Te veel afgeschreven van OV-Chipkaart bij HTM
Geplaatst: 09 feb 2010 22:53
Gebruik van de OV chipkaart in o.a. RandstadRail in de tramtunnel in Den Haag loopt niet altijd vlekkeloos. Vandaag voor de derde keer werd Centraal Station als incheck halte aangegeven terwijl ik bij een andere halte instapte. De eerste keer was een paar weken gelden rond 23.30u. Ik stapte die dag in bij halte Grote Markt. Ritprijs naar het Azaleaplein is EUR 1,32. Echter werd er EUR 1,48 van mijn kaart afgeschreven.
Op 4 februari stapte in bij halte Spui. Volgens de HTM ben ik op Centraal Station ingestapt. weer EUR 1,48 afgeschreven (i.p.v. 1,37).
Vanmiddag stapte ik in bij halte Grote Markt. Volgens de HTM ben ik op Centraal station ingestapt. Weer EUR 1,48 afgeschreven (i.p.v. 1,32).
Van de laatste twee voorvallen heb ik de uitdraai nog.
Bij de klantendienst in de Wagenstraat wist men mij te vertellen dat er problemen kunnen zijn. Geld terug krijgen zit er niet in want het zal om enkele gevallen gaan.
Ik vraag mij af hoeveel mensen onbewust te veel betalen voor hun ritten met de OV chipkaart. Er is nog steeds geen apparaat voor consumenten beschikbaar om de opgeslagen informatie uit te lezen. Een gedegen overzicht verkrijgen via http://www.ov-chipkaart.nl zit er niet in.
Deze zaak leent zich om onder de aandacht van de lezers te brengen. Als er structureel iets mis gaat met het chipkaartsysteem als de trams de tunnel induiken, hoort de HTM dit te onderzoeken en te herstellen. Echter vrees ik dat de HTM niets aan zal doen als er maar incidenteel iemand bij ze aanklopt. Ik vrees ook dat de consument lang moet wachten voor er een (betaalbaar) uitleesapparaat beschikbaar komt. In de rij gaan staan in de Wagenstraat is thans de enige manier om inzicht te krijgen in je verbruik.
Op 4 februari stapte in bij halte Spui. Volgens de HTM ben ik op Centraal Station ingestapt. weer EUR 1,48 afgeschreven (i.p.v. 1,37).
Vanmiddag stapte ik in bij halte Grote Markt. Volgens de HTM ben ik op Centraal station ingestapt. Weer EUR 1,48 afgeschreven (i.p.v. 1,32).
Van de laatste twee voorvallen heb ik de uitdraai nog.
Bij de klantendienst in de Wagenstraat wist men mij te vertellen dat er problemen kunnen zijn. Geld terug krijgen zit er niet in want het zal om enkele gevallen gaan.
Ik vraag mij af hoeveel mensen onbewust te veel betalen voor hun ritten met de OV chipkaart. Er is nog steeds geen apparaat voor consumenten beschikbaar om de opgeslagen informatie uit te lezen. Een gedegen overzicht verkrijgen via http://www.ov-chipkaart.nl zit er niet in.
Deze zaak leent zich om onder de aandacht van de lezers te brengen. Als er structureel iets mis gaat met het chipkaartsysteem als de trams de tunnel induiken, hoort de HTM dit te onderzoeken en te herstellen. Echter vrees ik dat de HTM niets aan zal doen als er maar incidenteel iemand bij ze aanklopt. Ik vrees ook dat de consument lang moet wachten voor er een (betaalbaar) uitleesapparaat beschikbaar komt. In de rij gaan staan in de Wagenstraat is thans de enige manier om inzicht te krijgen in je verbruik.