Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC
Geplaatst: 14 feb 2010 16:49
Medio december 2009 heb ik mijn UPC produkten omgezet naar een 'droomdeal' pakket. Er werd mij bij het afsluiten van het nieuwe contract gevraagd of ik gebruik wilde maken van een extra mediabox, waarop ik duidelijk 'NEE' antwoordde. Werd mij toch een nieuwe mediabox toegestuurd welke mijn vrouw (die niet wist van de wijziging in het contract) heeft aangenomen. Ik heb direct met UPC gebeld, het zou gaan om een mogelijke vergissing en als ik de mediabox direct zou terugsturen zouden de kosten voor het gebruik niet in rekening worden gebracht.
19 december 2009 heb ik de mediabox dan ook teruggezonden. Tot mijn verbazing werden de kosten van het gebruik van de mediabox over de maanden december en januari wel gefactureerd. Ik nogmaals bellen, excuses werden aangeboden. Het bedrag zou gecrediteerd worden en over de maand februari zouden de kosten niet meer in rekening worden gebracht.
Omdat ik in mijn factuurdetails de mediabox bleef zien via UPC-online heb ik nogmaals gebeld. Er werd aangegeven dat een medewerker onjuiste informatie had verstrekt, ik moest nu een verzendbewijs toesturen en totdat ik dat gedaan had zouden de kosten worden doorberekend. Slechts achteraf zou gecrediteerd kunnen worden. Op 31 januari deze brief verzonden en tot op heden niets van UPC vernomen. Nu zie ik dat ook voor de maand februari deze kosten opnieuw in rekening worden gebracht.
Ik vind dit echt te bizar voor woorden, mij een produkt leveren waar ik niet om heb gevraagd, deze kosten maanden lang in rekening brengen, mij laten bewijzen dat ik het produkt terug heb gestuurd en vervolgens geen actie hierop ondernemen.
Om nog maar te zwijgen van het beloofde film-1 abonnement voor een jaar. Ik heb hier en aan alle andere telefoontjes al tientallen euro's besteed, maar heb nog steeds geen toegang tot film 1. Tot op heden lukt het ze namelijk niet om het op te lossen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik was trouwens gewend dat UPC bij het afsluiten van een nieuw contract het gesprek op band opnam. Bij mijn gesprek in december 2009 werd dit niet gedaan. Ik ga me haast afvragen of dit bewust niet meer wordt gedaan zodat je geen poot meer hebt om op te staan in de discussie welke produkten je hebt afgenomen.
19 december 2009 heb ik de mediabox dan ook teruggezonden. Tot mijn verbazing werden de kosten van het gebruik van de mediabox over de maanden december en januari wel gefactureerd. Ik nogmaals bellen, excuses werden aangeboden. Het bedrag zou gecrediteerd worden en over de maand februari zouden de kosten niet meer in rekening worden gebracht.
Omdat ik in mijn factuurdetails de mediabox bleef zien via UPC-online heb ik nogmaals gebeld. Er werd aangegeven dat een medewerker onjuiste informatie had verstrekt, ik moest nu een verzendbewijs toesturen en totdat ik dat gedaan had zouden de kosten worden doorberekend. Slechts achteraf zou gecrediteerd kunnen worden. Op 31 januari deze brief verzonden en tot op heden niets van UPC vernomen. Nu zie ik dat ook voor de maand februari deze kosten opnieuw in rekening worden gebracht.
Ik vind dit echt te bizar voor woorden, mij een produkt leveren waar ik niet om heb gevraagd, deze kosten maanden lang in rekening brengen, mij laten bewijzen dat ik het produkt terug heb gestuurd en vervolgens geen actie hierop ondernemen.
Om nog maar te zwijgen van het beloofde film-1 abonnement voor een jaar. Ik heb hier en aan alle andere telefoontjes al tientallen euro's besteed, maar heb nog steeds geen toegang tot film 1. Tot op heden lukt het ze namelijk niet om het op te lossen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik was trouwens gewend dat UPC bij het afsluiten van een nieuw contract het gesprek op band opnam. Bij mijn gesprek in december 2009 werd dit niet gedaan. Ik ga me haast afvragen of dit bewust niet meer wordt gedaan zodat je geen poot meer hebt om op te staan in de discussie welke produkten je hebt afgenomen.