Pagina 1 van 1

bedrijfspensioenfonds koopvaardij

Geplaatst: 11 feb 2010 08:08
door georgevan
Ik ben een reeds enige jaren gepensioneerde zeeman.
Tot op heden heb ik mijn pensioen met de regelmaat van de klok omstreeks de 25e van de maand bijgeschreven gekregen.
December 2009 was het er al op de 17e.
Maar 11 febr. 2010 wacht ik nog steeds op mijn eerste centen dit jaar.
Dit jaar is MN SERVICES de nieuwe administrator,en die maken er een rotzooitje van.
Emails worden niet beantwoord.
Eerste telefoontje zei beldame:"Er waren wat problemen,maar geld is vorige vrijdag overgemaakt."(tien dagen later nog geen geld)
Tweede telefoontje gaf vermoeide dame als reden: "technische problemen ivm veranderen van administrator",eind volgende week zal Uw geld wel binnenzijn...
Derde (10-2-´10)telefoonkontakt werd alles negatief beantwoord:"Ik kan U niet zeggen,wat de reden is.Ook niet,wie verantwoordelijk is."
En haar baas krijg ik niet te spreken...
Tevens werd verwezen naar het feit,dat ik in buitenland woon.Maar geld overmaken in EU duurt een goeie dag,en er zijn ook mensen in Nederland,die nog geen geld ontvangen hebben!

Dure brochures worden in kleurendruk in veelvoud de wereld ingestuurd,met veel herhalingen van No-Info.
Zou men de portokosten daarvan kunnen gebruiken,om mijn pensioen op tijd te laten zijn.

Rekensom:10.000 zeelieden pensioenen á €1000,- twee weken vasthouden,met 3 % rente brengt even €12.500,- op,over de ruggen van een zwakkere bevolkingsgroep!
Ik denk aan de Spaanse,Portugese,en Cabo Verdiaanse ex zeelieden,en gepensioneerde kollega´s,die in derde wereld landen wonen,en geen goede kommunikatie mogelijkheden hebben.

De arrogante manier,waarop met mijn (en dat van andere ex zeelieden) pensioen wordt omgesprongen,en de kommunikatie hierover doen mijn stekels overeind staan.

Re: bedrijfspensioenfonds koopvaardij

Geplaatst: 11 feb 2010 11:18
door kweenie
Dit is wel heel erg slecht. Ik weet niet welke termijn er formeel voor staat, maar ik neem aan dat je voor het einde van de maand (januari) je eerste bedrag had moeten krijgen.

Wellicht kun je in het reglement of de uitvoeringsovereenkomst (staat misschien op de site) zien wat hun plichten zijn en bij wie je je beklag kunt doen en dan zou ik een flinke klachtenbrief schrijven. En daarin ook een (rente)vergoeding eisen over het nog niet betaalde pensioen.

Re: bedrijfspensioenfonds koopvaardij

Geplaatst: 11 feb 2010 15:49
door georgevan
Bedankt voor het medeleven.
Ergens moet ik dan bedenken,wat ze daar met een klaagbrief doen,als ze nu al nergens op reageren!
Tevens rente marginaal over een pensioentje van €700,00...Dan wordt de postzegel duurder dan de baat...
Zoals reeds opgemerkt,zijn ze om de een of andere reden van administatiekantoor veranderd,en wij,pensoentrekkers,kunnen dan gewoon even niet op hun geld rekenen!
Nu wordt al enkele malen "handmatige overboeking" beloofd...
Als ze het dan ook evenzovele keren overmaken,hebben we hier even feest... Vr.gr.

Re: bedrijfspensioenfonds koopvaardij

Geplaatst: 13 feb 2010 07:53
door kweenie
Misschien dat je ook bij de afm of dnb of een andere instantie (anders dan het pensioenfonds) een klacht kunt indienen? Ik denk dat ze het niet fijn vinden als ze op de vingers zouden worden getikt en dat ze dan wellicht wel wakker worden.

Re: bedrijfspensioenfonds koopvaardij

Geplaatst: 13 feb 2010 11:08
door georgevan
Nogmaals bedankt voor tips.
Ik zal zeker enkele klachten sturen.
Maar het schijnt,dat we met gewoon met liegende schurken te doen hebben.
Daar is een boze brief of waarschuwing boter aan de galg!

Zoals mij eerst verteld is,dat geld al overgemaakt was,twee weken terug!
Er werd gesuggererd,dat ik de enige was,en de oorzaak lag,in feit,dat ik in het buitenland woonde...
Daarna wordt "handmatige" betaling toegezegd,maar centjes zijn nog niet binnen.
Zie oa ook artikelen in De Telegraaf,waar van alles beloofd wordt,aan de joernalist v.d.Schoot,maar mijn bankrekening,en die van anderen,wel leeg blijft.
Maar we houden goede moed:
Dit weekend wordt voor ons nu zalm op toast,met Lidl bier....
We hebben nog oud brood,voor de toast,en zalm is hier erg goedkoop,
Lidl bier drink ik meestal,dus dat is geen straf....Vr.gr.George

Re: bedrijfspensioenfonds koopvaardij

Geplaatst: 13 feb 2010 12:50
door georgevan
https://www.bpfkoopvaardij.nl/portal/pa ... id=6081014

Eindelijk geeft het pensioenfonds toe,dat de pensioenen te laat worden uitgekeerd!

