Pagina 1 van 4

5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 11 feb 2010 13:51
door eqries
Zijn er ook andere die hier last van hebben.

Ik heb een adsl internetverbinding van Online
Ik heb daar een modem bijgeleverd gekregen (Thomson 706)
Ongeveer om de 3 weken krijg ik problemen, dan valt mijn verbinding zo,n 5 x per dag uit, de onderste 2 lampjes branden dan niet meer.
Door simpel even de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te doen start het modem opnieuw op en heb ik ook weer direct internet.
dit gaat dan ongeveer 1 tot 1 1/2 week duren en dan is het opeens weer over ???
Tot weer een week of 3 dan verder en dan begint het weer...

Dan ga je natuurlijk elke keer bellen met Online, dan word er elke keer de technische diens ingeschakeld om het te bekijken, en dan krijg je steeds te horen dat er geen verbrekingen te zien zijn in de log gegevens van mijn account.

Dus ze zeggen gewoon dat het niet gebeurt, dus met andere woorden het is niet waar wat ik zeg...

Zijn er ook andere Online klanten met dit probleem, zoja wat doet Online voor U hieraan...

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 11 feb 2010 13:59
door Athoz
Jup zelfde hier.. Moet minimaal een keer of 2 in de week m'n modem van de stroom halen omdat internet eruit ligt, of we weer niet kunnen bellen of gebeld worden. Moet wel zeggen dat het nu al ruim een week geleden is sinds de laatste reset.. :?:

Meermalen gebeld, en het enige wat je te horen krijgt "zal wel aan uw computer liggen, want wij kunnen hier niets over storingen of wegvallen van uw modem vinden". Maar 1 keer hebben ze een firmware update geprobeerd, waarna m'n modem bijna 4 uur uit moest blijven.. Dat faalde ook glorieus..

Ik zit met smart op 30 juni te wachten als ik van dat $%###^ bedrijf af ben, want met alleen de 2 keer per week resetten zou ik nog kunnen leven -.-

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 05:02
door Klaas01
Verwijderd door gebruiker

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 10:05
door eqries
Bedankt voor de reactie, ik heb van de 15 stoplichtjes.

9 x groen
4 x orange
2 x rood

Dit is volgens mij van de opstart die ik net heb gedaan, het gaat over een tijd van 3.24 minuten volgens mij.

Dit is de lijst:

00:03:24 (since last boot) LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)

00:01:39 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69

00:01:02 (since last boot) [CWMP: 0:01:02.110] waiting 2 seconds for random boot delay

00:00:44 (since last boot) DHCC lease ip-address 83.119.201.XXX bound to intf Internet

00:00:44 (since last boot) DHCC IP address 83.119.201.XXX (255.255.128.0) set on intf Internet: ok.

00:00:42 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.1; downstream: 8000 kbit/s, upstream: 960 kbit/s; output Power Down: 13.5 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 10.0 dB, Up: 6.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 7.0 dB)

00:00:30 (since last boot) UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)

00:00:30 (since last boot) UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)

00:00:26 (since last boot) DHCS server up

00:00:25 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

00:00:20 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.

00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules

00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules

00:00:02 (since last boot) [CWMP: 0:00:02.360] setting cwmp defaults

00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart

Dit was dus de 1e herstart vandaag, en er gaan er nog wel enkele volgen, waarvan Online zegt dat het niet gebeurt omdat het niet te zien is, ze zeggen dat de lijn niet wegvalt, nou maar dat geloof ik ook de dsl lijn is altijd aanwezig want na een herstart werkt mijn internet direct weer, maar dit ligt dan toch aan het modem, en ook dat is niet waar zeggen ze bij Online...

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 11:44
door eqries
OK het is nu 11.37 uur en ik heb nu voor de 2e keer moeten opstarten, de onderste 2 lampjes waren weer uit, dus hij geeft aan geen dsl verbinding, maar na een keer de stekker eruit en weer terug doet ie het weer, ik zal hieronder nog een keer de meldingen van de speedtouch neerzetten van deze herstart...

