(slechte) Service van It's
Geplaatst: 16 feb 2010 12:27
Wij hebben in 2006 een wasmachine van het merk Nordland (type WVL 2016EL) met 5 jaar garantie gekocht bij It's. Volgens de verkoper was het hun huismerk en waren er alleen goede ervaringen met deze machine.
Nu ging deze wasmachine een aantal jaren geleden stuk en het bleek dat de printplaat voor de aansturing defect was. Deze is toendertijd door een monteur vervangen en daarna deed de machine het weer. De monteur vertelde ook dat dit probleem zeer vaak voorkwam en dat het nog wel eens een keer zou kunnen gebeuren.
En inderdaad...vorige week gaf de machine wederom de geest! En nu komt het:
Storing gemeld aan It's, mededeling was toen dat wij binnen 3 (!) dagen gebeld zouden worden voor een afspraak met de monteur. Nadat wij na 4 (!!) dagen teruggebeld waren werd er een afspraak gemaakt voor vandaag. Dat is dus 8 dagen vanaf het moment van storingsmelding
Door de zure appel heengebeten en gewacht tot de monteur kwam.
Hij is vandaag geweest en heeft vastgesteld dat de printplaat defect was
Hij had echter geen vervangende printplaat bij zich en vertelde ons dat deze besteld moest worden. Dit zou een probleem kunnen worden daar Nordland inmiddels failliet is en de vraag is waar de onderdelen zich bevinden.
Wederom door een zure appel gebeten en het bezoeksrapport ondertekend. De monteur kon er tenslotte ook niets aan doen, hij was van een externe firma en heeft zich heel correct opgesteld.
Dan maar even met It's bellen:
De medewerkster van de servicedesk deelde ons mee dat de verdere afhandeling volgens de navolgende "regels" plaatsvindt:
- monteur schrijft bezoeksrapport
- dit rapport wordt aan het einde van de dag doorgegeven aan de afhandelende instantie
- deze heeft 14 dagen de tijd om te beslissen of de machine gerepareerd wordt of dat de machine vervangen wordt.
- deze voorstel wordt opgestuurd naar It's
- It's heeft dan wederom 14 dagen de tijd om dit voorstel te verwerken
- bij evt. vervanging van de machine moeten we eerst een bedrag van ca. 65 Euro betalen aan de reparatiefirma voordat It's evt. tot levering overgaat
- deze 65 Euro zouden wij dan weer moeten verhalen op It's
Deze "regels" zouden zijn veroorzaakt door het feit dat Nordland failliet is, we hebben echter de extra garantie afgesloten met en betaald aan It's. Het lijkt mij dan ook dat It's zich niet kan verschuilen achter een faillissement van een toeleverancier.
Al met al betekend dit dat wij 1 maand zonder wasmachine kunnen zitten.
Iedereen snapt wel dat dit geen acceptabele optie is.
Het lijkt ons dat dit niet een normale gang van zaken is, we hebben extra deze verlengde garantie afgesloten om dit soort problemen te voorkomen.
En dan ook nog het feit dat we eerst een factuur moeten betalen om die vervolgens bij It's te moeten claimen??
Het zal duidelijk zijn dat dit toch wel het laatste is dat wij bij It's hebben gekocht!!
Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen? Heeft iemand suggesties hoe verder te handelen?
Nu ging deze wasmachine een aantal jaren geleden stuk en het bleek dat de printplaat voor de aansturing defect was. Deze is toendertijd door een monteur vervangen en daarna deed de machine het weer. De monteur vertelde ook dat dit probleem zeer vaak voorkwam en dat het nog wel eens een keer zou kunnen gebeuren.
En inderdaad...vorige week gaf de machine wederom de geest! En nu komt het:
Storing gemeld aan It's, mededeling was toen dat wij binnen 3 (!) dagen gebeld zouden worden voor een afspraak met de monteur. Nadat wij na 4 (!!) dagen teruggebeld waren werd er een afspraak gemaakt voor vandaag. Dat is dus 8 dagen vanaf het moment van storingsmelding
Door de zure appel heengebeten en gewacht tot de monteur kwam.
Hij is vandaag geweest en heeft vastgesteld dat de printplaat defect was
Hij had echter geen vervangende printplaat bij zich en vertelde ons dat deze besteld moest worden. Dit zou een probleem kunnen worden daar Nordland inmiddels failliet is en de vraag is waar de onderdelen zich bevinden.
Wederom door een zure appel gebeten en het bezoeksrapport ondertekend. De monteur kon er tenslotte ook niets aan doen, hij was van een externe firma en heeft zich heel correct opgesteld.
Dan maar even met It's bellen:
De medewerkster van de servicedesk deelde ons mee dat de verdere afhandeling volgens de navolgende "regels" plaatsvindt:
- monteur schrijft bezoeksrapport
- dit rapport wordt aan het einde van de dag doorgegeven aan de afhandelende instantie
- deze heeft 14 dagen de tijd om te beslissen of de machine gerepareerd wordt of dat de machine vervangen wordt.
- deze voorstel wordt opgestuurd naar It's
- It's heeft dan wederom 14 dagen de tijd om dit voorstel te verwerken
- bij evt. vervanging van de machine moeten we eerst een bedrag van ca. 65 Euro betalen aan de reparatiefirma voordat It's evt. tot levering overgaat
- deze 65 Euro zouden wij dan weer moeten verhalen op It's
Deze "regels" zouden zijn veroorzaakt door het feit dat Nordland failliet is, we hebben echter de extra garantie afgesloten met en betaald aan It's. Het lijkt mij dan ook dat It's zich niet kan verschuilen achter een faillissement van een toeleverancier.
Al met al betekend dit dat wij 1 maand zonder wasmachine kunnen zitten.
Iedereen snapt wel dat dit geen acceptabele optie is.
Het lijkt ons dat dit niet een normale gang van zaken is, we hebben extra deze verlengde garantie afgesloten om dit soort problemen te voorkomen.
En dan ook nog het feit dat we eerst een factuur moeten betalen om die vervolgens bij It's te moeten claimen??
Het zal duidelijk zijn dat dit toch wel het laatste is dat wij bij It's hebben gekocht!!
Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen? Heeft iemand suggesties hoe verder te handelen?