LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ouders, pas op voor......... Vanish !!!

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Edward

Ouders, pas op voor......... Vanish !!!

Ongelezen bericht door Edward »

Want deze fabrikant is zo oerstom geweest om het maatschepje in hun beker Vanish-oxi-spul een KLEUTER-ROZE kleur te geven!!! Uw jonge kind zal zich wellicht erg aangetrokken voelen door deze kleur, en het als een mooi speelgoedje in de mond kunnen stoppen.

Vandaar dat ik dit plaats in het forum over speelgoed.

Het steeltje lijkt me zeer gevaarlijk voor de keel en achtergebleven resten van die Vanish-rommel zelf dat aan het schepje blijft plakken lijkt mij bepaald niet gezond voor een jong kind.

Tevens draagt deze kleuter-roze huiskleur van het produkt, waar ze de pot ook rijkelijk mee opgesierd hebben, naar mijn mening bepaald niet bij aan een serieuze uitstraling voor een produkt.

Vanish, waar zijn we mee bezig??? Denk effe na voordat je je rommel door de produktie-straat ramt. Jammer dat kopspijkers geen specifieke bedrijven-nominatie heeft voor de gouden ezel!!!!

Paul

Re: Ouders, pas op voor......... Vanish !!!

Ongelezen bericht door Paul »

Volgens mij is het niet "oerstom" van de fabrikant, is gewoon een opvallend kleurtje dat opvalt in de schappen.

De enige die "oerstom" zijn, zijn de ouder die schoonmaak/wasmiddelen op plaatsen zetten waar kinderen bij kunnen. Bovendien hoort het maatschepje volgens mij altijd nog in de verpakking. OPBERGEN DUS !

Paul

ine.

Ongelezen bericht door ine. »

edward
waarschijnlijk ben je nog geen volleerde huisvader want je kunt kinderen nooit alleen laten met gevaarlijk spul de verantwoordelijk heid ligt altijd bij de ouders/verzorgers ik als oppas moeder heb in de loop der jaren al meer dan 2o kinderen over de vloer gehad en nog nooit zijn er ongelukken gebeurd met gevaarlijke vloeistoffen ofzo maar tegenwoordig is men zo druk en ik kan het weten als oppasmoeder immers dat men de schuld al gauw bij het kind legt helemaal fout jij bent schuldig niet de fabrikant van wat dan ook .

Edward

Ongelezen bericht door Edward »

Heb je wel gelijk in Ine, maar aan de andere kant, als de fabrikanten in deze wereld nergens de schuld van zouden kunnen krijgen zal het wel een steeds grotere bende worden, dan denken fabrikanten gaandeweg steeds minder na over hun verantwoordelijkheden t.a.v. de mogelijke gevolgen van hun produkten, en ik vind dat fabrikanten die daar geen interesse voor hebben en zich dat niet aantrekken, een mega-vette boete en bij herhaalde laks-heid mogelijk verbod zouden moeten krijgen op het verder runnen van hun bedrijf.

Geraldine

Ongelezen bericht door Geraldine »

Die gedachte is nou nog niet bij mij opgekomen, ondanks dat ik twee kleine kinderen heb. Bij mij staan alle was- en schoonmaakmiddelen in een afgesloten kast op de hoogste schappen, dus daar kan geen kind bij. Dat zou voor iedereen moeten gelden en hoeven fabrikanten niet na te denken over dit soort kleurtjes. Hoe vaak zie je geen rode schepjes in blikken poeder, dat is ook een aantrekkelijke kleur. Het veiligst zou wit of beige moeten zijn, maar dat vind je niet meer terug....
Nee hoor, hier ligt een taak voor de ouders!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zo kocht ik eens die mooie roze flessen ajax alles reiniger.
Bij uit uitpakken van de boodschappen, reageerde een van de kinderen: "Oh mam, heb je nieuwe ranja gekocht!?

Ik schrok me rot en zag dat er zelfs geen kinderveilige dop op
zat. Helaas stond er geen adres op de fles om daar eens een klacht
over neer te leggen. Sinds dien koop ik zeker geen ajax meer met die leuke kleurtjes en de geur zal een kind ook niet afschrikken.

Ik vind dat alle schoonmaakmiddelen een veilige sluiting moeten hebben. Of het om chloor gaat of allesreiniger. Je moet toch niet denken aan de gevolgen.

En ja, natuurlijk ruimen we het netjes op in een kastje
maar tijdens het schoonmaakwerk laat je de fles toch nog wel eens
even staan op het aanrecht of er zijn altijd nog wel van die andere
on-oplettende momenten (deurbel, huilend kind die binnen komt of de telefoon)

schriemer

Ongelezen bericht door schriemer »

MMMMM zij mijn zoontje van net 2. Toet... toet???
Toen ik de vanish uit mijn boodschappen tas trok.
Inderdaad. Direct boven op de kast gezet.
Dochter van 5 uitschool gehaald. En terwijl ik de broodjes smeer. Vertelt mijn zoontje tegen zijn grote zus. Toet..Toet!!!
Nee, snoep. mam krijg ik daar zo wat van. Nee kind dat is geen snoep. Heb het maar laten ruiken. Dat een geen overheerlijke zoet stoffen vanaf komen.

Maar het is ook echt kleuter roze. en of het middeltje nou echt werkt ???!!

Gast

Als je kinderen hebt, dan zet je al je schoonmaakmiddeltjes achter slot. Elk schoonmaakmiddel heeft 'kinderkleuren'

Chloor, zit meestal in een lekker felle gele fles en allesreinigers hebben ook van die leuke kleurtjes met leuke bloemetjes.