Maar uitleg van vertraging zijn drogredenen !!!

Het betalingsverkeer gaat over zoveel schijven???
Ik,en een emmer met kennissen,kregen onze betalingen reeds diverse jaren met de beschikbare gegevens met de regelmaat van de klok!
Swift/Bic code niet bekend:
Die moet je gewoon bij je aanvraag van pensioen melden,anders krijg je sowieso niks!
De betalingen zijn bijtijds aangeboden???
Quote" De laatste betalingen worden op 11 en 12 februari verricht door de bank"Unquote
Spreken voorgaande uitlatingen elkaar tegen of lees ik iets verkeerd???
Vertraging in internationaal betalingsverkeer???
Wat een grandioze goedpraterij en lulkoek !
Sterkte aan alle betrokkenen,George

Re: bedrijfspensioenfonds koopvaardij

Geplaatst: 15 feb 2010 11:50
door georgevan
Betreft:Pensioenen Koopvaardij. Ref.No.855-0422.07.769-OP



Geachte Mevr./Mhr.,

Ik ben een ongeveer 4 jaar gepensioneerde zeeman,woonachtig in Finland.



Tot eind 2009 ontving ik mijn pensioen met regelmaat van de klok,en daar vertrouwde ik op.



Nu heb ik echter 15 februari nog geen betaling binnen.

Ik had reeds maandag 1-2-2010 telefonisch kontakt met Uw service nummer,en daarna nog twee maal.

De telefonisten gaven verkeerde informatie,vertelden leugens,beloofden zaken,die niet uitkomen, en wilden niet antwoorden op direkte vragen.



Ik heb verscheidene emails naar Uw bedrijf gestuurd,waarop geheel niet is gereageerd.



Pas kort geleden,dd 11-2-2010, komt er dan een verklaring op de website van Pensioenfonds Koopvaardij.



Deze verklaring is niet ondertekend,en een schandalige goedpraterij,waarin zwart op wit feiten worden verdraaid,en gewoonweg wordt gelogen!



Degenen,die verantwoordelijk zijn voor deze gang van zaken,zijn niet kapabel,en moeten een andere baan zoeken.



De "gang van zaken" waaraan ik refereer is:Niet op tijd uitbetaalde pensioenen,liegende telefonistes,en de verklaring op de website,die bol staat van onjuistheden en leugens.



Ik ben benieuwd,of U in de gaten heeft,hoeveel ellende Uw onkunde teweeg heeft gebracht,bij een grote groep ex-zeelieden!



De kommunikatie hierover is een verachting voor de intelligentie van die groep zeelieden,die de Nederlandse koopvaardij jarenlang heeft grootgehouden,en waaraan U nu Uw vast niet misselijke salaris te danken heeft!



Ik zie Uw verantwoording over deze droevige gang van zaken tegemoet,het liefst op Uw website,met vermelding van feiten,en geen goedpraterij!



George van Esdonk,

Hurunkatu 2,

32830-Riste,

Finland.

Re: bedrijfspensioenfonds koopvaardij

Geplaatst: 01 jul 2010 09:40
door georgevan
Hoeveel onzin moet een mens aksepteren van zo´n instantie???

Kopies van twee emails,ontvangen na verzoeken tot info...:

Antwoord 6.5.2010

Geachte heer Van,
Wij hebben de extra betaling uitgezocht en werd er ten onrechte over de maanden januari t/m maart CVZ premie ingehouden. NA controle in onze administratie is dit hersteld en krijgt u een extra betaling in de maand april.Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet Ronald van Oostrom Teammanager Koopvaardij MN Services

Antwoord 29.6.2010:
Geachte heer Van

Allereerst bieden wij u nogmaals onze excuses aan voor het onstane ongemak. Hieronder vind u een beknopte uitleg over hetgeen wat is gebeurd. Inmiddels hebben wij u ook een brief gestuurd via de post.
Wij hebben ondertussen u al een brief gestuurd met een uitleg daarin. Ik weet niet of de brief al bij u is aangekomen maar wij hebben
in april 2010 u een hogere maandelijkse uitkering overgemaakt. Helaas is dit niet korrekt geweest. WIj hebben toen geprobeerd om de extra betaling tegen te houden maar dat is niet gelukt.
MN had alle deelnemers moeten informeren dat dit gecorrigeerd zou worden. Door omstandigheden is de correctie al uitgevoerd alvorens wij de brief hebben kunnen versturen. Dit is inderdaad
erg slordig. U heeeft dan ook gelijk dat u hierover klaagt. Wij proberen de administratie zo zorgvuldig mogelijk uit te voeren en zullen in de toekomst zeker goed opletten dat wij de deelnemers eerst
informeren alvorens de correctie zal plaatsvinden.
Wij hopen dat u vertrouwen in MN-Services gaat krijgen en de betalingen maandelijks met het juiste bedrag en op rond de 25ste van de maand zijn begeschreven.

Met vriendelijke groeten Ronald van Oostrom