ov studenten chipkaart klacht
Geplaatst: 11 feb 2010 21:41
voor mijn 18e beurs met ov aangevraagd.begin nov. ov aanvraaag opgestuurd. in dec.kwam een brief met verzoek tot opnieuw aanvragen. de aanvraag was niet volledig. ik wist zeker van wel. tel.contact opgenomen (zeer lang in de wacht) zij konden het niet achterhalen, vernietigd? ik moest maar opnieuw opsturen. Daarna niets meer gehoord.
4 jan. opnieuw gebeld (zeer lang in de wacht)zij konden het niet terugvinden, ik kwam in het systeem niet voor. uiteindelijk na 15 min met mevr gesproken te hebben kwam de naam naar boven die bleek van mijn broer te zijn. de mevr. zou het uitzoeken en met een paar dagen zou ik iets horen per mail. na een week kreeg ik bericht, ik zou binnen een week de brief ontvangen. Eind januari ontving ik de kaart. De volgende dag naar een oplaadpunt gegaan om te activeren helaas het werkte niet. de volgende dag weer geprobeert nog geen succes.
weer gebeld (zeer lang wederom in de wacht na een aantal mislukte pogingen) lukte het iemand te spreken. zij begrepen het niet maar zouden opnieuw iets doorsturen/klaarleggen? de volgende dag zou het moeten lukken. inmiddels was het al februari.
eindelijk is het gelukt.
Ik kon mijn ov gebruiken. toen stuitte ik op het volgend probleem het in en uitchecken werkte niet goed. ook mijn broer werd gecontroleerd in de trein en bleek dat het bij hem ook niet goed was gegaan. ik had nog geen ervarring met een OV mijn broer wel en hij had er nooit problemen mee en nu wel.
Straks krijg je een boete terwijl je gratis mag reizen. of je bent je geld op de OV kwijt en reis je extra duur.
Hoe wordt dit opgelost?
Nu heb ik ruim een maand trein en buskaartjes moeten kopen terwijl in gratis mocht reizen en dan nog de telefoonkosten die ik moeten maken.
Waar kan ik dit op verhalen?
4 jan. opnieuw gebeld (zeer lang in de wacht)zij konden het niet terugvinden, ik kwam in het systeem niet voor. uiteindelijk na 15 min met mevr gesproken te hebben kwam de naam naar boven die bleek van mijn broer te zijn. de mevr. zou het uitzoeken en met een paar dagen zou ik iets horen per mail. na een week kreeg ik bericht, ik zou binnen een week de brief ontvangen. Eind januari ontving ik de kaart. De volgende dag naar een oplaadpunt gegaan om te activeren helaas het werkte niet. de volgende dag weer geprobeert nog geen succes.
weer gebeld (zeer lang wederom in de wacht na een aantal mislukte pogingen) lukte het iemand te spreken. zij begrepen het niet maar zouden opnieuw iets doorsturen/klaarleggen? de volgende dag zou het moeten lukken. inmiddels was het al februari.
eindelijk is het gelukt.
Ik kon mijn ov gebruiken. toen stuitte ik op het volgend probleem het in en uitchecken werkte niet goed. ook mijn broer werd gecontroleerd in de trein en bleek dat het bij hem ook niet goed was gegaan. ik had nog geen ervarring met een OV mijn broer wel en hij had er nooit problemen mee en nu wel.
Straks krijg je een boete terwijl je gratis mag reizen. of je bent je geld op de OV kwijt en reis je extra duur.
Hoe wordt dit opgelost?
Nu heb ik ruim een maand trein en buskaartjes moeten kopen terwijl in gratis mocht reizen en dan nog de telefoonkosten die ik moeten maken.
Waar kan ik dit op verhalen?