Dit is de lijst van de 2e uitval (herstart) van vandaag...:

Feb 12 11:46:54 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)

Feb 12 11:46:53 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.65 (No such entry in array)

Feb 12 11:46:53 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)

Feb 12 11:46:53 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.65 (No such entry in array)

Feb 12 11:41:05 SNTP Synchronised to server: 194.134.65.196

Feb 12 11:41:05 SNTP Systemtime update: time setting 00:05:33 > new time setting: 11:41:05

00:01:40 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69

00:01:01 (since last boot) [CWMP: 0:01:01.860] waiting 1 seconds for random boot delay

00:00:46 (since last boot) DHCC lease ip-address 83.119.201.XXX bound to intf Internet

00:00:46 (since last boot) DHCC IP address 83.119.201.XXX (255.255.128.0) set on intf Internet: ok.

00:00:44 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.1; downstream: 8000 kbit/s, upstream: 960 kbit/s; output Power Down: 13.5 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 10.0 dB, Up: 6.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 6.0 dB)

00:00:26 (since last boot) LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)

00:00:26 (since last boot) DHCS server up

00:00:25 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

00:00:20 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.

00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules

00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules

00:00:02 (since last boot) [CWMP: 0:00:02.370] setting cwmp defaults

00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart

Is er misschien nog een mogelijkheid om nog meer gegevens in te zien van dit modem, misschien wat er fout gaat als de verbinding wegvalt.

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 16:12
door Klaas01
Verwijderd door gebruiker

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 17:19
door stofzuigertje
De oplossingen;

1 gebruik een zelf gekocht modem (eventueel 2e hands marktplaats van beter merk)

2 Tijd schakel klok, als je elke 4 uur modem even uit en weer aan zette is zelf resetten niet meer nodig.
In de nacht is het helemaal uit want dan kunnen ze mij tenminste niet meer uit bed bellen.

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 17:25
door Klaas01
Verwijderd door gebruiker

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 18:49
door eqries
OK, 3e keer vandaag om 17.25 uur, met nu dus de melding vanuit het modem.

Dit is de lijst met de linestate down:

Feb 12 17:17:25 FIREWALL event (1 of 26): created rules

Feb 12 17:17:25 DHCC IP address 83.119.201.XXX deleted: ok

Feb 12 17:17:25 xDSL linestate down.

Ik zit inderdaad te denken om een ander modem te gaan gebruiken, die heb ik nog wel enkele liggen.

En anders rest mij inderdaad niets anders dan Online in gebreke te stellen en het contract te beëindigen...

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 18:54
door EagleOne2002
eqries schreef:OK het is nu 11.37 uur en ik heb nu voor de 2e keer moeten opstarten, de onderste 2 lampjes waren weer uit, dus hij geeft aan geen dsl verbinding, maar na een keer de stekker eruit en weer terug doet ie het weer, ik zal hieronder nog een keer de meldingen van de speedtouch neerzetten van deze herstart...

Dit is de lijst van de 2e uitval (herstart) van vandaag...:

Feb 12 11:46:54 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)

Feb 12 11:46:53 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.65 (No such entry in array)

Feb 12 11:46:53 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)

Feb 12 11:46:53 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.65 (No such entry in array)

Feb 12 11:41:05 SNTP Synchronised to server: 194.134.65.196

Feb 12 11:41:05 SNTP Systemtime update: time setting 00:05:33 > new time setting: 11:41:05

00:01:40 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69

00:01:01 (since last boot) [CWMP: 0:01:01.860] waiting 1 seconds for random boot delay

00:00:46 (since last boot) DHCC lease ip-address 83.119.201.XXX bound to intf Internet

00:00:46 (since last boot) DHCC IP address 83.119.201.XXX (255.255.128.0) set on intf Internet: ok.

00:00:44 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.1; downstream: 8000 kbit/s, upstream: 960 kbit/s; output Power Down: 13.5 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 10.0 dB, Up: 6.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 6.0 dB)

00:00:26 (since last boot) LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)

00:00:26 (since last boot) DHCS server up

00:00:25 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

00:00:20 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.

