik netjes een installatie pakket met modem.
Meteen aan de slag gegaan en de boel aangesloten. Helaas werkte het niet. Eerst nog een paar dagen gewacht maar na ruim 1 week werkte mijn internet verbinding nog steeds niet. Dus contact opgenomen met online via de website. Na een week kreeg ik een email terug met daarin het verzoek om een ander ader paar te proberen en dan zou het moeten werken. Ik ben vervolgens 2 weken bezig geweest met alle draadjes in alle mogelijke combinaties te proberen maar nog steeds werkte het niet.
Weer contact opgenomen met online en weer hetzelfde advies gekregen. Ik moest een ander ader paar hebben. Een kennis van mij werkt bij kpn en deze heeft voor mij gekeken naar de aansluiting. Wat bleek, er kwamen in ons huis maar 2 draden binnen. Rood en Blauw. De rest was niet aangesloten. Deze draden geprobeerd maar het wilde niet werken.
Weer contact opgenomen met online. Nu bleek opeens mijn probleem bij hun geregistreerd te staan als zijnde opgelost. Ik heb daarover een klacht ingediend en meteen nogmaals het verzoek gedaan om mijn internet aansluiting werkend te maken.
Ik moet hierbij opmerken dat er inmiddels 2 maanden verstreken waren en men bij online wel beide maanden het abonnementsgeld van mijn bankrekening heeft afgeschreven. Dat werkte blijkbaar wel!
Toen kreeg ik van online een email met het verzoek telefonisch contact op te nemen om een oplossing te zoeken voor mijn probleem. Ondanks dat ik duidelijk vermeld had dat telefoneren voor mij niet mogelijk is vanwege een gehoorbeschadiging. Dus weer een email gestuurd en tot mijn stomme verbazing kreeg ik een mail terug dat mijn probleem wederom als zijnde opgelost in het systeem stond.
Weer email gestuurd en daarna niets meer gehoord.
Na 5 maanden besloot ik dat het welletjes was geweest. en heb het abonnement opgezegd en de bank machtiging ingetrokken.
Sindsdien ontvang ik iedere maand nog steeds een rekening, wordt er met geen woord gerept over het beeindigen van het abonnement en wordt er op email niet meer gereageerd.
Eindelijk na 8 maanden werd er geen geld van mijn bank afgeschreven, dus ik dacht er van af te zijn. Het geld wat inmiddels van mijn bank was afgeschreven heb ik nog steeds niet terug en nog steeds wordt er niet gereageerd op email. Inmiddels heb ik internet via een andere provider, wat overigens binnen 2 weken aangesloten werd en perfect werkt. Waarom online dit niet lukte is mij een groot raadsel!
Tot mijn stomme verbazing zie ik deze week dat online alsnog het abonnement geld van 2 maanden in 1 keer van mijn bankrekening heeft afgeschreven.
Wat kan ik doen tegen dit, zonder mijn toestemming afschrijven van geld van mijn bankrekening? De machtiging had ik immers maanden geleden al ingetrokken en internet is door online nooit geleverd. Ze hebben dus helemaal geen enkel recht op dit geld.
Uiteraard ga ik mijn bank verzoeken om dit geld terug te boeken maar kan online dit ongestraft zomaar doen? Kan ik aangifte doen van diefstal?
Graag advies hierover.
Bij voorbaat vriendelijk dank!
Groet,
Theo
Wie kan mij adviseren?
Ik heb vorig jaar maart een abonnement afgesloten bij Online.nl
Na een aantal weken ontving ik netjes een installatie pakket met modem.
Meteen aan de slag gegaan en de boel aangesloten. Helaas werkte het niet. Eerst nog een paar dagen gewacht maar na ruim 1 week werkte mijn internet verbinding nog steeds niet. Dus contact opgenomen met online via de website. Na een week kreeg ik een email terug met daarin het verzoek om een ander ader paar te proberen en dan zou het moeten werken. Ik ben vervolgens 2 weken bezig geweest met alle draadjes in alle mogelijke combinaties te proberen maar nog steeds werkte het niet.
Weer contact opgenomen met online en weer hetzelfde advies gekregen. Ik moest een ander ader paar hebben. Een kennis van mij werkt bij kpn en deze heeft voor mij gekeken naar de aansluiting. Wat bleek, er kwamen in ons huis maar 2 draden binnen. Rood en Blauw. De rest was niet aangesloten. Deze draden geprobeerd maar het wilde niet werken.
Weer contact opgenomen met online. Nu bleek opeens mijn probleem bij hun geregistreerd te staan als zijnde opgelost. Ik heb daarover een klacht ingediend en meteen nogmaals het verzoek gedaan om mijn internet aansluiting werkend te maken.
Ik moet hierbij opmerken dat er inmiddels 2 maanden verstreken waren en men bij online wel beide maanden het abonnementsgeld van mijn bankrekening heeft afgeschreven. Dat werkte blijkbaar wel!
Toen kreeg ik van online een email met het verzoek telefonisch contact op te nemen om een oplossing te zoeken voor mijn probleem. Ondanks dat ik duidelijk vermeld had dat telefoneren voor mij niet mogelijk is vanwege een gehoorbeschadiging. Dus weer een email gestuurd en tot mijn stomme verbazing kreeg ik een mail terug dat mijn probleem wederom als zijnde opgelost in het systeem stond.
Weer email gestuurd en daarna niets meer gehoord.
Na 5 maanden besloot ik dat het welletjes was geweest. en heb het abonnement opgezegd en de bank machtiging ingetrokken.
Sindsdien ontvang ik iedere maand nog steeds een rekening, wordt er met geen woord gerept over het beeindigen van het abonnement en wordt er op email niet meer gereageerd.
Eindelijk na 8 maanden werd er geen geld van mijn bank afgeschreven, dus ik dacht er van af te zijn. Het geld wat inmiddels van mijn bank was afgeschreven heb ik nog steeds niet terug en nog steeds wordt er niet gereageerd op email. Inmiddels heb ik internet via een andere provider, wat overigens binnen 2 weken aangesloten werd en perfect werkt. Waarom online dit niet lukte is mij een groot raadsel!
Tot mijn stomme verbazing zie ik deze week dat online alsnog het abonnement geld van 2 maanden in 1 keer van mijn bankrekening heeft afgeschreven.
Wat kan ik doen tegen dit, zonder mijn toestemming afschrijven van geld van mijn bankrekening? De machtiging had ik immers maanden geleden al ingetrokken en internet is door online nooit geleverd. Ze hebben dus helemaal geen enkel recht op dit geld.
Uiteraard ga ik mijn bank verzoeken om dit geld terug te boeken maar kan online dit ongestraft zomaar doen? Kan ik aangifte doen van diefstal?
Graag advies hierover.
Bij voorbaat vriendelijk dank!
Groet,
Theo