En even over vanish, 't werkt erg goed....

Gast

Een fabrikant kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de onoplettendheid van ouders.

Edward..... zet de Pot weg op een onbereikbare plaats voor kinderen.....

spons

Ongelezen bericht door spons »

Harstikke leuk hoor, al die verwijten van onoplettende ouders.
Als je een slimme ouder bent koop je zo min mogelijk van fabrikanten die de mogelijkheid scheppen tot een ongeval.
Zo zie ik dat ook met die kind-aantrekkelijke producten, het is in feite stom van de fabrikant en er zou in feite een vaste regel voor moeten komen. We gaan ervan uit dat iedere ouder het beste wil voor zijn kind en als er wat gebeurd dan worden aan de ouders vaak verwijten gemaakt terwijl de fabrikant het had kunnen voorkomen door het onaantrekkelijk te maken voor kinderen, sluiting kleur vorm zodat het niet had hoeven gebeuren. Dus de discussie van ouders pas op, is maar gedeeltelijk van toepassing.
Voor beide partijen : "DENK NA" en koop alleen produkten waarvan u denkt dat ze zo veilig mogelijk zijn voor uw kind(eren).
Groetjes en prettig weekend.

regine

Ongelezen bericht door regine »

Mijn kinderen waren vroeger al mateloos aangetrokken tot de waspoeder omdat je daar zo leuk mee kon scheppen in het winkeltje dus ik moest alles wegzetten en had daarom overal klemmen op de deuren in huis. Dus de kleur helpt wel mee maar zegt niet alles.

nk

Ongelezen bericht door nk »

waarom wordt er op bepaalde producten niet gewoon een veilige sluiting gemaakt?

geïnteresseerde

Ongelezen bericht door geïnteresseerde »

Om te beginnen denk ik dat Edward die dit onderwerp aangezwengeld heeft, gelet op de toonzetting, zonder meer iets tegen roze heeft! Mijn kinderen waren vroeger dol op alle sprekende kleuren!
Dus de fabrikanten zouden helemaal geen kleuren meer mogen gebruiken om hun artikelen aantrekkelijk te maken?
Kom nou toch! Wees toch zelf verantwoordelijk voor het wel en wee van je kinderen en leg de schuld niet altijd bij anderen.Zorg liever dat het snoepgoed geen kleurstoffen meer bevat en wat te denken van de limonades! Vroeger (ja ik zeg vroeger) wisten we niet wat kindvriendelijke sluitingen waren en zorgden we er voor dat gevaarlijke spullen veilig opgeborgen werden.Ik hoop waarachtig niet dat er overal kindvriendelijke sluitingen op komen want ik kan ze nu soms al niet open krijgen! Maar ja dat krijg je als je ouder wordt, :lol: maar daar is niets mis mee!

dana

Ongelezen bericht door dana »

In deze context wil ik ook graag waarschuwen voor Advil 400 (redelijk krachtige pijnstiller te koop bij drogisten). Ooit gezien wat voor een lekker Smartie-achtig uiterlijk de tabletten hebben? Glad, felroze, en gecoat met een zoet stofje. Ik ben er blij mee want ik heb moeite met pillen slikken maar ik vind het uiterlijk erg eng voor kinderen. Nog meer dan andere medicijnen uit de buurt houden van (kleine) kinderen!

Gast

Alles wat gevaarlijk is voor kinderen niet onderin het keukenkastje zetten, maar bovenin. (of is het teveel moeite om de boel om te gooien of ben je zo burgelijk dat het onderin moet blijven staan)

Het maakt niet uit in welke kleur ze de verpakking maken, kinderen zijn nu eenmaal nieuwsgierig, dat moeten ouders toch weten.

Er zijn zoveel gevaarlijke dingen voor kinderen, bijvoorbeeld het snoer van de tv, leuk om aan te trekken. Stopcontacten, kan je leuk wat in proppen, de kat in de droger, vindt ie vast grappig. Laatje uit de kast trekken, spannend, maar kan behoorlijk verkeerd terecht komen.
Het messenblok op het aanrecht, net als mama snijden. Ga zo je hele huis maar door!

Als je kinderen hebt, of je past op kinderen, ben je zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van het kind, dit moet je niet afschuiven naar fabrikanten. Zorg gewoon dat alles goed is opgeborgen en hou het kind in de gaten.

Gast

even voor Dana, bij de medicijnen zit altijd een bijsluiter, lees deze eens. Er staat duidelijk in dat je het uit de buurt van kinderen moet houden.

tammie

Ongelezen bericht door tammie »

Jah dat dacht ik dus ook al.Zorg er gewoon voor dat de kleine er niet bij kan.Dan heeft hij/zij zoiezo niet de neiging iets fels in zijn/haar mond te stoppen.

Gast

Jammer dat Edward (degene die dit onderdeel is begonnen) nu (wijselijk) niet meer reageert.

wizzy2

Ongelezen bericht door wizzy2 »

Bij mij staat de Vanish gewoon in de badkamer en de schoonmaakmiddelen hebben altijd onder in het keukenkastje gestaan. Mijn kind (nu 4) heeft geleerd daar niet aan te komen en de snoep heeft een vaste plaats.
Ouders, voed uw kinderen beter op en geef niet de schoonmaakproducten en/of de fabrikanten de schuld van uw falen.

Oom Tokkel

Ongelezen bericht door Oom Tokkel »

Sommige medicijnen zijn net snoepjes... Effectief opbergen die spullen waar kleine kinderen niet aan mogen komen.

Gesloten