00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules

00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules

00:00:02 (since last boot) [CWMP: 0:00:02.370] setting cwmp defaults

00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart

Is er misschien nog een mogelijkheid om nog meer gegevens in te zien van dit modem, misschien wat er fout gaat als de verbinding wegvalt.
Niet verstandig je IP gegevens hier neer te zetten.
Waarschijnlijk is de modem niet geschikt, of heeft een frequentie verloop waardoor deze je pc niet meer ziet en vervolgens de verbinding verbreekt.
Vraag eens een sterkere modem, mischien helpt dat.

groetjes

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 19:40
door jb2

Niet verstandig je IP gegevens hier neer te zetten.
Even een reactie, de meeste mensen kunnen niet veel met het ip adres van een ander.

Snel bij Online weg gaan zou ik zeggen, ik zit er zelf ook bij en ik heb er spijt van.

Met die Speedtouch 706 waarbij ze alles afschermen en dichttimmeren.

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 12 feb 2010 20:31
door eqries
Zoals je kunt zien zijn de laatste 3 cijfers van mijn ip veranderd in XXX, ik had hier rekening mee gehouden.

Maargoed dit was dus nr.3 vandaag, ik ben dit nu dus vooral aan het verzamelen en vast leggen om naar Online te sturen zodat ze het duidekijk zelf kunnen zien, en of ze dan nog kunnen zeggen dat het gewoon niet gebeurt...

Wij zijn er eigenlijk zeker van dat het modem gebreken vertoond, ik wacht het nog even af.

Feb 12 19:11:02 LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)

Feb 12 19:10:59 FIREWALL event (1 of 26): created rules

Feb 12 19:10:59 DHCC IP address 83.119.201.XXX deleted: ok

Feb 12 19:10:59 xDSL linestate down

Feb 12 18:47:16 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)

Feb 12 18:47:15 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.65 (No such entry in array)

Feb 12 18:47:15 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.65 (Success)

Feb 12 18:47:15 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.1.65 (No such entry in array)

Feb 12 18:35:54 SNTP Synchronised to server: 194.134.35.53

Feb 12 18:35:54 SNTP Systemtime update: time setting 00:05:33 > new time setting: 18:35:54

00:01:42 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69

00:01:01 (since last boot) [CWMP: 0:01:01.700] waiting 1 seconds for random boot delay

00:00:48 (since last boot) DHCC lease ip-address 83.119.201.XXX bound to intf Internet

00:00:48 (since last boot) DHCC IP address 83.119.201.XXX (255.255.128.0) set on intf Internet: ok.

00:00:46 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.1; downstream: 8000 kbit/s, upstream: 960 kbit/s; output Power Down: 13.5 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 10.0 dB, Up: 6.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 7.0 dB)

00:00:25 (since last boot) DHCS server up

00:00:25 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): deleted rules

00:00:20 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.

00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules

00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules

00:00:02 (since last boot) [CWMP: 0:00:02.360] setting cwmp defaults

00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 13 feb 2010 13:21
door eqries
Ik heb contact gehad met Online, en het probleem zit hem in deze 3 regels, dit moet volgens hun niet kunnen.
Maar dat kunnen ze vanuit online niet zien, omdat wanneer de line down is ze er niet in kunnen kijken, en wanneer de lijn opnieuw opstart dan krijg je een nieuwe lijst waar dit niet in staat, daar staat dan alleen maar de regels van het opnieuw opstarten en dat je weer verbinding krijgt...

Ze gaan het verder onderzoeken...

Feb 12 19:10:59 FIREWALL event (1 of 26): created rules

Feb 12 19:10:59 DHCC IP address 83.119.201.XXX deleted: ok

Feb 12 19:10:59 xDSL linestate down

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 13 feb 2010 13:44
door Klaas01
Verwijderd door gebruiker

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 13 feb 2010 13:54
door Klaas01
Verwijderd door gebruiker

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 13 feb 2010 18:40
door eqries
Klaas01 schreef:Nou ik ben behoorlijk aan het testen geweest hier, gezien dat gisteren kreeg ik ineens een upgrade scherm in beeld. Nadat merkte ik op dat mijn download zoals upload behoorlijk naar beneden was gegaan, met andere woorden alle aanpassingen waren te niet gedaan.

Ik heb het volgende gedaan.
brouwser speedtouch
speedtouch menu
Terug naar fabriek instelling, duurt trouwens heel erg lang
Daarna dat hij klaar was, heb ik de modem aan de achterzijde waar een heel klein gaatje zit de reset knop ingedrukt totdat alles uit was gegaan behalve 1 rode lampje over bleef.

