Opgelost! Update/vervolg Vesting Finance
Geplaatst: 13 feb 2010 23:20
In december heb ik op dit dit forum bericht dat Vesting Finance via Tros Radar contact heeft gezocht met ons en dat deze persoon ons dossier persoonlijk zou gaan behandelen.
Ik kan mededelen dat deze persoon zich daadwerkelijk heeft ingezet om deze kwestie helder te krijgen zodat alles op een correcte manier afgerond kon worden.
Het heeft even geduurd, maar alles in goede orde is afgehandeld. Ik wil hierbij opmerken dat Vesting Finance onjuiste/onvolledige informatie heeft ontvangen van zorgverzekeraar Groene Land Achmea. Kort gezegd is ons dossier, mede daardoor, behoorlijk complex en ondoorzichtig geworden.
Niet onbelangrijk om te vermelden is dat Vesting Finance adviseert om gebruik te maken van de complimenten/klachtenbutton op de website van Vesting Finance wanneer u een klacht heeft. Dit komt namelijk bij een andere afdeling terecht dan wanneer je rechtstreeks naar het kantoor belt.
Voor ons is het duidelijk geworden dat een aantal zaken, in ons geval, voor een groot deel bij Groene Land Achmea lagen.
Om even de situatie te schetsen:
- half december per aangetekende brief ons per 01-01-2010 laten uitschrijven bij de zorgverzekeraar
- Vesting Finance heeft eind december het dossier gesloten
- Van zorgverzekeraar brief gekregen dat mijn partner en ons kind zijn uitgeschreven. Terwijl ons kind bij mij op de polis stond en dus eigenlijk niet uitgeschreven kon worden.
- In januari brief gekregen van zorgverz. dat mijn partner premie terug krijgt over januari (die we nooit betaald hebben, we wilden immers niet meer verzekerd zijn) ???
- In januari een brief van Vesting Finance dat ik premie januari en februari niet betaald heb (nieuw dossier, nieuwe kosten, enz.)
- Vesting Finance heeft dit dossier niet in behandeling genomen
- Januari: ik krijg een brief van zorgverz. dat ik niet uitgeschreven kan worden omdat ik een betalingsachterstand heb (apart, het dossier bij incassobur. was toch al gesloten?)
- Februari: ik krijg een herinnering van zorgverz. dat ik de premie van januari en februari niet betaald heb, dat het wellicht aan mijn aandacht is ontsnapt (terwijl ze ditzelfde eerder al via Vesting Finance hebben laten lopen)
- Dezelfde week krijg ik een brief van de zorgverz. dat ik per 01-01-2010 ben uitgeschreven
- Afgelopen week kreeg ik een brief van zorgverz. dat ik premie teruggestort krijg op mijn rekening, over de maanden januari en februari (hier hadden ze toch een herinnering van gestuurd dat ik het NIET betaald had? En nu krijg ik geld terug?)
Ik doe er niks meer mee. Dat hele Groene Land Achmea heeft ons genoeg geld gekost met hun geweldige - niet gratis en lange wachttijden - 0900 nummer.
Al met al is het een geweldige soap geworden. Groene Land Achmea heeft de zaken niet op orde. Goede communicatie tussen bepaalde afdelingen daar is ver te zoeken.
Achmea adverteert: ... Achmea ontzorgt. Ik ben zeer benieuwd - en hoop voor de mensen die bij Achmea verzekerd zijn - dat ze dit gaan waarmaken in 2010.
De bewuste persoon van Vesting Finance hebben we persoonlijk al bedankt voor zijn inzet, zonder hem waren we nu nog bezig geweest.
Via dit forum nogmaals hartelijk dank!
Ik kan mededelen dat deze persoon zich daadwerkelijk heeft ingezet om deze kwestie helder te krijgen zodat alles op een correcte manier afgerond kon worden.
Het heeft even geduurd, maar alles in goede orde is afgehandeld. Ik wil hierbij opmerken dat Vesting Finance onjuiste/onvolledige informatie heeft ontvangen van zorgverzekeraar Groene Land Achmea. Kort gezegd is ons dossier, mede daardoor, behoorlijk complex en ondoorzichtig geworden.
Niet onbelangrijk om te vermelden is dat Vesting Finance adviseert om gebruik te maken van de complimenten/klachtenbutton op de website van Vesting Finance wanneer u een klacht heeft. Dit komt namelijk bij een andere afdeling terecht dan wanneer je rechtstreeks naar het kantoor belt.
Voor ons is het duidelijk geworden dat een aantal zaken, in ons geval, voor een groot deel bij Groene Land Achmea lagen.
Om even de situatie te schetsen:
- half december per aangetekende brief ons per 01-01-2010 laten uitschrijven bij de zorgverzekeraar
- Vesting Finance heeft eind december het dossier gesloten
- Van zorgverzekeraar brief gekregen dat mijn partner en ons kind zijn uitgeschreven. Terwijl ons kind bij mij op de polis stond en dus eigenlijk niet uitgeschreven kon worden.
- In januari brief gekregen van zorgverz. dat mijn partner premie terug krijgt over januari (die we nooit betaald hebben, we wilden immers niet meer verzekerd zijn) ???
- In januari een brief van Vesting Finance dat ik premie januari en februari niet betaald heb (nieuw dossier, nieuwe kosten, enz.)
- Vesting Finance heeft dit dossier niet in behandeling genomen
- Januari: ik krijg een brief van zorgverz. dat ik niet uitgeschreven kan worden omdat ik een betalingsachterstand heb (apart, het dossier bij incassobur. was toch al gesloten?)
- Februari: ik krijg een herinnering van zorgverz. dat ik de premie van januari en februari niet betaald heb, dat het wellicht aan mijn aandacht is ontsnapt (terwijl ze ditzelfde eerder al via Vesting Finance hebben laten lopen)
- Dezelfde week krijg ik een brief van de zorgverz. dat ik per 01-01-2010 ben uitgeschreven
- Afgelopen week kreeg ik een brief van zorgverz. dat ik premie teruggestort krijg op mijn rekening, over de maanden januari en februari (hier hadden ze toch een herinnering van gestuurd dat ik het NIET betaald had? En nu krijg ik geld terug?)
Ik doe er niks meer mee. Dat hele Groene Land Achmea heeft ons genoeg geld gekost met hun geweldige - niet gratis en lange wachttijden - 0900 nummer.
Al met al is het een geweldige soap geworden. Groene Land Achmea heeft de zaken niet op orde. Goede communicatie tussen bepaalde afdelingen daar is ver te zoeken.
Achmea adverteert: ... Achmea ontzorgt. Ik ben zeer benieuwd - en hoop voor de mensen die bij Achmea verzekerd zijn - dat ze dit gaan waarmaken in 2010.
De bewuste persoon van Vesting Finance hebben we persoonlijk al bedankt voor zijn inzet, zonder hem waren we nu nog bezig geweest.
Via dit forum nogmaals hartelijk dank!