Nadien heb ik de adsl kabel eruit getrokken, modem een 2 minuten uitgezet ook het stroom ervan af gehaald. Nadien de stroom er weer erop zetten, adsl kabel aansluiten en de modem weer eens aangezet. Nadien gezien dat het nu even tijd kost om de modem weer opgang te krijgen viel mij wel het volgende op.

de link Terug naar fabriek instelling blijkt totaal niet te werken, gezien dat wanneer je alles terug zet naar de fabriek instelling behoor je namelijk ook je online gegevens weer opnieuw in te voeren. Dit hoefde niet, ook niet nadat ik een reset had gedaan aan de achterzijde van het modem.

Maar wat er wel veranderd is, dat ik na de reset op deze manier bijna geen fout meldingen heb in het logboek. Daarnaast was mijn speed weer terug op de snelheid bij alle aanpassingen die ik daarvoor had gemaakt. Er veranderd wel iets maar niet veel, en het lijkt wel dat je total niets mag doen met de modem, dat blijkt allemaal geblokkeerd te zijn vooraf door online. Maar goed neemt niet weg dat ik in ieder geval niet blijf bij deze provider

Ik heb dit ook gedaan met het modem, nu is kijken of het hier ook iets uithaald.
Wat de snelheid betreft zit het hier wel goed, nu hopen dat de verbinding blijft...

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 13 feb 2010 23:22
door devious
Hmm,ik zie dat er weer mensen denken dat ze er veel verstand van hebben.Natuurlijk regelt een provider het modem af,als je van de originele instellingen en modificates gebruik wilt maken moet je de firmware flashen.Dat is heel simpel,met als klein nadeel dat je je VoIP waarschijnlijk niet meer kunt gebruiken,en dat de provider geen ondersteuning meer kan bieden.

Het staat je vrij om te doen wat je ermee wilt doen,maar ga niet zitten klagen: je bent gewaarschuwd.

Wat jullie uitlezen in de event-log van je modem is de werking van twee DHCP-apparaten.Dat geeft geen verbrekende verbinding aan,maar communicatie tussen modem en server/netwerk.

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 13 feb 2010 23:45
door Klaas01
Verwijderd door gebruiker

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 14 feb 2010 00:03
door devious
als ik ergens een probleem mee heb los ik dat fijntjes zelf op.Helaas had ik inderdaad een riant probleem met mijn ISP (UPC) die mij door een spookbrief "moesten" afsluiten en dat heb ik,na een tiental telefoontjes,opgelost gekregen door een Derde Lijner van UPC die mij heraansloot terwijl ik aan de telefoon hing.Alles wat ik zei regelde hij.Was inderdaad een kostbaar en lang telefoongesprek maar met een zeer gelukkig einde.En ook nog eens €120 vergoed gekregen..omdat ik zo heerlijk beheerst reageer aan de telefoon.

Wat mij stoort her-en-der op dit forum is dat mensen maar doen en laten wat ze willen onder het mom van "zij (de providers) doen het toch ook?".En later komen de verhalen van de betalingsachterstanden en de gevolgen hiervan.Dan is men ineens de gebeten hond.Vind je dat zelf ook niet enigzins pathetisch?

Re: 5 x daags wegvallen internetverbinding Online

Geplaatst: 14 feb 2010 01:54
door kaarsje69
zit even mee te denken, maar het zou te maken kunnen hebben met een de dns van je provider. Maar kan ook aan je firewall liggen of aan je antivirus wat je draait.
Kan ook nog aan je bekabeling liggen, soms gaan die kaduuk waar je bij zit en die het dan soms nog wel doet en soms niet.

Nou ben ik persoonlijk niet zo waus van thompson modems hoor, die zijn echt prut, maar je provider, moet dit wel kunnen terug lezen.
Het is igg hoogst irritant als het steeds gebeurd.

Wat je wel kan proberen, is om ze te bellen als de modem uitvalt, moeten ze het echt wel kunnen aflezen. Vraag een ander modem aan, want dit is niet echt prettig werken zo. Vraag vriendelijk om een goede oplossing en wees niet bang om te dreigen met een overstap.